Odnawianie elementów auta.

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 662
Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Odnawianie elementów auta.

Postautor: KrissEB » 01 mar 2018, 21:55

Mam do Was pytanie o to jak metodami domowymi lub profesjonalnymi wyczyścić i odnowić następujące elementy auta:

- obudowy układów elektronicznych, kolektor dolotowy, termostat itd - aluminium
20180209_113630 - Kopia.png
20180209_113630 - Kopia.png (355.32 KiB) Przejrzano 2587 razy
20180209_113617 - Kopia.png
20180209_113617 - Kopia.png (330.54 KiB) Przejrzano 2587 razy
- bak paliwa - czy ktoś próbował takiego rozwiązania jak zalanie baku preparatem, który tworzy twardą powłokę zapobiegającą korozji baku od wewnątrz i przenikaniu śmieci i rdzy do układu paliwowego?

- plastiki wnętrza

- rurę dolotową powietrza
IMAG0297.jpg
IMAG0297.jpg (109.98 KiB) Przejrzano 2594 razy
- kolektor wydechowy

- jak porządnie wyczyścić szyby przed włożeniem do auta

Będę wdzięczny za porady, sprawdzone i nie sprawdzone sposoby.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: Helios » 01 mar 2018, 22:23

Nie wiem czy masz FB, tam ktoś picował sobie bardzo fajnie Lybrę, lakierował, pucował, czyścił itp itd tdi
Ogólnie bardzo fajna robota z 500 zdjęć 8-O

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 517&type=3

Może coś dla siebie znajdziesz : yesyes :

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2608
Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: solarzmr » 01 mar 2018, 22:43

Elementy aluminiowe możesz dać do szkiełkowania. Co do obudowy elektroniki, to nie wiem czy tez można, chyba że da się ją rozdzielić.
Pod Warszawą znajomy się tym zajmuje http://www.szkielkowanie.com/szkielkowanie.html

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 826
Rejestracja: 26 sty 2009, 00:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: Gepard » 02 mar 2018, 02:50

Bak możesz wyczyścić w nastepujący sposób: wrzucasz do środka garsc drobnych gwożdzi, które uprzednio dokładnie policzyłeś, zatykasz wszystkie otwory, potem bak przywiązujesz do betoniarki i włączasz na godzinę. Jak nie masz betoniarki kupujesz szesciopak piwa i trząchasz bakiem ręcznie, w przerwach, jak sie zmeczysz popijasz piwo i tak do skutku. Potem wysypujesz gwożdzie i dokładnie liczysz czy wszystkie wyleciały. Do zabezpieczenia środka są specjalne preparaty np. marki Fertan.
Części tapicerki plastikowe i gumowe najlepiej czyści się zwykłym szarym mydłem rozpuszczonym w wodzie.
Zaolejone i brudne rury i gumy z komory silnika można umyć płynem do mycia silników, następnie zabezpieczyć jakimś preparatem do gumy czy opon.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1192
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: giekso » 02 mar 2018, 08:46


KrissEB pisze:- bak paliwa - czy ktoś próbował takiego rozwiązania jak zalanie baku preparatem, który tworzy twardą powłokę zapobiegającą korozji baku od wewnątrz i przenikaniu śmieci i rdzy do układu paliwowego?
Parę lat temu bawiłem się z zamulonym, pordzewiałym bakiem mojego starego jednoślada. Do wydarcia mułu i sciągnięcia rdzy używałem żwirku i wody z rozpuszczoną pastą bhp . Z braku betoniarki wybrałem metodę "na sześciopak"

Kiedy wszystko obeschło, po dokładnym płukaniu użyłem fertanu jako odrdzewiacza (polecam ten środek z czystym sumieniem) potem jako zabezpieczenie wlałem tapox i teraz mam spokój z rdzą do końca świata .

