Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 maja 2019, 10:44

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 maja 2019, 13:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4591
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
mikee72 pisze:
13 maja 2019, 12:56
Wyprzedzanie jest ściśle powiązane z przyspieszaniem - czy może się mylę?
Wygląda na to, że troszkę tak :)

Ja jadąc Deltą 1,8VVT ok 70-80km/h i chcąc wyprzedzić wbijam 4. albo 3. i kręcę. Ale jadąc Multijetem mogę swobodnie zostać na 5. i tylko depnać - i tak na tej trójce na wyjącym silniku będziesz miał problem się za mną utrzymać. A jak zrzucę na 4. to powąchałbyś smrodek, gdybym tylko miał niesprawny DPF :D

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 14:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 548
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Jak się przesiadłem z Jawy350TS na Kawasaki GPZ900R - to pamiętam, jak bardzo na początku wkurzało mnie,
że do 3tys 'nowy' motor prawie stał i może to dziwne, ale (subiektywnie na pewno) przyspieszał gorzej niż Jawa.
Cały czas trzeba było trzymać obroty przynajmniej 4-6tys żeby był chętny do przyspieszania..
Przy tak wysokich obrotach bardzo niefajnie się z kolei jechało ze stałą prędkością, bo mocy było za dużo..
No więc trzeba było ciągle zmieniać biegi.. przyspieszać.. hamować.. szybko się przyzwyczaiłem i polubiłem.

Koledzy.. nikt nie przeczy, że benzyna (a zwłaszcza 16v) kiepsko zbiera się z dołu i wyprzedzanie wymaga redukcji biegu, nieraz nawet na trójkę jak trzeba manewr zrobić szybko. Śmiem jednak twierdzić, że jadąc benzynówką o podobnej mocy i wadze co Tomzikowa Delta Multijet (np. Stilo 2.4 170KM) trzymałbym się jej bez żadnego problemu. To po prostu inny styl jazdy, da się sprawnie jeździć i wyprzedzać benzynówką - fakt że trzeba się więcej namachać przekładnią.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 14:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4591
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Da się, ale nie do końca, no i zawsze to bardziej obciąża silnik :)

Ale da się też po prostu dodać gazu.

I o ile w przytoczonym Stilo Abarth czy nawet Delcie III podchodziłoby to pod znamiona frajdy o tyle w rodzinnym autobusie jakoś mi nie pasuje :)
Wiem, że skrzynia jest po to, aby korzystać, ale w trasie "kunie" dieslowe jednak inaczej ciągną i ta sama ich ilość jednak lepiej odpycha diesla.

Miałbyś problem z nadążeniem i gwarantuję, że bez ciśnięcia w podłogę by się nie obyło, a nadal z palcem w nosie byś mi na kufrze nie siedział.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl