Lybra - Xenony po raz enty...

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Simon » 19 mar 2008, 11:35

Marna jasność fabrycznych świateł w Lybrze ( szczególnie drogowych ) coraz bardziej mnie wpienia. Powoli skłaniam się do xenonów chociaż jestem przeciwnikiem tego rozwiązania...ale cóż... wole coś widzieć i czasem komuś zaświecić w oczy, niż słabo widzieć i w kogoś wjechać :)

Na razie badam grunt. Podejrzewam, że jeśli zdecyduję się na taką inwestycję to raczej kupie oryginalne lampy xenonowe od Lybry. Ale bardziej martwi mnie temat spryskiwaczy świateł.. jak bardzo jest to potrzebne? tylko do przeglądów ? to se mogę załatwić po znajomości.

Czy możliwe jest w ogóle dołożenie spryskiwaczy? z czym to się wiąże? Nowy zbiornik płynu z pompką? jakieś okablowanie? przełącznik zespolony przy kierownicy jest ten sam? wszystkie wężyki i same spryskiwacze? no i zderzak... może wystarczy wywiercić otwory ? Warte to w ogóle świeczki?
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: grzole » 19 mar 2008, 11:52

Najpierw spróbuj założyć do reflektorów jakieś naprawdę dobre żarówki (polecam Philipsy i Osramy). Poszukaj na forum była już dyskusja na ich temat. Xenonki to nie tylko kwestia spryskiwaczy ale i np. samopoziomującego ustrojstwa do lamp.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: matias21 » 19 mar 2008, 11:52

zakładaj zwykłe dorabiane z przetwornicami zaoszczędzisz trochę kasy no chyba, że zamontujesz samopoziomowanie, spryskiwacze można dorobić, jak sie jedzie w brudzie i deszczu to pomagają bo ksenony dają dużo mniej ciepła i woda nie ucieka z nich tak szybko, nie zapomnij po montażu pojechać na stacje diagnostyczną, żeby ci je ustawili !
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


dudekken

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: dudekken » 19 mar 2008, 11:54

Sam zastanawiam sie nad Xenonami ale zestawem do samodzielnego "zrób to sam", ponieważ oryginalne lampy xenon to rzadki okaz w ofercie używanych, a cena nowych to moim skromnym zdaniem na pewno przekroczy 2k PLN.

Co do spryskiwaczy jeśli przegląd to nie problem to ja bym sobie odpuścił, a niebiescy i tak są za tępi żeby zauważyć brak takiego szczegółu i zazwyczaj czepiają się do innych dupereli.

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: matias21 » 19 mar 2008, 11:57

kupno samych lamp nic nie da bo i tak nie ma samopoziomowania, to to samo co dorabiane ksenony.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Dudi » 19 mar 2008, 12:01

Również polecam założenie dobrych żarówek (ja używam Osram), światła mijania świecą bardzo dobrze, drogowe nieco gorzej, ale to jakoś da się przeżyć (chociaż nie wiem jakie są założone żarówki, bo jeszcze nie wymieniałem odkąd kupiłem autko :) )
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

dudekken

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: dudekken » 19 mar 2008, 12:04

"matias21" pisze:kupno samych lamp nic nie da bo i tak nie ma samopoziomowania, to to samo co dorabiane ksenony.
Nowe fabryczne Lampy można kupić w zestawie z samopoziomowaniem lub bez niego, jak kto woli. Wiec skoro mówimy o ewentualnym zakupie nowych to chyba oczywiste jest że w zestawie z urządzeniem do samopoziomowania.

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: dexus » 19 mar 2008, 12:11

Lepiej nie kombinować, czyli jeśli xenon to spryskiwacze i samopoziomowanie. Hid na przeglądzie zazwyczaj przechodzi jak i inne wynalazki. Prawdziwy problem pojawia się w przypadku jakiegoś crash testu. Nasi panowie z drogówki są na to uczuleni, żebyście wiedzieli ile zajęło mi tłumaczenie że nie mam xenonów bo samopoziomowanie przy tym aucie jest w standardzie i nie potrzeba mi spryskiwaczy reflektorów.
Jak szukają i nie jest to kolizja tylko wypadek to same problemy mogą być przy ustalaniu winy, a zabawne to wtedy nie jest.
(o kurcze ale elaborat mi się trafił :wink: )
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
DZIDA
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 391
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00

Re: Xenony po raz enty...

Post autor: DZIDA » 19 mar 2008, 12:20

umyj lampy od środka i zapodaj dobre żarówki...


dziwne - ja tam na światła nie narzekam... a zwłaszcza na długie 8O

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: norbiwolow » 19 mar 2008, 12:32

ja tak będę robił w ar 156 - dokładam xenony i spryskiwacze
co do spryskiwaczy :
na allegro znalazłem nowe spryskiwacze lamp - koszt około 70 złotych - jest spory wybór - kwestia gustu i usytuowania spryskiwacza na zderzaku - są i za 14 złotych ale to już inna bajka
dodatkowy zbiorniczek z silniczkiem z jakiegoś rozbitka za jakieś 50 złotych - wielkościowi aby podpasywać w wolne miejsce pod maską
wężyki - koszt z 20 zeta
przewody i dodatkowy przycisk na kokpit auta - jakieś 20-30 zeta

uruchamiany przyciskiem osobnym - nie chce pod spryskiwacze szyb, aby było to niezależne - kiedy chcę czyszczę szyby a kiedy indziej lampy

w zderzaku wiece dwa otworki i na wcisk lub na klej montuję

tylko najpierw muszę kupić Alfę :)) :lol: :lol: poszukiwania trwają :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: schab » 19 mar 2008, 13:13

"norbiwolow" pisze:ja tak bede robił w ar 156 - dokładam xenony i spryskiwacze
A jak zrobisz gładkie szkło reflektorów ? - Kolejny wymóg !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Simon » 19 mar 2008, 13:44

"grzole" pisze:Najpierw spróbuj założyć do reflektorów jakieś naprawdę dobre żarówki (polecam Philipsy i Osramy). Poszukaj na forum była już dyskusja na ich temat.
Wiem wiem, nawet ja ostatnio zakładałem o tym wątek. Światła mijania dadzą radę ale drogowe to jest tragedia. Oczywiście zacznę od wymiany żarówek na jakieś +50% ( używałem i wiem, że to nie jest tylko chwyt marketingowy ). Ale chcę przy okazji zbadać grunt i niektóre pomysły wykluczyć od razu.
"dudekken" pisze:ponieważ oryginalne lampy xenon to rzadki okaz w ofercie używanych
Idzie znaleźć, jak nie w Polsce to w it. Cena jest jeszcze w granicach rozsądku - jedna lampa kosztuje jakieś 300-350zł. Czyli tyle co zestaw "zrób to sam". Mniej babrania i zgodność z homologacją, a jeszcze można próbować odsprzedać stare lampy. Z tym, że nie wiem jak działa samopoziomowanie w Lybrze, czy też jest jakoś zsynchronizowane z tylnym zawieszeniem? W takim przypadku sama oryginalna lampa nie starczy.
"DZIDA" pisze:umyj lampy od środka i zapodaj dobre żarówki...
Właśnie.. Da się? Widziałem gdzieś na clublybra.it rozmontowaną lampę i sam chciałbym też jakoś rozmontować ( muszę obadać silniczek korektora ustawienia świateł ) tylko czy aby szkło nie jest na klej do obudowy przytwierdzone? CZY WAM TEŻ Z KLOSZY LAMP OBCHODZI JAKAŚ TAKA DZIWNA FOLIA?
"norbiwolow" pisze:na allegro znalazłem nowe spryskiwacze lamp - koszt około 70 złotych - jest spory wybór - kwestia gustu i usytuowania spryskiwacza na zderzaku - są i za 14 złotych ale to juz inna bajka
dodatkowy zbiorniczek z silniczkiem
Moment moment. Mówisz o jakimś zestawie uniwersalnym czy o oryginale używanym? o ile wiem to Lybra ze spryskiwaczami lamp ma inny zbiornik ( większy - 5l ).
"schab" pisze:A jak zrobisz gładkie szkło reflektorów ? - Kolejny wymóg !
Jaki wymóg? Prawny? Czy w AR156 xenon świeci dobrze tylko z gładką lampą? Bo Lybr z gładkim szkłem chyba nie ma?
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

Awatar użytkownika
sali90210
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 30 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: sali90210 » 19 mar 2008, 13:53

"Simon" pisze: CZY WAM TEŻ Z KLOSZY LAMP OBCHODZI JAKAś TAKKA DZIWNA FOLIA?
Tak, na jednym reflektorze troszkę mi coś takiego jak folia zeszło. Ale póki co nie schodzi bardziej, a z odległości 1m to nawet nie widać.
Mati
Lyberka 2.4 JTD
Fiat Ducato 2.5 D
Pozdrawiamy :)

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Kis79 » 19 mar 2008, 14:07

mi odchodzi ta folia
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Simon » 19 mar 2008, 14:10

No ja właśnie nie wiem czemu ona ma służyć tym bardziej że u mnie ta folia jest koloru... brunatnego, a jej ubytki są znaczne :) Chyba ją spoleruję jakąś pastą lekko ścierną.
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”