Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 25 cze 2019, 9:55

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 16 lut 2015, 13:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4547
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Mi też ten element najbardziej chodzi po głowie.
Nie wyważał. Zaznaczył sobie na obu wirnikach wzajemne położenie i skręcił w takim samym położeniu wirników na końcu roboty.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 16 lut 2015, 13:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Nie wyważał bo po co ?
Skręcił w to samo położenie ( więc ułożenie powinno być teoretycznie ok) pytanie ile się machnął :)

Robił to domowym sposobem i pewnie wliczył w ryzyko ew rozwalenie jakby spierniczył robotę.
A poza tym czy na łopatkach równomiernie zbiera się nagar ? To też powoduje bicie.
Ciekawe jaki wyszedłby wynik pomiaru dobrej turbawki po przebiegu 100 tys km :)
Pewnie zły.


Na górę
PostDodany: 19 maja 2015, 17:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 17 gru 2011, 18:40
Posty: 72
Imię: Bogusław
Lokalizacja: Białystok
U mnie w firmie (Techmot) koszt podstawowej regeneracji to 590zł (sam kit), jeśli uszkodzony jest cały środek to 700 -1000zł oraz jeśli jest uszkodzona zmienna geometria to od 150-300. Im popularniejsza turbina tym mniej się płaci, nie wierzcie też komuś kto pisze że może samochód gorzej jechać bo cośtam jest cięższe bo to nie prawda, dużo firm tak pisze gdyż nie posiada maszyny do ustawiania zmiennej geometrii i jeśli się tego nie wyreguluje to po prostu nie będzie miał mocy jak dawniej albo przeładuje i odetnie moc. Nie ma też czegoś takiego jak trafianie w te samo miejsce po zdjęciu koła kompresji, zawsze po odkręceniu trzeba wyważyć bo nigdy się nie trafi w to samo miejsce.
A co do turbin z 20VT to polecam firmę EMP Turbo z Wrocławia, sporo ludzi z forum Fiata Coupe na tym jeździ i chwalą.
Pozdrawiam Bogusław.


Na górę
PostDodany: 19 maja 2015, 18:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4547
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
A w którym momencie się wyważa, po skręceniu wszystkiego do kupy, czy jak to jeszcze jest "otwarte"?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 19 maja 2015, 18:27 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8449
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Mój kolega Wojtek z Chomranic wyważa bez założonych muszli - korpus z wirnikami, smarowanko i ogień jak u dentysty ;)

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 20 maja 2015, 18:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 17 gru 2011, 18:40
Posty: 72
Imię: Bogusław
Lokalizacja: Białystok
Wyważa się na początku sam wirnik z kołem kompresji (zbierając materiał z wirnika i/lub koła kompresji), znaczy się go mazakiem, rozkręca, wkłada się go do obudowy skręcając wszystko do kupy patrząc aby znaki na kole kompresji i wirniku się zgadzały, potem wrzuca się na drugą maszynkę gdzie następuje doważanie całego środka czyli chra (zbierając materiał z nakrętki nad kołem kompresji). Po tej operacji zakłada się resztę sprzętu czyli muszle, zmienną (jeśli ma) oraz zawór, jeśli ma zmienną to całą turbinę wrzuca się na trzecią maszynę do ustawiania zmiennej geometrii, maszyna jest bardzo czuła na przepływ powietrza (reguluje się cięgno zaworu oraz zderzak/zderzaki na obudowie) wystarczy ruszyć zderzakiem o 1/8 obrotu i już przepływ nie mieści się w skali czyli nie będzie dobrze chodzić na samochodzie.
Jeśli gdzieś źle napisałem to proszę wybaczyć ale ja ich nie składam, pracuje za ścianą.
Pozdrawiam Bogusław.


Na górę
PostDodany: 20 maja 2015, 21:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3095
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Co do tej regulacji zmiennej geometrii turbiny to nie jest tak fajnie i przy mało popularnych turbinach może być problem. Jakiś czas temu dzwoniłem do pewnej firmy w sprawie takiej regulacji turbiny od kappy jtd. Facet powiedział, że zrobi to od ręki, ale na 95%.
Żeby zrobić na 100% musiałby ściągać jakiś specjalny program(pod ten konkretny typ dmuchawki) do maszyny regulującej co wiąże się z dodatkowymi kosztami i czasem oczekiwania...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 20 maja 2015, 22:30 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10079
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Ale turbina od Kappy JTD jest mało popularna?

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 20 maja 2015, 22:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3095
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Wychodzi na to, że tak.
Oprócz kappy występowały też w niektórych lybrach i alfach ale wersje 140 konne mają już inne a 130 konne mają z kolei IHI ze stałą geometrią...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 02 cze 2015, 19:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 17 gru 2011, 18:40
Posty: 72
Imię: Bogusław
Lokalizacja: Białystok
U nas maszyna jeśli nie posiada danych do danej turbiny wystarczy wcisnąć "pobierz z serwera" zajmuje to kilka minut i nie jest to płatne bo niby dlaczego ma być ? :D


Na górę
PostDodany: 28 lip 2016, 19:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2008, 0:00
Posty: 148
Lokalizacja: Zgierz
Właśnie odebrałem swojego Thesisa po naprawie turbo regeneracja samej turbiny 1000 pln montaż i demontaż 350 do tego mycie interkulera uszczelki wymiany filtrów i oleju wszystko wyszło 1800 plus moje filtry i olej rok pełnej gwarancji bez limitu km robiłem to w Zgierzu w firmie Opturbo zobaczymy jak będzie się sprawować

_________________
kappa 2,0 vis mz etz 250. honda st 1100 paneuropan Thesis 2.4 jtd
tel 698679081


Na górę
PostDodany: 28 lip 2016, 19:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 707
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
w pytę drogo....

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA


Na górę
PostDodany: 28 lip 2016, 19:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Posty: 2711
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Garrett T3 Lancia Thema 2.0 16vT 201KM Po przebiegu 255 000. Regeneracja kosztowała mnie 1150 zł dostałem na to gwarancję na rok czasu. Wymienione podobno wszystko. Aczkolwiek pozornie Turbo nie wymagało regeneracji. Zrobione jakieś 8000km narazie jest wszystko ok. Regenerowałem w Auto-Nalepa Kraków ;)

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
PostDodany: 29 wrz 2017, 18:45 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2017, 13:48
Posty: 24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa
Thesis 2.4 jtd 20v 175km turbo regeneracja + planowanie kolektora 1100zł MAR ul.Czeremchowa Warszawa

_________________
Obecnie: Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM automat

Ex Kochanki ;) :
Alfa 147 1.6TS 120KM, Alfa 166 3.0V6 226KM;
Fiat Siena 1.2 75KM, Daewoo Tico 41KM :), VW Golf III 1.9 TDI 90KM;
Skoda Superb 1.9TDI 130KM, BMW E38 750iL 326KM : beczy :


Na górę
PostDodany: 02 paź 2018, 17:05 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Posty: 852
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice
Lybra 2.4 jtd za regenerację dałem 1300 zł, 2 lara gwarancji bez limitu km. Turbo robione w Turbo-tec w Jaworznie. Osobiście polecam firmę, bo wiedzą jak robić, a jeżeli faktycznie nie ma części do turbo, to nie wciskają kitu, że da się to zrobić.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka



_________________
Dzidziuś


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl