Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 lip 2019, 20:55

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 364 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 21 maja 2017, 15:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2050
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Tylko 20vt w kombi to niestety ciężki temat chyba że swap.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 21 maja 2017, 16:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3051
Lokalizacja: Łódź
Swego czasu widziałem film typu "od 0 do 100" nagrany właśnie z pokładu SW 20vt, także temat ogólnie jest do ogarnięcia. Co do swapa silnika - wszystko cacy, tylko pamiętaj że bez złotych ramek w oknach to nie 20vt. :lol:

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 21 maja 2017, 16:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2050
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Dlatego pisałem że 20vt kombi jest ciężko namierzyć.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 21 maja 2017, 16:50 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3511
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
To się przynajmniej zgadzamy, że temat jest wart uwagi.. :)

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 04 lip 2018, 14:57 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2015, 23:15
Posty: 28
Imię: Dave
Lokalizacja: Starogard Gdański
Jeżeli autor mi pozwoli to będę kontynuował temat. Udało mi się zakupić ten okaz. Łukasz mówił o tym znajomym, które mieszka 40 km od niego- to mój sąsiad. Także Kappa z racji tego że to moja druga, zostanie w rodzinie. Przy wolnej chwili, opiszę temat i go zaktualizuje.


Na górę
PostDodany: 14 maja 2019, 12:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Posty: 402
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
Halk pisze:
04 lip 2018, 14:57
Jeżeli autor mi pozwoli to będę kontynuował temat. Udało mi się zakupić ten okaz. Łukasz mówił o tym znajomym, które mieszka 40 km od niego- to mój sąsiad. Także Kappa z racji tego że to moja druga, zostanie w rodzinie. Przy wolnej chwili, opiszę temat i go zaktualizuje.
No to z rąk Halka kappa przeszła w moje! Kolega Halk dbał o samochód, dostałem całą teczkę faktur z napraw. Z istotnych zmian w samochodzie do zarejestrowania jest założenie instalacji LPG w zeszłym roku, więc jazda kappą jest nie tylko przyjemna, ale i tania.

Kappa technicznie prezentuje się w tej chwili bardzo dobrze, niebawem będę aktualizować temat. Niestety lakierniczo samochód nie wygląda zbyt ciekawie, klar schodzi bardzo mocno z dachu, maski i klapy bagażnika, ale to temat do przerobienia i mam nadzieję, niebawem odzyska swój blask!

W chwili obecnej Kappa dostaje nowe:

- Sprzęgło, oczywiście lekko zmodyfikowane (kevlar)
- Uszczelniacz wału
- Sterowanie doładowaniem (N75)
- Stabilizator przedni
- Końcówki drążków kierowniczych
- Łączniki stabilizatora

Przebieg 214kkm i wciąż rośnie, w niedługim czasie Kappa pójdzie do poprawek blacharskich, następnie lakierniczych. W planach oczywiście również poprawienie przebiegu linii mocy i momentu silnika (stąd sprzęgło kevlarowe), oczywiście mówimy o lekkiej modyfikacji map, bez żadnych g-techow czy novitecow. Kappa jest wyprodukowana w roku 2000, więc podobno na tej mapie wg znawców tematu samochód "nie idzie". Nie mam porównania do innych, ale skoro w silniku drzemie jakiś potencjał, dobrze będzie go w jakimś stopniu wykorzystać.

Pozdrawiam brać klubowiczów!

Marcin


Na górę
PostDodany: 14 maja 2019, 16:13 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Posty: 876
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice
Tak nie idzie, sam mam z 2000r., mam teraz wsad z 98r i jest znaczna poprawa.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


_________________
Dzidziuś


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 8:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 536
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
NajMlodszyM pisze:
14 maja 2019, 12:08


W chwili obecnej Kappa dostaje nowe:

- Sprzęgło, oczywiście lekko zmodyfikowane (kevlar)
- Uszczelniacz wału
- Sterowanie doładowaniem (N75)
- Stabilizator przedni
- Końcówki drążków kierowniczych
- Łączniki stabilizatora


Jak będziesz zmieniał sprzęgło i uszczelniacz to nie zapomnij o broku (zaślepce) wałka balansowego.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 20 cze 2019, 23:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Posty: 402
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
Czas na podsumowanie pierwszego miesiąca jazdy Kappą i obiecane zdjęcia.
W maju zrobionych zostało trochę napraw:
Wymiana sprzęgła + obicie tarczy kevlarem
Wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni biegów
Wymiana broka wałka balansowego
Wymiana uszczelniaczy półosi
Mycie skrzyni biegów, smarowanie i regulacja mechanizmu wybieraka biegów
Sprawdzenie i mycie przewodów turbo
Montaż nowego stabilizatora
Demontaż haka
Regulacja drzwi pasażera przód
Wymiana listwy wtryskowej LPG
Wymiana foteli (czerwona alkantara ustawiana manualnie na granatową ze sterowaniem elektrycznym)

Czekam jeszcze na boczki i materiał do obicia podłokietnika :)

Jutro wymieniam klocki hamulcowe z tyłu.

Z mechanicznych rzeczy jakie pozostają do zrobienia w tym samochodzie to... kurcze, ciężko mi teraz coś takiego znaleźć:) Szukam za to przyczyny tak późnego wstawania turbo. Można powiedzieć, że do 3krpm mało się dzieje...pełny moment pojawia się gdzieś dopiero w okolicach 4krpm. Jutro mam zamiar sprawdzić zawór odmy bo taką sugestię dzisiaj dostałem. Jak mogę sprawdzić przepływomierz ? Po odłączeniu owego ustrojstwa samochód w ogóle nie jedzie. Po hamowni wiem, że silnik legitymuje się praktycznie mocą nominalną, ale przebieg momentu chyba nie wygląda tak jak powinien (późno, za późno...)

W tym miesiącu przejechałem kappą około 5kkm i muszę przyznać, że tak przyjemnego pojazdu na trasy nigdy nie miałem :)

Niestety lakierniczo wesoło nie jest, ale mam nadzieję, że nikt się na mnie nie obrazi jak jeszcze przez 3 tygodnie samochód będzie tak wyglądać.


Załączniki:
20190620_185824-min.jpg
20190620_185824-min.jpg [ 1.28 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190620_185804-min.jpg
20190620_185804-min.jpg [ 1.51 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190620_185755-min.jpg
20190620_185755-min.jpg [ 1.36 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190620_185747-min.jpg
20190620_185747-min.jpg [ 1.68 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190620_185741-min.jpg
20190620_185741-min.jpg [ 1.72 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190615_171033-min.jpg
20190615_171033-min.jpg [ 1.15 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190615_171012-min.jpg
20190615_171012-min.jpg [ 1.38 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190605_115850-min.jpg
20190605_115850-min.jpg [ 1.05 MiB | Przejrzano 333 razy ]
20190603_193227-min.jpg
20190603_193227-min.jpg [ 1.59 MiB | Przejrzano 333 razy ]
Na górę
PostDodany: 21 cze 2019, 21:29 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Posty: 567
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin
Jaką masz instalację lpg ? Głównie interesują mnie wtryskiwacze i reduktor. Na benzynie wstaje wcześniej czy tak samo późno? Tył siedzi, zapewne sprężyny nie były robione. Wszystko przed Tobą, powodzenia ;)

_________________
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08'

[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'


Na górę
PostDodany: 21 cze 2019, 21:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2050
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Wałek ssący jest zmieniony? Pamiętam że krzywki na ssącym chybia dwie były okrągłe. To też powoduje spadek mocy i później wstaje turbo ponieważ nie ma mieszanki w cylindrach a potem także spalin do napędu turbo.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 21 cze 2019, 22:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Posty: 402
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
matis1906 pisze:
21 cze 2019, 21:29
Jaką masz instalację lpg ? Głównie interesują mnie wtryskiwacze i reduktor. Na benzynie wstaje wcześniej czy tak samo późno? Tył siedzi, zapewne sprężyny nie były robione. Wszystko przed Tobą, powodzenia ;)
Instalacja STAG, nie wiem dokładnie która wersja sterownika, wtryski AC W01, reduktor jak sprawdzę w papierach jaki to model, dam znać :) ale wg. gazownika jest to reduktor do 250KM. Sterownik przy "pełnym bucie" dotryskuje benzynę, by wzbogacić maksymalnie mieszanke i ewentualne niedomagania reduktora zniwelować. Tak, na gazie samochód jedzie gorzej, czuję to na plecach i turbo później wstaje, nawet na słuch można to stwierdzic bo na benzynie ta końcówka Noviteca krzyczy niemiłosiernie w porównaniu do gazu, ale mimo to na gazie pierwszą setkę osiąga w 7 sekund z małym haczykiem ;)


kond243 pisze:
21 cze 2019, 21:43
Wałek ssący jest zmieniony? Pamiętam że krzywki na ssącym chybia dwie były okrągłe. To też powoduje spadek mocy i później wstaje turbo ponieważ nie ma mieszanki w cylindrach a potem także spalin do napędu turbo.
Kolega, który robił m.in panewki, ściągał pokrywę zaworów itp mówił właśnie, że krzywki są trochę wytarte (w sumie ciekawe dlaczego) i przydałoby się coś z tym zrobić...może faktycznie to jest to, bo pod maską wszystko wygląda pięknie i gdyby tak wyglądała blacha jak pod maską...byłoby pięknie :)
Gdzieś wcześniej ktoś o krzywkach wspominał ? Kurcze, trzeba z tym zrobić coś, bo faktycznie zakochałem się w kappie :)


Na górę
PostDodany: 21 cze 2019, 22:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2050
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Łukasz wspominał jak ją kupił.przewertuj temat. Czyli pewnie jest nieszczęsny czerwony acr-01. Niestety ten reduktor tego nie ogarnia. Dwa silwery przerobione lub dwa acr-01 czarne plus wtryski baracudy 130nl. Potem sonda i strojenie Afr. Zmień wałki. Po 99r czy to turbo czy wolnossak wałki ma te same. krzywki wytarte z powodu przyznanych kanałów olejowych. Weź kup płukankę i przepłukaj silnik przed zmianą oleju. Nagar przytyka kanały. Brak smarowania i krzywki wytarte.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 21 cze 2019, 23:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Posty: 402
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
kond243 pisze:
21 cze 2019, 22:59
Łukasz wspominał jak ją kupił.przewertuj temat. Czyli pewnie jest nieszczęsny czerwony acr-01. Niestety ten reduktor tego nie ogarnia. Dwa silwery przerobione lub dwa acr-01 czarne plus wtryski baracudy 130nl. Potem sonda i strojenie Afr. Zmień wałki. Po 99r czy to turbo czy wolnossak wałki ma te same. krzywki wytarte z powodu przyznanych kanałów olejowych. Weź kup płukankę i przepłukaj silnik przed zmianą oleju. Nagar przytyka kanały. Brak smarowania i krzywki wytarte.
Wygooglałem, tak to właśnie ten reduktor. Gazownik wspominał, że może być ten reduktor niewydajny, więc poprosiłem go o zmianę, ale stwierdził że po "podlaniu" benzyną problem nie będzie występować. Dzięki za informację o krzywkach, pójdą w takim razie do regeneracji albo wymiany...kurczę, świetny jest ten silnik, muszę go przywrócić do stanu świetności!


Na górę
PostDodany: 22 cze 2019, 5:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2050
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Wymień na dwa średnie reduktory i wtryski też na takie jak mają być. Dotryski benzyny to taki średni pomysł.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 364 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl