Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 maja 2019, 11:10

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 maja 2019, 21:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 548
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Tomzik pisze:
11 maja 2019, 20:41
Phedra jest z natury 7-osobowym autem i w takiej konfiguracji ma, z tego co mi wiadomo, 324-litrowy kuferek.
Gdybym często jeździł w 7 osób, to Phedra byłaby za mała - tak samo jak Seicento jest za małe na 5 osób. I tutaj zapas pod autem, czy w kabinie naprawdę jest bez znaczenia. Weź też pod uwagę, że wszystkie fotele drugiego i trzeciego rzędu są niezależnie od siebie suwane przód-tył. Jeśli nie wieziesz 7 dużych panów, to możesz tak poustawiać fotele, że mimo 7 foteli uzyskasz całkiem sporą przestrzeń. A zapasówkę bez problemu wsuniesz pomiędzy fotele 3 rzędu i będzie robiła za podłokietnik he he. Wiadomo, to auto to nie jest Ducato - ale naprawdę przez trzy lata, ani raz nie pomyślałem nad wymianą na coś większego w stylu Scudo.. Może dlatego, ze ponad połowę przebiegu robię sam..? Pzdr!

edit:
Teksty poniżej nie ja pisałem :) pierwsze z brzegu googlowego kilka linków porównania benzyny/lpg z dieslem:
https://moto.wp.pl/lpg-kontra-diesel-co ... 130202753a
http://autoekspert.pl/benzyna-czy-diese ... st-lepsze/
https://www.motofakty.pl/artykul/diesel ... yna-1.html
http://motoraporter.com/2014/07/Diesle- ... -kiedy-nie
Nie twierdzę, że te teksty są wyrocznią - ale o dziwo wszędzie piszą, że stary diesel to duże ryzyko kosztownych napraw?
Przecież nie jest to zmowa żurnalistów przeciwko dieslowi i ..koledze volf'owi?
Proszę też wziąć pod uwagę, że w tym temacie mówimy o kilkunastoletnich Phedrach, z silnikami z początku wieku (a technologii z ubiegłego?).
Jeśli ktoś z moich szanownych oponentów będzie taki miły - to może zapoda linka do jakiegoś artykułu, w którym będzie czarno na białym napisane,
że kilkunastoletni diesel jest mało awaryjny i tańszy* w eksploatacji od benzyny..
*z gazem - żeby nie było nie za łatwo! i sorry za późną godzinę - szukałem i nie znalazłem takiego artykułu..

Aaaa.. tutaj sorry za OT - założyciel tematu chyba nie ma nic przeciwko, za podbijanie jego posta ze sprzedażą?
Już pisałem wcześniej, Phedra jest ładna i mimo że wolę powiedzmy.. blondynki (Pb) to jego brunetka (D) jest naprawdę całkiem całkiem..
Gdybym swojej nie miał to bym się nawet skusił :)

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 12 maja 2019, 8:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 288
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem co to za argument z kołem zapasowym ;) ja jeżdżę od lat bez, mam dwa assistance, jakoś sobie poradzę ;)

Diesla w mojej opinii warto kupić jedynie z pewnego źródła. Każdy inny to ryzyko spore.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 12 maja 2019, 9:13 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5148
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
Zas diesla z przebiegiem większym od 200 000 ciężko sprzedać Może w drodze wyjątku przytuliłbym rzeczona Phedrę ale najpierw muszę opchnąć Mondeo - który nie dość, że jest 1.8 TDCi to jeszcze Trend GoldX (wg znafcuf, jak Mondeo/Galaxy/Smax nie ma Converse/Converse+, 2.0 TDCi i pełnego systemu multimedialnego, to jest nic nie wart)

Lähetetty minun Mate 10 laitteesta Tapatalkilla


_________________
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI


Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 12 maja 2019, 22:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4591
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
mikee72 pisze:
11 maja 2019, 21:33
Gdybym często jeździł w 7 osób, to Phedra byłaby za mała - tak samo jak Seicento jest za małe na 5 osób. I tutaj zapas pod autem, czy w kabinie naprawdę jest bez znaczenia. Weź też pod uwagę, że wszystkie fotele drugiego i trzeciego rzędu są niezależnie od siebie suwane przód-tył. Jeśli nie wieziesz 7 dużych panów, to możesz tak poustawiać fotele, że mimo 7 foteli uzyskasz całkiem sporą przestrzeń. A zapasówkę bez problemu wsuniesz pomiędzy fotele 3 rzędu i będzie robiła za podłokietnik he he.
Dla mnie jest "ze znaczeniem", choćby dlatego, że mam czysto i pusto w kufrze a ten super podłokietnik, który proponujesz, nie stanie się pociskiem w razie porządnej kolizji. Ale jak uważasz.


mikee72 pisze:
11 maja 2019, 21:33
Teksty poniżej nie ja pisałem :) pierwsze z brzegu googlowego kilka linków porównania benzyny/lpg z dieslem:
https://moto.wp.pl/lpg-kontra-diesel-co ... 130202753a
http://autoekspert.pl/benzyna-czy-diese ... st-lepsze/
https://www.motofakty.pl/artykul/diesel ... yna-1.html
http://motoraporter.com/2014/07/Diesle- ... -kiedy-nie
Nie twierdzę, że te teksty są wyrocznią - ale o dziwo wszędzie piszą, że stary diesel to duże ryzyko kosztownych napraw?
Przecież nie jest to zmowa żurnalistów przeciwko dieslowi i ..koledze volf'owi?
Stary diesel to ryzyko kosztownych napraw 4 rzeczy, będących osprzętem - dwumasy, turbiny, wtrysków i pompy paliwa. Ale to wciąż ryzyko a nie pewnik. No i rzadko się zdarza, że te rzeczy "klękają" bez ostrzeżenia.

Natomiast pewnikiem jest, że psują się też benzyniaki oraz, że częściej dzieje się "coś". Mając wolnossący silnik benzynowy o niewielkiej mocy jedziesz na dzisiejsze standardy byle jak i masz problem, żeby nadążyć za resztą. To nie jest ryzyko, lecz pewnik :)


mikee72 pisze:
11 maja 2019, 21:33
Proszę też wziąć pod uwagę, że w tym temacie mówimy o kilkunastoletnich Phedrach, z silnikami z początku wieku (a technologii z ubiegłego?).
Jeśli ktoś z moich szanownych oponentów będzie taki miły - to może zapoda linka do jakiegoś artykułu, w którym będzie czarno na białym napisane,
że kilkunastoletni diesel jest mało awaryjny i tańszy* w eksploatacji od benzyny..
*z gazem - żeby nie było nie za łatwo! i sorry za późną godzinę - szukałem i nie znalazłem takiego artykułu..
Ja akurat rozglądam się za poliftem, silniki 2,0 136KM i 2,2 170KM są stanowczo konstrukcji i technologii z tego wieku, czego nie można powiedzieć o benzynie 2,0 16V :)

Nie zapodam Ci żadnego linka, bo nie mam zamiaru szukać, nie zaprzeczam, że jest "taniej" na dłuższą metę. Ale jest byle jak. Kto co woli - Ty wolisz taniej, ja wolę porządniej i mniej upierdliwie. Z gazem np. nie wjedziesz na sporą część parkingów podziemnych, nie można też zapominać o regularnych przeglądach instalacji - darmowe nie są. Poza tym tam też to i owo może się popsuć. Obowiązek wożenia na przegląd papierka od butli i zapłatę 60zł więcej można pominąć ;)

A znajdź może linka, gdzie piszą, że jadąc 2,0 16V w trasie w górach albo przy wyprzedzaniu na jednojezdniowej "krajówce" nie trzeba machać wajhą od biegów, żeby przyspieszanie czy manewr nie trwały w nieskończoność :)
Wiesiu pisze:
Nie wiem co to za argument z kołem zapasowym ;) ja jeżdżę od lat bez, mam dwa assistance, jakoś sobie poradzę ;)
Umiesz liczyć - licz na siebie. Proste.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 9:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 548
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Tomzik pisze:
12 maja 2019, 22:34
nie mam zamiaru szukać
i to wiele wyjaśnia, między innymi to:
Tomzik pisze:
12 maja 2019, 22:34
Z gazem np. nie wjedziesz na sporą część parkingów podziemnych.
Bo o ile radosna twórczość w postaci jak poniżej, przypominająca znak (takiego znaku drogowego nie ma!) - nie obowiązuje,
to znak zakazu wjazdu autom nie spełniającym norm spalin do centrum w coraz większej ilości miast - obowiązuje z pewnością..
Szybkim krokami nadchodzi czas, kiedy zakaz będzie obowiązywał nawet dla nowych diesli..

Parę słów o zakazie lpg
Coś na temat zamkniętych dla diesla miast
Załącznik:
zakazlpg.jpg
zakazlpg.jpg [ 13.9 KiB | Przejrzano 117 razy ]
Załącznik:
umweltzone.png
umweltzone.png [ 22.41 KiB | Przejrzano 117 razy ]
Tak jeszcze w skrócie:
- filtr paliwa do diesla kosztuje w zakupie mniej więcej tyle i ile łącznie: dodatkowe 60zł za przegląd gazu + filtr paliwa benzyna + dwa filtry gazu,
- jeżeli jeździsz na przegląd w stałe miejsce - to papiery od gazu proszą tylko za pierwszym razem,
- jak ktoś nie lubi machać wajchą to może wziąć automat..
- tak jak wiesiu nie wożę zapasówki jak i innych rzadko przydatnych rzeczy (np. z cyklu licz na siebie: butla gazowa, słoiki i garnki - jakby nie było gdzieś restauracji, albo dmuchany ponton - na wypadek zalania drogi),
- prosto i pusto w kufrze.. tak - problem tylko w tym, że Phedra nie ma kufra - jest to raczej przestrzeń do zagospodarowania.. to wymaga przyzwyczajenia, tam nawet nie bardzo wiadomo gdzie położyć trójkąt ostrzegawczy he he..

Co do konkretnych silników w Phedrze:
DIESEL silnik 2.2 DW12BTED4 170KM
To jest kontynuacja wersji DW12TED4 (128/133KM), która weszła (a nie została skonstruowana) do użytku w 2000r, czyli technologicznie oba silniki są z XX wieku.
Zalety i wady silnika są opisane w linku. Pisałem już, że gdybym miał kupować NOWĄ Phedrę, to ten silnik byłby najlepszym wyborem.
Jak masz pewność co do takiej używki, to czemu nie - ja się nie znam na dieslach, czytam tylko różne (kosztowne) historie.
W totolotka nie gram i na szczęście w zakupie też nie liczę, a na niekończące się zazwyczaj naprawy za tysiące złotych mnie średnio stać.

BENZYNA silnik 2.0 EW10J4 136KM
Pomimo tego, że motor jest przestarzałą konstrukcją z lat 90-tych (a może dzięki temu) - ma dużo zalet opisanych w linku.
Fakt.. na 1/4 mili się nie nadaje - ale wierz mi, że diesel raczej benzynie nie odjedzie.
Ja akurat nie jeżdżę Phedrą na torze wyścigowym, a ręka mnie też nie boli jak trzeba zredukować bieg przed wyprzedzaniem.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, 10:19 przez mikee72, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 10:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4591
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
mikee72 pisze:
13 maja 2019, 9:33
Bo o ile radosna twórczość w postaci jak poniżej, przypominająca znak (takiego znaku drogowego nie ma!) - nie obowiązuje,
to znak zakazu wjazdu autom nie spełniającym norm spalin do centrum w coraz większej ilości miast - obowiązuje z pewnością..
Szybkim krokami nadchodzi czas, kiedy zakaz będzie obowiązywał nawet dla nowych diesli..
Znak nie obowiązuje, ale jasno jest w linkowanym artykule napisane, że musi być wentylacja mechaniczna zamontowana, aby można było wjeżdżać autem z LPG. A są budynki, np. własny garaż pod blokiem - patrz komentarz poniżej artykułu, że wentylacji niet. I że zarządca ma prawo sobie taki zakaz wywiesić i go egzekwować.

Co do miast z zakazem wjazdu diesli - ile jest ich w Polsce? 1 czy 2? A może 5?
mikee72 pisze:
13 maja 2019, 9:33
Umwelt zone jest zdaje się w Niemczech czy się mylę? Co mnie obchodzi inny kraj?
mikee72 pisze:
13 maja 2019, 9:33
Tak jeszcze w skrócie:
- filtr paliwa do diesla kosztuje w zakupie mniej więcej tyle i ile łącznie: dodatkowe 60zł za przegląd gazu + filtr paliwa benzyna + dwa filtry gazu,
- jeżeli jeździsz na przegląd w stałe miejsce - to papiery od gazu proszą tylko za pierwszym razem,
- jak ktoś nie lubi machać wajchą to może wziąć automat..
- tak jak wiesiu nie wożę zapasówki jak i innych rzadko przydatnych rzeczy (np. z cyklu licz na siebie: butla gazowa, słoiki i garnki - jakby nie było gdzieś restauracji, albo dmuchany ponton - na wypadek zalania drogi),
- prosto i pusto w kufrze.. tak - problem tylko w tym, że Phedra nie ma kufra - jest to raczej przestrzeń do zagospodarowania.. to wymaga przyzwyczajenia, tam nawet nie bardzo wiadomo gdzie położyć trójkąt ostrzegawczy he he..
- filtr paliwa - no widzisz - zero oszczędności, jesteś na zero :)
- papiery proszą raz, albo i nie raz - też mam auto na LPG i też jeżdżę na przeglądy
- jak kupisz automat to z racji, że to nie jest jakaś nowa konstrukcja to dodatkowo zamula i tak juz mułowate auto
- a ja wożę zapasówkę i wozić będę, Wy sobie wykupujcie "ochrony" albo używajcie "szpraju" - Wasza sprawa, mi ona daje komfort psychiczny i już. A butlę gazową to jednak wozisz :lol: Pozostałe przykłady są absurdalne, choć pewnie miały być śmieszne
- czy ma kufer czy nie ma, cokolwiek pozostawione luzem i bez zabezpieczenia jest potencjalnie niebezpieczne w razie "w" i ja osobiście zadbałbym o to, by jak najmniej tego się poruszało po kabinie
mikee72 pisze:
13 maja 2019, 9:33
Co do konkretnych silników w Phedrze:
DIESEL silnik 2.2 DW12BTED4 170KM
To jest kontynuacja wersji DW12TED4 (133KM), która weszła (a nie została skonstruowana) do użytku w 2000r, czyli technologicznie oba silniki są z XX wieku.
Zalety i wady silnika są opisane w linku. Pisałem już, że gdybym miał kupować NOWĄ Phedrę, to ten silnik byłby najlepszym wyborem.
Jak masz pewność co do takiej używki, to czemu nie - ja się nie znam na dieslach, czytam tylko różne (kosztowne) historie.
W totolotka nie gram i na szczęście w zakupie też nie liczę, a na niekończące się zazwyczaj naprawy za tysiące złotych mnie średnio stać.
W zasadzie można by w ten sposób podejść do wszystkich silników, że są kontynuacją pomysłu Rudolfa Diesla, a więc wywodzą się z XIX wieku.

Są nowe wtryskiwacze, jakaś druga generacja, piezoelektryczne czy "łotewer", zmieniono kompletnie doładowanie - ingerencja jest na tyle duża, że na pewno nie jest to ten sam silnik.

Pewności co do używki nie ma nigdy, nawet kupując 2,0 w "benie na elpidżi" albo i bez "elpidżi". Historie są kosztowne, ale "niekończące" jest słowem bardzo naciąganym.

mikee72 pisze:
13 maja 2019, 9:33
BENZYNA silnik 2.0 EW10J4 136KM
Pomimo tego, że motor jest przestarzałą konstrukcją z lat 90-tych (a może dzięki temu) - ma dużo zalet opisanych w linku.
Fakt.. na 1/4 mili się nie nadaje - ale wierz mi, że diesel raczej benzynie nie odjedzie.
Ja akurat nie jeżdżę Phedrą na torze wyścigowym, a ręka mnie też nie boli jak trzeba zredukować bieg przed wyprzedzaniem.
Doszedłem do etapu, gdzie tani koszt rzadkich napraw nie jest dla mnie argumentem, jeśli naprzeciw postawi mi się lepszą dynamikę, komfort i bezproblemowe codzienne użytkowanie. Tylko tyle i aż tyle mam na myśli od początku tej dyskusji.

Diesel (doładowany) benzynie odjedzie w każdym przypadku na normalnej drodze jednojezdniowej, jeśli porównujesz podobne pojemności i benzyniaka bez turbo. Co innego prędkość maksymalna, ale raczej nigdy się na takich drogach z niej nie korzysta. Naprawdę co dzień latam do roboty po 40km Deltą 131KM 1,8 VVT i widzę ile muszę się namachać wajhą albo nakręcić silnik, żeby usiłowac nadążyć za nawet 10-15 letnimi dieslami 1,9 - 2,0 a i to rzadko się udaje. delta ma 131KM i 1350kg wagi - Twój autobus ma 5KM i ok. 400kg na garbie więcej. Wnioski dla mnie są oczywiste. HDI 136KM pozwoli na o wiele wygodniejszą jazdę i wiele mniej stresujące wyprzedzanie. A takie sytuacje występują na co dzień - w przeciwieństwie do wymiany osprzętu w silniku, która zdarza się kilka razy w "życiu".

Uwierz, chętnie widziałbym w "autobusie" jakies 2,0 Turbo w benzynie - przebolałbym nawet tą zapasówkę w bagażniku. Ale wolnossące 2,0 uważam przy tej budzie za nieporozumienie niezależnie od tego jak tanio się tym jedzie.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 10:54 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5148
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
2.0 T w autobusie - Renault Espace/Grand Espace :D

_________________
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI


Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 10:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4591
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Wiem, ale jakoś tak zbyt "kosmiczny" mi się wydaje ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 11:05 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5148
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
....i elektryka w nim trochę świruje :)

_________________
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI


Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 11:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Posty: 1171
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
No wówczas Espace to był taki "nowoczesny", poza tym 2.0T całkiem fajne było 3.5 ;)
A z wynalazków klasycznych to w T4 miałeś VR6, a w T5 V6 :)

_________________
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 12:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4591
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
pääkäyttäjä pisze:
13 maja 2019, 11:05
....i elektryka w nim trochę świruje :)
Tutaj akurat nie oczekuję dużo lepszej sytuacji w Eurovanie ;)

Ale żona stwierdziła, że ma być Phedra, bo wygląda tak ładnie "staroświecko" ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 12:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 548
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Tomzik, naprawdę częściej jeżdżę po Niemczech, niż po garażach pod cudzymi blokami :)
Jeśli gdzieś widzę taki pseudozakaz (np. parking centrum handlowego) to go całkowicie bezkarnie ignoruję, jak i większość kierowców.
Tomzik pisze:
13 maja 2019, 10:18
Diesel (doładowany) benzynie odjedzie w każdym przypadku na normalnej drodze jednojezdniowej.
Pisałem o naszym 'autobusie' i konkretnych silnikach, a nie o jakiejś tam benzynie i jakimś tam dieslu.. znalazłem tylko 807:
Tak się zbiera doładowany diesel 128KM
Tak się zbiera 'mułowata' benzyna 136KM
W tym aucie benzyna 3.0 ma 204KM, a przyspiesza podobnie
Nadal podtrzymuję, że inna Phedra w turbodieslu nie byłaby w stanie mi uciec - za wyjątkiem tej 170PS oczywiście..
Inna sprawa, że autobus ogólnie niezbyt do ścigania pasuje..?
Jaka by to Phedra nie była - królową szosy nie będzie, tyle że w tym aucie naprawdę nic nikomu udowadniać nie musisz :)
Jasne, że chcąc sprawnie wyprzedzić - trzeba pogonić benzynę po obrotach, bo inaczej nie ma elastyczności..

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 12:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4591
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
No nie pasuje do ścigania a Ty mi tu wyskakujesz ze sprintem do setki, gdzie ja mówię o komforcie wyprzedzania czy wdepnięcia pod górkę :)

A 11 czy 12s do setki jednak na dzisiejsze standardy jest dość mułowate bez cudzysłowu :)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, 13:04 przez Tomzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 12:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 548
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Wyprzedzanie jest ściśle powiązane z przyspieszaniem - czy może się mylę?

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 12:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3067
Lokalizacja: powiat Bełchatów
W turbodieslu po prostu dodajesz gazu a u siebie musisz jeszcze wachlować biegami :lol:

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl