Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lis 2017, 17:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 wrz 2017, 18:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2969
Lokalizacja: Łódź
Przeguby i wydech to u mnie właśnie są robione :D. A za miesiąc mam nadzieję na węże i turbo, więc prośba - fotografuj co się da w tym temacie bo mi się przyda. Za kolektor dzięki, przyda się wiedzieć co i jak. :D

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 05 wrz 2017, 19:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 31 lip 2017, 09:04
Posty: 95
Imię: Samuel
Ale co dokładnie chcesz żebym fotografował? :) Jutro zakładam kolektor a dolot już złożony wcześniej :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Na górę
Post: 06 wrz 2017, 09:10 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1066
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
No to może i macie racje... :P

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 11 wrz 2017, 18:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 31 lip 2017, 09:04
Posty: 95
Imię: Samuel
Help!!! Od spodu kolektora jest króciec od podciśnienia (taki fi4mm) a żaden przewód nie pasuje tam w oczywisty sposob no i nie pamiętam co tam było. Ktoś poratuje dokąd idzie przewód stamtąd?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka




Na górę
Post: 11 wrz 2017, 18:53 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 763
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Prawdopodobnie idzie on do dv lub teraz bov

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 11 wrz 2017, 19:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 31 lip 2017, 09:04
Posty: 95
Imię: Samuel
Do DV idzie mi przewód z dolotu przed turbo. Tak już był ale wydaje mi się to mało sensowne. Ale skoro miałby iść z kolektora to chyba powinien tam być zawór zwrotny czy nie trzeba?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Na górę
Post: 11 wrz 2017, 19:22 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 763
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Przewód idący z odmy do kolektora ma zaworek zwrotny ale on jest widoczny od góry mniej więcej na wysokości trzeciego dolotu kolektora. Ten idący do dv jest tak jakby od spodu kolektora trzeba się postarać zeby to zobaczyć.

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 11 wrz 2017, 19:45 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 915
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Dokładnie ten króciec jest zaworu upustowego DV. Daj zdjęcie jak jest teraz zrobione. Bo ktoś bardzo tam namieszał.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 11 wrz 2017, 19:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2969
Lokalizacja: Łódź
Dobra, bo to są dwie osobne sprawy, a obie równie istotne dla całego silnika. Po kolei.

- zawór DV ma mieć trzy drogi - jedną rurę sprzed przepustnicy (ciśnienie z turbo), drugą przy przepływomierzu (zrzut ciśnienia przed turbo, w BOV to idzie w powietrze), a trzecią malutką rurkę z tyłu do sterowania i to do niej jest ten cienki wężyk z kolektora. Bez niego zawór nie "widzi" ciśnienia w kolektorze tylko w atmosferze więc zamknięty jest tylko gdy turbo nie dmucha, a nigdy nie otwiera się do końca, czyli działa dokładnie źle. W efekcie ucieka ci ciśnienie doładowania, a turbo dostaje po dupie przy nagłym puszczeniu gazu.

- zawór jednostronny w odmie to cecha silników doładowanych, w wolnossących go nie ma bo nie ma on czego blokować. Odma dzięki podciśnieniu z kolektora dolotowego wyciąga gazy ze skrzyni korbowej, co jest zdrowe dla silnika, ale gdy turbo się rozkręci to w kolektorze jest już nadciśnienie - i ono nie ma prawa się dostać do skrzyni korbowej! Jak ten zawór ci padnie to wydmuchasz sobie z silnika uszczelki, a olej z turbo nie będzie mógł spłynąć swobodnie do miski i wyjdzie uszczelnieniami, przerabiałem to w postaci kapitalnego remontu jednostki.
Sprawdź ten zawór koniecznie i przy okazji wyczyść rury odmy i dławik płomienia (siedzi w króćcu odmy w pokrywie zaworów), jeżeli zawór nie trzyma to zamień go natychmiast na zaworek paliwowy bodajże fi8, podepnij go tak żeby puszczał powietrze w stronę kolektora.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 11 wrz 2017, 20:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 31 lip 2017, 09:04
Posty: 95
Imię: Samuel
Dzięki!!! Zawór faktycznie puszcza i jest zepsuty ale na szczęście DV było źle podłączone i dopiero teraz zaczęło pompować jak trzeba :D kolejne pytanie - od czego jest ten czujnik na kolektorze dolotowym? Leje mi olejem na świeżo wyczyszczony kolektor ;)Obrazek

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Na górę
Post: 11 wrz 2017, 20:13 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 763
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Zawór sterowania fazami rozrządu... niestety u mnie też ciekl. Wymieniłem na inna używke i co najgorsze dalej cieknie.. U mnie cieknie z gniazda na wtyczkę i być może robić zwarcie i nie pracować prawidłowo...

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 11 wrz 2017, 21:12 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 915
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Szukaj ze zwykłej 2.0 2.4 vis oraz Thesisa 2.0 t lub 2.4 20v. Są te same. U mnie ciekł olej z oringu który uszczelnia zawór w gnieździe.Różnica w pracy silnika jest od 4.600 obr wzwyż. Po przekroczeniu tych obrotów silnik powinien miec dobrze wyczowalnego kopa.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 11 wrz 2017, 22:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 31 lip 2017, 09:04
Posty: 95
Imię: Samuel
Jeśli to tylko oring to chyba można dobrać coś? Czy jest to aż tak niestandardowy element?
Kolejne pytanie, gdzie jest czujnik ciśnienia oleju? :) Uwielbiam was za te informacje :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Na górę
Post: 12 wrz 2017, 01:15 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 915
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Z tyłu silnika zaraz za alternatorem nad dolną łapą silnika która jest podporą półosi prawej. Oring dobierzesz. Twój jest już zgrzany i puszcza olej.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 12 wrz 2017, 09:30 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1066
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kurde mam to samo z zaworem, wyczyściłem, wsadziłem i znowu cieknie właśnie jakby z oringu. Podłączałem mu 12V z baterii od wkrętarki to mocno strzelał ale sam z siebie nie wracał. Dopiero po lekkim tknięciu palcem. Jak go wykręcisz to możesz jeszcze wyciągnąć tłoczek i wyczyścić. Jeśli ktoś nie dbał o olej to będzie usyfione.

_________________
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]