Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 8:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 gru 2017, 21:55 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8456
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grzałka na 230V podłączana do domowej instalacji elektrycznej. Stąd właśnie potrzeba tej ukrytej wtyczki na zewnątrz samochodu.

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 05 sty 2018, 11:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Jak już się chwaliłem w innym wątku, dyskretnego tuningu część następna. Tym razem wymieniłem gniazdo zapalniczki na podwójne USB z woltomierzem. Z rozpędu zrobiłem to w obu swoich lybrach, oczywiście za drugim razem poszło 5 razy szybciej :-)
Zrezygnowałem przy tym z oświetlenia zapalniczki, które było wbudowane w gniazdo 12V, ale nie jest mi to do szczęścia potrzebne. Co fajne, rozstaw pinów w oryginalnej wtyczce zapalniczki pasował do rozstawu tej nowej ładowarki, musiałem tylko zmienić kablelek +12V (brązowy) ze środkowej pozycji na skrajną, zamiast żółtego (na żółtym był + podświetlenia). Najpierw robiłem z czarnej lybrze, ale potem jak już wiedziałem co i jak, w niebieskiej zajęło mi to nie dłużej niż pół godziny.
Nowa ładowarka pasuje idealnie w oryginalny otwór, mała rzeźba musiała być po wewnętrznej stronie, bo nakrętka miała problemy ze zmieszczeniem się.
No i w końcu mam woltomierz!
Załącznik:
Komentarz: USB lybra
USB.jpg
USB.jpg [ 103.44 KiB | Przejrzano 1965 razy ]

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 17 sty 2018, 23:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Testuję sobie to ogrzewanie elektryczne i nie jestem jakoś szczególnie z tego zadowolony. Przy warunkach takich jak dzisiaj, temperatura na zewnątrz ok. 0*C, wąż wody nad grzałką jest nagrzany do ok. 45 stopni (na powierzchni), mniej więcej taką samą temperaturę ma głowica przy wlocie tego węża. Za bardzo nie ma tam innych odsłoniętych miejsc, gdzie można sprawdzić, ale już z boku silnika, od strony skrzyni, głowica ma jakieś 15 stopni. Po odkręceniu korka oleju i sprawdzeniu przy wałkach rozrządu, jest tam jakieś 20 stopni.
Grzałka włącza się na krótkie okresy czasu, na mniej niż minutę, potem wyłącza ją wbudowany termostat gdy osiągnie temperaturę powyżej 60*C. Wąż nad grzałką jest gorący, pod nią zimny, co wskazuje na prawidłowy kierunek przepływu i o tym, że w ogóle jest przepływ, natomiast wydaje mi się, że ten przepływ jest za mały, że termostat jednak trzyma obwód zamknięty. Gdyby był większy przepływ przez termostat, to płyn mógłby krążyć swobodnie i nagrzewać silnik, grzałka by mogła pracować cały czas grzejąc napływającą zimną wodę. Tymczasem nagrzewa tylko głowicę i to też nie tak jak obiecał producent grzałki. Trzeba by zepsuć termostat, wywiercić mu jakąś dziurkę czy coś, a tego nie chcę robić.

No cóż, zawsze to lepsze +20*C niż -10*C. Ale następnym razem pomyślę jednak o układzie z pompką, wpiętym w mały obieg wody.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 08 mar 2018, 21:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Lybra dostała tempomat, wymontowany z drugiej. Działa plug&play. Ale że suma usterek musi być stała, to podczas testowania przepaliła mi się żarówka.
Popsuł mi się czujnik temperatury z lusterka, już zamówiłem nowy.
Po nalepce wymiany oleju widzę, że przez rok zrobiłem niecałe 10 tys. km.
Jak było zimno to stukał stabilizator, ale zrobiło się ciepło i ucichł. Ale że mam już kupione poliuretany, to wymienię i tak.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 07 maja 2018, 13:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Średni wiek żelastwa w samochodzie nieco się zmniejszył.

Na początek wymieniony został cały stabilizator i lewy wahacz, potem łożyska obu kół po lewej stronie, klocki hamulcowe z tyłu, potem przedni z prawej strony.
Mechanicy dali ciała bo nie dość, że wymienili nie to łożysko co trzeba, to rozwalili przy tym czujnik ABSu.
Przy wymianie kół zauważyłem dziurkę na spawie w wydechu, też robota fachowców od siedmiu boleści. Sam ją sobie zaspawałem i jest dużo ciszej.

Teraz w końcu jeździ tak jak powinna, bo wcześniej trochę tańczyła na drodze. Rzeczywiście, wahacze miały spore luzy, jak wymieniłem tylko jeden, to nawet lekko ściągała przy przyśpieszaniu. Po wymianie drugiego i zrobieni zbieżności przestała myszkować po drodze. W najbliższym czasie trzeba będzie tylko wymienić oleje i cieszyć się jazdą.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 08 cze 2018, 21:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Dzisiaj było kolejne podejście do przycisków sterowania szybami. Znowu mi się jeden rozwalił. Mam teraz albo rozwalone, albo nieświecące, z trudem udało mi się skompletować 4 działające do panelu przy kierowcy. Czy ktoś ma jakiś patent na rozwalone przyciski, gdzie ułamał się plastik z tym malutkim trzpieniem (po stronie przycisku)?

