Lybra - Xenony po raz enty...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 18 lut 2013, 20:11

Link do profilu Proxim@Ar

Ten grill na 90% po prostu ma na co któreś "żeberko" naklejoną srebrną listwę, którą można dostać na Allegro.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Exocet » 09 cze 2013, 23:17

Podepnę się pod temat z następującym problemem:
Pojechałem do stacji obsługi w celu ustawienia ksenonów (fabryczne). Z prawym nie było problemu natomiast z lewym diagnosta męczył się po czym powiedział, że skończyła się regulacja a lampa nadal świeci za wysoko. Czy ktoś ma pomysł co to może być i jak to naprawić? Można jakoś naprawić samą regulację, trzeba wymienić lampę czy to problem tkwi w jej mocowaniu?
Aha, samopoziomowanie na pewno działa, tzn. po przekręceniu kluczyka lampy idą góra-dół, tylko lewa wyraźnie wyżej się zatrzymuje.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 10 cze 2013, 0:54

Spróbuj skalibrować układ ksenonów za pomocą FESa.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Exocet » 13 cze 2013, 0:17

Dziękuję za pomysł, a czy mógłbym prosić o dodatkowe wskazówki w jaki dokładnie sposób można dokonać takiej kalibracji?
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 13 cze 2013, 1:05

A da się dokładniej?
Podłączasz się laptopem poprzez interfejs i złącze diagnostyczne do centralki ksenonów i w jednej z zakładek masz kalibrację. Tylko nie radzę jej próbować jeśli masz jakieś błędy związane z układem ksenonów.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
kondor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2013, 11:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: kondor » 04 lip 2013, 23:06

Oświećcie mnie bo zgłupiałem...

Mam fabryczne ksenony w nowym nabytku, dziala sampoziomowanie, jest natomiast problem z drogowymi (długimi)...
Dokładniej z jednym, zwyczajnie nie swieci, i tu pojawia się moje pytanie, gdzie szukac przyczyny, bo podejrzewam, że za światło mijania i drogowe odpowiada jeden żarnik (d2r), tylko na jakiej zasadzie przełacza się z mijania na drogowe?? Czy to kwestia innego ustawienia żarnika, lustra (inne odbicie) czy może prozaicznie mocniejsze rozświetlenie...??

Sorry jesli pytanie jest "lamerskie" ale bładzi kto nie pyta... : gafa :


Pzdr
Intensa pod Wawelem....:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 05 lip 2013, 0:42

A przypadkiem drogowe nie są na zwykłej żarówce halogenowej H7? :) Większość Lybr ma sam ksenon (nie bi-ksenon) i długie są na normalnej żarówce.
Jeśli natomiast masz bi-ksenon to za zmianę mijania-długie jest odpowiedzialna przesłona w soczewce.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: redy19 » 05 lip 2013, 6:36

FXX pisze: Jeśli natomiast masz bi-ksenon to za zmianę mijania-długie jest odpowiedzialna przesłona w soczewce.
Lybra nie posiada soczewek.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 05 lip 2013, 7:06

Mea culpa, zapomniałem ;) W takim razie długie masz na żarówce H7 na 99%, więc pozostaje Ci ją sprawdzić ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
kondor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2013, 11:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: kondor » 05 lip 2013, 11:27

Dzięki wielkie, w takim razie przenoszę się do tematu o zmianie żarówek... :)

Pzdr
Intensa pod Wawelem....:)

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: redy19 » 07 lip 2013, 11:06

FXX pisze:Mea culpa, zapomniałem ;) W takim razie długie masz na żarówce H7 na 99%, więc pozostaje Ci ją sprawdzić ;)
Tu znowu się mylisz ;) długie się włączają przez zmianę położenia żarnika(d2r) góra, dÓł za pomocą małego elektromagnesu, u mnie w jednej lampie jest on uszkodzony dlatego mam długie tylko w jednej lampie (może ktoś ma na zbyciu lewy reflektor xenonowy? chętnie kupie )
Ostatnio zmieniony 07 lip 2013, 11:38 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 07 lip 2013, 12:06

W takim razie przepraszam po raz drugi ;) Styczności z ksenonem bez soczewki praktycznie nie miałem, a i w Lybrze nigdy bi-ksenonu nie widziałem.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: pawel1234 » 11 sty 2014, 15:14

redy19 pisze:Jaka ładna Obrazek

Dla mnie to wygląda na gładkie szkło reflektora... Chyba,że lampa jest tak niezniszczona,że tego ryflowania nie widać.

Interesuje mnie taka kombinacja i moim zdaniem powinno to mniej oślepiać niż sam żarnik xenonowy w naszych reflektorach...
W soczewce światło ma "mniejszą powierzchnie oślepiania" i bardziej skupia niż cały odbłyśnik w reflektorze

Skąd redy 19 wytrzasnąłeś to zdjęcie ??
Kusi mnie takie coś :D
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: redy19 » 11 sty 2014, 16:05

To do dzieła jak zrobisz to pokaż jak wyszło i pochwał się ile cię to kosztowało a fotka z tej strony http://en.lanciaclub.net/gallery_detail.php?id=1223

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Michor » 11 sty 2014, 22:07

Trochę rzeźbienia, dobry szpeniu co wypoleruje szkło i bomba.

Jestem in progress czegoś takiego do Kappy.
Nic to nie będzie oślepiać, a że na lampach jest homologacja odpowiednia (ksenonowych oczywiście) + spryski + samopoziomowanie, to prawdopodobieństwo zabrania dowodu drastycznie maleje...
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”