Kappa - Stag 300 spalanie

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Egon » 24 wrz 2008, 22:10

david po jakim przebiegu ci poleciały wtryski ?
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 25 wrz 2008, 14:34

Cześć!
OK,owszem,magic jet trafia mi do przekonania,tyle,że na valtek potrafiła mi spalić 14-16,co mnie w zupełności zadowala :D mam gwarancję jeszcze na rok i teraz założył mi 4 nowe,tak że nie swędzi mnie kolejne 400zł na 5 wtryskiwaczy.Jak spalanie rośnie powyżej 17,to uznaję,że coś jest nie tak,ale bardziej z sondą,lub komputerem w aucie,bo tak jak pisałem,bez obciążenia na wykresie gra,czyli takie wyniki podaje komp auta do STAG'A,i na tej podstawie STAG ustala dawkę.(Mogę się mylić)Aha,słabszy jest :( też.Przy okazji pytanie o cenę nowej sondy najlepiej zamiennika,bo bosch trochę drogi jest,a nie bardzo chcę używkę.Wtryski padły po 30tys,ale słyszałem je wcześniej,tylko słyszałem,że są głośne auto chodziło,to nie szukałem szczęścia.
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Aparat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 82
Rejestracja: 27 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Cegłów

Spalanie

Post autor: Aparat » 28 wrz 2008, 17:39

Moje Maleństwo pali na ogół podobnie. Min. jakie udało mi się uzyskać do tej pory to 11 l, max. 14,5. Za to średnio wychodzi 11,5- 12,5 literka na 100. Moim zdaniem jak na 1,5 tony, 155 kucy i mój styl jazdy ( średnio 110km/h i w górę :) to nie zastraszające zużycie ( skrzynia power drive, żeby nie było). Z kosztami wahy zszedłem do poziomu malucha :D
Kappa '97 2.0 V.I.S. + LPG

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 28 wrz 2008, 17:50

Cześć!
Jutro jadę do gazownika,bo kończy urlop(jakoś mam do niego zaufanie :) ).
Postanowiłem zaglądnąć do filterka,bo od ostatniej wymiany 5,5kkm szybko zleciało :?.No i...pełno grafitu łyżka stołowa na pewno. : cenzura : tankowanie na tych samych stacjach już nie wystarczy,jednak co 5kkm będę filterki wymieniał.Wcześniej wymieniałem co 9-10kkm i było OK, filtr fazy lotnej też był czysty wymieniłem po 28kkm i przeciąłem,żeby zobaczyć co i jak.
pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 29 wrz 2008, 18:57

Cześć!
Byłem dzisiaj na regulacji,ale na razie trudno coś powiedzieć o spalaniu,po 1-wszym tankowaniu się odezwę.Poprzednio wymienił mi 4szt. wtrysków,jednak ten ostatni też padł.Spodziewałem się,że dzisiaj wyjadę z laptopem prędko,tymczasem ponownie rozbierał wtryskiwacze,dokładnie nie wiem co robił,ale zeszło na miejscu długo,zanim wyjechaliśmy zrobić mapę wtrysków.Ufam,że będzie dobrze... :D
Pisałem wcześniej o sondzie,że może to ona robiła złą robotę,ale jest OK,tyle,że późno odpowiada ciekaw jestem też tak macie?

pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 10 paź 2008, 21:34

Witam!
Odpowiem sam sobie,bo widzę,że nikt nie ma problemu w temacie :D .
Dzisiaj,a więc ponad 3 tygodnie po podjęciu walki w temacie gazownik do czegoś doszedł,chociaż jeszcze dokładnie nie wie co,to przyznał,że coś nie jest dobrze z instalacją.
Spalanie w tym okresie niezmiennie 18,5-20,3l/100km
Wcześniej sugerował sondę lambda-więc wymieniłem,byłem na diagnozie kompa benzynowego przed -2 dni śmigałem na benzynie :D(sama radość) i po wymianie sondy,tak jak należało się spodziewać bez błędów.
Przedwczoraj dostała LPG,po wyjątkowo długim ustawianiu z laptopem w trakcie jazdy-efekt 19,5/100 :evil: .
Dzisiaj już całkiem wk...ny wpadłem tam z awanturą,już tym razem gazownik nie miał na co zwalić, po podłączeniu laptopa mina mu zrzedła,na poniedziałek zamówił nowe listwy wtryskiwaczy(niby magik jet) i komputer serwisowy Stag 300,bo nie trzymał jego ustawień sprzed 2 dni.Na moją sugestię o zbyt słabym reduktorze zburzył się bardzo.Po 10 miesiącach okazało się,że mam LANDI, a nie landi- renzo... podobno do 180KM,chociaż coraz mniej mu wierzę...Ciekawe,że cały ten czas nie pokazał mi się żaden chek,a i jemu komp gazowy nie sygnalizował błędów
Pozdrawiam,następna kappa,to JTD,albo jakieś inne auto(japończyk) na BENZYNĘ
:D
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Egon » 11 paź 2008, 8:24

daj znac jak bedzie po wymianie wtrysków
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 11 paź 2008, 13:19

OK,ja podejrzewam reduktor,że jest za słaby chociaż gazownik nie chce o tym słyszeć.Nie znalazłem reduktora Landi o tym kształcie,który by był do 200KM,jak twierdzi,a tylko do 100KM... :? .Jak to się potwierdzi wymieni mi i to,chociaż na pewno,nie po dobroci,bo okazałoby się,że całą instalację źle dostroił.Dam znać co i jak.
Pamiętajcie zagazowani!Gwarancja 24 miesiące jest na elektronikę,na mechanikę tylko 12mies...
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Egon » 21 paź 2008, 21:25

ja byłem dzis swoja podpiac pod kompa i ku mojemu zdziwieniu był tylko 1 błąd czujnika położenia wału korbowego czyli zapalajacy sie check na autostardzie nie był od gazu :?
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Czyzyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 18 lip 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Czyzyk » 21 paź 2008, 22:07

Egon, sprobuj wyjac wtyczke od tego czujnika i ja przedmuchac. Ja mialem podobny blad z tym,ze objawial sie nieregularnie, zostal wyjety,przedmuchany razem z czujnikiem rozrzadu(?) i o dziwo od 5 tys smiga bez zarztu. Tyle tylko,ze check mi sie nie pojawial (tylko na kompie wyskakiwal blad) :?
Kappa LS 2,0 20V 95'

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Egon » 21 paź 2008, 22:46

nieraz obrotomierz mi dziwnie sie zachowywyach przy wyzszych obrotach juz teraz wiem czego to wina musze go wyjac obejzec wzrokowo
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Czyzyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 18 lip 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Czyzyk » 22 paź 2008, 7:31

Mialem dokladnie takie same objawy jak piszesz, przy wyzszych obrotach wskazowka obrotomierza falowala,jak przeczyscilem styki na wtyczce to wszystko ustapilo.Mam nadzieje,ze u Ciebie bedzie podobnie bo wymiana tego czujnika to niestety 300 zl :(
Kappa LS 2,0 20V 95'

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Egon » 22 paź 2008, 9:44

gdzien ten czujnik dokładnie sie znajduje ?? (koszt czujnika 120zł)
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Czyzyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 18 lip 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: Czyzyk » 22 paź 2008, 10:57

Gdzie tak tanio znalazles? 8O W okolicach bagnetu poziomu oleju masz 2 zlaczki, jedna od walka rozrzadu, druga walu korbowego. Sam czujnik znajduje sie zapewne albo pod deklem rozrzadu albo za kolektorem dolotowym, nie wiem dokladnie bo czyscilem same zlaczki.
Kappa LS 2,0 20V 95'

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Stag 300 spalanie Kappa

Post autor: david_b » 22 paź 2008, 12:42

Cześć!
Też będę ten czujnik wymieniał.Check'a nie miałem ,na komputerze po podłączeniu wychodzi ten błąd (sprawdzałem 2razy).Czujnik jest wpięty od tyłu silnika pod rorusznikiem,drugi koniec znajdziesz idąc po przewodzie w górę,ale mnie wychodzi prawa strona silnika ,nie strona bagnetu...koszt w autosklep24 120zl minus rabat(do negocjacji). Objawy u mnie lekkie szarpanie przy zwiększaniu obrotów,falowanie obrotów po dojeździe do skrzyżowania(dłużej trzymał wysokie obroty po wyrzuceni na luz) i trochę cięższe odpalanie na ciepłym silniku.Wczoraj po przeczyszczeniu styków objawy falowania obrotów ustąpiły,szarpanie i cięźkie palenie zostało,więc wymieniam.
Spalanie LPG u mnie po wymianie listew na magic jet,reduktora na tomasetto arctic i komputera na inny bez zmian 18,5/100 :evil: .Zmieniam gazownika,ten powiedział,że inaczej ustawić nie umie.Na gwarancji i tak uzyskałem dużo...
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”