Lancia Klub Polska
http://forum.lanciapolska.org/

Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=24&t=72599
Strona 6 z 8

Autor:  volf [ 20 sie 2017, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Może tu :?: http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,reg ... wy,16.html

Można na takim kevlarowym sprzęgle ruszać powoli np. na wolnych obrotach bez dodawania gazu czy używać "półsprzęgła" :?:

Autor:  kond243 [ 20 sie 2017, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Można bez problemu i ta i tak.

Autor:  matis1906 [ 20 sie 2017, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Tak robiłem w firmie makland, trochę się ociągali i całość trwała ponad 8 dni roboczych ale jeśli będzie działać długo i bezproblemowo to jestem w stanie im to wybaczyć. Oczywiście można ruszać tak samo jak na sprzęgle seryjnym, znaczących różnic nie ma. Po prostu czuć że sprzęgło lepiej trzyma.

Autor:  matis1906 [ 23 wrz 2017, 0:17 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Po kilkutygodniowej przerwie drobne podsumowanie wykonanych prac. Po nabiciu kevlaru na tarczę sprzęgła nastąpiła drobna acz niebezpieczna usterka, poniekąd jestem sam sobie winien. Przyszczypałem sobie uszczelkę pod Visco, olej systematycznie uciekał i nie było możliwości jazdy a przy okazji zabrałem się za simmering skrzyni od strony Visco właśnie. Następnie wymontowałem turbo i posłałem do TurboLab z Rzeszowa, pełna kultura, dostałem fajny rabat i decyzja złożenia turbiny na wzmocnionym zestawie i tytanowym wirniku(!). Idąc za ciosem i pomysłem od strony kond243 założyłem na kolektor bandaże termiczne, to samo na down pipe aż za miskę. Przy okazji dowiedziałem się że sworzeń wahacza nadaje się na śmietnik, nowy zamówił i przywiózł Topcio, dzięki niemu auto ostatecznie stanęło dziś na kołach :) Jutro jeśli pogoda pozwoli wyjadę i zrobię mały test sprawności.
Pozdrawiam !
Załącznik:
20170915_11431611.jpg
20170915_11431611.jpg [ 111.68 KiB | Przejrzano 2230 razy ]

Autor:  kond243 [ 23 wrz 2017, 6:30 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Zdaj relacje jak turbo wstaje. Cieszy że Lucyna trafiła w dobre ręce.

Autor:  matis1906 [ 23 wrz 2017, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Turbo wstaje niżej, zdecydowanie niżej, sądzę że o te 150-200 obr. Jeździ się wybitnie przyjemnie, chyba jest drobny wzrost mocy, albo to moje subiektywne odczucia. W każdym bądź razie jest moc, a po otwarciu maski nie bucha mi gorąca fala powietrza, w komorze jest znacznie chłodniej, na upartego jestem w stanie dotknąć kolektora na kilka sekund.
Pozdrawiam ! :)

Załączniki:
20170923_112654 — kopia.jpg
20170923_112654 — kopia.jpg [ 119.58 KiB | Przejrzano 2171 razy ]

Autor:  kond243 [ 23 wrz 2017, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Cieszy że się zdecydowałeś. Dołóż kocyk na turbo poprawisz spool jeszcze bardziej.

Autor:  Borek [ 23 wrz 2017, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Czyli to od ciepłego kolektora tak bucha żarem? Niby oczywiste, ale w mało którym samochodzie odczuwam/-łem to tak bardzo jak w kapiszonie. Zawsze mnie to irytowało. Te bandaże są jakieś impregnowane żeby nie łapać wilgoci na postoju i żeby pod nimi się nie skraplało? Bo jakoś wolę mieć suche, najlepiej by było chyba kupić nowy, porządnie zabezpieczyć jakimś lakierem i dopiero owinąć. :D
No i czy jak się zaizoluje wydech aż za miskę to nie ma ryzyka przegrzania rur? I co daje owinięcie już za turbo?

A co do spoola to myślę, że tytanowy wirnik już swoje robi, teraz to już nie motoryzacja tylko lotnictwo.

Autor:  kond243 [ 23 wrz 2017, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Gorące spaliny mają większą energię wiec turbo wcześniej wstaje. Mi w Thesis przy kocyku i bandarzach turbo z większym kołem 0 4mm wstaje od 2200br przy 2600 jest pełen boost. Co do bandarzy to owijasz i potem malujesz lakierem termicznym termotec. Żeby wilgoci nie lłapał. I wszystko jest ok.A owinięcie rur za turbo sprawia że spaliny szybciej opuszczają turbo oraz izolujesz miskę olejową i olej od nagrzawenia się od wydechu.

Autor:  Borek [ 23 wrz 2017, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

To ja bym wolał na lakier znowu coś nawinąć, żeby się nie uszkodził od byle kamienia. ;)
Niemniej dochodzi kolejna rzecz do zrobienia, choćby dla samej izolacji otoczenia od żaru.

Autor:  kond243 [ 23 wrz 2017, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Zgadza się możesz nawinąć dwie warstwy bandaża. Będzie lepsza izolacja.Jest coś więcej do zrobienia ale jest satysfakcja. A jeździ się przyjemniej. Spool obnizy się około500obr więc Kappa będzie ładnie jechała z dołu. I będzie szybciej reagowała na gaz. A to już bardzo dużo. Ten efekt co mam w Thesis jest satysfakcjonujący duże turbo a i tak ciągnie z dołu ładnie. A po przekroczeniu 4600 obr już rakieta. Na drugim biegu szuka trakcji. A doładowanie 0.7 bara trzyma do odcinki. W końcu komp nauczył się całości. I jest fajnie. A temperatura pod maską duuużo mniejsza.

Autor:  matis1906 [ 11 mar 2018, 10:34 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Witajcie.
Wybaczcie że było mnie trochę mniej na forum, w tematyce motoryzacyjnej w moim przypadku dzieje się cały czas bardzo dużo. Od ostatniego posta kappa zrobiła około 4 tysiące km. Przez ten czas otrzymała nowe łączniki przód Original Birth i sworznie TRW, także na dziś dzień zawieszenie jest wymienione w komplecie, w zawieszeniu cisza, w połączeniu z 17-to calową felgą samochód jest nieco narowisty, przyjemne choć na dziurawych drogach czuć że jedziemy na 17-tce. Przy okazji wymieniona pompa sprzęgła, uszkodzenie polegało na tym że pompa nie cofała całkowicie płynu przez co pedał robił się twardszy a płyn naciskał na wysprzęglik, efektem był coraz mniejszy skok potrzebny do wysprzęglenia, w przyszłości mogło by to powodować ślizganie się sprzęgła. W dalszej kolejności zabrałem się za dół, tj, panewki. Sama wymiana nie jest trudna, silnik trzeba lekko podciągnąć do góry, ja używam trawersu który zapiera się o błotniki, bardzo przydatna i bezpieczna rzecz.
Panewki przedstawiam na zdjęciu, od lewej 5 do 1 cylindra. Obecnie zalewam silnik Liqui Moly GT1 10W60, w kartach charakterystyki lepkość przy 100C zachowuje o 60% wyższą na przykład od Motula 10w40.
Panewki główne dolne sprawdzone, stan idealny, nawet nie wyciągałem górnych, zapewne nie mają śladów zużycia.
BTW. Zregenerowane odbłyśniki do xenonów, jeszcze nie testowałem w ciemnościach, ale będzie na pewno znacznie lepiej niż dotychczas, odczucia zamieszczę przy następnych wpisach.
Pozdrawiam

Załączniki:
28951531_1661530007256116_3912309959311753216_o.jpg
28951531_1661530007256116_3912309959311753216_o.jpg [ 111.29 KiB | Przejrzano 1506 razy ]
28876169_1658160567593060_2124067103_o.jpg
28876169_1658160567593060_2124067103_o.jpg [ 57.19 KiB | Przejrzano 1506 razy ]
28822424_1658182747590842_2103139532_o.jpg
28822424_1658182747590842_2103139532_o.jpg [ 87.86 KiB | Przejrzano 1506 razy ]

Autor:  Borek [ 11 mar 2018, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Xenie na nowym odbłyśniku i czystym kloszu to je bajka, aż się nie mogę doczekać aż moje wpadną do auta ponownie. :D

Autor:  Egon [ 16 mar 2018, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

Jaki przebieg był na tych korbowych ?

Autor:  matis1906 [ 16 mar 2018, 19:58 ]
Tytuł:  Re: Lancia Kappa Coupe 20VT 220KM 1999r - matis1906

396 500km

Strona 6 z 8 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/