40 lat minęło... wystawa w muzeum techniki
: 28 lis 2007, 17:11
W spotkaniu uczestniczyli Strang, Tadzik z kolegami wystawiającymi sanitarke, i Grzole
kilka fotek:

Fiat 125p Coupe 1971r.
Unikat. Prototyp sportowej wersji Dużego FIAT-a. Posiada zmienione nadwozie, które wykonane jest z tworzyw sztucznych, a zarazem posiada niski współczynniki oporu powietrza. Odnalezione w zeszłym roku. W najbliższym czasie planowana renowacja.


Ogar 1977r.
Unikat. Prototyp Polskiego FIAT-a 125p w wersji sportowej. Nowoczesne w tamtych latach nadwozie zaprojektował prof. Cezary Nawrot. Powstał jeden prototypo i jedna makieta.

FSO 125p Diesel 1986r.
Jeden ze stu wyprodukowanych egzemplarzy z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Egzemplarz ten należy do jednego z członków Stowarzyszenia FSOAUTOKLUB. Dwa miesiące temu został uratowany- miał ulec kasacji. W najbliższym czasie planowana jest renowacja tego niewątpliwie unikatowego samochodu.

Polski FIAT 125p Terenowy 1977r.
Prototyp terenowego polskiego FIAT-a. Posiada napędzane wszystkie koła. Układ napędowy wraz z zawieszeniem pochodzi z samochodu Łada Niva. Wyprodukowano jedynie 2 takie egzemplarze. Drugi podobno do dzisiaj służy leśniczemu w Bieszczadach.


FSO 125p Sanitarka 1990r.
Znakomicie zakonserwowany nalezy do kolekcjonera Pana Tomasza Niezabitowskiego.



i jeszcze te









Wystawa otwarta jest od dziś do 20.12 w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
kilka fotek:

Fiat 125p Coupe 1971r.
Unikat. Prototyp sportowej wersji Dużego FIAT-a. Posiada zmienione nadwozie, które wykonane jest z tworzyw sztucznych, a zarazem posiada niski współczynniki oporu powietrza. Odnalezione w zeszłym roku. W najbliższym czasie planowana renowacja.


Ogar 1977r.
Unikat. Prototyp Polskiego FIAT-a 125p w wersji sportowej. Nowoczesne w tamtych latach nadwozie zaprojektował prof. Cezary Nawrot. Powstał jeden prototypo i jedna makieta.

FSO 125p Diesel 1986r.
Jeden ze stu wyprodukowanych egzemplarzy z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Egzemplarz ten należy do jednego z członków Stowarzyszenia FSOAUTOKLUB. Dwa miesiące temu został uratowany- miał ulec kasacji. W najbliższym czasie planowana jest renowacja tego niewątpliwie unikatowego samochodu.

Polski FIAT 125p Terenowy 1977r.
Prototyp terenowego polskiego FIAT-a. Posiada napędzane wszystkie koła. Układ napędowy wraz z zawieszeniem pochodzi z samochodu Łada Niva. Wyprodukowano jedynie 2 takie egzemplarze. Drugi podobno do dzisiaj służy leśniczemu w Bieszczadach.


FSO 125p Sanitarka 1990r.
Znakomicie zakonserwowany nalezy do kolekcjonera Pana Tomasza Niezabitowskiego.



i jeszcze te










Wystawa otwarta jest od dziś do 20.12 w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.