Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 lis 2017, 14:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 paź 2017, 22:37 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9361
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Cytuj:
Zgadza się, to jest oczywiste :)
Po prostu chodzi mi o to, że dla wskaźnika , który zlicza ilość impulsów , jest obojętne, jakiej średnicy koła założymy i pokazuje ciągle taka samą prędkość dla danego przełożenia, jedynie faktyczna prędkość się zmienia. Jeżeli założę teoretycznie jakieś 20tki do Lybry, to może jechać nawet i 230 przy tych 4500obr/min...ale na liczniku dalej będzie 215.
Inna sprawa, że mi nie chodzi o przekłamywania, tylko czy jest skrzynia o dłuższym przełożeniu :)
Jeśli chodzi o 2.4JTD to nie kojarzę.
Natomiast między 1.9JTD, a 2.4JTD jest różnica w przełożeniu 5-go biegu.

_________________
Obecnie: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 200KM, Audi A3 8P 2.0FSI 150KM + Alfa Romeo 156 2.4JTDm 175KM, Volvo S60 2.4 170KM.
Były: Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150KM, Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm 140KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTDm 165KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTD 115KM, Lancia Lybra SW 1.9JTD 105KM, Daewoo Espero 1.5 GLX 90KM.

Obrazek


Na górę
Post: 10 paź 2017, 22:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Cytuj:
Cytuj:
Zgadza się, to jest oczywiste :)
Po prostu chodzi mi o to, że dla wskaźnika , który zlicza ilość impulsów , jest obojętne, jakiej średnicy koła założymy i pokazuje ciągle taka samą prędkość dla danego przełożenia, jedynie faktyczna prędkość się zmienia. Jeżeli założę teoretycznie jakieś 20tki do Lybry, to może jechać nawet i 230 przy tych 4500obr/min...ale na liczniku dalej będzie 215.
Inna sprawa, że mi nie chodzi o przekłamywania, tylko czy jest skrzynia o dłuższym przełożeniu :)
Jeśli chodzi o 2.4JTD to nie kojarzę.
Natomiast między 1.9JTD, a 2.4JTD jest różnica w przełożeniu 5-go biegu.
O, dzięki za info, tu może być różnica :)
Mój dojazd do pracy w jedną stronę to 53km, z czego ~40 to autostrada, tak więc dłuższą v, lub 6b to byłaby bajka :)

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 10 paź 2017, 23:09 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9361
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
W przypadku 1.9JTD da się wstawić skrzynię 6b od Alfy prawie p&p. W 2.4JTD jest nieco gorzej.

_________________
Obecnie: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 200KM, Audi A3 8P 2.0FSI 150KM + Alfa Romeo 156 2.4JTDm 175KM, Volvo S60 2.4 170KM.
Były: Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150KM, Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm 140KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTDm 165KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTD 115KM, Lancia Lybra SW 1.9JTD 105KM, Daewoo Espero 1.5 GLX 90KM.

Obrazek


Na górę
Post: 11 paź 2017, 10:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 118
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Jeśli chodzi o przełożenia skrzyni w silnikach CF3 1,9 oraz 2,4 to mam akurat idealne odniesienie. Ja mam Lybrę 2,4, ojciec Lybrę 1,9 - obydwie jak to CF3 - zmienna geometria. Skrzynie różnią się bardzo przełożeniami. Na pewno pierwsze 3 przełożenia - w 2,4 są znacznie dłuższe - znacznie rzadziej trzeba sięgać do lewarka jeżdżąc miastem. W zasadzie zapinam TRÓJKĘ i prawie jak automatem się śmiga. I to mi pasuje. Wygodniej jednak się jeździ np. w korku tymi krótszymi przełożeniami, szybciej motor wkręca się na obroty jadąc w dalszym ciągu powoli - lepiej się auto wyczuwa i nie doprowadza do wibracji przy notorycznym ruszaniu i hamowaniu... Na trasę jednak - długie przełożenia to jest frajda. Tak więc kombinacji skrzyń mogło być kilka.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 11 paź 2017, 10:44 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9361
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Skrzynie w obu tych Dieslach na biegach od 1 do 4 maja te same przełożenia. 5 jest inna.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


_________________
Obecnie: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 200KM, Audi A3 8P 2.0FSI 150KM + Alfa Romeo 156 2.4JTDm 175KM, Volvo S60 2.4 170KM.
Były: Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150KM, Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm 140KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTDm 165KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTD 115KM, Lancia Lybra SW 1.9JTD 105KM, Daewoo Espero 1.5 GLX 90KM.

Obrazek


Na górę
Post: 11 paź 2017, 19:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 118
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Postaram się w najbliższym czasie zrobić porównanie obrotów na poszczególnych biegach przy ustalonych prędkościach u siebie i u ojca w samochodzie. Zawsze jak przyjdzie mi się przejechać drugą Lybrą natychmiast mnie uderza właśnie różnica w przełożeniach. Naprawdę musi się czymś różnić zestopniowanie w tych dwóch samochodach. Choć nie mam podstaw, by nie wierzyć, że skrzynia była wspólna. Po prostu spróbuje zrobić test.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 11 paź 2017, 22:30 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Ja postaram się porobić zdjęcia obrotów/prędkości w Lancii i Alfie 147 1,9jtd :)

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 12 paź 2017, 10:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 118
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
To może ustalmy pewne progi, żeby nie robić testów po kilka razy...Chyba najłatwiej będzie zapisać prędkość do konkretnych obrotów na danym biegu. Np. przy 2000/2500/3000/3500. Zaznaczam, że ja raczej te wyniki zdołam zrobić do III może IV biegu, gdyż w trasę się nie wybieram w najbliższym czasie. Także po mieście V przy 3500 nie przetestuję :D

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 12 paź 2017, 20:22 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Kilka wyraźniejszych zdjęć Smoczycy w jesiennej scenerii :)
Załącznik:
Komentarz: Niestety, prawe tylne drzwi są "zawadzone", zderzak przyrysowany, ale z czasem postaram się to usunąć.
001.jpg
001.jpg [ 485.38 KiB | Przejrzano 410 razy ]
Załącznik:
002.jpg
002.jpg [ 387.38 KiB | Przejrzano 410 razy ]
Załącznik:
003.jpg
003.jpg [ 473.11 KiB | Przejrzano 410 razy ]
Załącznik:
004.jpg
004.jpg [ 413.5 KiB | Przejrzano 410 razy ]
Załącznik:
005.jpg
005.jpg [ 392.24 KiB | Przejrzano 410 razy ]
Prawe tylne drzwi i zderzak są przyrysowane, postaram się to w przyszłym roku usunąć.

Szwagier
Postaram się zrobić zdjęcia przy podanych przez Ciebie obrotach.

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 12 paź 2017, 22:24 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9361
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Na V biegu, przy 3k rpm jest około 160km/h jak dobrze pamiętam.
Przy 2k rpm - 120km/h

_________________
Obecnie: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 200KM, Audi A3 8P 2.0FSI 150KM + Alfa Romeo 156 2.4JTDm 175KM, Volvo S60 2.4 170KM.
Były: Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150KM, Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm 140KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTDm 165KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTD 115KM, Lancia Lybra SW 1.9JTD 105KM, Daewoo Espero 1.5 GLX 90KM.

Obrazek


Na górę
Post: 13 paź 2017, 07:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 11 mar 2017, 18:57
Posty: 134
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wrocław/Czasem Opole
Ja na V 2k - rowna stowka. 2,4jtd
V 2.5k - 130km

Ostatnio czytalem tu na forum ze jtd nie lubi ponizej 1,5 k i powyzej 2.5k dolna granice rozumie ale tych 2.5 ... O co chodzi?

_________________
Lancia Lybra 2001- 2,4jtd
W planach Lancia Kappa 95- 2.0


Na górę
Post: 13 paź 2017, 15:14 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9361
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
2.5k rpm to owszem, ale jak jest zimny. Po rozgrzaniu nie widze powodow zeby go nie kręcić wyżej ;) Zwlaszcza, że ciąg jest do 4k.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


_________________
Obecnie: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 200KM, Audi A3 8P 2.0FSI 150KM + Alfa Romeo 156 2.4JTDm 175KM, Volvo S60 2.4 170KM.
Były: Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150KM, Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm 140KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTDm 165KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTD 115KM, Lancia Lybra SW 1.9JTD 105KM, Daewoo Espero 1.5 GLX 90KM.

Obrazek


Na górę
Post: 13 paź 2017, 16:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 118
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Dolna granica - zrozumiała. Szkoda sprzęgła i dwumasy poniżej tych obrotów. A przede wszystkim turbo jeszcze śpi... Górna granica 2500? W przypadku tego silnika 2,5k to ECO-DRIVING :) Tak jak FXX mówi - śmiało po rozgrzaniu do 4000. Moment jest i piękny pomruk też ;)

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 13 paź 2017, 18:12 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
W moim egzemplarzu wychodzi, że V bieg jest dokładnie taki sam jak w mojej 147 1,9jtd 8v:

Obrazek

Na filmie widać znacznie dłuższa Vtke,
tylko pytanie, która skrzynia występuje oryginalnie ?
https://youtu.be/1pjQEGNQgi0

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 13 paź 2017, 23:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 118
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Widzę testy rozpoczęte, ale na V biegu, który wiemy, że się różni. Ja również zdążyłem przeprowadzić obiecany test, ale na trzech pierwszych biegach i na 4-ce przy 2 tys/rpm. Na tyle pozwoliło mi miasto za dnia. Aczkolwiek to w zupełności wystarczy i wiele wyjaśnia. Otóż co do różnicy w zestopniowaniu całego układu napędowego między 1,9 jtd 115km a 2,4 jtd 150km miałem rację. Poniższe tabelki wszystko wyjaśniają.

1,9 jtd 115KM

2000 2500 3000 3500

I 13 20 25 29

II 29 35 43 50

III 50 62 72 85

IV 70


2,4 jtd 150KM

2000 2500 3000 3500

I 18 24 29 35

II 33 42 51 60

III 58 70 84 100

IV 82


Natomiast nie mam podstaw, by nie wierzyć, iż skrzynie nie są identyczne w obydwu autach ( za wyjątkiem 5-tego biegu). Jedynym wytłumaczeniem tego zjawiska musi być wg mnie większa ilość zębów na wałku sprzęgłowym w przypadku 2,4jtd. Może o jeden, może o dwa....nie wiem... Może ktoś kiedyś policzy :)
Dowodem na to, że skrzynie są takie same jest też fakt, iż przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 przy 3,5 k rpm – obroty spadają mniej więcej na 2 k rpm praktycznie bez zmiany prędkości w obydwu przypadkach. Czyli proporcje są te same, różnica tkwi pewnie właśnie w przełożeniu początkowym na wałku sprzęgłowym. Jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie – nie jestem znawcą od skrzyń biegów i budowy szczegółowej wszystkich tych elementów przekazania mocy.
Zastanawia mnie jednak w jaki sposób wałek o większej ilości zębów – a tym samym większej średnicy – mieści się w tej samej pozycji do tej samej skrzyni... A może właśnie ta pozycja wyznaczona mocowaniem skrzyni do silnika różni się w tych dwóch silnikach.? Może ktoś ma możliwość zbadania tego tematu? Np. zapasowa skrzynia w garażu czy wymiana sprzęgła w bliskiej przyszłości...
Kolejna kwestia jak jest w innych przypadkach? Im więcej pomiarów tym lepiej. Test w zakresie jaki ja wykonałem zrobiłem w kilka minut, najlepiej z gotową tabelką w dwie osoby. Zachęcam zatem do eksperymentów

Moje odczucia po jeździe obydwoma autami są następujące.

Ruszanie spod świateł i bujanie się na jedynce w korku – zdecydowanie „+” dla 1,9jtd. Autko żwawo się wkręca i nie telepie budą przy delikatnym ruszaniu bo od razu łapie te 1200-1400 obrotów, podczas gdy przy 2,4 lepiej chwilę poczekać aż auto przed nami ruszy, bo gdy dodasz trochę gazu chcąc płynnie ruszyć - Bella wyrywa się daleko do przodu... (osobiście nie lubię ruszać ze sprzęgła, bez gazu).
Podoba mi się, że w 1,9 jtd można np. spokojnie wjechać na rondo na 3 biegu i dynamicznie je opuścić bez redukcji i puszczania chmury z wydechu. W 2,4 czasem obroty spadają już za nisko i wtedy niewygodna redukcja na łuku, prawy zjazdowy, sprzęgło, lewarek....zaczyna brakować rąk...

Natomiast poruszanie się płynne po mieście, wyprzedzanie przy 60-70km/h – w przypadku 2,4 jtd wystarczy zapiąć „3-kę” i jedziesz jak automatem. W razie potrzeby do 110km/h spokojnie rwie do przodu. Bardzo równo acz zdecydowanie. Nie łamie karku, jest po prostu cholernie elastycznie. Idealne zgranie ze zmienną geometrią turbiny. No i hałas – w związku z praktycznie ciągle niższymi obrotami „+” dla 2,4.

Ciekawe jak by śmigało 2,4 z przełożeniem z 1,9....... mieliłoby kołami do 3 biegu.... :)


P.S. Jeśli temat chwyci dalej to proponuje przerzucić jego część do działu technicznego - nie róbmy off-topa koledze coyotee. Takiego wątku zdaje się jeszcze nie było.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]