[12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Zloty i spotkania

Moderator: wujekp

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: romlen » 13 wrz 2010, 20:56

A wracając do naszych zlotowych punktów programu...

Marian Bublewicz - ta śmierć jest przez wielu niezrozumiała. Dla mnie też. Poszperałem ciut w necie i znalazłem ciekawą opinię:
Gdyby nie ten wypadek do tej pory nie zaistniało by ratownictwo, jak zawsze bywa to w naszym kraju.
Za brak zabezpieczenia powinien odpowiedzieć organizator i kierownik wyścigu.Kompletny brak odpowiedzialności organizatorzy jednak nie zostali pociągnięci nigdy do odpowiedzialności, mało nadal Piątek odpowiedzialny za tamtą tragedię jest kierownikiem obecnie odbywających się rajdów.
A propos niby czym miało pogotowie ratować Mariana?Kiepsko wyposażonym zużytym Fiatem(chociaż na miejsce wypadku dojechało po kilku minutach),jeszcze przed uciążliwymi gapiami którzy tylko utrudniali akcję ratunkową, z premedytacją wdrapując się na maskę samochodu i robiąc zdjęcia człowieka konającego z bólu.
Niestety
całość tutaj. Ja zastanawiam się czy faktycznie aż tyle czasu wymagało przybycie specjalistycznej pomocy? Przecież nawet do wypadku w najdalszych zakątkach ekipa przybywa szybciej niż 40 min. 8-O Gdyby nie opieszałość ratowników to cieszylibyśmy się do tej pory Mariana wynikami w sporcie.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
DamianY
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: DamianY » 14 wrz 2010, 10:00

Dzięki Wszystkim za kolejny udany zlot :) Nie ma to jak miło spędzona niedziela. Widoki, przewodnik i atmosfera - BEZCENNE.

Awatar użytkownika
Złotówa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:49
Imię: Michał
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Złotówa » 15 wrz 2010, 0:01

romlen pisze:A wracając do naszych zlotowych punktów programu...

Marian Bublewicz - ta śmierć jest przez wielu niezrozumiała. Dla mnie też. Poszperałem ciut w necie i znalazłem ciekawą opinię:
Gdyby nie ten wypadek do tej pory nie zaistniało by ratownictwo, jak zawsze bywa to w naszym kraju.
Za brak zabezpieczenia powinien odpowiedzieć organizator i kierownik wyścigu.Kompletny brak odpowiedzialności organizatorzy jednak nie zostali pociągnięci nigdy do odpowiedzialności, mało nadal Piątek odpowiedzialny za tamtą tragedię jest kierownikiem obecnie odbywających się rajdów.
A propos niby czym miało pogotowie ratować Mariana?Kiepsko wyposażonym zużytym Fiatem(chociaż na miejsce wypadku dojechało po kilku minutach),jeszcze przed uciążliwymi gapiami którzy tylko utrudniali akcję ratunkową, z premedytacją wdrapując się na maskę samochodu i robiąc zdjęcia człowieka konającego z bólu.
Niestety
całość tutaj. Ja zastanawiam się czy faktycznie aż tyle czasu wymagało przybycie specjalistycznej pomocy? Przecież nawet do wypadku w najdalszych zakątkach ekipa przybywa szybciej niż 40 min. 8-O Gdyby nie opieszałość ratowników to cieszylibyśmy się do tej pory Mariana wynikami w sporcie.
romlen weź pod uwagę realia tamtych czasów i ówczesną organizację. Wtedy bezpieczeństwo było pod koniec listy priorytetów. Zerknij na filmiki na YT z rajdów końca lat 80-tych ubiegłego wieku, gdzie kibice stali wielkimi grupami na trasie przejazdu i rozbiegali się tuż przed samochodem nadjeżdżającym z ogromną prędkością. Śmiertelne wypadki zarówno z udziałem kibiców również były jednym z czynników zlikwidowania legendarnej rajdowej grupy B. Nawet patrząc na nasze podwórko jakieś 10 lat temu bodajże Kulig lub Kuzaj (niestety nie pamiętam kto dokładnie :( ) również miał wypadek na trasie rajdu, w którym ucierpiał kibic. Chcieli wtedy tego kierowcę obarczyć winą z powodu....... przekroczenia prędkości : gafa : . Wypadki i błędy ludzkie zawsze towarzyszyły rajdom i wyścigom. Jest to jedna z konsekwencji tego typu zabaw. Poza tym problem jest dostrzegany niestety dopiero po zaistnieniu nieprzewidzianych i nie chcianych przez nikogo sytuacji.

Edit:
No i z artykułu wynika jednak, że drzewo zostało ścięte, chociaż ja widzę mimo wszystko dość duże podobieństwa stanu obecnego okolic tablicy pamiątkowej do zdjęć archiwalnych. A może ktoś z Małopolski byłby w stanie zorganizować zlot/spot, w którym jednym z punktów programu byłby Łapanów :?:
Lancia k 3.0 V6 LPG
Obrazek
Potrzebujesz pomocy, transportu na terenie Dąbrowy Górniczej i okolic?
698-240-066

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Lukasz_TG » 15 wrz 2010, 0:27

Złotówa pisze:
romlen pisze:A wracając do naszych zlotowych punktów programu...

Marian Bublewicz - ta śmierć jest przez wielu niezrozumiała. Dla mnie też. Poszperałem ciut w necie i znalazłem ciekawą opinię:
Gdyby nie ten wypadek do tej pory nie zaistniało by ratownictwo, jak zawsze bywa to w naszym kraju.
Za brak zabezpieczenia powinien odpowiedzieć organizator i kierownik wyścigu.Kompletny brak odpowiedzialności organizatorzy jednak nie zostali pociągnięci nigdy do odpowiedzialności, mało nadal Piątek odpowiedzialny za tamtą tragedię jest kierownikiem obecnie odbywających się rajdów.
A propos niby czym miało pogotowie ratować Mariana?Kiepsko wyposażonym zużytym Fiatem(chociaż na miejsce wypadku dojechało po kilku minutach),jeszcze przed uciążliwymi gapiami którzy tylko utrudniali akcję ratunkową, z premedytacją wdrapując się na maskę samochodu i robiąc zdjęcia człowieka konającego z bólu.
Niestety
całość tutaj. Ja zastanawiam się czy faktycznie aż tyle czasu wymagało przybycie specjalistycznej pomocy? Przecież nawet do wypadku w najdalszych zakątkach ekipa przybywa szybciej niż 40 min. 8-O Gdyby nie opieszałość ratowników to cieszylibyśmy się do tej pory Mariana wynikami w sporcie.
romlen weź pod uwagę realia tamtych czasów i ówczesną organizację. Wtedy bezpieczeństwo było pod koniec listy priorytetów. Zerknij na filmiki na YT z rajdów końca lat 80-tych ubiegłego wieku, gdzie kibice stali wielkimi grupami na trasie przejazdu i rozbiegali się tuż przed samochodem nadjeżdżającym z ogromną prędkością. Śmiertelne wypadki zarówno z udziałem kibiców również były jednym z czynników zlikwidowania legendarnej rajdowej grupy b. nawet patrząc na nasze podwórko jakieś 10 lat temu bodajże Kulig lub Kuzaj (niestety nie pamiętam kto dokładnie :( ) również miał wypadek na trasie rajdu, w którym ucierpiał kibic. Chcieli wtedy tego kierowcę obarczyć winą z powodu....... przekroczenia prędkości : gafa : . Wypadki i błędy ludzkie zawsze towarzyszyły rajdom i wyścigom. Jest to jedna z konsekwencji tego typu zabaw. Poza tym problem jest dostrzegany niestety dopiero po zaistnieniu nieprzewidzianych i nie chcianych przez nikogo sytuacji.

Edit:
No i z artykułu wynika jednak, że drzewo zostało ścięte, chociaż ja widzę mimo wszystko dość duże podobieństwa stanu obecnego okolic tablicy pamiątkowej do zdjęć archiwalnych. A może ktoś z Małopolski byłby w stanie zorganizować zlot/spot, w którym jednym z punktów programu byłby Łapanów :?:
Złotówa ma racje chcesz podziwiać coś niebezpiecznego na żywo musisz być blisko, a ryzyko twoje.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Pitt
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2010, 15:36
Skype: klusberg
Lokalizacja: W-wa

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Pitt » 19 wrz 2010, 12:55

Witam!
Trochę przerwę temat, ale w tę niedziele zupełnie przypadkiem znalazłem się w kopalni w Złotym Stoku i szczerze mówiąc byłem dosyć mocno zaskoczony, że zobaczyłem ładny eskort Lancii nadjeżdżający z naprzeciwka :D
Gadałem wtedy chwilę z kimś z zielonej pięknej Delty (prawie jak mojej, tyle że mam HPE granatowe).
Zgubiłem się wtedy i chciałem dogonić swoją ekipę, więc wybaczcie, nie mogłem dołączyć.
A wracałem przy okazji z innego zlotu (http://forum.astropolis.pl/topic/33674- ... 1a792b1d8f) i byłem totalnie zdezorientowany tym co się dzieje :)
A kto był w zielonej Delcie??
Audi A3 1.9TDI -- była
Civic VI 1.4 -- był
kochana włoszka Delta II 1.6 16v --była

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Dawid » 19 wrz 2010, 12:59

Ja jechałem pierwszy też deltą,mignąłem Ci nawet światłami i stanąłem.Ale Ty chyba faktycznie byłeś zdezorientowany bo na moją próbe kontaktu nie zareagowałeś.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: bargaw3181 » 19 wrz 2010, 13:00

A to Ciebie spotkaliśmy :D
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Dawid » 19 wrz 2010, 13:01

Dobrze że chłop się przyznał.:-)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: bargaw3181 » 19 wrz 2010, 13:04

Dawid77 pisze:Dobrze że chłop się przyznał.:-)

prędzej czy później byś my go znaleźli ;)
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Pitt
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2010, 15:36
Skype: klusberg
Lokalizacja: W-wa

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Pitt » 19 wrz 2010, 13:13

Wybaczcie, ale na prawdę byłem w lekkim szoku no bo nie oszukujmy się, zobaczyć około 10 Lancii w jakiejś niewielkiej mieścinie, i to żeby światłami mrugały ... :D no nie wiedziałem jak zareagować :D
Po chwili ochłonąłem, zatrzymałem i z kimś nawiązałem kontakt :D (z gościem z zielonej Delty, bądź zdaje się Kappy, teraz nie pamiętam).
A i tak swoją drogą, ja już byłem po górach i moja niunia delikatnie mówiąc nie bardzo by się prezentowała obok waszych, musiał bym ją piersią na zdjęciach zasłaniać :D
Widzę impreza się udała, szkoda że wcześniej o niej nie wiedziałem :(
Audi A3 1.9TDI -- była
Civic VI 1.4 -- był
kochana włoszka Delta II 1.6 16v --była

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Dawid » 19 wrz 2010, 13:27

Nie zdążyłeś na tą ale serdecznie zapraszamy tutaj
viewtopic.php?f=6&t=42016
A kolega z zielonej Delty to nie kto inny jak Mado.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: bargaw3181 » 19 wrz 2010, 13:45

No i mamy nadzieje że zawitasz do Nas :D
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Pitt
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2010, 15:36
Skype: klusberg
Lokalizacja: W-wa

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Pitt » 19 wrz 2010, 19:02

Hm, no muszę to rozważyć, kawał drogi w sumie znowu :D A coś bliżej Warszawy może jest w planach?
Audi A3 1.9TDI -- była
Civic VI 1.4 -- był
kochana włoszka Delta II 1.6 16v --była

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: wujekp » 19 wrz 2010, 19:33

Pitt pisze:Hm, no muszę to rozważyć, kawał drogi w sumie znowu :D A coś bliżej Warszawy może jest w planach?
Mówisz i masz :D
:link:
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Pitt
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2010, 15:36
Skype: klusberg
Lokalizacja: W-wa

Re: [12.09.2010] Pożegnanie Lata w Kopalni Złota

Post autor: Pitt » 19 wrz 2010, 21:33

O, dzięki za podrzucenie tematu, tu z pewnością się zapisze, ale też szkoda że się daty pokrywają, bo w zależności od budżetu październikowego może bym i pojechał na południe :)
Audi A3 1.9TDI -- była
Civic VI 1.4 -- był
kochana włoszka Delta II 1.6 16v --była

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Zloty i spotkania :::”