Astra Torell'a007

Jeśli czujesz chęć podzielenia się z nami tym, czym jeździsz poza Lancią, masz ciekawy motocykl czy nietuzinkowe auto, tu właśnie jest to miejsce.
Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1362
Rejestracja: 09 sty 2005, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Astra Torell'a007

Postautor: Torell007 » 27 lut 2018, 06:50

Witajcie :-)
Moje motoryzacyjne losy, podobnie jak wielu pozostałych osób z forum...związały się z inną motoryzacją. Oferta modelowa włoszczyzny jak wiadomo jest dość uboga. Brak w niej sensownego suva, terenówki czy hot hatcha ;-) niby zdaje sobie sprawę z istnienia Giulietty QV/Veloce ale...generacyjnie i pod względem "bajerów ułatwiających życie"... ten samochód dziś już trochę trąca myszką ;-) cała nadzieja w nowościach AR, posiadających tylny napęd. Więc czekamy na nową Giuliette ;-)

Jak zwykł mawiać Kolumb - "do brzegu" ;-)

Czas jakiś temu stałem się posiadaczem Opla Astry K 1.6 SHT 200km, w leniuchu oczywiście ;-) Żelastwo w pełnej opcji,brak mu jedynie szklanego dachu i zderzaków OPC. Na ulicy z racji koloru,zimowego felunku.... wygląda biednie i dość niepozornie. Co zdecydowanie cieszy mnie,a potrafi zaskoczyć wielu ;-)

Najważniejsze dane techniczne z instrukcji:

Silnik 1598cm³ żeliwny blok, turbina zabudowana w kolektorze. Moc 200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy z overboostem 300 Nm (bez 280) przy 1570-4700 obr/min. Zawieszenie tylne - belka z drążkami Watta. Przyspieszenie 0-100km/h deklarowane 7.0s. Na zimówkach,z włączoną trakcją przy pogodzie jaką mamy za oknem blisko 8.0s. Skrzynia biegów to zwykły hydrauliczny 6cio biegowy automat. Spalanie od 6.7 do 20/100km "na niemieckich autostradach" 😎 Najbardziej jednak zadowolony jestem z matrycowych "inteligentnych reflektorów" intelilux... oraz foteli AGR (dla mnie mistrzostwo świata) :-)

Plany na najbliższą przyszłość? Zdecydowanie trzeba wgrać wirusa ;-)

Mam nadzieję,że linczu nie będzie przy najbliższym spotkaniu ;-) wszak Opel jak powszechnie wiadomo jest francuski. Więc utrzymuję się w konwencji nietuzinkowej motoryzacji 😎

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4020
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Dawid » 27 lut 2018, 08:42

Bardzo fajne wozidło.Nawet ostatnio robiłem na taką Astrę kalkulację tylko z troszkę słabszym motorem.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1362
Rejestracja: 09 sty 2005, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Torell007 » 27 lut 2018, 09:07

W chwili obecnej ciężko o "wincej w tych piniondzach" ;-)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Helios » 27 lut 2018, 09:26

Co to są fotele AGR?

Mocy z 1.6 sporo, jak podniesiesz jeszcze tę moc to nie skrócisz żywotności tego motoru ;)

Aha i na te fele załóż se dedykowane kopłaki, to będzie wyglądać jak alu : yesyes :

Ogólnie to szerokości i bezawaryjności :D

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1362
Rejestracja: 09 sty 2005, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Torell007 » 27 lut 2018, 10:04

Jest krótka wzmianka o tych fotelach

Silnik faktycznie po downsizingu,czego fanem specjalnie nie jestem. Ale konstrukcyjnie dość dobrze przemyślany tj. Bezpośredni wtrysk, wydajna turbina, overboost, żeliwny blok. W materiałach prasowych doszukałem się, że kuty wał i korbowody. Wertując gdzieś na świecie fora poświęcone GM - różnie brandowana astra oferowana jest w zasadzie na całym globie - doszukałem się informacji, że 260-280km nie jest dla tego silnika problemem. Gdzieś na antypodach nawet oferowano limitowaną wersję Holdena Astry o takiej mocy. Dodatkowo zaleca się skrócenie interwału wymiany oleju z 30tys do max 10tys km - 5W30,więc woda. Sam też nie lubię olejów Longlife ;-) silnik pięknie się wkręca i ciągnie od samego dołu. Całkowicie brak odczucia, że jest to 1600. Podobnie zresztą jak przy szeroko opisywanym 1.75Tbi :-)

Na zimę mam stalowe strukturalne 17, na lato aluminiowe 18 ;-)

Dziękuję!
Załączniki
IMG_20180227_101015.jpg
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
e_gregor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2017, 17:04
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Astra Torell'a007

Postautor: e_gregor » 27 lut 2018, 10:57

Zmieniaj co 10.000km bo to żaden wydatek. Mam Scenica ze słynnym 1.9dCi który ma ponad 300.000km (wg licznika, więc może i więcej) - silnik dobrze odpala, nie kopci, mało pali, ładnie brzmi i nie bierze oleju. Ale od kiedy jest w rodzinie (od około 120.000km) olej zmieniany co 10.000. Longlife to zabójstwo silnika. Nie jestem fanem astry ale ta jest spoko. No i nie narzekaj na kolor - czerwony jest najszybszy. Dobrze, że nie masz zderzaków OPC - wtedy to auto byłoby nieco pretensjonalne a teraz jest po prostu skromnym hothatchem
Lancia Dedra 2.0i Automatic

Awatar użytkownika
pääkäyttäjä
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 4953
Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik

Re: Astra Torell'a007

Postautor: pääkäyttäjä » 27 lut 2018, 12:54

Ładne - woziłem się takim przez chwilę w Anglii :)
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1362
Rejestracja: 09 sty 2005, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Torell007 » 27 lut 2018, 12:58

Nawet nie ma opcji żeby nie zmieniać co 10tys km ;-) co ciekawe Kia w poprzedniej generacji Cee'd w 204 konnym 1.6 T-GDI zalecała wymianę co 7.500km ;-) lata temu miałem Kangoo 1.5 dCi które miało porównywalną reputację z 1.9 dCi ;-) dynamic/verva itp paliwa,wymiana oleju co 10tys km i... Żadnych awarii związanych z silnikiem przez około 245tys przejechanych km ;-) astra jak astra,ale tak gdyby była z pakietem OPC to bardziej hot hatcha,a tak...bardziej sleeper ;-)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Astra Torell'a007

Postautor: miwis » 27 lut 2018, 13:09

Fotele muszą być rewelka, zazdraszczam.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1362
Rejestracja: 09 sty 2005, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Torell007 » 27 lut 2018, 13:26

Byłem na jazdach testowych różnymi wynalazkami i tutaj właśnie te fotele sprawiły,że pokochałem to auto :-) Szczegolnie, że jestem wysoki i mam problemy z kręgosłupem :-( sumie można byłoby zamiast tej astry połasić się na nową Insignie ale...raz,że mniej miejsca nad głową dla mnie...do tego szyba przednia kończyła mi się na wysokości oczu. Stąd lepiej wypasioną astrę było brać ;-)

W ten sposób stałem się posiadaczem auta marki z której zawsze szydziłem ;-) taki chichot losu ;-)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Skarbnik
Skarbnik
Posty: 6086
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Astra Torell'a007

Postautor: faraon » 27 lut 2018, 13:37

Torell007 pisze:
27 lut 2018, 13:26
W ten sposób stałem się posiadaczem auta marki z której zawsze szydziłem ;-) taki chichot losu ;-)
Rozum zwyciężył serce.

Rozsądek vs. emocje : 1 - 0 :)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1362
Rejestracja: 09 sty 2005, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Torell007 » 27 lut 2018, 13:43

faraon pisze:
27 lut 2018, 13:37
Torell007 pisze:
27 lut 2018, 13:26
W ten sposób stałem się posiadaczem auta marki z której zawsze szydziłem ;-) taki chichot losu ;-)
Rozum zwyciężył serce.

Rozsądek vs. emocje : 1 - 0 :)
Chwilowo...czekam na Giuliette RWD 😎 chyba, że życie znów mnie czymś zaskoczy 😉
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 373
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: Astra Torell'a007

Postautor: marq86 » 27 lut 2018, 17:13

Jako również posiadacz Opla mogę jedynie powiedzieć - współczuję ;-) a tak na serio całkiem fajna astra tej generacji, jeździłem premierową i faktycznie fotele agr, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu czy czytanie znaków robiły robotę. W porównaniu do Golfa VII którym też sporo jeżdżę to Opelek jednak z przodu. Oby pojazd dobrze się sprawował.
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

Awatar użytkownika
e_gregor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2017, 17:04
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Astra Torell'a007

Postautor: e_gregor » 28 lut 2018, 06:44

Miałem nówkę służbową J 1.7CDTI z pierwszego wypustu. Ale to chyba poza bardzo podobnym wygladem wiele wspólnego nie ma z Twoją. J-ka była ciężka, mułowata, dużo paliła. Często zapiekały się hamulce i nie odpuszczały do końca. Kołpaki się topiły, tarcze i klocki zużywały ekspresowo. Fotele były koszmarne a zakres regulacji kierownicy co najmniej dziwny. Pomimo typowego wzrostu 176cm nie potrafiłem znaleźć pozycji w której po dwóch godzinach jazdy nie płakałem z bólu pleców. Padały skrzynie biegów - w mojej równiutko przy 60.000km. Odebranie maila przez BlackBerry leżącego na desce czasem powodowało awarie elekryki - np opuszczała się szuba i składało lusterko. Co gorsza potrafiła się włączyć klima tak, że przycisk właczania/wyłączania nie reagował. Poza tym dobrze się prowadziła, nieźle (pomimo 1,5t masy kombiaka) hamowała.
Lancia Dedra 2.0i Automatic

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1362
Rejestracja: 09 sty 2005, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Astra Torell'a007

Postautor: Torell007 » 28 lut 2018, 07:47

e_gregor pisze:
28 lut 2018, 06:44
Miałem nówkę służbową J 1.7CDTI z pierwszego wypustu. Ale to chyba poza bardzo podobnym wygladem wiele wspólnego nie ma z Twoją. J-ka była ciężka, mułowata, dużo paliła. Często zapiekały się hamulce i nie odpuszczały do końca. Kołpaki się topiły, tarcze i klocki zużywały ekspresowo. Fotele były koszmarne a zakres regulacji kierownicy co najmniej dziwny. Pomimo typowego wzrostu 176cm nie potrafiłem znaleźć pozycji w której po dwóch godzinach jazdy nie płakałem z bólu pleców. Padały skrzynie biegów - w mojej równiutko przy 60.000km. Odebranie maila przez BlackBerry leżącego na desce czasem powodowało awarie elekryki - np opuszczała się szuba i składało lusterko. Co gorsza potrafiła się włączyć klima tak, że przycisk właczania/wyłączania nie reagował. Poza tym dobrze się prowadziła, nieźle (pomimo 1,5t masy kombiaka) hamowała.
O J-tce też nic dobrego nie słyszałem,a o jej nadwadze i to sporej krążą wręcz legendy ;-) Widać to było po GTC OPC z 2.0 280km, gdzie 6 sekund (czasem nawet wiecej) potrzebowała od 0 do 100km/h. Zresztą Insignia cierpiała na to samo,czego najlepszym przykładem była wersja OPC. W niej 325KM robiło "pierwszą setkę" w 6.0-6.3s i to przy napędzie 4x4,czyli teoretycznie powinno być dobrze.

Specyficzna marka,zawsze traktowana przeze mnie jako gorsza. Bo design nijaki, wnętrza bez wyrazu. Żadnej finezyjnej techniki,ciekawych wersji aut,silniki również mało interesujące. Ogólnie lipa... Teraz się śmieje, że zrobili dwa naprawdę fajne auta...tylko po to żeby pokazać,że potrafią...na moment przed tym kiedy Opel stał się francuski ;-)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek


Wróć do „::: Nasze inne pojazdy :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości