Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Jeśli czujesz chęć podzielenia się z nami tym, czym jeździsz poza Lancią, masz ciekawy motocykl czy nietuzinkowe auto, tu właśnie jest to miejsce.
Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5005
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: Wilkin » 05 maja 2017, 00:57

Jako że ostatnio jest na topie temat Kappa i co dalej.
A ja przypadkowo byłem w okolicach Opola.etc...
Doooobra ściemniam. Dawid ogłosił toto na forumie a ja zobaczyłem że ma prawie 3.0 , 6 garów i dwie turbiny.I tak dla przekory postanowiłem zrobić test konsumencki. , i zanabyłem VOLVO : gafa :
O to
Obrazek
Rok 1999 , czyli mniej więcej kapiszony.Modelowo młodsze o 4 lata Kappa 1994 - Volvo 1998.
Waga 1800 kilo , wielkość z zewnątrz , mała stodoła. W środku tez miejsca sporo.
W sumie to powinienem tu przystawić Thesisa, ale go nie miałem , ale może kiedyś.

Pierwsze wrażenie - ale to zapierdalaaaaaa.
c.d.n. nastąpi .

a p.s
Do testów niecnie użyłem już. Nietoperka (Batman) Dzidziusia (Maciek TTT) Krecika Podniecika (Maciek WK) i Ślimaka ( dobrze wiecie kogo :) )
Żadne zwierzątko dotychczas nie ucierpiało (na razie) bynajmniej fizycznie. Z psychiką może być gorzej ( również moją) .
p.s 2 Maciek ,celowo wpisałem krecika - bo mietek nie pasował mi do projektu - soorki :P

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 547
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: matis1906 » 05 maja 2017, 01:30

Katalogowo 0,3s wolniej od Kappy, więc nadal całkiem szybki wóz :) Ogólnie to jestem wielkim zwolennikiem Szwedzkiej stali, miałem kiedyś 850tkę 2.4 20V i był to przepiękny wóz. Nawet byłem dość bliski zakupu 2.3T5R, ale szczerze przyznaję zrezygnowałem ze strachu o tę moc, turbinę etc. Dzisiaj bym się nie zastanawiał :) Ostały mi się jeszcze jakieś łosie na auto...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciek_wk
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 273
Rejestracja: 02 sty 2017, 09:41
Imię: Maciej
Lokalizacja: Chorzów

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: maciek_wk » 05 maja 2017, 06:59

Katalog katalogiem, ale dwie turbiny robią robotę i TO Volvo jest ostre od samego dołu :D

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Mietek Podnietek

Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991 : yesyes :
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999 : beczy :
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010

Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Służbowo: Renault Megane III GrandTour 1.5 dci 2016 :roll:

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1156
Rejestracja: 04 paź 2014, 07:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: Al Boundy » 05 maja 2017, 08:06

T6.... Po tytule myślałem, że kupiłeś tanka.. W sumie to nawet się nie pomyliłem :)

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4022
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: Dawid » 05 maja 2017, 08:33

Oj zapierdala....Miałem nie raz okazję się przekonać jak ta szwedzka stal potrafi się poruszać.
Oby Ci to auto jak najdłużej służyło.;)
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2247
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: andrzej1 » 05 maja 2017, 09:18

Wilkin pisze:
05 maja 2017, 00:57
Jako że ostatnio jest na topie temat Kappa i co dalej.
A ja przypadkowo byłem w okolicach Opola.etc...
Doooobra ściemniam. Dawid ogłosił toto na forumie a ja zobaczyłem że ma prawie 3.0 , 6 garów i dwie turbiny.I tak dla przekory postanowiłem zrobić test konsumencki. , i zanabyłem VOLVO : gafa :
O to
Obrazek
Rok 1999 , czyli mniej więcej kapiszony.Modelowo młodsze o 4 lata Kappa 1994 - Volvo 1998.
Waga 1800 kilo , wielkość z zewnątrz , mała stodoła. W środku tez miejsca sporo.
W sumie to powinienem tu przystawić Thesisa, ale go nie miałem , ale może kiedyś.

Pierwsze wrażenie - ale to zapierdalaaaaaa.
c.d.n. nastąpi .

a p.s
Do testów niecnie użyłem już. Nietoperka (Batman) Dzidziusia (Maciek TTT) Krecika Podniecika (Maciek WK) i Ślimaka ( dobrze wiecie kogo :) )
Żadne zwierzątko dotychczas nie ucierpiało (na razie) bynajmniej fizycznie. Z psychiką może być gorzej ( również moją) .
p.s 2 Maciek ,celowo wpisałem krecika - bo mietek nie pasował mi do projektu - soorki :P
No i testy zderzeniowe też przeszedł pozytywnie :lol: nikt nie ucierpiał :lol:
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 621
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: MaciekTTT » 05 maja 2017, 09:54

oj bardzo szybko się to rozpędza :D, może za tydzień znów się przejadę :P
Dzidziuś

Awatar użytkownika
batman
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 1191
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: batman » 05 maja 2017, 11:23

Umiejscowiłbym ten samochód tak pomiędzy ... Maluchem a... Ferrari :lol:
A tak na poważnie - autko śmiga jak królik po koksie : ok2 :
Szkoda że to nie Lancia... : beczy :
aaa, jeszcze wspomnę o genialnym patencie dla niegrzecznych pasażerów tylnej kanapy - zagłówki składane przyciskiem na desce. Genialne :lol: :lol: :lol:
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (dla silnika ;) ), Fiat Seicento 0,9 '99
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 9661
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: FXX » 05 maja 2017, 15:19

Wrzuć jakieś fotki wnętrza :)

Mój staruszek właśnie przesiadł się niedawno do S60 :)
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 00:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: Gruby007 » 05 maja 2017, 22:16

Wiesz w czym T6 będzie przypominało Włoską motoryzację? W cenach części i kapryśności :D Skrzynia pewnie automat przy tym silniku,a o Volvoskie automaty trzeba bardzo dbać, są wrażliwe i lubią nawalić i są dość drogie w eksploatacji. Ale wiecie co koledzy? I tak bym kupił T6 dla tych prawie 280KM :D Już kiedyś czaiłem się na takie, ale kupiłem wtedy Kappę bo się trafiła fajna :P Kto wie, może po Kapuście będzie S80 :D
Fajny wóz! Bezawaryjnej jazdy życzę i mechanika, który podejmie się serwisowania tego wozu i go nie zepsuje :D Pozdro!
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5005
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: Wilkin » 05 maja 2017, 23:46

Właśnie doszorowałem łapy po uszczelnianiu tego dziadostwa , ktoś zapomniał włożyć uszczelek pod obie turbiny. : czerwona :
I doszedłem do wniosku ,że w kategorii cierpliwość wzniosłem się na level mistrz. 2.5h próbowałem załapać jedną śrubkę pod dużą turbiną . : cenzura :
Co i tak jest na plus , bo z tego co wyczytałem,niektórzy wyciągają do tego motor.
W każdym razie mechanika nie potrzebuje ;)
Z plusów turbiny obie suche jak pieprz.
Przy okazji wyszła jeden plus Kappy - nawet V6 - ma od cholery miejsca pod maską.
Co do przyszłości tego autka u mnie ,to raczej mu długiej nie wróżę.W końcu to test jest.A w sumie to juz nawet mi się nie chcę już dzisiaj nic pisać.

AAAA - zarejestrowałem się na forum Volvo : gafa :
Wnętrze będę focił , jak wypiorę i pozbędę się tego zaduchu co mu towarzyszy :P

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: Bartek-Lodz » 06 maja 2017, 03:39

Miałem chwilę taką T6. Auto przyszło do mnie z Francji lekko obite. Poszło do lakieru a po lakierze chwilę sobie nim polatałem. Osobiście prócz problemu z wiązką od haka i spalaniem na poziomie Thesisa 3.2 nic niepokojącego się nie działo, nawet automat chodził ok.
Autko poszło do jednego takiego Pana ze Zgierza i po miesiącu eksploatacji się zaczęło. Z tego co wiem poleciały turbiny jedna za drugą, uszczelnienie silnika i problem z elektryką. Wiem, że nowy właściciel walczył ale się poddał i auto stało jakiś czas na warsztacie - co się później stało to nie wiem.
Tak czy inaczej - u mnie auto śmigało. Bardzo miło mnie zaskoczyło elastycznością i zbieraniem się z dołu ale to zasługa biturbo. Spalanie przy zamontowaniu LPG też można zaakceptować. Problem jednak w tym, że kupić takie auto w dobrym stanie jest dość trudno.
Na koniec dodam, że obecnie ujeżdżam Audi A6 rocznik 2013 i pomijając sprawę silnika i skrzyni bo w Audi siedzi 2.0 177 KM i bezstopniowy automat czyli ślimak w porównaniu do Volvo T6 to komfort zawieszenia i wygłuszenia jest na mega plus dla Volvo mimo jego wieku. Audio w Volvo też już odstaje, chociaż w Audi wydaje mi się, że gra też lepiej niż w Thesis - Audi ma trójdrożny zestaw głośników z przodu gdzie w Teresie rozwiązanie jest trochę inne a Volvo na tle Thesisa czy Audi wypada słabo - na tle Kappy - bardzo dobrze.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3265
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: rob_76 » 06 maja 2017, 04:31

No to się teraz możesz w końcu [po]toczyć*... :D I to bystro ;) Gratki!!!



*volvo = toczę (się) - z łaciny
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5005
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: Wilkin » 06 maja 2017, 09:00

Co do spalania, to nie wiem ile pali Thesis 3.2 - ale przetoczyłem tym sie najpierw z Nysy do Ustronia, potem pozwiedzałem okolice poł na pół z Lybrą , i wróciłem do Pruszkowa. Wyszło mi średnio 13.5 Litra LPG na 100 km, czyli całkiem znośnie.
Do tego duża zaleta tego czołgu - butla w koło w którą ładuję 47 litrów na stacji.
Czyli zasięg też niegłupi jak na gaz.

tores
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 04 maja 2017, 15:06
Lokalizacja: Sułkowice/Myślenice

Re: Tak dla przekory T6 - czyli na co zmienić Kappe w praktyce.

Postautor: tores » 06 maja 2017, 09:15

Gratulacje : ok2 :
Fajna maszyna, ostatnio miałem okazję pośmigać trochę nowszym 4x4.
Wrażenia bardzo pozytywne.


Wróć do „::: Nasze inne pojazdy :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości