Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
pani_bichoniowa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
Imię: Karolina
Lokalizacja: Wieliczka

Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: pani_bichoniowa » 21 gru 2011, 14:10

Moja Delcina wykazuje tzw. syndrom dojeżdżania do skrzyżowania" czyli przy wysprzęglaniu obroty spadają do ogranicznika na tarczy i gaśnie ale tylko na LPG.
Czyszczenie przepustnicy nie pomogło.
Wymiana silnika krokowego na nowy poprawiła tylko podobny efekt na benzynie - wskazówka leciała w dół ale silnik nie gasł, teraz spada ładnie do 900 obrotów.
Gaziarz podłączył do kompa i powiedział, że wszystko jest ok, tylko lekko podregulował.
Szukam gaziarza w Krakowie, który pomógł by rozwiązać problem a nie tylko wzruszyć ramionami...

Ewentualnie może ktoś miał podobnie i poradzi biednej kobiecie, bo się męczy okropnie :)
To jest instalacja II generacji, w aucie nie ma przepływomierza...

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: schab » 21 gru 2011, 14:46

Jeżeli tylko węże pozwolą - obróć reduktor o 180' wokół własnej osi .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: Lukasz_TG » 21 gru 2011, 14:52

trzeba zwiększyć ilość kroków dla biegu jałowego i tyle.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
pani_bichoniowa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
Imię: Karolina
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: pani_bichoniowa » 21 gru 2011, 18:11

Lukasz_TG pisze:trzeba zwiększyć ilość kroków dla biegu jałowego i tyle.
A można jaśniej? Co rozumiesz przez "zwiększyć ilość kroków" ? W jaki sposób to zrobić?

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7367
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: faraon » 21 gru 2011, 21:40

pani_bichoniowa pisze:Czyszczenie przepustnicy nie pomogło.

To jest instalacja II generacji, w aucie nie ma przepływomierza...
Miałem identyczne objawy w Palio 1,6, instalacja II gen. U mnie problemem był zbyt mały kąt otwarcia przepustnicy, a tak naprawdę to czujnik jej położenia wykazywał do centralki sterującej zbyt małą wartość. Borykałem się z tym z 7 miesięcy. Znalazłem przez ... przypadek.

Naprawa:
1. dowiedzieć się jaki powinien być kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach (zakładam, że nie ma luzów na osi przepustnicy) - to jest w serwisówce /u mnie wynosił 0,87 stopnia/
2. podłączyć do examinera, zobaczyć jaki kąt widzi examiner przy pracującym silniku na wolnych obrotach (na benzynie). Powinien być zgodny z serwisówką (a u mnie wynosił 0,43 stopnia). Należy teraz tak "oszukać" centralkę (poluzować śruby mocowania czujnika przepustnicy i delikatnie pukając w czujnik ustawić wymagany kąt - do... : cenzura : ać śruby czunika). To robić na wyłączonym silniku.
3. W centrali zrobić reset - "ustawienia fabryczne + kasowanie błędów" i powinno być ok.

Mi się udało.

PS.: Nie znam elementów układu zasilania silnika 1,8 w Twojej Delcie wiec może napisałem tu trochę głupot ;) Mam jednak nadzieje, że niewiele.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
pani_bichoniowa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
Imię: Karolina
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: pani_bichoniowa » 21 gru 2011, 22:45

Dziękuję, tylko z tego co ja wiem mąż z mechanikiem kombinował coś przy przepustnicy... To znaczy usunął ogranicznik żeby się całkiem otwierała. Ponoć to sprawia że z 90 KM "robi się" 103...
Bo autko pierwotnie na rynek niemiecki było a oni mają tam jakieś takie ograniczenia od czegoś...
Więc nie wiem czy teraz się da ustawić jakiś kąt. :) Mąż by się musiał wypowiedzieć, a go nie ma...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12142
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: topcio » 22 gru 2011, 7:22

A czy jeżeli wyhamujesz silnikiem i dopiero w ostatniej chwili wsprzęglisz to też zgaśnie? Jak jest ustawiony parownik - wzdłuż czy w poprzek auta?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: Bichoń » 22 gru 2011, 7:52

topcio1 pisze:A czy jeżeli wyhamujesz silnikiem i dopiero w ostatniej chwili wsprzęglisz to też zgaśnie? Jak jest ustawiony parownik - wzdłuż czy w poprzek auta?
Nie, jeżeli wysprzęgle blisko 1000rpm, to wtedy nie gaśnie.
Jak jest ustawiony parownik to nie wiem, ale ma wyprowadzoną rurę w okolice filtru powietrza... jeżeli to komuś coś podpowie. Taki zabieg, zrobiony przez gazownika chyba odrobinę pomógł, na pewno nie zaszkodził.
Co do kombinowania przy przepustnicy - co prawda ogranicznik został wycięty, ale i tak nic to nie dało, bo przepustnica i tak nie otwiera się całkowicie, tylko tak jak wcześniej do połowy - to chyba kwestia linki gazu albo jej zamocowania - "przełożenia" stopnia naciśnięcia pedału na otwarcie przepustnicy - i nie mam pomysłu, co z tym zrobić, bo nie jest to tylko kwestia długości linki. Bo ręką mogę otworzyć przepustnicę całkowicie.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12142
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: topcio » 22 gru 2011, 8:24

bichon pisze:Jak jest ustawiony parownik to nie wiem, ale ma wyprowadzoną rurę w okolice filtru powietrza... jeżeli to komuś coś podpowie. Taki zabieg, zrobiony przez gazownika chyba odrobinę pomógł, na pewno nie zaszkodził.
Ustawienie parownika jest ważne, ponieważ na membranę również działa bezwładność przy hamowaniu.
Dodatkowa rura jak sądzę ma za zadanie ograniczyć bezpośrednie wpadanie pędu powietrza i co za tym idzie zubażania mieszanki. Opcją jest zwiększenie dawki dla wolnych, wtedy nie będzie gasł, ale w każdej innej sytuacji będzie zbyt bogata.
Tak przynajmniej kiedyś miałem w fiacinie.
Ja nauczyłem się hamować silnikiem do ostatniej chwili :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
pani_bichoniowa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
Imię: Karolina
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: pani_bichoniowa » 30 gru 2011, 21:45

Odłączyliśmy kawałek rury dolotowej powietrza pomiędzy wlotem a filtrem powietrza, więc powietrze jest brane bardziej ze środka... i przestała gasnąć na LPG. Zobaczymy jak długo bo zazwyczaj wszystko co próbowaliśmy pomagało na dzień lub dwa...
Nie zmienia to faktu, że według mnie coś jest spartaczone w instalacji, bo to raczej marne rozwiązanie...
A reduktor i tak przeczyści się przy najbliższej okazji...

Matti1984DT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 158
Rejestracja: 13 sty 2010, 13:14
Imię: Mateusz

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: Matti1984DT » 30 gru 2011, 22:06

Karolina spróbujcie dokręcić filtr powietrza na maxa, czyli obudowę bo ja miałem swego czasu tak i to pomogło mi bo okazało się że za dużo powietrza brała.
Jest: Lancia Dedra 1.8 8v '94
Było: Ford Mondeo 1.6 16v '95, Lancia Dedra 1.8 8v '92

"Policjanci z drogówki są jak małe dzieci - przejeżdżając obok nich trzeba zwolnić, bo nigdy nie wiadomo, kiedy wybiegną na ulice"

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12142
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: topcio » 31 gru 2011, 10:23

pani_bichoniowa pisze:Odłączyliśmy kawałek rury dolotowej powietrza pomiędzy wlotem a filtrem powietrza, więc powietrze jest brane bardziej ze środka.
Załóż na koniec kawałek rajstopy, aby powietrze przechodziło przez materiał - jeszcze "zwolni" pęd powietrza.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

LUKI82

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: LUKI82 » 31 gru 2011, 14:06

Dawniej jak posiadałem do codziennej jazdy auto z instal. gaz. to przydarzyła mi się taka sytuacja.
Problem tkwił w regulacji zaworów na głowicy, po prostu się chyba z deka wypaliły. Po wyregulowaniu problem gaśnięcia silnika po wciśnięciu sprzęgła ustąpił. Na początku problem był tylko jak silnik schodził z wyższych obrotów potem coraz to niższych.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: Bichoń » 31 gru 2011, 15:11

A w tym przypadku chyba problem się rozwiązał. Przejechane kilkadziesiąt kilometrów po mieście i nie zgasło ani razu, obroty spadają tak jak powinny.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12142
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Syndrom dojeżdżania do skrzyżowania- gaśnięcie na lpg

Post autor: topcio » 31 gru 2011, 15:40

No i git : ok2 : .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”