Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 25 cze 2018, 21:15

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 paź 2017, 22:37 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9614
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Cytuj:
Zgadza się, to jest oczywiste :)
Po prostu chodzi mi o to, że dla wskaźnika , który zlicza ilość impulsów , jest obojętne, jakiej średnicy koła założymy i pokazuje ciągle taka samą prędkość dla danego przełożenia, jedynie faktyczna prędkość się zmienia. Jeżeli założę teoretycznie jakieś 20tki do Lybry, to może jechać nawet i 230 przy tych 4500obr/min...ale na liczniku dalej będzie 215.
Inna sprawa, że mi nie chodzi o przekłamywania, tylko czy jest skrzynia o dłuższym przełożeniu :)
Jeśli chodzi o 2.4JTD to nie kojarzę.
Natomiast między 1.9JTD, a 2.4JTD jest różnica w przełożeniu 5-go biegu.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 10 paź 2017, 22:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Cytuj:
Cytuj:
Zgadza się, to jest oczywiste :)
Po prostu chodzi mi o to, że dla wskaźnika , który zlicza ilość impulsów , jest obojętne, jakiej średnicy koła założymy i pokazuje ciągle taka samą prędkość dla danego przełożenia, jedynie faktyczna prędkość się zmienia. Jeżeli założę teoretycznie jakieś 20tki do Lybry, to może jechać nawet i 230 przy tych 4500obr/min...ale na liczniku dalej będzie 215.
Inna sprawa, że mi nie chodzi o przekłamywania, tylko czy jest skrzynia o dłuższym przełożeniu :)
Jeśli chodzi o 2.4JTD to nie kojarzę.
Natomiast między 1.9JTD, a 2.4JTD jest różnica w przełożeniu 5-go biegu.
O, dzięki za info, tu może być różnica :)
Mój dojazd do pracy w jedną stronę to 53km, z czego ~40 to autostrada, tak więc dłuższą v, lub 6b to byłaby bajka :)

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 10 paź 2017, 23:09 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9614
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
W przypadku 1.9JTD da się wstawić skrzynię 6b od Alfy prawie p&p. W 2.4JTD jest nieco gorzej.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 11 paź 2017, 10:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 132
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Jeśli chodzi o przełożenia skrzyni w silnikach CF3 1,9 oraz 2,4 to mam akurat idealne odniesienie. Ja mam Lybrę 2,4, ojciec Lybrę 1,9 - obydwie jak to CF3 - zmienna geometria. Skrzynie różnią się bardzo przełożeniami. Na pewno pierwsze 3 przełożenia - w 2,4 są znacznie dłuższe - znacznie rzadziej trzeba sięgać do lewarka jeżdżąc miastem. W zasadzie zapinam TRÓJKĘ i prawie jak automatem się śmiga. I to mi pasuje. Wygodniej jednak się jeździ np. w korku tymi krótszymi przełożeniami, szybciej motor wkręca się na obroty jadąc w dalszym ciągu powoli - lepiej się auto wyczuwa i nie doprowadza do wibracji przy notorycznym ruszaniu i hamowaniu... Na trasę jednak - długie przełożenia to jest frajda. Tak więc kombinacji skrzyń mogło być kilka.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 11 paź 2017, 10:44 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9614
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Skrzynie w obu tych Dieslach na biegach od 1 do 4 maja te same przełożenia. 5 jest inna.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 11 paź 2017, 19:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 132
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Postaram się w najbliższym czasie zrobić porównanie obrotów na poszczególnych biegach przy ustalonych prędkościach u siebie i u ojca w samochodzie. Zawsze jak przyjdzie mi się przejechać drugą Lybrą natychmiast mnie uderza właśnie różnica w przełożeniach. Naprawdę musi się czymś różnić zestopniowanie w tych dwóch samochodach. Choć nie mam podstaw, by nie wierzyć, że skrzynia była wspólna. Po prostu spróbuje zrobić test.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 11 paź 2017, 22:30 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Ja postaram się porobić zdjęcia obrotów/prędkości w Lancii i Alfie 147 1,9jtd :)

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 12 paź 2017, 10:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 132
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
To może ustalmy pewne progi, żeby nie robić testów po kilka razy...Chyba najłatwiej będzie zapisać prędkość do konkretnych obrotów na danym biegu. Np. przy 2000/2500/3000/3500. Zaznaczam, że ja raczej te wyniki zdołam zrobić do III może IV biegu, gdyż w trasę się nie wybieram w najbliższym czasie. Także po mieście V przy 3500 nie przetestuję :D

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 12 paź 2017, 20:22 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Kilka wyraźniejszych zdjęć Smoczycy w jesiennej scenerii :)
Załącznik:
Komentarz: Niestety, prawe tylne drzwi są "zawadzone", zderzak przyrysowany, ale z czasem postaram się to usunąć.
001.jpg
001.jpg [ 485.38 KiB | Przejrzano 745 razy ]
Załącznik:
002.jpg
002.jpg [ 387.38 KiB | Przejrzano 745 razy ]
Załącznik:
003.jpg
003.jpg [ 473.11 KiB | Przejrzano 745 razy ]
Załącznik:
004.jpg
004.jpg [ 413.5 KiB | Przejrzano 745 razy ]
Załącznik:
005.jpg
005.jpg [ 392.24 KiB | Przejrzano 745 razy ]
Prawe tylne drzwi i zderzak są przyrysowane, postaram się to w przyszłym roku usunąć.

Szwagier
Postaram się zrobić zdjęcia przy podanych przez Ciebie obrotach.

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 12 paź 2017, 22:24 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9614
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Na V biegu, przy 3k rpm jest około 160km/h jak dobrze pamiętam.
Przy 2k rpm - 120km/h

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 13 paź 2017, 07:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 11 mar 2017, 18:57
Posty: 256
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wrocław/Czasem Opole
Ja na V 2k - rowna stowka. 2,4jtd
V 2.5k - 130km

Ostatnio czytalem tu na forum ze jtd nie lubi ponizej 1,5 k i powyzej 2.5k dolna granice rozumie ale tych 2.5 ... O co chodzi?

_________________
Lancia Lybra 2001- 2,4jtd i 135
Lancia Kappa SW 1998- 2.4(gaz)175


Na górę
Post: 13 paź 2017, 15:14 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9614
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
2.5k rpm to owszem, ale jak jest zimny. Po rozgrzaniu nie widze powodow zeby go nie kręcić wyżej ;) Zwlaszcza, że ciąg jest do 4k.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 13 paź 2017, 16:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 132
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Dolna granica - zrozumiała. Szkoda sprzęgła i dwumasy poniżej tych obrotów. A przede wszystkim turbo jeszcze śpi... Górna granica 2500? W przypadku tego silnika 2,5k to ECO-DRIVING :) Tak jak FXX mówi - śmiało po rozgrzaniu do 4000. Moment jest i piękny pomruk też ;)

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 13 paź 2017, 18:12 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
W moim egzemplarzu wychodzi, że V bieg jest dokładnie taki sam jak w mojej 147 1,9jtd 8v:

Obrazek

Na filmie widać znacznie dłuższa Vtke,
tylko pytanie, która skrzynia występuje oryginalnie ?
https://youtu.be/1pjQEGNQgi0

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 13 paź 2017, 23:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 132
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Widzę testy rozpoczęte, ale na V biegu, który wiemy, że się różni. Ja również zdążyłem przeprowadzić obiecany test, ale na trzech pierwszych biegach i na 4-ce przy 2 tys/rpm. Na tyle pozwoliło mi miasto za dnia. Aczkolwiek to w zupełności wystarczy i wiele wyjaśnia. Otóż co do różnicy w zestopniowaniu całego układu napędowego między 1,9 jtd 115km a 2,4 jtd 150km miałem rację. Poniższe tabelki wszystko wyjaśniają.

1,9 jtd 115KM

2000 2500 3000 3500

I 13 20 25 29

II 29 35 43 50

III 50 62 72 85

IV 70


2,4 jtd 150KM

2000 2500 3000 3500

I 18 24 29 35

II 33 42 51 60

III 58 70 84 100

IV 82


Natomiast nie mam podstaw, by nie wierzyć, iż skrzynie nie są identyczne w obydwu autach ( za wyjątkiem 5-tego biegu). Jedynym wytłumaczeniem tego zjawiska musi być wg mnie większa ilość zębów na wałku sprzęgłowym w przypadku 2,4jtd. Może o jeden, może o dwa....nie wiem... Może ktoś kiedyś policzy :)
Dowodem na to, że skrzynie są takie same jest też fakt, iż przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 przy 3,5 k rpm – obroty spadają mniej więcej na 2 k rpm praktycznie bez zmiany prędkości w obydwu przypadkach. Czyli proporcje są te same, różnica tkwi pewnie właśnie w przełożeniu początkowym na wałku sprzęgłowym. Jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie – nie jestem znawcą od skrzyń biegów i budowy szczegółowej wszystkich tych elementów przekazania mocy.
Zastanawia mnie jednak w jaki sposób wałek o większej ilości zębów – a tym samym większej średnicy – mieści się w tej samej pozycji do tej samej skrzyni... A może właśnie ta pozycja wyznaczona mocowaniem skrzyni do silnika różni się w tych dwóch silnikach.? Może ktoś ma możliwość zbadania tego tematu? Np. zapasowa skrzynia w garażu czy wymiana sprzęgła w bliskiej przyszłości...
Kolejna kwestia jak jest w innych przypadkach? Im więcej pomiarów tym lepiej. Test w zakresie jaki ja wykonałem zrobiłem w kilka minut, najlepiej z gotową tabelką w dwie osoby. Zachęcam zatem do eksperymentów

Moje odczucia po jeździe obydwoma autami są następujące.

Ruszanie spod świateł i bujanie się na jedynce w korku – zdecydowanie „+” dla 1,9jtd. Autko żwawo się wkręca i nie telepie budą przy delikatnym ruszaniu bo od razu łapie te 1200-1400 obrotów, podczas gdy przy 2,4 lepiej chwilę poczekać aż auto przed nami ruszy, bo gdy dodasz trochę gazu chcąc płynnie ruszyć - Bella wyrywa się daleko do przodu... (osobiście nie lubię ruszać ze sprzęgła, bez gazu).
Podoba mi się, że w 1,9 jtd można np. spokojnie wjechać na rondo na 3 biegu i dynamicznie je opuścić bez redukcji i puszczania chmury z wydechu. W 2,4 czasem obroty spadają już za nisko i wtedy niewygodna redukcja na łuku, prawy zjazdowy, sprzęgło, lewarek....zaczyna brakować rąk...

Natomiast poruszanie się płynne po mieście, wyprzedzanie przy 60-70km/h – w przypadku 2,4 jtd wystarczy zapiąć „3-kę” i jedziesz jak automatem. W razie potrzeby do 110km/h spokojnie rwie do przodu. Bardzo równo acz zdecydowanie. Nie łamie karku, jest po prostu cholernie elastycznie. Idealne zgranie ze zmienną geometrią turbiny. No i hałas – w związku z praktycznie ciągle niższymi obrotami „+” dla 2,4.

Ciekawe jak by śmigało 2,4 z przełożeniem z 1,9....... mieliłoby kołami do 3 biegu.... :)


P.S. Jeśli temat chwyci dalej to proponuje przerzucić jego część do działu technicznego - nie róbmy off-topa koledze coyotee. Takiego wątku zdaje się jeszcze nie było.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]