Strona 13 z 17

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 0:40
autor: pawel1234
Tylko,że niestety Lybra ma "szkła" reflektorów plastikowe :( :(
Chyba,że to szpeniu też spoleruje to chce adres do niego :D :D

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 12:25
autor: Michor
:D
Ty jeszcze nie wiesz że takie plastikowe to się jeszcze łatwiej niż szkło robi? :)

Jedziesz papierem i ogień. Przynajmniej nie pęka od temperatury (tak jak np. szkło).

:)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 17:29
autor: pawel1234
Jeśli ktoś ma jakiś reflektor po wypadkowy albo leży,bo np:odbłyśnik albo szkło jest tragiczne to niech napisze do mnie, a ja mu podam adres i mi podeśle.

Za koszta przesyłki mu zwróce, a tak bym spróbował czy da się tym papierem to ryflowanie zlikwidować(pasta tempo itp tez by poszły w ruch) :)
Może by się udało :)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 17:41
autor: Michor
Być może dało by się dorobić nowe szkło z pleksi/leksan - innego poliwęglanu.

Takie opcje też są do rozważenia.

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 18:35
autor: Tomzik
Michor pisze:Przynajmniej nie pęka od temperatury (tak jak np. szkło).

:)
Szkło przynajmniej nie żółknie i nie matowieje od temperatury ;)

Ja uważam, że te piękne pleksy w dzisiejszych autach to są tylko w dwóch celach:

a) obniżenie kosztów produkcji (przede wszystkim)
b) podrożenie kosztów eksploatacji i maksymalne uprzykrzenie życia eksploatującemu

A pękniętego szkła w reflektorze od "przegrzania" jeszcze nie widziałem w żadnym aucie należącym do mojej rodziny :roll:

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 18:40
autor: Dudi
Tomzik pisze:
a) obniżenie kosztów produkcji (przede wszystkim)
b) podrożenie kosztów eksploatacji i maksymalne uprzykrzenie życia eksploatującemu
Zapomniałeś jeszcze o jednym - masa :) Szkło jest o wiele cięższe.

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 19:05
autor: Tomzik
No, ten 1kg w aucie w tą czy w tamtą... ;)

Wolę cięższe szkło, które sobie wyjmę w kilkunastoletnim aucie, przeczyszczę Ludwikiem i włożę z powrotem niż to lżejsze pleksi, które muszę dać fachowcowi do polerki albo wyrzucić na śmietnik, bo w nocy nic nie widać...

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 19:07
autor: meqqex
może ta wiedza przyda się pomocna

źródło:
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych

6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)

Z tego wynika, że nawet jeśli ksenon nie przekracza 2000 lm można nie posiadać spryskiwaczy itp. Ale lampa powinna mieć odpowiednią homologację DC dla żarówek xenonowych.

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 19:20
autor: Dudi
Tomzik pisze:No, ten 1kg w aucie w tą czy w tamtą... ;)
W niektórych autach konstruktorzy walczą o 0,1-0,2 kg (głównie, że było mniej CO2 :wuerg007: ), więc po kilogramie na reflektor to już kosmos :D
Chociaż na szczęście są auta, gdzie walczy się o dkg w innym celu niż CO2 : buja w oblokach :

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 19:27
autor: FXX
meqqex pisze:może ta wiedza przyda się pomocna

źródło:
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych

6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)

Z tego wynika, że nawet jeśli ksenon nie przekracza 2000 lm można nie posiadać spryskiwaczy itp. Ale lampa powinna mieć odpowiednią homologację DC dla żarówek xenonowych.
Owszem, tylko, że taki ksenon świeci podobnie jak dobry zestaw żarówek w soczewce ;)
Niektóre Renault albo Citroeny mają właśnie takie ksenonki. Jest jeszcze jeden hit - cena palników do nich :D

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 19:51
autor: Michor
Ta.
O tym samym chciałem powiedzieć.
Pozorna oszczędność i 800 PLN w serwisie za sztukę bo brak zamienników.


Za to można znaleźć dobrą żarówkę która da więcej niż 2000 lumenów.
I co wtedy? ;)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 20:14
autor: Tomzik
Wtedy pozostaje się popukać w czoło, że dało się nabrać na g.. warty gadżet, który producentowi auta napędzi mnóstwo kasy a właścicielowi auta mnóstwo siwych bądź wyrwanych włosów ;)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 12 sty 2014, 20:21
autor: meqqex
dobrze wiedzieć :)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 14 sty 2014, 0:37
autor: cojo
Ja w mojej Lybrze spolerowałem tylko zewnętrzna cześć lampy i już dużo lepiej widać, dam Wam, znać jak znajdę czas i spoleruję od środka.

Tak przy okazji, światła w Lybrze w porównaniu z Thesisem to porażka, długie w Lybrze są słabsze od krótkich w Teresie....

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 14 sty 2014, 6:47
autor: meqqex
W wolnej chwil też chcę zregenerować poprzez wypolerowanie powierzchni swoje lampy przednie i kierunki ale z tego co wiem to od wewnątrz są powierzchnie ryflowane, rowki które nie były podatne na zarysowania, kamyczki itp tylko temperaturę a z racji wewn. faktury domyślam się, że to ciężko będzie je wypolerować ;)