Pozdrawiam.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 662
Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: KrissEB » 02 mar 2018, 10:47

Gepard pisze: Bak możesz wyczyścić w nastepujący sposób: wrzucasz do środka garsc drobnych gwożdzi, które uprzednio dokładnie policzyłeś, zatykasz wszystkie otwory, potem bak przywiązujesz do betoniarki i włączasz na godzinę. Jak nie masz betoniarki kupujesz szesciopak piwa i trząchasz bakiem ręcznie, w przerwach, jak sie zmeczysz popijasz piwo i tak do skutku. Potem wysypujesz gwożdzie i dokładnie liczysz czy wszystkie wyleciały. Do zabezpieczenia środka są specjalne preparaty np. marki Fertan.
Części tapicerki plastikowe i gumowe najlepiej czyści się zwykłym szarym mydłem rozpuszczonym w wodzie.
Zaolejone i brudne rury i gumy z komory silnika można umyć płynem do mycia silników, następnie zabezpieczyć jakimś preparatem do gumy czy opon.
giekso pisze:
KrissEB pisze:- bak paliwa - czy ktoś próbował takiego rozwiązania jak zalanie baku preparatem, który tworzy twardą powłokę zapobiegającą korozji baku od wewnątrz i przenikaniu śmieci i rdzy do układu paliwowego?
Parę lat temu bawiłem się z zamulonym, pordzewiałym bakiem mojego starego jednoślada. Do wydarcia mułu i sciągnięcia rdzy używałem żwirku i wody z rozpuszczoną pastą bhp . Z braku betoniarki wybrałem metodę "na sześciopak"

Kiedy wszystko obeschło, po dokładnym płukaniu użyłem fertanu jako odrdzewiacza (polecam ten środek z czystym sumieniem) potem jako zabezpieczenie wlałem tapox i teraz mam spokój z rdzą do końca świata .

Pozdrawiam.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Patrzyłem właśnie w internecie na te preparaty tworzącą wewnętrzna powłokę.
A czy myślicie że przecięcie zbiornika na pół wzdłuż oryginalnego łączenia i ponowne pospawanie jest równie dobrym jak nie lepszym rozwiązaniem.
Większa pewność że zabieg renowacji się uda.

Poza tym w zbiorniku mam wskaźnik poziomu paliwa a do tych zabiegów bak musi być szczelnie zamknięty. Podejrzewam że trzeba by dorobić jakieś zaślepki w miejsce wskaźnika, wlewu itp.
Jak to było u Was?
IMAG0353.jpg
IMAG0353.jpg (75.67 KiB) Przejrzano 2496 razy
IMAG0357.jpg
IMAG0357.jpg (85.32 KiB) Przejrzano 2496 razy
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1192
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: giekso » 02 mar 2018, 11:03

U mnie sprawa była prosta bo to bak od motocykla więc z jednej strony korek a z drugiej nakrętka z uszczelką.
Z tym rozcinaniem to na pewno lepiej jeśli chodzi o dostęp tylko trzeba brać pod uwagę to, że po wyczyszczeniu (np. piaskowaniem) może nie być już nic do przyspawania

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 02 lis 2016, 09:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: wiesiu » 02 mar 2018, 11:08

Niedawno robiłem w swoim 33 letnim fordzie zbiornik. Z zewnątrz piaskowanie i malowanie proszkowe. Wewnątrz nie musiałem nic robic poza końcowym wyplukaniem zbiornika po piaskowaniu.

Zdjęcie wnętrza zbiornika wykonane zaraz po jego zdjęciu i wylaniu resztek paliwa. Ja tam syfu o którym wszyscy zawsze mówią nie znalazłem.
Załączniki
IMG_20180105_1220318_20180302110558271.jpg
IMG_20180114_1103156_20180302110626539.jpg
IMG_20171226_1200237.jpg
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

zygmunt1
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: zygmunt1 » 02 mar 2018, 11:54

