Dokładnie dlatego R12 to najsprawniejszy czynnik chlodzacy w klimatyzacjach i stare auta maja nieco wydajniejsze klimy, tylko z reguly w starszych samochodach obciazenie sprezarki dla silnika jest dosc znaczne ( duza utrata KM w stosunku do obecnie produkowanej technologi )"Nat" pisze:Warto dodać, że bezpieczny freon ma tyle wspólnego z freonem, co skóra ze skórą ekologiczną"Kubek" pisze:tzw bezpieczny Freon
Freon R12 (ten który rozbija ozon), czyli CCl2F zmieniono na inną substancję o własciwościach bezpiecznych (właśnie R134) który nie zawiera podstawowego obok fluoru pierwiastka freonu- chloru. Jego wzór to CH2FCF3.
Summa sumarum: R12 i R134 to gazy (w temperaturze pokojowej), ale w urządzeniach klimatyzacyjnych z powodu ciśnienia są w stanie ciekłym.
Lybra - klimatyzacja
Lybra - klimatyzacja
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
Lybra - klimatyzacja
Oczywiscie w lybrze jest R134
Ale z zalecanym olejem to juz sa wolne zarty
Do 1.6 UCON RL 488
Do 1.8 SP 20
Do 2.0 DENS OIL9
Z mojego doswiadczenia to jaki jest olej nie ma znaczenia. Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Ale z zalecanym olejem to juz sa wolne zarty
Do 1.6 UCON RL 488
Do 1.8 SP 20
Do 2.0 DENS OIL9
Z mojego doswiadczenia to jaki jest olej nie ma znaczenia. Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Lybra - klimatyzacja
Ma znaczenie bo czasami do roznych silnikow jest sprezarka roznych wielkosci, czasami rozny olej jest roznie rozprowadzany przez sprezarke, jesli jest to nowe auto warto dbac o wlasciwy olej, jak stare to juz i tak *** z tym ;D"Łukasz" pisze:Oczywiscie w lybrze jest R134
Ale z zalecanym olejem to juz sa wolne zarty
Do 1.6 UCON RL 488
Do 1.8 SP 20
Do 2.0 DENS OIL9
Z mojego doswiadczenia to jaki jest olej nie ma znaczenia. Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Ale czemu chcesz co roku sciagac czynnik z ukladu ? Przecierz to kosztuje, odwilgaca sie uklad klimatyzacji, czynnika nie trzeba, teoretycznie jak masz szczelny pojemnik to tam zadna wilgoc nie powinna sie do niego dostawac.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lybra - klimatyzacja
Też się z lekka zbulwersowaem, bo ja nie ściągam czynnika z układu (a juz napewno nie corocznie) i zasiales pewne ziarno zwątpienia, czy przypadkiem kuku Lucynce nie robię"Kubek" pisze:Ale czemu chcesz co roku sciagac czynnik z ukladu ? Przecierz to kosztuje, odwilgaca sie uklad klimatyzacji, czynnika nie trzeba, teoretycznie jak masz szczelny pojemnik to tam zadna wilgoc nie powinna sie do niego dostawac."Łukasz" pisze:Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Lybra - klimatyzacja
A tam babskie gadanie z tymi olejami To tak jak z plynami silnikowymi, do lanci zalecany selenia a i na mobilu nic mu nie bedzie Tu raczej chodzi o model sprezarki jedna jest starej konstrukcji inna nowoczesnej."Kubek" pisze:Ma znaczenie bo czasami do roznych silnikow jest sprezarka roznych wielkosci, czasami rozny olej jest roznie rozprowadzany przez sprezarke, jesli jest to nowe auto warto dbac o wlasciwy olej, jak stare to juz i tak *** z tym ;D"Łukasz" pisze:Oczywiscie w lybrze jest R134
Ale z zalecanym olejem to juz sa wolne zarty
Do 1.6 UCON RL 488
Do 1.8 SP 20
Do 2.0 DENS OIL9
Z mojego doswiadczenia to jaki jest olej nie ma znaczenia. Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Ale czemu chcesz co roku sciagac czynnik z ukladu ? Przecierz to kosztuje, odwilgaca sie uklad klimatyzacji, czynnika nie trzeba, teoretycznie jak masz szczelny pojemnik to tam zadna wilgoc nie powinna sie do niego dostawac.
Dodam tylko, ze przy kazdym silniku oprocz 1.8/1.9jtd montowana byl inny kompresor. Zasada dzialania kompresora zas zostaje ta sama i cisnienie robocze takie same w kazdym ukladzie lybry.
Czynnik nalezy sciagac co roku w przypadku auta kilkuletniego tak jak nasze lyberki. Kazdy z nas ma w ukladzie klimatyzacji takie urzadzenie jak osuszacz, ktory w/g helli nalezy wymieniac co 2 lata. Niestety nikt tego nie robi i osuszacz zostaje niezmieniany przez cale zycie autka(mowa oczywiscie dotyczy tylko szczelnego ukladu). W serwisach klimatyzacji nie wymieniaja nam oleju na nowy, tylko sciagaja co sie da z ukladu robiac proznie, pozbawiaja go wilgoci i podcisnieniowo laduja gotowy czynnik do ukladu. Oczywiscie podczas tej operacji nastepuje wazenie czynnika, ponowne barwienie fluorem itd ble ble.
Dla R134 jest nie wazne czy ma wilgoc czy nie bo i tak nie straci swoich wlasciwosci. Zawsze bedzie taki sam poki nie zostanie zmieszany chemicznie z innymi gaziorami.
Dla ukladu klimatyzacji obecnosc wilgoci juz nie jest taka dobra. Niektore elementy takie np jak chlodnice, zaczynaja rdzewiec i robia sie dziury. Czasami dochodzi nawet do zatarcia kompresorow, bo olej szybciej sie starzeje tracac swoje wlasciwosci smarne.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
klimatyzacja Lybra
Oddałem swoja Lybrę do serwisu.
Pomieszało się jej w sterowaniu nawiewami.- nie dmucha na wprost, a przy włączonym kompresorze- raz chłodzi -raz nie.
Jak dotąd komputer wyrzucił mi uszkodzenie 5 szt sterowników klapek nawiewu.
Może ktoś miał coś podobnego. A może ktoś wie gdzie można tanio takie silniczki kupić ? gdyby doszło do tak tragicznej konieczności !
Zyczę wszystkim udanej klimatyzacji w trakcie upałów
Czesław
Pomieszało się jej w sterowaniu nawiewami.- nie dmucha na wprost, a przy włączonym kompresorze- raz chłodzi -raz nie.
Jak dotąd komputer wyrzucił mi uszkodzenie 5 szt sterowników klapek nawiewu.
Może ktoś miał coś podobnego. A może ktoś wie gdzie można tanio takie silniczki kupić ? gdyby doszło do tak tragicznej konieczności !
Zyczę wszystkim udanej klimatyzacji w trakcie upałów
Czesław
- robertogrze
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Alba adriatica
- Kontakt:
Lybra - problem z klimą
witam wszystkich klubowiczów mam taki malutki problemik. Od jakiegoś czasu włancza mi sie po uruchomieniu silnika czerwona kontrolka z chłodnicą i wiatraczkiem, która po paru chwilach gaśnie i wszystko jest już normalnie ale mnie to niepokoi. Wszystkie płyny sprawdzałem. Czy jest to gaz do klimy? A może coś innego. Proszę o pomoc
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lybra - klimatyzacja
Najpewniej albo masz a mało płynu w chłodnicy, albo uszkodzony czujnik poziomu tego płynu.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- robertogrze
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Alba adriatica
- Kontakt:
lancia lybra
płyny sprawdzałem i jest ok a może to być za niskie ciśnienie gazu w klimie?
Lybra - klimatyzacja
mam to samo /jesli chodzi o ten znaczek/ wiem ze musze dolewac plynu chlodniczego od czasu do czasu/ i lapka gasnie/ i moze to byc wyciek gdzies tego plynu ,moze to byc pompa wody wkoncu musze sie za to zabrac i sprawdzic dokladnie