Wymieniłem prawą lampę, czekała chyba z rok na półce. Przy okazji po jej wyjęciu powkręcałem brakujące śrubki, wyczyściłem styki klaksonu (bo sezon rowerowy w pełni), przepsikałem progi w środku odpowiednią chemią do konserwacji. Czekam na zamówiony filtr oleju i zabiorę się za wymianę, tego lata chyba trochę kilometrów narobię.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 12 cze 2018, 23:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Olej wymieniony, przy okazji dwie gumki wydechu przy katalizatorze, bo jedna trzymała się już tylko na wzmocnieniu z paska. Nakląłem się na mechaników, bo znowu zamontowali obudowę silnika na k***wa blachowkrętach. Nosz ja pier... jak tak można.

Potem pokląłem jeszcze na lybrę, bo zobaczyłem trochę smaru z osłony wewnętrznej przegubu po stronie kierowcy. Na szczęście nie jakoś bardzo dużo, osłona też nie wygląda na uszkodzoną, więc to może niedawna sprawa i przegub nie ucierpiał za bardzo. Niedawno mechanicy robili trochę przy tej półosi (łożysko, wahacz, stabilizator), to pewnie by zauważyli smar z osłony. Zastanawiam się, czy coś mogli skopać tak, że uszkodzili osłonę.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 13 cze 2018, 6:11 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 1035
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Bichoń pisze:
08 cze 2018, 21:55
Dzisiaj było kolejne podejście do przycisków sterowania szybami. Znowu mi się jeden rozwalił. Mam teraz albo rozwalone, albo nieświecące, z trudem udało mi się skompletować 4 działające do panelu przy kierowcy. Czy ktoś ma jakiś patent na rozwalone przyciski, gdzie ułamał się plastik z tym malutkim trzpieniem (po stronie przycisku)?
Może to pomoże:
viewtopic.php?f=108&t=42452&p=479168&hi ... by#p479168

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
PostDodany: 02 paź 2018, 19:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Lancii należy się publiczna pochwała, bo przez 2.5 miesiąca codziennie dowoziła mój tyłek do pracy w miejscu oddalonym o 100km od domu. I ani razu nie zawiodła. Wczoraj licznik przewinął 120 tys. km. A dzisiaj projekt się skończył, więc może trochę odetchnąć. "Kilometrówką" zarobiła na siebie, zwróciła się z nawiązką.

Teraz należy się jej odpoczynek i drobne prace kosmetyczne, od porządnego odkurzenia zaczynając, aż po zabezpieczenie pod kątem nadciągającej zimy.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 06 paź 2018, 19:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Ech, pochwaliłem ją za wcześnie, bo dzień później pojawił się "check" od świateł. Tradycyjnie, żarówka pozycyjnego z przodu.
Jakiś czas temu kupiłem zamiennik LEDowy tej żarówki, bo wkurzało mnie ciągłe przepalanie się. W garażu, jak dobrze poszukałem, to znalazłem trzy pary tych LEDów... No to wsadziłem jedną i... dalej check. To samo z drugą i trzecią. Ale znalazłem jeszcze jedną "tradycyjną", więc i ją włożyłem - i dalej "check"! No to się przeszedłem dookoła samochodu zauważyłem, że przepaliła się jedna z żaróweczek oświetlenia rejestracji i to ona robiła "check". Ech, te lancie, takie psotne.
W końcu w obu przednich lampach wylądowały LEDy, zobaczymy jak się będą sprawować.

Od czerwca zrobiłem 10 tys. km. Trzeba będzie pomyśleć o zmianie oleju przed zimą.

PS.
A dzisiaj lybra dostała nową szybę przednią. Stara odkleiła się prawie na połowie obwodu, więc jak już i tak trzeba było wyciąć i wkleić, to zdecydowałem, że wstawię nową. Stara już mocno porysowana była.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 11 lis 2018, 14:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4465
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Po bezawaryjnym lecie przyszła jesień. Na początek zlepił mi się przekaźnik od wentylatora chłodnicy. Przy sprawdzaniu wyjąłem go, potem włożyłem i działało dobrze - nie ma to jak lancia, sama się naprawia. Ale mając do dyspozycji takie przekaźniki w zapasie, wymieniłem je.
Co na to lancia? Tydzień później zawiesił się przerywacz kierunkowskazów. W pudełku z przekaźnikami znalazłem przerywacz z kappy - też działa, ale ciężko było go wsadzić.

Nastukałem trochę kilometrów w tym roku, więc wymieniłem oleje w silniku i skrzyni. Nie obyło się bez walki - do korka skrzyni najpierw kupiłem klucz płaski 22, a potem okazało się, że jest 24. Miałem 24 fajkową, ale tam jest strasznie ciasno, więc w akcie desperacji potraktowałem jeden klucz fajkowy szlifierką, zyskując minimalne pole manewru, jednak na tyle, że dało się popuścić korek.
Za to korek oleju silnika miałem już przygotowany w zapasie, bo ten w samochodzie miał już mocno zmęczone gniazdo na imbusa. Teraz nowy korek błyszczy się pod miską, aż głupio.

Wkurzały mnie bijące tarcze z przodu, więc się za to w końcu zabrałem. Jako że tarcze były jak nowe, to dałem je do przetoczenia i poskładałem z nowymi klockami hamulcowymi.

Eksperyment z żywotnością żarówek LEDowych w przednich postojówkach niezbyt się udał, bo odpadła główka tej żarówki - ale jednocześnie część z rezystorkiem została w gnieździe, więc nie miałem "checka".

Wczoraj przewinęło się przez licznik 122222km.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl