Lybra - tempomat (dołożony)/nie chce działać
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
w tym temacie na ostatniej stronie armandopl wykorzystał przełącznik do lusterek także można na wiele sposobów stworzyć tempomat (opis i schemat w temacie) zachęcam do zapoznania się z tematem od początku
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
alfa 147 i 156 ,
ale ponad 100zł za 4 switche to przesada.
Przełączniki tak jak pisze meqqex i jest za 1/3 ceny.
ale ponad 100zł za 4 switche to przesada.
Przełączniki tak jak pisze meqqex i jest za 1/3 ceny.
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
Tak szefie.FXX pisze:Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Namontirana rucica od alfe 147. Posao trajao 3 minuta. Sutra cu da se pozabavim rezanjem obloge ispod volana.
Dakle sve sam sam uradio bez ikakvog predznanja iz mehanike ili elektrike.
LYBRA je cudo :unworthy:
a tu :
A teraz poszybują ceny od alfy w górę.
Sorry ale wołanie 100czy 150 zł za samą gałkę to przesada...
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
Ok, ok Nie wiem czemu kojarzyło mi się, że w 156 był problem, żeby założyć manetkę od 147...
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
w zasadzie potrzebujemy cosik takiego co miało by w sobie 3 przełączniki chwilowe i przycisk on/off
a pod ręka na kierownicy jest takie cosik tylko trzeba było by pogrzebać np w kabelkach sterowania z głośnością
mjerzy tak myslał o tym aby poprzez przełącznik tempomat był pod kciukiem
a pod ręka na kierownicy jest takie cosik tylko trzeba było by pogrzebać np w kabelkach sterowania z głośnością
mjerzy tak myslał o tym aby poprzez przełącznik tempomat był pod kciukiem
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
Myślałem, niestety poległem. Problem polega na tym, że od przełączników głośności wychodzą kabelki, które zbiegają się w jedną kość - z kości wychodzą dwa kabelki i idą w kierownicę. Ja chciałem zrobić przełącznik regulacja głośności/tempomat na przekaźnikach w kolumnie kierowniczej, jednak tam musiałbym mieć kable wychodzące z przełączników. I tu odpowiednio pospinać na + z głośności to + szybkość itd..Całością sterowałby ukryty gdzieś przełącznik do włączenia tempomatu - po jego włączeniu przekaźniki miały odciąć sterowanie głośnością i przełączyć przyciski w kiero na sterowanie tempomatem .Niestety ,,przejście'' na dwie żyły znajduje się w samej kierze i lipa. Kabelki od +, - oraz mute nie występują w kolumnie jako osobne, sygnał przesyłany jest w jakiś sposób jedynie przez 2 żyły. Do realizacji mojego pomysłu zabraknie przewodów relacji kolumna kierownicza - kierownica.
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
mjerzy pisze:Myślałem, niestety poległem. Problem polega na tym, że od przełączników głośności wychodzą kabelki, które zbiegają się w jedną kość - z kości wychodzą dwa kabelki i idą w kierownicę. Ja chciałem zrobić przełącznik regulacja głośności/tempomat na przekaźnikach w kolumnie kierowniczej, jednak tam musiałbym mieć kable wychodzące z przełączników. I tu odpowiednio pospinać na + z głośności to + szybkość itd..Całością sterowałby ukryty gdzieś przełącznik do włączenia tempomatu - po jego włączeniu przekaźniki miały odciąć sterowanie głośnością i przełączyć przyciski w kiero na sterowanie tempomatem .Niestety ,,przejście'' na dwie żyły znajduje się w samej kierze i lipa. Kabelki od +, - oraz mute nie występują w kolumnie jako osobne, sygnał przesyłany jest w jakiś sposób jedynie przez 2 żyły. Do realizacji mojego pomysłu zabraknie przewodów relacji kolumna kierownicza - kierownica.
Poradzisz sobie,
ściągnij poduszkę i dostaniesz się do przycisków, wyprowadzasz co potrzebujesz i dalej tak jak planowałeś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
Problem polega na przeprowadzeniu dodatkowych przewodów przez kierownicę do kolumny. W trakcie kręcenia kołem dodatkowe kabelki mogą nie przetrwać. Chciałem wykorzystać oryginalną wiązkę, tylko nie miałem wiedzy że kabelki przechodzą przez kostkę, z której dalej biegnie już tylko 2 żyły. Poza tym, skoro sterowanie radiem jest realizowane na 2 przewodach, (jeden z nich to zapewne ,,zasilanie", drugi ,,powrót" po przyciskach ) to radio w jakiś sposób musi rozróżniać który przycisk naciskamy. Prawdopodobnie jest to zrobione na rezystorach- każdy przycisk to inny opór. W gałkę tempomat i w jego przyciskach nie ma żadnych rezystorów. Więc nawet dołożenie dodatkowych kabli do kierownicy nie wystarczy do zrobienia całego układu. Boję się że mogę coś uszkodzić podając sygnał do tempomatu przez przyciski, które nie są zwykłymi,, zwieraczami" a mają w sobie oporniczki lub inną elektronikę. Wlutowując się w przyciski w samej kierownicy dodatkowo byłby problem ze zamieszczeniem przekaźników w kole kiery. Gdybym miał w kolumnie kierownicy wyprowadzenia wszystkich przycisków, tnę kable, wstawiam przekaźniki, które spokojnie się mieszczą pod obudową. Niestety tak nie jest. Za dużo problemów i zrezygnowałem. Dodatkowo zobaczyłem na forum patent z przełącznikiem lusterek co bardzo mi się spodobało w prostocie, pomysłowości i funkcjonalności.
- ThemADI_NS
- Klubowicz
- Posty: 1346
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
Przerabiałem to tydzień temu. Manetka ze 147 nie pasuje P&P, jest inna wtyczka, a tutaj macie rozpiskę, które piny trzeba połączyć ...tak, że Grzegorz kombinujbronx pisze:Tak szefie.FXX pisze:Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Oj... miejsca coraz mniej...
Wtyczkę już rozebrałem i podpinałem zgodnie ze schematem ze 156 - nie działało, więc myślałem, że to wina czujnika sprzęgła - ten jednak na oko jest zdrowy.
Teraz widzę, że 156 i 147 mają inne schematy kabelków - w weekend kolejna próba - mam nadzieję, że udana.
Dzięki.
POZDer
Ps. Może by tak przenieść do istniejącego tematu te parę postów OT ?
Teraz widzę, że 156 i 147 mają inne schematy kabelków - w weekend kolejna próba - mam nadzieję, że udana.
Dzięki.
POZDer
Ps. Może by tak przenieść do istniejącego tematu te parę postów OT ?
Lybra SW `01 2,4 JTD
Re: [K] Kupię manetkę tempomatu Lybra
ThemADI_NS pisze:Przerabiałem to tydzień temu. Manetka ze 147 nie pasuje P&P, jest inna wtyczka, a tutaj macie rozpiskę, które piny trzeba połączyć ...tak, że Grzegorz kombinujbronx pisze:Tak szefie.FXX pisze:Jesteś pewny odnośnie przełącznika ze 147?
156 na bank pasuje p&p, ze 147 nie jestem pewien.
Wiecie w ogóle co robicie?Levi23 pisze:Wtyczkę już rozebrałem i podpinałem zgodnie ze schematem ze 156 - nie działało, więc myślałem, że to wina czujnika sprzęgła - ten jednak na oko jest zdrowy.
Teraz widzę, że 156 i 147 mają inne schematy kabelków - w weekend kolejna próba - mam nadzieję, że udana.
Dzięki.
POZDer
Ps. Może by tak przenieść do istniejącego tematu te parę postów OT ?
Po pierwsze jaki sterownik?
Schemat podany w linku to pod ECU CF3 czyli edc15c7
CF2 ma inne piny.
+ z cf3 na tempomat to pin 53 złącze A M10
+ z cf2 na tempomat to pin 22 złącza C M10
od tego zacznijcie żeby był zasilany (dioda ma zaświecić)
Świeci Wam ?
- ThemADI_NS
- Klubowicz
- Posty: 1346
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
No popatrzbronx pisze:Wiecie w ogóle co robicie?
Po pierwsze jaki sterownik?
A po co mi piny na sterowniku? Tutaj chodzi o kostkę pod kierownicą.
Ja trzymając się schematu z linku (i kilku innych), przetestowałem łopatologicznie
I wyobraź sobie, że wszystko działa. Dioda też się zapala, a w Lybrze ona jest w kostce na pinie 2, co na rysunku nie jest zaznaczone bo AR ma kontrolkę na liczniku.
Wychodzi więc na to, że różnicy nie ma. Tzn. na pewno nie pod kierownicą.
Oj... miejsca coraz mniej...