Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2019, 4:56

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 25 mar 2016, 21:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Witam
Jakiś czas temu w garażu zagościła moja LANCIA nr 2 a mianowicie DELTA I z 1989r
Auto do remontu totalnego.Na razie skupiam się tylko i wyłącznie na silniku.Efekty mojej pracy i współpracy mojej z jednostką 2.0 DOHC 8V jeśli będą perspektywiczne i udane zaowocują pracami nad blacharką.
W momencie zakupu silnik chodził licho bo licho ale chodził,po pomiarze ciśnienia i zdjęciu miski stwierdzeniu że z dołem jest nieźle wziąłem się za górę i cała resztę a trochę tego jest.

Na początek została wymieniona pompa wody która była zastana.Po próbnym odpaleniu z silnika lało się wszystko i ze wszystkich możliwych rurek zakamarków etc.
Wymienione zostały uszczelki kominków co wymagało rozpięcia rozrządu.Po wymianie założony został nowy pasek CONTI.Wyregulowane zostały zawory na wydechu na luz 0,4mm a na dolocie na 0,35mm.Usunięte wycieki z obudowy termostatu i okolic oraz oleju z uszczelek mocowania aparatu zapłonowego i zaślepki do której przymocowany jest regulator ciśnienia paliwa.Termostat to oryginalny VERNET na 81st C zgodnie z dokumentacją.W dniu dzisiejszym sprawdziłem / poprawiłem /polutowałem komunikację ECU z czujnikami.Głównym problemem było nieprawidłowo podłączenie TPS oraz pozbawienie zasilania do zaworu VAE.Kilka zdjęć z postępu prac.Na razie pompa paliwa chodzi na krótko ale powoli ogarniam kablo-logie.Zdjęcia takie a nie inne,w sumie innych jeszcze wstydzę się zamieszczać bo nie ma się czym chwalić:-)


Załączniki:
Komentarz: Po zakończeniu uszczelniania
finał.jpg
finał.jpg [ 53.95 KiB | Przejrzano 4670 razy ]
Komentarz: Naprawa wtyczki od TPS
czujhnik.jpg
czujhnik.jpg [ 23.83 KiB | Przejrzano 4670 razy ]
Komentarz: Rzeczy niezbędne do płytkowej regulacji zaworów
zest1.jpg
zest1.jpg [ 45.38 KiB | Przejrzano 4681 razy ]
Komentarz: Nowe uszczelki pod dekielki
uszcz.jpg
uszcz.jpg [ 46.74 KiB | Przejrzano 4681 razy ]
Komentarz: Uszczelka pod dekielek
prac2.jpg
prac2.jpg [ 57.31 KiB | Przejrzano 4681 razy ]
Komentarz: Delikatnie silikonem pod uszczelkę (wszystko wcześniej odtłuszczone)
prac1.jpg
prac1.jpg [ 55.68 KiB | Przejrzano 4681 razy ]
Komentarz: Wciśnięta szklanka z wyjętą płytką regulacyjną
lz1.jpg
lz1.jpg [ 64.06 KiB | Przejrzano 4681 razy ]
Komentarz: Nowy termostat
l2t.jpg
l2t.jpg [ 46.76 KiB | Przejrzano 4681 razy ]
Komentarz: Obudowa termostatu
l1.jpg
l1.jpg [ 51.85 KiB | Przejrzano 4681 razy ]

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)
Na górę
PostDodany: 25 mar 2016, 22:16 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2643
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Pokaż jakieś zdjęcia jak buda wygląda. Silnik 2.0 Turbo, jakiś swap?

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 25 mar 2016, 22:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Buda na razie nie wygląda i póki co zdjęć nie będzie....jak silnik ładnie zagada zastanowię się nad wspawaniem tego czy owego.To będzie taka Lancia niespodzianka:-)

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 25 mar 2016, 22:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Posty: 786
Lokalizacja: Sanok
Powodzenia! :)


Na górę
PostDodany: 27 mar 2016, 19:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Powodzenie się przyda oraz i wytrwałość, co do silnika oczywiście że turbo.

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 30 mar 2016, 20:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kolejna porcja fotorelacji silnika.Dziś generalnie dalsze dłubanie.Przykręciłem kolektor wydechowy wraz z turbo.Użyłem dedykowanej uszczelki + cementu do tłumików aby mieć pewność że wszystko będzie szczelne.Był mały problem po drodze w postaci przeszkadzającej uszczelki od kominków ale ostry nożyk załatwił sprawę.Kolejnym krokiem była elektryka, ufff mogę powiedzieć że od kompa do wszystkich czujników etc mam posprawdzane przejścia i wszystko jest ok.Małą niespodziankę przygotował poprzedni właściciel w postaci urwania 2 przewodów dla mnie w sumie istotnych bo od sterowania zaworem od WASTGATE.Co do chłodnicy oleju węże już jadą ale potrzeba pilna jest chłodnicy z wejściem męskim z gwintem M22X1,5 (Właściwie to standard w chłodnicach oleju LANCII) .Wpadły też nowe świece NGK które kiedyś miały być do DELTY II ale tam wleciały klasę lepsze.Wywalony został filtr oleju i spuszczony olej.Zakupiłem też nowy akumulator 45Ah.
Wsio-teraz przyhamuje mnie nieszczęsna chłodnica oleju, gdyż w tej co miałem założyć przy próbie odkręcenia starych przewodów ukręciłem aluminiowy króciec (uprzednio został podgrzany/opukany ale nie szło więc po wyczerpaniu wszystkich metod zastosowałem metodę, którą codziennie stosuję w pracy-SIŁĘ )


Załączniki:
Komentarz: Kolektor z turbo siedzi
gotowe 1.jpg
gotowe 1.jpg [ 56.07 KiB | Przejrzano 4440 razy ]
Komentarz: Ucięty problem
po problemie.jpg
po problemie.jpg [ 51.61 KiB | Przejrzano 4440 razy ]
Komentarz: Napotkany problem
problem 1.jpg
problem 1.jpg [ 48.13 KiB | Przejrzano 4440 razy ]
uszcz2.jpg
uszcz2.jpg [ 51.6 KiB | Przejrzano 4440 razy ]
uszcz1.jpg
uszcz1.jpg [ 70.93 KiB | Przejrzano 4440 razy ]
Komentarz: Nabiera wszystko powoli kształtu
ŚWIECE 1.jpg
ŚWIECE 1.jpg [ 51.8 KiB | Przejrzano 4440 razy ]
Komentarz: Czujnik ATS-04 rezystancja którą sobą reprezentuje-jest ok
ats04.jpg
ats04.jpg [ 26.42 KiB | Przejrzano 4440 razy ]
Komentarz: Wiązka i odnalezione przewody od WASTGATE (szary i szary z czarnym paskiem)
wizka.jpg
wizka.jpg [ 44.54 KiB | Przejrzano 4440 razy ]

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)
Na górę
PostDodany: 31 mar 2016, 20:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Posty: 893
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie
bez zdjęcia nadwozia się nie liczy... :noco:

_________________
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 TS `2002 + AR156SW 2,4JTDm `2005

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW


Na górę
PostDodany: 31 mar 2016, 21:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Posty: 786
Lokalizacja: Sanok
No dokładnie. My chcemy nadwozie ;-)


Na górę
PostDodany: 31 mar 2016, 22:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Będzie nadwozie jak zacznie się remont nadwozia.Obiecuję że będzie klatka w środku i tylko 2 siedzenia.Jutro przyjdzie chłodnica oleju-zakute węże do niej już są.Chłodnica będzie od Renault espace 3.0 dci bo akurat taka miała interesujący mnie gwinty przyłączeniowe M22X1,5.
BTW.Dziś oglądałem sobie pas przedni i tak na niego patrzę i na LANCIE na pas i na LANCIE i tak sobie myślę "jak ja to k....a wspawam" ale jest już koncepcja;-)ale to wtedy jak motor ładnie zagada.Najważniejsze abym w ferworze walki pamiętał o oleju do silnika he.

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 31 mar 2016, 22:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 450
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
hmmm....silnik wydaję się być 2.0 8VT bo wygląda jakby miał wałki balansowe,kolanko turbo natomiast jak w 1.6T,podstawka olejowa i mocowanie silnika właśnie jak z Delty I,kolektor ssacy z 1.6T lub 2.0T delty I,czyli obstawiam że Delta I 1.6 HF Turbo bądź integralka bez pasa przedniego?


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2016, 9:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Blok jest od THEMY 2.0 bez wałków balansowych z natryskiem oleju na denko.Turbo jest faktycznie od 1.6 tb0225.Dolot jest od 2.0 bardzo podobny do tego co miałem w Tipo 2.0.Komputer od delta I integrale o którym pisałem w innym wątku.
Takie pytanie poza tematem ile wyciągnę z tb0225?bo szukałem ale nie mogłem doszukać sie informacji o charakterystyce tej turbiny.Podobno 0,7 bar wyciągnie ,zresztą mam wolną turbinę od kappy i delty obydwie od 2,0 16vt

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Ostatnio zmieniony 01 kwie 2016, 9:54 przez Renegat..., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 01 kwie 2016, 9:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 450
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
wydawało mi się że widziałem koło rozrządu z napędem na pasek balansu,kolektor ssący na pewno z deltyI bo jest zaokrąglony ...troszke maława ta turbina do 2.0,dól będzie szybko ,ale potem cie braknie tym bardziej że masz komp z integrale a on miał mapy na T3 więc będzie obcinał....


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2016, 10:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Zobaczymy jak zagada.Koło z napędem od balansów na wale jest założone tak aby sobie było,dzięki niemu wszystko ładnie pasuje i nie wymagało rzeźby i zostało w miarę prosty sposób złożone.Też na początku byłem zdziwiony brakiem wałków balansowych, ale faktycznie ich nie ma.Może to być blok dwulitrowy ewentualnie od czegoś ala Fiat 131/132 ewentualnie croma 2.0.Jak coś mam z czeskiego "turbo-dmuchadła" od delty i kappy 16vt.

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2016, 10:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 450
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
fiat 131,132 odpada one miały walek pośredni do napędu pompy oleju całkowicie inne rozwiązanie niż w późniejszych blokach,Ty masz pompe na wale,jak bez balansów to wczesna thema lub croma,tamte turbo będą lepsze,a jak dojdziesz do ładu to zastosuj wtryskiwacze z FC 16VT są dużo lepsze...


Na górę
PostDodany: 01 kwie 2016, 10:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Dzięki za porady -cenne uwagi.Zobaczymy jak pójdzie z odpalaniem po usprawnieniach.Zasadniczo z tego co zastałem komputer nie miał władzy nad VAE, zaworem od WG i TPS. To mogło tłumaczyć to że ciężko zapalał i gasł jak był zimny.Z tego co pokrótce zrobiłem: Uszczelniona cała góra,wydech (poprzednio spod wydechu sobie spaliny uchodziły na skapujący zewsząd olej-efekt fontanny był)Świece wpadły nowe,przewody nowe,kopułka była nowa założona wcześniej przez poprzedniego właściciela, ale cała w oleju więc do uratowania po gruntownym czyszczeniu.Zasilanie pompy wyreperowałem bo wcześniej dwa przewody bezpośrednio do akumulatora.Teraz czekam tylko na kuriera z chłodnicą oleju.Co do FC znajdzie się kilka części...

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl