Lybra - klimatyzacja

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Lybra - klimatyzacja

Post autor: Kubek » 14 lut 2007, 0:27

"Nat" pisze:
"Kubek" pisze:tzw bezpieczny Freon
Warto dodać, że bezpieczny freon ma tyle wspólnego z freonem, co skóra ze skórą ekologiczną :)
Freon R12 (ten który rozbija ozon), czyli CCl2F zmieniono na inną substancję o własciwościach bezpiecznych (właśnie R134) który nie zawiera podstawowego obok fluoru pierwiastka freonu- chloru. Jego wzór to CH2FCF3.
Summa sumarum: R12 i R134 to gazy (w temperaturze pokojowej), ale w urządzeniach klimatyzacyjnych z powodu ciśnienia są w stanie ciekłym.
Dokładnie :) dlatego R12 to najsprawniejszy czynnik chlodzacy w klimatyzacjach i stare auta maja nieco wydajniejsze klimy, tylko z reguly w starszych samochodach obciazenie sprezarki dla silnika jest dosc znaczne ( duza utrata KM w stosunku do obecnie produkowanej technologi )
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra - klimatyzacja

Post autor: Łukasz » 15 lut 2007, 10:37

Oczywiscie w lybrze jest R134
Ale z zalecanym olejem to juz sa wolne zarty
Do 1.6 UCON RL 488
Do 1.8 SP 20
Do 2.0 DENS OIL9
Z mojego doswiadczenia to jaki jest olej nie ma znaczenia. Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Lybra - klimatyzacja

Post autor: Kubek » 15 lut 2007, 15:26

"Łukasz" pisze:Oczywiscie w lybrze jest R134
Ale z zalecanym olejem to juz sa wolne zarty
Do 1.6 UCON RL 488
Do 1.8 SP 20
Do 2.0 DENS OIL9
Z mojego doswiadczenia to jaki jest olej nie ma znaczenia. Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Ma znaczenie bo czasami do roznych silnikow jest sprezarka roznych wielkosci, czasami rozny olej jest roznie rozprowadzany przez sprezarke, jesli jest to nowe auto warto dbac o wlasciwy olej, jak stare to juz i tak *** z tym ;D

Ale czemu chcesz co roku sciagac czynnik z ukladu ? Przecierz to kosztuje, odwilgaca sie uklad klimatyzacji, czynnika nie trzeba, teoretycznie jak masz szczelny pojemnik to tam zadna wilgoc nie powinna sie do niego dostawac.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - klimatyzacja

Post autor: Nat » 15 lut 2007, 16:56

"Kubek" pisze:
"Łukasz" pisze:Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Ale czemu chcesz co roku sciagac czynnik z ukladu ? Przecierz to kosztuje, odwilgaca sie uklad klimatyzacji, czynnika nie trzeba, teoretycznie jak masz szczelny pojemnik to tam zadna wilgoc nie powinna sie do niego dostawac.
Też się z lekka zbulwersowaem, bo ja nie ściągam czynnika z układu (a juz napewno nie corocznie) i zasiales pewne ziarno zwątpienia, czy przypadkiem kuku Lucynce nie robię ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra - klimatyzacja

Post autor: Łukasz » 15 lut 2007, 18:26

"Kubek" pisze:
"Łukasz" pisze:Oczywiscie w lybrze jest R134
Ale z zalecanym olejem to juz sa wolne zarty
Do 1.6 UCON RL 488
Do 1.8 SP 20
Do 2.0 DENS OIL9
Z mojego doswiadczenia to jaki jest olej nie ma znaczenia. Klopotki zaczynaja sie wtedy, gdy raz w roku nie sciagniemy czynnika z ukladu i nieodwilgocimy go.
Ma znaczenie bo czasami do roznych silnikow jest sprezarka roznych wielkosci, czasami rozny olej jest roznie rozprowadzany przez sprezarke, jesli jest to nowe auto warto dbac o wlasciwy olej, jak stare to juz i tak *** z tym ;D

Ale czemu chcesz co roku sciagac czynnik z ukladu ? Przecierz to kosztuje, odwilgaca sie uklad klimatyzacji, czynnika nie trzeba, teoretycznie jak masz szczelny pojemnik to tam zadna wilgoc nie powinna sie do niego dostawac.
A tam babskie gadanie z tymi olejami :D To tak jak z plynami silnikowymi, do lanci zalecany selenia a i na mobilu nic mu nie bedzie :wink: Tu raczej chodzi o model sprezarki jedna jest starej konstrukcji inna nowoczesnej.
Dodam tylko, ze przy kazdym silniku oprocz 1.8/1.9jtd montowana byl inny kompresor. Zasada dzialania kompresora zas zostaje ta sama i cisnienie robocze takie same w kazdym ukladzie lybry.
Czynnik nalezy sciagac co roku w przypadku auta kilkuletniego tak jak nasze lyberki. Kazdy z nas ma w ukladzie klimatyzacji takie urzadzenie jak osuszacz, ktory w/g helli nalezy wymieniac co 2 lata. Niestety nikt tego nie robi i osuszacz zostaje niezmieniany przez cale zycie autka(mowa oczywiscie dotyczy tylko szczelnego ukladu). W serwisach klimatyzacji nie wymieniaja nam oleju na nowy, tylko sciagaja co sie da z ukladu robiac proznie, pozbawiaja go wilgoci i podcisnieniowo laduja gotowy czynnik do ukladu. Oczywiscie podczas tej operacji nastepuje wazenie czynnika, ponowne barwienie fluorem itd ble ble.
Dla R134 jest nie wazne czy ma wilgoc czy nie bo i tak nie straci swoich wlasciwosci. Zawsze bedzie taki sam poki nie zostanie zmieszany chemicznie z innymi gaziorami.
Dla ukladu klimatyzacji obecnosc wilgoci juz nie jest taka dobra. Niektore elementy takie np jak chlodnice, zaczynaja rdzewiec i robia sie dziury. Czasami dochodzi nawet do zatarcia kompresorow, bo olej szybciej sie starzeje tracac swoje wlasciwosci smarne.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Anonymous

klimatyzacja Lybra

Post autor: Anonymous » 25 maja 2007, 11:10

Oddałem swoja Lybrę do serwisu.
Pomieszało się jej w sterowaniu nawiewami.- nie dmucha na wprost, a przy włączonym kompresorze- raz chłodzi -raz nie.

Jak dotąd komputer wyrzucił mi uszkodzenie 5 szt sterowników klapek nawiewu.

Może ktoś miał coś podobnego. A może ktoś wie gdzie można tanio takie silniczki kupić ? gdyby doszło do tak tragicznej konieczności !

Zyczę wszystkim udanej klimatyzacji w trakcie upałów

Czesław

Awatar użytkownika
robertogrze
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Alba adriatica
Kontakt:

Lybra - problem z klimą

Post autor: robertogrze » 09 lut 2008, 8:52

witam wszystkich klubowiczów mam taki malutki problemik. Od jakiegoś czasu włancza mi sie po uruchomieniu silnika czerwona kontrolka z chłodnicą i wiatraczkiem, która po paru chwilach gaśnie i wszystko jest już normalnie ale mnie to niepokoi. Wszystkie płyny sprawdzałem. Czy jest to gaz do klimy? A może coś innego. Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - klimatyzacja

Post autor: Nat » 09 lut 2008, 9:52

Najpewniej albo masz a mało płynu w chłodnicy, albo uszkodzony czujnik poziomu tego płynu.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
robertogrze
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Alba adriatica
Kontakt:

lancia lybra

Post autor: robertogrze » 09 lut 2008, 12:44

płyny sprawdzałem i jest ok a może to być za niskie ciśnienie gazu w klimie?

robek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 27 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra - klimatyzacja

Post autor: robek » 09 lut 2008, 14:00

mam to samo /jesli chodzi o ten znaczek/ wiem ze musze dolewac plynu chlodniczego od czasu do czasu/ i lapka gasnie/ i moze to byc wyciek gdzies tego plynu ,moze to byc pompa wody wkoncu musze sie za to zabrac i sprawdzic dokladnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”