28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach!

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach!

Post autor: Dudi » 02 gru 2014, 21:27

Polecam obejrzenie filmu, z któregoś z dwóch poniższych linków, z dobrymi głośnikami!!! :D 8-O 8-O 8-O :kopara:

Goodwood :link:

Top Gear :link:

Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: rob_76 » 02 gru 2014, 22:19

Taaak... To czasy, w których moc "wyrabiało się" pojemnością, a nie obrotami i turbiną... Mmm... : buja w oblokach :

:lol: :D :lol:
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: jakubg » 02 gru 2014, 23:52

Piękny potwór.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: Maniak » 03 gru 2014, 19:07

Przeca to Wawelski smok ziejący ogniem :lol:
Taki piec, to dopiero pożeracz paliwa : gafa : ekonomia pierwsza klasa : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Włoski Potwór

Post autor: Snail » 06 gru 2014, 12:56

Ostatnio zmieniony 06 gru 2014, 13:04 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem z już istniejącym tematem
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

FIAT S76 Record

Post autor: ArtoKucior » 06 gru 2014, 13:33

Ciekawe czy któryś dzisiejszy silnik z tą elektroniką odpali za 100 lat :) Prywatnie to ciekawy bardzo dźwięk tego silnika, marzą mi się czasy kiedy to paliwo tanie było i każdy duży silnik miał i się nie przejmował "ekologią". Mi osobiście V8 się marzy mieć :)
Oto filmik:
http://benzina.blog.pl/2014/12/04/fiat- ... ie-bestii/

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: FIAT S76 Record

Post autor: Flyman » 06 gru 2014, 13:38

Ciekawe jaka składka OC :-)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: Nat » 06 gru 2014, 13:49

W PZU w wersji oldtimer nie będzie wcale drogo. : ok2 : :D
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: broker » 31 mar 2015, 23:43

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: rob_76 » 01 kwie 2015, 0:08

Bez "stoperów" nie podchodź... :lol: Genialne... :D
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: FIAT S76 Record

Post autor: Michor » 01 kwie 2015, 18:07

ArtoKucior pisze:Ciekawe czy któryś dzisiejszy silnik z tą elektroniką odpali za 100 lat :) Prywatnie to ciekawy bardzo dźwięk tego silnika, marzą mi się czasy kiedy to paliwo tanie było i każdy duży silnik miał i się nie przejmował "ekologią". Mi osobiście V8 się marzy mieć :)
Oto filmik:
http://benzina.blog.pl/2014/12/04/fiat- ... ie-bestii/
Wystarczy chcieć. Mi się marzyło i się odważyłem i mam.
Za OC wcale dużo w PZU nie płacę, jak by był gazior to bym i taniej jeździł.

A tak to 10 w trasie, i 1PLN=1km po mieście. Łatwo liczyć przynajmniej :P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: LUKIThesis » 04 kwie 2015, 18:30

Maszyna wyśmienita , niczym odrzutowiec.
Ciekawe ilu to kierowców by spłonęło od iskier wylatujacych z wydechu i z pędu powietrza, wpadając w prosty na ich odzież . Chyba musieli jeździć w skafandrach ognioodpornych ;)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: Flyman » 04 kwie 2015, 18:37

W wersji dopuszczonej do ruchy kołowego było wszystko zabezpieczone.

Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: Borek » 04 kwie 2015, 18:45

Wszystko - poza łańcuchem napędzającym oś tylną. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: Flyman » 04 kwie 2015, 18:50

Wtedy za urwanie łapy nie odpowiadał producent, tylko ten, co łapę pchał. Prawo było mniej cwane, a ludzie bardziej myślący.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”