Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butli

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butli

Post autor: topcio » 26 lis 2014, 19:04

Taka ciekawostka ostatnio się dzieje, że przy pełnej butli chodzi elegancko, natomiast w okolicach połowy butli zaczyna przymulać na wysokich obrotach? Czyżby parownik (KME silver) miał się ku końcowi?
Druga sprawa - podczas pomiaru na hamowni obserwatorzy zwrócili uwagę, że na LPG dymiła na czarno. Pb bez żadnego dymka. Zbyt bogato?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu

Post autor: Lukasz_TG » 26 lis 2014, 19:12

Kme Silver w 20VT niedobrze. On sam w sobie jest za słaby. W dodatku przepływ gazu hamuje przewód fi 6mm.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu

Post autor: kond243 » 26 lis 2014, 19:23

Ja miałem KME Gold turbo i nie wyrabiał. dołożyłem silvera i gra. Tylko przewód jest fi 8mm. Ile przjechałeś na reduktorze km? Najlepiej sprawdza się Zavoli zeta S lub dwa razy zeta N.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu

Post autor: marceli » 26 lis 2014, 20:54

Dobrze byłoby dopisać w tytule "gazu LPG w butli"

Trochę myli z gazem w podłodze ;)
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu

Post autor: topcio » 26 lis 2014, 21:03

marceli pisze:Dobrze byłoby dopisać w tytule "gazu LPG w butli"

Trochę myli z gazem w podłodze ;)
Masz rację : ok2 :
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
jaycobe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 18 mar 2012, 11:29
Imię: Jakub
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl

Post autor: jaycobe » 27 lis 2014, 20:47

U mnie zeta S nie ogarniał kappy, ciśnienie mu spadało i to baaaardzo :)
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu

Post autor: topcio » 09 gru 2014, 22:35

Lukasz_TG pisze:Kme Silver w 20VT niedobrze. On sam w sobie jest za słaby. W dodatku przepływ gazu hamuje przewód fi 6mm.

Ale ...jak jest pełna butla to daje rade, problem jest dopiero poniżej połowy i tylko przy gazie w podłogę. Przewód zasilający parownik to 8 mm.
kond243 pisze:Ja miałem KME Gold turbo i nie wyrabiał. dołożyłem silvera i gra. Tylko przewód jest fi 8mm. Ile przjechałeś na reduktorze km?
Uf, w końcu znalazłem papiery od gazu ... a już byłem w lekkim strachu. Na reduktorze jest przejechane 55 tyś km od 2008 roku.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl

Post autor: Lukasz_TG » 09 gru 2014, 23:52

Tak jak inni pisali Kme Silver nie jest w stanie w pełni obsłużyć tego silnika. Założyli miedz fi 8 i reduktor z wejściem fi 6. Kolejne pytanie dotyczy wielozaworu na butli tam też może być fi 6 na wyjściu z przejściem fi 8 na przewód, to bym sprawdził w pierwszej kolejności. Ale tu chyba jedynym słusznym rozwiązaniem będzie regeneracja reduktora oraz dołożenie drugiego identycznego.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl

Post autor: topcio » 22 gru 2014, 15:58

Powstała teoria o niewłaściwym montażu butli, mianowicie (butla toroidalna) wielozawór umieszczony jest w kierunku przodu samochodu czyli podczas mocnego przyśpieszania gaz spływa do tyłu. Ciekawe czy po przekręceniu zacznie przygasać podczas gwałtownego hamowania?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl

Post autor: rob_76 » 22 gru 2014, 17:45

Jeśli masz możliwość obrócenia bez zbędnych przeróbek po drodze, to spróbuj - wszyscy się czegoś dowiemy... ;)
Pzdr.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl

Post autor: marceli » 22 gru 2014, 20:55

topcio1 pisze:Powstała teoria o niewłaściwym montażu butli, mianowicie (butla toroidalna) wielozawór umieszczony jest w kierunku przodu samochodu czyli podczas mocnego przyśpieszania gaz spływa do tyłu. Ciekawe czy po przekręceniu zacznie przygasać podczas gwałtownego hamowania?
No to masz rozwiązanie.Masz tzw butlę do "jazdy na wstecznym"

Nie przyszło akurat mi to na myśl ale wielu gazowników tak montuje wielozawór,w malych autach to przejdzie ale w dużych ze sporym zapotrzebowaniem na paliwo już nie.Jest tak jak piszesz,gaz spływa do tyłu i ssak nie pobiera ile trzeba.
Poprawny montaż jest z wielozaworem z tyłu auta.
Przekręć butlę ,problem zniknie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl

Post autor: topcio » 22 gru 2014, 22:54

marceli pisze:Poprawny montaż jest z wielozaworem z tyłu auta.
Przekręć butlę ,problem zniknie.
Tak, nie dawało mi spokoju, że przy pełnym zbiorniku wbrew opiniom parownik daje a problem powstaje dopiero poniżej połowy ilości gazu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”