Dobrze popatrzyć do środka czy coś tam niepokojącego jest. Zamiast gwoździ
to proponuję nakrętki m3 np. i czteropak oraz jakiś środek do konserwacji.
Jeśli piaskowanie, to należy dorobić zaślepki do otworów np. z drewna.
Ja silnik i inne alu potraktowałem dużą szczotką i wiertarką. Na detele to
spray cynk z alu.
Elementy gumowe myłem benzyną ekstrakcyjną.
Załączniki
20180302_112617 - Kopia.jpg
20180302_112617 - Kopia.jpg (94.88 KiB) Przejrzano 2470 razy
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4375
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: Bichoń » 02 mar 2018, 15:29

zygmunt1 pisze:
02 mar 2018, 11:54
Elementy gumowe myłem benzyną ekstrakcyjną.
Nie bałeś się, że benzyna wejdzie w reakcję z gumą i zacznie ją rozpuszczać?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3472
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: Maniak » 02 mar 2018, 15:45

Bichoń pisze:
02 mar 2018, 15:29
zygmunt1 pisze:
02 mar 2018, 11:54
Elementy gumowe myłem benzyną ekstrakcyjną.
Nie bałeś się, że benzyna wejdzie w reakcję z gumą i zacznie ją rozpuszczać?
Benzyna extra jest za słaba by coś złego zrobić👼
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 571
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: Młody_H » 02 mar 2018, 20:21

Ja zwykle wszystko czyszczę naftą pędzlem, miękkimi szczotkami drucianymi, w ostateczności chemią do silników (tą co nie niszczy aluminium).
Na drobnicę polecam kupić sobie myjkę ultradźwiękową (takiego chińczyka za 50zł) i zalewać naftą. Czyści świetnie i zajmuje ułamek czasu co ręcznie. Tyle w kwestii mycia.

Fertan też z czystym sumieniem polecam. Grunt tylko oskrobać z grubej korozji i odtłuścić. Aplikować i spłukiwać do skutku. ;)

Jak odrdzewiać drobną skarbnicę to Evaporust. Jestem bardzo zadowolony z efektu, odrdzewiałem tym części silników rowerowych WSK-Gnom. Podrzucam zdjęcie lampki WSK-Gnom 1serii po nocce w tym środku. Była tak paskudna, że nie było widać oryginalnego lakieru. Nadaje się idealnie do skomplikowanych małych detali co nie chcesz piaskować. Uwaga niszczy ocynk.

Obrazek

Cynk w sprayu używałem z miernym efektem, lakier odpada a korozja szaleje. Nie polecam. : do bani :

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 662
Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: KrissEB » 05 mar 2018, 11:44

Dzięki bardzo sa sugestie i liczę na jeszcze:)

Co do baku to już się zaopatrzyłem w kamerę endoskopową i zbadam ten bak od wewnątrz.

Jeśli chodzi o elementy gumowe to chyba je dokładnie umyje szarym mydłem a potem zabezpieczę Protectolem. B. dobry preparat do opon który nie dość że wsiąka w gumę to jeszcze efekt utrzymuje się na dłużej niż inne tego typu specyfiki.

Elementy aluminiowe to kwestia jeszcze wypróbowania bo widzę że patentów jest kilka. Na razie poćwiczę na łapie od silnika od innego auta.
Młody_H pisze:
02 mar 2018, 20:21
Na drobnicę polecam kupić sobie myjkę ultradźwiękową (takiego chińczyka za 50zł) i zalewać naftą./quote]


Co masz na myśli mówiąc drobnica? Śrubki czy to wszystko co się zmieści w wanience? Takie urządzenia do czyszczenia biżuterii będą ok bo one są najtańsze z nieprofesjonalnego sprzętu?
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 571
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Re: Odnawianie elementów auta.

Postautor: Młody_H » 05 mar 2018, 17:51

Raczej tylko śruby&nakrętki i lekkie małe skarby. Używam takiego zielonego chińskiego chłamu z portalu na A. Cudów jakichś nie ma, ale masę pracy odpada. Złazi całe paskudztwo błotno-olejowe oraz piach z zakamarków. Czyściłem wcześniej wszystko ręcznie pędzelkiem i drobną szczotką drucianą- kupa niepotrzebnej roboty oraz bardzo zniszczone palce.

Z cięższymi rzeczami typu tłok czy korpus gaźnika w ogóle sobie nie radzi. :-?

Wrzucam sobie w myjkę, potem w jakiś odrdzewiacz, znów w myjkę i do galwanizerni.


Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości