Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 lip 2018, 18:09

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17 sty 2012, 13:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
:link:

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 29 sty 2013, 08:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Fajny wykaz, tylko omija wiele detali. Przykładowo napisali, że dodatkowe światła dalekosiężne można zamontować symetrycznie i tylko dwa - pominęli fakt, że można je montować tylko w okreslony sposób (taki wykaz odległości jak przy dziennych) i np. na dachu nie wolno tego zakładać. ;)
Poza tym:
Cytuj:
Niedopuszczalne jest poza tym demontowanie katalizatorów i filtrów cząstek stałych. Ponieważ wymiana tych elementów jest kosztowna, w przypadku awarii często bywają usuwane i zastępowane np. rurką. Podczas badania technicznego diagnosta niemal na pewno zauważy niedopuszczalną ingerencję w układ wydechowy.
Zauważyć zauważy, więc weźmie analizator spalin i na jego podstawie oceni te ingerencję. W Civicu '91 miałem wycięty kat i wstawioną zwykłą rurę (nawet bez pozoranckiej obudowy kata), więc na każdym przeglądzie sprawdzali mi spaliny i... sprawdzali ponownie zapasowym analizatorem jeśli mieli, bo nie mogli uwierzyć w wyniki niemal jak z fabryki. Ja tam nie wiem, nic w silniku nie poprawiałem, już taki był. Problemów z tego tytułu nikt mi nie robił.

Poza tym zmiana silnika w zasadzie zawsze wymaga zmiany w dowodzie, bo nawet jak osiągi pozostaną takie same to numer silnika będzie inny. Widocznie jednak dziennikarz musiał się zmieścić w wierszówce, że opuścił takie rzeczy. ;)

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 29 sty 2013, 09:11 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 00:00
Posty: 12242
Lokalizacja: Stalowa Wola
Cytuj:
Poza tym zmiana silnika w zasadzie zawsze wymaga zmiany w dowodzie, bo nawet jak osiągi pozostaną takie same to numer silnika będzie inny. Widocznie jednak dziennikarz musiał się zmieścić w wierszówce, że opuścił takie rzeczy. ;)
W dowodzie rejestracyjnym nie masz numeru silnika, więc żadna zmiana nie jest potrzebna :roll: ;)
Chyba, że zmieniasz silnik na całkiem inny pod względem mocy, bo tylko moc/pojemność masz podane. Oraz "B" lub "D", czyli benzyna/diesel.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2013, 09:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Oż faktycznie, my bad - numery są w karcie pojazdu. O tyle łatwiej, że tylko trzeba wstukać zmianę, a nie wymieniać cały dokument. ;)

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 29 sty 2013, 11:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:00
Posty: 610
Lokalizacja: Łódź/Grotniki
Silnik od jakiegoś czasu nie jest chyba nigdzie odnotowywany, jest to część zamienna. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.


Na górę
Post: 29 sty 2013, 14:14 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10872
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Cytuj:
Silnik od jakiegoś czasu nie jest chyba nigdzie odnotowywany, jest to część zamienna. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Tak, już od kilku lat.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2013, 14:18 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 4943
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
A to nie jest tak, że jak zmieniam silnik na większy, to nie trzeba tego zmieniać w DR?

_________________
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
Post: 29 sty 2013, 14:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sie 2009, 12:18
Posty: 713
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Częstochowa
Numeru silnika niema ani w dowodzie ani w karcie pojazdu.
Silnik już od ładnych paru lat jest traktowany jak cześć wymienna i tyle.
Jedynym problemem będzie jeżeli wymieniamy silnik na taki który będzie miał inne parametry (moc pojemność itp) Wtedy trzeba to zmienić w dokumentach auta... Tylko kto to robi ;)?

_________________
Moje byłe Włoszki


Na górę
Post: 29 sty 2013, 15:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Numeru silnika niema ani w dowodzie ani w karcie pojazdu.
Ciekawe, bo ja mam numer w karcie (wydana w 2001, więc to norma) oraz aktualny wzór karty nadal posiada takie pole. Z drugiej strony łatwo mi uwierzyć, że urzędy i drukarnie mimo tylu lat nadal biją stary wzór...

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 16 lut 2015, 15:29 
Offline
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4984
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Cytuj:
Poza tym:
Cytuj:
Niedopuszczalne jest poza tym demontowanie katalizatorów i filtrów cząstek stałych. Ponieważ wymiana tych elementów jest kosztowna, w przypadku awarii często bywają usuwane i zastępowane np. rurką. Podczas badania technicznego diagnosta niemal na pewno zauważy niedopuszczalną ingerencję w układ wydechowy.
Zauważyć zauważy, więc weźmie analizator spalin i na jego podstawie oceni te ingerencję. W Civicu '91 miałem wycięty kat i wstawioną zwykłą rurę (nawet bez pozoranckiej obudowy kata), więc na każdym przeglądzie sprawdzali mi spaliny i... sprawdzali ponownie zapasowym analizatorem jeśli mieli, bo nie mogli uwierzyć w wyniki niemal jak z fabryki. Ja tam nie wiem, nic w silniku nie poprawiałem, już taki był. Problemów z tego tytułu nikt mi nie robił.
odkopię ;)
katalizator wg przepisów euro jest wymagany od 1996r.
więc nie ma się co dziwić że Civic z 91.r mieści się w swoich normach :D ;)
Swoją drogą gapy z diagnostów ;)


Na górę
Post: 25 sie 2016, 08:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 07 mar 2006, 00:00
Posty: 333
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Leszno
A był jakiś temat o ksenonach, bo nie mogę się odnaleźć... W różnych artykułach, różnie napisane... Kwestia HIDów pogrzebana. Najważniejsze, żeby lampa miała homologację i była przystosowana do ksenonu, musi być też samopoziomowanie, chociaż też znalazłem artykuł o dopuszczonej: "ręcznej regulacji przewidzianej z góry przez producenta", ale co np. ze spryskiwaczami (tzw. układ samooczyszczania)? Nawet na forum istnieją użytkownicy, mający założone oryginalne zestawy lamp ksenonowych, ale nie mają spryskiwaczy na zderzaku. Co więc z tym fantem?


Na górę
Post: 25 sie 2016, 08:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4360
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Spryskiwacze do ksenonów są obowiązkowe powyżej jakiejś mocy ksenona. Słabsze ksenony nie muszą mieć spryskiwacza, ale nie pamiętam wartości granicznej.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 25 sie 2016, 08:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 07 mar 2006, 00:00
Posty: 333
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Leszno
Znalazłem coś takiego: "6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje (...) " Tyle, że inni piszą też, że skoro auto w produkcji (bo prawo nie działa wstecz) miało na wyposażeniu ksenony bez spryskiwaczy to można je posiadać, inaczej zawsze z samooczyszczaniem. W przypadku Kappy, to chyba zawsze były spryskiwacze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]