Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 lis 2017, 19:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: 14 paź 2017, 06:54 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Lybrą jeździ się bardzo przyjemnie, jednak chciałbym ją usztywnić, aby trzymała się lepiej w zakrętach.

Czy ktoś z forumowiczów bawił się twardszymi amortyzatorami ? Czy można je od czegoś dopasować ?
Cytuj:

P.S. Jeśli temat chwyci dalej to proponuje przerzucić jego część do działu technicznego - nie róbmy off-topa koledze coyotee. Takiego wątku zdaje się jeszcze nie było.
Jestem za, choć taki OT bardzo mi pasuje :)
Muszę sprawdzić niższe biegi i porównać z twoimi.

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 14 paź 2017, 08:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1023
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
Lybrą jeździ się bardzo przyjemnie, jednak chciałbym ją usztywnić, aby trzymała się lepiej w zakrętach.

Czy ktoś z forumowiczów bawił się twardszymi amortyzatorami ? Czy można je od czegoś dopasować ?

Amortyzatorem wiele nie zdziałasz, jak coś to sprężynami, więc zapewne trzeba będzie auto obniżyć.
Ja osobiście uważam to za bezsens, bo na sprawnym zawieszeniu seryjnym Lybra nie trzyma się źle, na pewno dużo lepiej niż pozwalają na to fotele, które przy ostrym wchodzeniu w zakręty nie trzymają na boki :-P


Na górę
Post: 14 paź 2017, 09:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 118
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Moim zdaniem bez obniżania zawieszenia i zabawy sprężynami i amortyzatorami warto tylną zawiechę złożyć na Poliuretanach z Olkusza a przedni stabilizator zamienić na ten z Alfy 156 - o większej średnicy drążka. To pozwala zostać przy standardowych podzespołach eksploatacyjnych a usztywnia autko znacząco bez straty komfortu. Ja jednak uważam - z autopsji - sprawne zawieszenie standardowe, idealny bez luzów układ kierowniczy + idealna zbieżność i - uważam najważniejsze - świeże opony - to podstawa trakcji, na którą nie ma co narzekać. Kładzie się na bok, ale koła cały czas na asfalcie.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 14 paź 2017, 09:15 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Dzięki za rady. Oczywiście nie mam zamiaru robić z tego auta taczki. Chodzi mi raczej o korektę, dzięki której auto będzie zauważalnie stabilniejsze, a jednocześnie zachowa swój charakter.
Fotele faktycznie, mają słabe trzymanie boczne.
Przyzwyczaiłem się do Alfy i widać że są to auta nastawione na różne cele...na szczęście podobają mi się oba :)

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 14 paź 2017, 13:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2014, 23:12
Posty: 242
Imię: Artek
Lokalizacja: Gliwice
Rzadko spotykany kolor intensy. Ja mam chyba najbardziej popularny..

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



Na górę
Post: 14 paź 2017, 13:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2014, 23:12
Posty: 242
Imię: Artek
Lokalizacja: Gliwice
MojaObrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



Na górę
Post: 14 paź 2017, 14:23 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Pikselek W graficie wygląda super :)

A co do skrzyń biegów, to się wyjaśniło na autodacie, gdzie najważnieszą różnicą pomiędzy 1,9jtd i 2,4jtd to przełożenie główne, tak jak wspominał Szwagier. Dodałem również skrzynie 6 biegową i widać, że jest ona rozwinięciem 5tki, gdzie pierwsze 5 biegów jest takich samych, z tym że skrócono je znowu głównym przełożeniem.
Załącznik:
przełożenia skrzyni biegów_1024.jpg
przełożenia skrzyni biegów_1024.jpg [ 252.43 KiB | Przejrzano 448 razy ]
Czyli trafiła mi się Intensa ze skrzynią od 1,9jtd.

Do zrobienia(w bliższej lub dalszej przyszłości) :

-Obszycie kierownicy, gałki i podłokietnika
-Doprowadzenie do ładu stan tapicerki na drzwiach
-Sprawdzenie stanu i usztywnienie zawieszenia
-Konserwacja podwozia
-Sprawdzenie stanu podzespołów silnika i jego potencjalne wzmocnienie
-Wzmocnienie hamulców ??

Większość tych rzeczy będę robił przy okazji kontroli danego elementu, tak więc jak np. zacznę dłubać przy zawieszeniu, to będę chciał zrobić to już na gotowe.
Hamulce jeszcze zrobią sporo kilometrów, ale jeżeli przyjdzie na nie czas, to będę musiał pomyśleć nad zestawem Brembo, podobnym do kolegi Meqqex

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 14 paź 2017, 21:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 118
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
A więc wszystko jasne, ciekawa tabelka. Widzę, że skrzynia 6-cio biegowa ma tylko sens na autostradzie. Po prostu dodali bieg dla zmniejszenia hałasu i może ciut spalania... Ciekawy jestem czy da się Plug&Play przełożyć wałek sprzęgłowy z 1,9jtd do 2,4 jtd....To byłby najtańszy, najbezpieczniejszy i najszybszy tuning tej jednostki. Obstawiam przyspieszenie na poziomie 9 sekund do setki albo niżej....No i moment obrotowy pewnie z 350Nm by się zamknął... Prawdopodobnie producent dodał kilka zębów fabrycznie, by ugładzić nieco tą jednostkę i wyszło bardzo przyjemnie. Ale wszystko dowodzi, że potencjał jest. Mnie jednak pasuje ta rozciągnięta elastyczność. Taki limuzynowy charakterek nadaje podczas jazdy. Podobnie jak w dużych widlastych wolnossących benzynach. Biegi się ciągnął płynnie i długo. Powodzenia w doprowadzeniu autka do wymarzonego stanu :)

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 31 paź 2017, 22:53 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Smoczyca spokojonie nabija kolejne kilometry.

Ponieważ przymierzam się do lekkiego wzmocnienia silnika, będę musiał w przyszłym roku pomyśleć nad zmianą skrzyni na dłuższą, czyli seryjną, bo obecna raczej nie będzie się sprawdzać przy częstych podróżach autostradą.
Załącznik:
vmax.jpg
vmax.jpg [ 320.66 KiB | Przejrzano 299 razy ]

Dodatkowo zainstalowałem prostą aplikację Speed Logic Lite na telefon i złapałem kilka czasów, niestety muszę jeszcze nauczyć się ruszać z wyczuciem.
Pomiary te przydadzą się przy porównywaniu efektów wzmocnienia silnika "przed i po"
Będę musiał dodać opcje od prędkości np. 30-40km/h, aby wyeliminować kiepskie starty.
Załącznik:
s01.jpg
s01.jpg [ 74.84 KiB | Przejrzano 299 razy ]

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 31 paź 2017, 23:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1023
Lokalizacja: Legnica
Widzę kolega wybrał się do rajchu sprawdzić v-max ;) ;) ;)

Ta aplikacja chyba średnia taka, bo masz przyspieszenie lepsze o dobrą sekundę od nowego w pełni sprawnego auta :)


Na górę
Post: 31 paź 2017, 23:38 
Online
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4786
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Masz 210 km/h (wg licznika ) przy 4500 obrotów , po co chcesz się pchać w dłuższą skrzynię ?
Szkoda kasy i czasu ;)


Na górę
Post: 01 lis 2017, 06:19 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Helios
To tylko aplikacja na telefon, więc nie zakładam, że jest super dokładna, ale przez krótsza skrzynie auto na pewno jest trochę żwawsze w sprincie niż seryjne.
Te pomiary będą mi bardziej potrzebne później, aby po prostu sprawdzić efekty podniesienia mocy.

Wilkin
80% jazdy u mnie to autostrada i chodzi tylko o obniżenie obrotów silnika przy tych 130-160km/h.
Wymienić chciałbym przy okazji, jeżeli np. będę musiał robić coś przy sprzęgle.

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 01 lis 2017, 10:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1023
Lokalizacja: Legnica
Żeby pomiar był bardziej wiarygodny musisz wykonać więcej prób i im dłuższy czas tym lepiej, bo unikniesz jakichś lagów itp.
Np. pomiar do 180km/h ?
Ogólnie sam kiedyś szukałem czegoś do takich zabaw i podobno jedyne co sensowne to Performance Box 01, ale jak ja szukałem to kosztował 3k, teraz trochę mniej, jednak dalej ponad 2k :-? Alee są firmy które wypożyczają takiego boxa ;)
Co do aplikacji to tylko czytałem, że są mało dokładne (może coś się zmieniło i precyzja jest już lepsza) ja nie przetestuję, bo nawet nie umiem obsłużyć smartfona : gafa : :lol:


Na górę
Post: 01 lis 2017, 12:03 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2017, 19:22
Posty: 24
Imię: Sebastian
Lokalizacja: WZY/Żyrardów
Helios
Z ciekawości będę musiał kiedyś wypożyczyć takie urządzenie i wtedy zobaczymy, jaki rozrzut mają tę aplikację, chociaż i tak bardziej to zależy od telefonu i jego modułu GPS, akcelerometra.

Dla mnie ważne jest, abym miał jakiś punkt odniesienia po kolejnych zmianach. Jeżeli aplikacja, droga, warunki będą te same, to przynajmniej da się zarejestrować efekty modyfikacji :)

_________________
...zawsze na przekór :sauer036:


Na górę
Post: 01 lis 2017, 12:12 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9363
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Cytuj:
Masz 210 km/h (wg licznika ) przy 4500 obrotów , po co chcesz się pchać w dłuższą skrzynię ?
Szkoda kasy i czasu ;)
Przy właściwej skrzyni, przy tej prędkości powinien mieć nieco ponad 4k rpm, więc na autostradzie spora różnica w spalaniu i komforcie jazdy :)

_________________
Obecnie: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 200KM, Audi A3 8P 2.0FSI 150KM + Alfa Romeo 156 2.4JTDm 175KM, Volvo S60 2.4 170KM.
Były: Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150KM, Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm 140KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTDm 165KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTD 115KM, Lancia Lybra SW 1.9JTD 105KM, Daewoo Espero 1.5 GLX 90KM.

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]