Lybra - tempomat (dołożony)/nie chce działać

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: meqqex » 13 cze 2014, 6:24

:link: w tym temacie na ostatniej stronie armandopl wykorzystał przełącznik do lusterek także można na wiele sposobów stworzyć tempomat (opis i schemat w temacie) zachęcam do zapoznania się z tematem od początku :)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: bronx » 13 cze 2014, 7:55

alfa 147 i 156 ,
ale ponad 100zł za 4 switche to przesada.
Przełączniki tak jak pisze meqqex i jest za 1/3 ceny.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: FXX » 13 cze 2014, 8:07

Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: bronx » 13 cze 2014, 8:30

FXX pisze:Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Tak szefie.

Namontirana rucica od alfe 147. Posao trajao 3 minuta. Sutra cu da se pozabavim rezanjem obloge ispod volana.
Dakle sve sam sam uradio bez ikakvog predznanja iz mehanike ili elektrike.

LYBRA je cudo :unworthy:

a tu :
:link:

A teraz poszybują ceny od alfy w górę.
Sorry ale wołanie 100czy 150 zł za samą gałkę to przesada...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: FXX » 13 cze 2014, 12:35

Ok, ok ;) Nie wiem czemu kojarzyło mi się, że w 156 był problem, żeby założyć manetkę od 147...
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: meqqex » 13 cze 2014, 14:34

w zasadzie potrzebujemy cosik takiego co miało by w sobie 3 przełączniki chwilowe i przycisk on/off
a pod ręka na kierownicy jest takie cosik ;) tylko trzeba było by pogrzebać np w kabelkach sterowania z głośnością
mjerzy tak myslał o tym :) aby poprzez przełącznik tempomat był pod kciukiem ;)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: mjerzy » 13 cze 2014, 14:46

Myślałem, niestety poległem. Problem polega na tym, że od przełączników głośności wychodzą kabelki, które zbiegają się w jedną kość - z kości wychodzą dwa kabelki i idą w kierownicę. Ja chciałem zrobić przełącznik regulacja głośności/tempomat na przekaźnikach w kolumnie kierowniczej, jednak tam musiałbym mieć kable wychodzące z przełączników. I tu odpowiednio pospinać na + z głośności to + szybkość itd..Całością sterowałby ukryty gdzieś przełącznik do włączenia tempomatu - po jego włączeniu przekaźniki miały odciąć sterowanie głośnością i przełączyć przyciski w kiero na sterowanie tempomatem .Niestety ,,przejście'' na dwie żyły znajduje się w samej kierze i lipa. Kabelki od +, - oraz mute nie występują w kolumnie jako osobne, sygnał przesyłany jest w jakiś sposób jedynie przez 2 żyły. Do realizacji mojego pomysłu zabraknie przewodów relacji kolumna kierownicza - kierownica.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: bronx » 13 cze 2014, 15:07

mjerzy pisze:Myślałem, niestety poległem. Problem polega na tym, że od przełączników głośności wychodzą kabelki, które zbiegają się w jedną kość - z kości wychodzą dwa kabelki i idą w kierownicę. Ja chciałem zrobić przełącznik regulacja głośności/tempomat na przekaźnikach w kolumnie kierowniczej, jednak tam musiałbym mieć kable wychodzące z przełączników. I tu odpowiednio pospinać na + z głośności to + szybkość itd..Całością sterowałby ukryty gdzieś przełącznik do włączenia tempomatu - po jego włączeniu przekaźniki miały odciąć sterowanie głośnością i przełączyć przyciski w kiero na sterowanie tempomatem .Niestety ,,przejście'' na dwie żyły znajduje się w samej kierze i lipa. Kabelki od +, - oraz mute nie występują w kolumnie jako osobne, sygnał przesyłany jest w jakiś sposób jedynie przez 2 żyły. Do realizacji mojego pomysłu zabraknie przewodów relacji kolumna kierownicza - kierownica.

Poradzisz sobie,
ściągnij poduszkę i dostaniesz się do przycisków, wyprowadzasz co potrzebujesz i dalej tak jak planowałeś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: mjerzy » 13 cze 2014, 17:28

Problem polega na przeprowadzeniu dodatkowych przewodów przez kierownicę do kolumny. W trakcie kręcenia kołem dodatkowe kabelki mogą nie przetrwać. Chciałem wykorzystać oryginalną wiązkę, tylko nie miałem wiedzy że kabelki przechodzą przez kostkę, z której dalej biegnie już tylko 2 żyły. Poza tym, skoro sterowanie radiem jest realizowane na 2 przewodach, (jeden z nich to zapewne ,,zasilanie", drugi ,,powrót" po przyciskach ) to radio w jakiś sposób musi rozróżniać który przycisk naciskamy. Prawdopodobnie jest to zrobione na rezystorach- każdy przycisk to inny opór. W gałkę tempomat i w jego przyciskach nie ma żadnych rezystorów. Więc nawet dołożenie dodatkowych kabli do kierownicy nie wystarczy do zrobienia całego układu. Boję się że mogę coś uszkodzić podając sygnał do tempomatu przez przyciski, które nie są zwykłymi,, zwieraczami" a mają w sobie oporniczki lub inną elektronikę. Wlutowując się w przyciski w samej kierownicy dodatkowo byłby problem ze zamieszczeniem przekaźników w kole kiery. Gdybym miał w kolumnie kierownicy wyprowadzenia wszystkich przycisków, tnę kable, wstawiam przekaźniki, które spokojnie się mieszczą pod obudową. Niestety tak nie jest. Za dużo problemów i zrezygnowałem. Dodatkowo zobaczyłem na forum patent z przełącznikiem lusterek co bardzo mi się spodobało w prostocie, pomysłowości i funkcjonalności.

Awatar użytkownika
Levi23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 28 wrz 2013, 17:35
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Żory

Post autor: Levi23 » 16 cze 2014, 16:06

A czy znalazłby się ktoś, kto pomógłby "lajkonikowi" uruchomić manetkę ze 147 w Lybrze ???
Jeśli tak to PW Proszę :)

POZDer
Lybra SW `01 2,4 JTD

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: ThemADI_NS » 16 cze 2014, 18:12

bronx pisze:
FXX pisze:Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Tak szefie.
Przerabiałem to tydzień temu. Manetka ze 147 nie pasuje P&P, jest inna wtyczka, a tutaj macie rozpiskę, które piny trzeba połączyć :link: ...tak, że Grzegorz kombinuj ;)
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
Levi23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 28 wrz 2013, 17:35
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Żory

Post autor: Levi23 » 16 cze 2014, 18:42

Wtyczkę już rozebrałem i podpinałem zgodnie ze schematem ze 156 - nie działało, więc myślałem, że to wina czujnika sprzęgła - ten jednak na oko jest zdrowy.
Teraz widzę, że 156 i 147 mają inne schematy kabelków - w weekend kolejna próba - mam nadzieję, że udana.
Dzięki.

POZDer

Ps. Może by tak przenieść do istniejącego tematu te parę postów OT ?
Lybra SW `01 2,4 JTD

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra

Post autor: bronx » 16 cze 2014, 22:15

ThemADI_NS pisze:
bronx pisze:
FXX pisze:Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Tak szefie.
Przerabiałem to tydzień temu. Manetka ze 147 nie pasuje P&P, jest inna wtyczka, a tutaj macie rozpiskę, które piny trzeba połączyć :link: ...tak, że Grzegorz kombinuj ;)
Levi23 pisze:Wtyczkę już rozebrałem i podpinałem zgodnie ze schematem ze 156 - nie działało, więc myślałem, że to wina czujnika sprzęgła - ten jednak na oko jest zdrowy.
Teraz widzę, że 156 i 147 mają inne schematy kabelków - w weekend kolejna próba - mam nadzieję, że udana.
Dzięki.

POZDer

Ps. Może by tak przenieść do istniejącego tematu te parę postów OT ?
Wiecie w ogóle co robicie?
Po pierwsze jaki sterownik?
Schemat podany w linku to pod ECU CF3 czyli edc15c7
CF2 ma inne piny.
+ z cf3 na tempomat to pin 53 złącze A M10
+ z cf2 na tempomat to pin 22 złącza C M10
od tego zacznijcie żeby był zasilany (dioda ma zaświecić)
Świeci Wam ?

Awatar użytkownika
Levi23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 28 wrz 2013, 17:35
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Żory

Post autor: Levi23 » 16 cze 2014, 22:58

Dioda nie zaświeci, bo jej ni ma ; (

POZDer
Lybra SW `01 2,4 JTD

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: ThemADI_NS » 16 cze 2014, 23:08

bronx pisze:Wiecie w ogóle co robicie?
Po pierwsze jaki sterownik?
No popatrz :)
A po co mi piny na sterowniku? Tutaj chodzi o kostkę pod kierownicą.
Ja trzymając się schematu z linku (i kilku innych), przetestowałem łopatologicznie

Obrazek

I wyobraź sobie, że wszystko działa. Dioda też się zapala, a w Lybrze ona jest w kostce na pinie 2, co na rysunku nie jest zaznaczone bo AR ma kontrolkę na liczniku.
Wychodzi więc na to, że różnicy nie ma. Tzn. na pewno nie pod kierownicą.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”