Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 25 wrz 2018, 7:52

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 lut 2010, 13:01 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2009, 14:40
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Witam wszystkich serdecznie,

chciałbym prosić o pomoc!!!

Mam Lyberkę 2,4 diesel 2001rok i jestem z niej bardzo zadowolony, ale ona nie służy mi w zimie jak należy.
Mianowicie nie wieje mi ogrzewanie na nogi i na kabinę. Tzn na kabinę delikatnie "powiewa", ale i tak wszystko idzie na szybę.
Słyszałem, że są jakieś silniczki od regulacji bądź jeden silniczek regulacji. Choć się nie znam obstawiam przy jednym silniczku. Znalazłem takowy na allegro ale koleś też mi nie potrafi odpowiedzieć czy to pomoże.
Pytanie też czy da się to zrobić samemu i gdzie się mieści taki silniczek abym mógł go wymontować.

Jeszcze jedno-kończy mi się ostatni tłumik i ciężko się szuka takowego. Może mi ktoś doradzić gdzie kupić ostatni tłumik do Lybry.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
jotumek


Na górę
PostDodany: 04 lut 2010, 14:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2008, 0:00
Posty: 449
Lokalizacja: warszawa/okolice ciechanowa
Jotumek pisze:
Witam wszystkich serdecznie,

chciałbym prosić o pomoc!!!

Mam Lyberkę 2,4 diesel 2001rok i jestem z niej bardzo zadowolony, ale ona nie służy mi w zimie jak należy.
Mianowicie nie wieje mi ogrzewanie na nogi i na kabinę. Tzn na kabinę delikatnie "powiewa", ale i tak wszystko idzie na szybę.
Słyszałem, że są jakieś silniczki od regulacji bądź jeden silniczek regulacji. Choć się nie znam obstawiam przy jednym silniczku. Znalazłem takowy na allegro ale koleś też mi nie potrafi odpowiedzieć czy to pomoże.
Pytanie też czy da się to zrobić samemu i gdzie się mieści taki silniczek abym mógł go wymontować.

Jeszcze jedno-kończy mi się ostatni tłumik i ciężko się szuka takowego. Może mi ktoś doradzić gdzie kupić ostatni tłumik do Lybry.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
jotumek
trochę chaosu jest w tym stwierdzeniu, jako posiadacz Lybry pragnę Cię uświadomic że nie ma opcji ustawienia nawiewu i na szybę i na kabinę jednocześnie...
wpisz w opcji szukaj zapytanie o nawiew i markę auta i jest sporo do poczytania a i gdzieś była relacja foto z prac nad takim samym problemem... demontaż jest trudny aczkolwiek nie niemożliwy bo o tym czytałem właśnie na forum.. nie jestem zapewne zbytnio pomocny, ale może jest to jakieś ukierunkowanie na osiągnięcie potrzebnej wiedzy...

tłumiki:
tu
i tu

oj chyba nie chciało Ci sie poszukać... ;) ;)


Na górę
PostDodany: 04 lut 2010, 14:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 18:34
Posty: 366
Lokalizacja: Kraków
Jotumek pisze:
Mianowicie nie wieje mi ogrzewanie na nogi i na kabinę. Tzn na kabinę delikatnie "powiewa", ale i tak wszystko idzie na szybę.
ostatnio to przerabiałem.
Niestety popsuł Ci się silniczek ten po prawej stronie na dole (poszukaj fotek na forum). Proponuje zainwestować w nowy ponieważ jest to popularna przypadłość tego systemu, a zatem używka też może za jakiś czas odmówić posłuszeństwa. Koszt to 200zł.
Mechanicy zazwyczaj dużo sobie życzą za robociznę, ponieważ trzeba chyba z 30 śrubek odkręcić ;) . Poszukaj na forum jest gdzieś manual jak to wszystko rozebrać, może się skusisz samemu zdemonotować konsole, zaoszczędzisz trochę kasy ale pamiętaj stracisz kupę nerwów i czasu ;) . Ja potem z miesiąc jeździłem z rozbebeszonym środkiem ;)

_________________
byłe włoszki: Lybra SW 1.9 JTD, Croma 1.9JTD 16V Aut.


Na górę
PostDodany: 04 lut 2010, 15:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Posty: 1338
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland
adamc pisze:
Jotumek pisze:
Witam wszystkich serdecznie,

chciałbym prosić o pomoc!!!

Mam Lyberkę 2,4 diesel 2001rok i jestem z niej bardzo zadowolony, ale ona nie służy mi w zimie jak należy.
Mianowicie nie wieje mi ogrzewanie na nogi i na kabinę. Tzn na kabinę delikatnie "powiewa", ale i tak wszystko idzie na szybę.
Słyszałem, że są jakieś silniczki od regulacji bądź jeden silniczek regulacji. Choć się nie znam obstawiam przy jednym silniczku. Znalazłem takowy na allegro ale koleś też mi nie potrafi odpowiedzieć czy to pomoże.
Pytanie też czy da się to zrobić samemu i gdzie się mieści taki silniczek abym mógł go wymontować.

Jeszcze jedno-kończy mi się ostatni tłumik i ciężko się szuka takowego. Może mi ktoś doradzić gdzie kupić ostatni tłumik do Lybry.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
jotumek
trochę chaosu jest w tym stwierdzeniu, jako posiadacz Lybry pragnę Cię uświadomic że nie ma opcji ustawienia nawiewu i na szybę i na kabinę jednocześnie...
adamc chyba o tym wie.
Jemu po prostu zamiast lecieć do kabiny to wali na szybę - ja to tak zrozumiałem.
Ewidentnie klapka się zacina albo silniczek jej nie popycha.
Silniczek słychać jak jest cicho w kabinie więc można ocenić czy działa czy nie.

_________________
Lancia Lybra SW 2,4JTD


Na górę
PostDodany: 04 lut 2010, 15:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2009, 14:40
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
wiem ze nie można ustawić i na szybę i na kabinę-to zrozumiałe
chciałem naświetlić problem że nie wieje na kabinę i na dół.
Być może źle ujęte pytanie.


Na górę
PostDodany: 04 lut 2010, 23:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Posty: 474
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów
Zaglądnąć i przeczyścić. Być może silniczek dobry tylko cięgno lub klapka się zablokowała.
Masz tam dwa silniczki. Od strony kierowcy dużo łatwiejszy dostęp.

_________________
Lybra SW 2,4JTD


Na górę
PostDodany: 06 lut 2010, 19:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2008, 0:00
Posty: 449
Lokalizacja: warszawa/okolice ciechanowa
Jotumek pisze:
wiem ze nie można ustawić i na szybę i na kabinę-to zrozumiałe
chciałem naświetlić problem że nie wieje na kabinę i na dół.
Być może źle ujęte pytanie.
no to zamotałem się... powodzenia w działaniu... : ok2 :


Na górę
PostDodany: 05 maja 2010, 6:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Posty: 76
Lokalizacja: Bielsko-Biała
99% silniczek od regulacji pozycji nawiewu. Rozbiera się cały środek nawet nieźle tylko później to wszystko skręcić to jest zabawa:/ Jeśli go wykręcisz to poprzełączaj na panelu pozycje nawiewu(szyba, środek, nogi) i zobacz jak silniczek na to reaguje.


Na górę
PostDodany: 06 maja 2010, 20:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2008, 0:00
Posty: 81
Lokalizacja: Gliwice
Widzę, że temat silniczków stał się popularny mi również padł. Może ktoś się orientuje czy na przestrzeni lat produkcji Lybry silniczki się zmieniały czy z każdej Lybry będą pasowały do innej??


Na górę
PostDodany: 07 maja 2010, 23:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Posty: 68
Lokalizacja: Rzeszów
Lechu pisze:
Może ktoś się orientuje czy na przestrzeni lat produkcji Lybry silniczki się zmieniały czy z każdej Lybry będą pasowały do innej??
Zmieniły się niestety. Najpierw wkładali takie:
http://www.allegro.pl/item1031388075_si ... lybra.html A w mojej z 2002 roku mam już takie:
http://www.allegro.pl/item994075338_sil ... _2002.html


Na górę
PostDodany: 09 maja 2010, 0:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lut 2009, 0:00
Posty: 202
Lokalizacja: KOZIENICE
nic się nie zmieniało te silniczki to dwa różne typy do dwóch innych czynności pierwszy jest od kierowania "gdzie" tzn góra ,nogi, przód, jest jeden po stronie pasażera ,natomiast drugi jest od "ile"ciepła ma lecieć do kabiny tzn.po ustawieniu temp. pokrętłem dozuje nam gorące powietrze są dwa po jednym na stronę .


Na górę
PostDodany: 09 maja 2010, 1:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Posty: 68
Lokalizacja: Rzeszów
gregi pisze:
nic się nie zmieniało te silniczki to dwa różne typy do dwóch innych czynności pierwszy jest od kierowania "gdzie" tzn góra ,nogi, przód, jest jeden po stronie pasażera ,natomiast drugi jest od "ile"ciepła ma lecieć do kabiny tzn.po ustawieniu temp. pokrętłem dozuje nam gorące powietrze są dwa po jednym na stronę .
W mojej lybrze z lipca 2002 roku wszystkie trzy silniczki (zarówno do sterowania kierunkiem jak i temperaturą strumienia powietrza) wyglądają jednakowo. Tak jak ten z drugiego linku który zamieściłem i to wiem na pewno bo je wykręcałem niedawno.
Widocznie bywało różnie...

Masz tutaj zdjęcie gdzie widać nagrzewnice z dwoma silniczkami "starego" typu:
http://www.allegro.pl/item1032885376_na ... ce_rg.html


Na górę
PostDodany: 09 maja 2010, 15:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lut 2009, 0:00
Posty: 202
Lokalizacja: KOZIENICE
moja Lybra jest z 2003, naprawiałem silniczek w marcu tego roku,rozebrałem cały panel środkowy i to co napisałem jest efektem mojej obserwacji u mnie jest tak jak pisałem wcześniej.
Widocznie różnie z tymi silniczkami bywało z tego widać ,że istnieje możliwość wymienności tych elementów.


Na górę
PostDodany: 29 paź 2017, 11:26 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 29 paź 2017, 11:01
Posty: 1
Imię: Damian
Pomocy gdzie znajdę ten silniczek nawiewu bo zdjolem cały panel środkowy i to nie widać


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl