Kappa - gaz sekwencyjny

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Krzys » 25 lis 2008, 20:28

Same części składowe dobrej instalacji do Mojej Kappy kosztują poniżej 2000. Oczywiście nie jest to cena hurtowa. A wstawienie to już inna bajka.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: david_b » 26 lis 2008, 15:21

Witam!
Prawie koniec kłopotów z instalacją
Wymienione-wtryski z valtek na magic jet przez gwaranta
reduktor wymieniałem dwa razy
- z landi renzo Li02 na tomasetto arctic gwarant tak zdecydował
-z tomasetto na scorpiona ST,olałem gwaranta :D
-komputer stag 300,na inny serwisowy,co jest powszechną praktyką monterów-nic to jednak nie wniosło ani na + ani na - .
Trafiłem na lepszy dzień innego gazownika zrobił nowe mapy po wymianie reduktora i problem przepałów zniknął. 3 kolejne tankowania 16-16,5/100km-mnie to satysfakcjonuje bo się podgrzewam na postoju.
Innych ,oprócz palenia po 18,5-20,5l/100 problemów nie miałem podczas eksploatacji 35kkm związanych z LPG.
Wymieniłem też:
-niepotrzebnie sondę lambda-z dobrej na nową
-potrzebnie czujnik obrotów wału korbowego,lekkie szarpania na Pb jak i LPG ustąpiły.
Reasumując-silnik VIS ma spore wymagania odnośnie stabilności ciśnienia gazu jak również stabilnych wtryskiwaczy.
Według mnie STAG 300 reduktor scorpion ST i wtryski magic jet do kappy 2,0 2,4 z VIS-em to dobry zestaw,albo raczej wystarczający.
Odnośnie sensu montażu LPG do auta którym się robi rocznie 10-15kkm się nie wypowiadam...
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Krzys » 26 lis 2008, 16:35

Mam u siebie Scorpiona Mini, wydaje Mi się że także daje rade w 2.0.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: david_b » 27 lis 2008, 5:13

Cześć!
Pewnie scorpion mini dałby radę i u mnie,jednak po wszystkich perturbacjach wolałem mocniejszą wersję kupić.
Krzys jaką masz średnicę dysz w magic jetach?
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Krzys » 27 lis 2008, 9:28

Jeszcze jeżdżę na Valtekach, średnica dysz 2,0. Idealnie powinny być 2,2. Dobór dysz
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Egon » 27 lis 2008, 14:46

u mnie instalcja sprawuje sie jak narazie bez problemowo
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Krzys » 27 lis 2008, 14:57

"Egon" pisze:u mnie instalcja sprawuje sie jak narazie bez problemowo
Tylko pozazdrościć.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Egon » 27 lis 2008, 21:44

dostałem namiar na dobry zakład (adres klika postów wcześniej) ale narazie zrobiłem ok 8 tyś na lpg
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: bialy-murzyn » 28 lis 2008, 18:12

może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego silnik z VIS jest bardziej problemowy ? Na przykład przy eksploatacji LPG ?

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: mirek0p » 08 gru 2008, 12:34

Czy ktoś ma LPI Vialle w innym silniku niż 2.0 20v,przeglądałem stronę producenta i praktycznie max.pojemność to 2.0 w różnych wersjach mocy(inne marki aut).Zainteresowany jestem montażem do turbo lub v-ki.

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: oswald » 21 maja 2009, 22:12

puntspusy pisze:super zestaw, gdybym mial teraz montowac gaz do auta to wlasnie taki zestaw, stag 300, scorpion i magic jety
valtec, rail czy planijet - niepolecam ( zwlaszcza dwoch pierwszych )
U mnie stag-300, reduktor zavoli zeta S, wtryskiwacze planijet A (dysza 2,1mm), wielozawór tomassetto... od montażu, od września przejechałem na lpg ok. 24 tyś. km, żadnych problemów : yesyes : , tylko regularny serwis u montażysty (robiłem tam gdzie Egon :) ), temp. przełączania na gaz: 25 st. C, spalanie 11,5 - 14,5 l/100 km...
Brałem też pod uwagę magicjety, ale gazownik doradził planijety- niby mniej podatny na uszkodzenia kabelek/wtyczka we wtryskiwaczu itp...
Czemu nie polecasz planijetów :roll: ?
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

vievioor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Łódź

Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: vievioor » 28 maja 2009, 10:19

Witam wszystkich!!!

Mam pytanie. Kupiłem Lancie Kappa '98 2.0 20V. Chcę założyć gaz sekwencyjny. Czy ktoś mogłby mi polecić jakiś dorych mechaników za przestepną cenę.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7277
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: faraon » 19 lut 2010, 0:53

Czytam ten temat od początku i ... dołożę swoje 3 grosze.

Numer 1 - to gazownik !! (nie ściemniacz)
Numer 2 - to jego doświadczenie i kompetencje - dobór podzespołów
Numer 3 - to chęć zadowolenia klienta przy swojej kompetencji - staranność i czystość przy montażu
Numer 4 - obsługa pogwarancyjna taka sama jak w okresie gwarancji

Kappa 2,0 VIS kombi - instalacja Stag 300, przebieg od montażu - 90 tys.km

Wymienione w ramach gwarancji 2 listwy Valtek (TTTM - ten typ tak ma) - nowa listwa 110 - 120 zł na wolnym rynku (3 elektrozawory), to nie znowu jakiś wielki koszt 1x/rok
Wymieniam filtr OMB (mały - faza ciekła) co 5-6 tys. km (nasz gaz jest generalnie bardzo brudny - za wyjątkiem szanujących się stacji, lecz nie wszystkich), filtr fazy lotnej co 10-13 tys. km

Nie świeci mi się żaden check, spalanie na poziomie 11,5-12,5 l/100, przy prędkości do 140 km/h, 80 % w trasie. W mieście spalanie na poziomie 14-15l/100 km
Kwestia nielogicznych, nagłych przełączeń na gaz/benzynę - zdarzały się, ale same znikały, tak szybko, że już o nich zapomniałem.
Na początku jedynym problemem było ustawienie temperatury przełączania - gazownik przyznał, że popełnił błąd (poprawione przy I przeglądzie po montażu - 1000 km).

I to by było na tyle.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Re: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Momok » 06 lut 2011, 23:58

U mnie BRC jakieś fast sequent, plug & drive, koszt instalacji 3500 zł, butla w kole 42 litry. Spalanie przy 120 km/h w 5 osob, doładowanym bagażnikiem przy temp. silnika 65-70 st (niestety nie dogrzewa się) - 12-12.5L/100km. Sądzę, że w lato, w trasie, w 2 osoby spokojnie zejdzie się do 10l :)
No i zapomnialbym, silniczek 2.4 ;P
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Awatar użytkownika
smola
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 01 lut 2009, 0:00
Skype: smolag
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: smola » 06 cze 2011, 22:08

Nawiąże do tematu oryginalnego "instalki Ducha-dziadka" ponieważ to ja ją użytkuje od ponad 3 lat. Co mogę powiedzieć? Po raz pierwszy nie mam żadnych złych doświadczeń z gazem, żadnych szarpań, wybuchów, problemów z kablami czy inne.

W tej chwili auto ma 210 tyś przejechane, ja na tej instalce zrobiłem prawie 60 tyś i co? Dokuczał mi check, który praktycznie za każdym razem się zaświecał, ale auto chodziło dobrze więc zaciskałem zęby i udawałem, że go nie widze.
... ale nadszedł dzień kiedy pomyśłałem, że może czas coś z tym zrobić? ..wciąż sobie pluję w brodę dlaczego tak długo się do tego zbierałem. Wymieniłem oba filtry, poddałem się regulacji (100PLN) i póki co zrobiłem 2 tyś bez CHECK.

Moją euforię podtrzymuję za każdym razem, gdy naciskam przycisk Check i dostaję odpowiedź "CHECK OK"

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”