Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 25 cze 2019, 17:58

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 29 sty 2016, 22:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1363
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja ta taki czujnik zaparowania dokładałem do swojej lybry i działanie jego ma dwie strony: z jednej fajnie że jest bo potrafi bardzo szybko zareagować w czasie jazdy i odpowiednio wcześnie włączyć klimę tak aby do zaparowania w ogóle nie doszło. Z drugiej jednak strony potrafi włączyć sprężarkę wtedy, kiedy tego nie chcemy, np. podczas wyprzedzania co przy silniku 1.8 znacząco odbiera moc, przy turbodieslu zapewne nie będzie to wielki problem. Aby czujnik zaparowania mieć trzeba wymienić panel klimatyzacji na taki który w swoim firmware ma włączoną opcję czujnika zaparowania i puścić jeden kabelek sygnałowy do owego czujnika.

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 29 sty 2016, 22:59 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Posty: 4269
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice
Ale jak temperatury są ujemne to klima się nie włączy. I kupa.

_________________
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...


Na górę
PostDodany: 29 sty 2016, 23:01 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12262
Lokalizacja: Stalowa Wola
Snail pisze:
Ale jak temperatury są ujemne to klima się nie włączy. I kupa.
Nawet nie muszą być ujemne :)

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 29 sty 2016, 23:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Posty: 1377
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
Pawcio78 pisze:
Ja ta taki czujnik zaparowania dokładałem do swojej lybry i działanie jego ma dwie strony: z jednej fajnie że jest bo potrafi bardzo szybko zareagować w czasie jazdy i odpowiednio wcześnie włączyć klimę tak aby do zaparowania w ogóle nie doszło. Z drugiej jednak strony potrafi włączyć sprężarkę wtedy, kiedy tego nie chcemy, np. podczas wyprzedzania co przy silniku 1.8 znacząco odbiera moc, przy turbodieslu zapewne nie będzie to wielki problem. Aby czujnik zaparowania mieć trzeba wymienić panel klimatyzacji na taki który w swoim firmware ma włączoną opcję czujnika zaparowania i puścić jeden kabelek sygnałowy do owego czujnika.
hmmm.... wyjaśnij mi proszę kwestię wymiany panelu klimatronika. Szukam Ci jak proszę Ciebie właśnie lusterka z czujnikiem zaparowania, ale troszkę mnie zmartwiłeś tym panelem. Ergo że jak mam w kostce przy lusterku okablowanie do czujnika antyfogus to po podpięciu takowego zwierciadła nie będę się cieszył z działania ów go prawidłowego ? Zmarwioń wielce :|

_________________
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek


Na górę
PostDodany: 30 sty 2016, 0:25 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10079
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
FXX pisze:
Wilkin pisze:
W żaden sposób nie jest w stanie objechać mojego byłego 3.0 V6 starym automacie :P
Co mi skutecznie od kilku lat wpaja Kamil :P
Grzesiu, przypomnij mi kiedy to było i przy jakiej okazji, bo coś z pamięcią u mnie licho chyba :) Znaczy się dobra, ale krótka ;)
Już mam, znalazłem!
Tylko Grzegorzu muszę Cię zmartwić - kupiłeś nie ten samochód co trzeba ;) :roll:
A przede wszystkim nie ten silnik co trzeba ;)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 30 sty 2016, 8:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Posty: 1435
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk
Snail pisze:
Ale jak temperatury są ujemne to klima się nie włączy. I kupa.
Znaczy nie nie włączy ale nie chłodzi...bo suche powietrze całym rokiem działa bez względu na temperaturę i szybciutko szyby odparowują...odkąd mam klimę w aucie gdy kupiłem to ani razu nie użyłem zwykłego nawiewu czyli przeszło już 8 lat :)

_________________
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.


Na górę
PostDodany: 30 sty 2016, 9:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1363
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Goldixll czujnik zaparowania aby zadziałał musi być aktywowany w centralce klimatyzacji którą jest właśnie panel. I nie chodzi tu o wersję oprogramowania tylko samo włączenie czujnika którego producent dokonuje w fabryce na etapie produkcji panela, dodam że nie da się go włączyć examinerem ani innym programem diagnostycznym. I nie chodzi tu także o numer katalogowy panela pod którym czujnik działa. Ja gdy to montowałem, to sprawdziłem chyba ze cztery panele aż w końcu na all? trafiłem lusterko fotochromatyczne z czujnikiem zaparowania i deszczu i do tego lusterka od tego samego sprzedającego dokupiłem panel z aktywną funkcją czujnika. Następnie okazało się że mam auto przedliftowe i do czujnika nie ma instalacji więc zasilanie wziąłem z telepassu a sygnał poprowadziłem. Na schematach klimatronika ów czujnik jest obecny więc ze zlokalizowaniem pinu w odpowiedniej kostce w panelu nie ma problemu. Jest na forum wątek odnośnie tego tematu. Sam sporo w nim pisałem i musiałem nawet niektórych userów przekonywać, że taki czujnik w ogóle był dostępny w lybrach, twierdzili oni z uporem że to magiczne pudełeczko koło lusterka to telepass:-),poźniej się wyjaśniło że jednak nie:-).

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 30 sty 2016, 17:51 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5205
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
FXX pisze:
Tylko Grzegorzu muszę Cię zmartwić - kupiłeś nie ten samochód co trzeba ;) :roll:
A przede wszystkim nie ten silnik co trzeba ;)
Thesisa nie kupię , choćby mnie wołami ciągnęli :D
Nieważne , kiedyś nam będzie się dane zmierzyć ;) Do tej pory na razie daję za wygraną ;)
Co do ustawienia klimatronicu , to faktycznie jest tak ze nie bardzo daję się ustawić go optymalnie.
Na razie pokombinuje z przewietrzeniem. pierwszy raz zauważyłem jak miałem 5 osób na pokładzie - i po prostu olałem. Ale jak wracałem sam przez 300 kilometrów , i co chwila parowała nawet przednia . To już zaczęło mnie wkurzać ;)

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
PostDodany: 30 sty 2016, 18:52 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10079
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Nie o Thesisa chodziło :)

Nie dawało mi spokoju to i odnalazłem ten post do którego nawiązałeś ;) Mowa wtedy była o AR156 z silnikiem 2.4JTD, ale 20V 175KM, a nie o 10V :)

Co do parowania sprawdź filtr przeciwpyłkowy i klapy silniczka sterującego nawiewem. Do tego porządne suszenie - wbrew pozorom wykładzina potrafi być wilgotna nawet gdy nam się wydaje, że jest sucho. I rzecz jasna porządne mycie szyb.
U mnie w Lybrze po takich zabiegach problem parowania znikł.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 30 sty 2016, 19:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1363
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jak pisze FXX w lybrach szczególnie wadliwe są klapy obiegu zamkniętego. Albo ukręca się przekładnia w silniczku albo kwadratowy bolec przestawiający klapę się urwie. U mnie nie było klapy w ogóle. Musiałem drugą zaaplikować bo koniecznie chciałem pozbyć się smrodu ze starych diesli w miejskich korkach. W połączeniu ze sztucznym nosem taka sprawna klapa to wielka rzecz:-).

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 02 lut 2016, 16:37 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5205
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Na tą chwilę Lybra poszła jako samochód zastępczy i tak muszę się znowu kulać busem. I mi nie paruje ;)
Do tej pory byłem przekonany ze radio z navi i telefonem , to taki tzw full wypas i takie to ładne i przycisków wiele.
Po kilku dniach obcowania i porównania z tzw zwykłym , uznaje ze ten full wypas jest do bani i go po prostu wywalę.
Poł ekrany zawalone przez niedziałającą navi. Jakieś tabelki srelki ,brak kolorów : czerwona : ???
Ktoś ma ładne radio niepoobdzierane radio z kodem na zbyciu ? Chętnie przygarnę.
Spalanie
Najniższe 5.6 najwyższe 6.8 wg całkiem znośnie.W sumie zrobiłem już nią, nie wiem kiedy 3 kkm.
Najwyższa pora na jakiś serwis olejowy czy cóś

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
PostDodany: 02 lut 2016, 19:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1363
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
A wtyczki z radia z navi są kompatybilne ze zwykłym ICS-em?

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 02 lut 2016, 21:00 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5205
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Nie wiem czy pasuje , rozbiorę to się dowiem :)

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
PostDodany: 02 lut 2016, 21:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2385
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Wilkin pisze:
Nie wiem czy pasuje , rozbiorę to się dowiem :)
Jak widać już byli pionierzy i zwolennicy zwykłego radyjka :D
Załącznik:
1.JPG
1.JPG [ 55.61 KiB | Przejrzano 1402 razy ]
Albo zapodaj sobie cosik takiego

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
PostDodany: 02 lut 2016, 21:23 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5205
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Nie chcę , bardzo niechętnie odchodzę od oryginału (czyt, jak nie widzę większej potrzeby)
Loudlinka już mam po poprzednim kierowniku i to wystarcza.
W radiu z navi ,totalnie drażni mnie marnotrawstwo wyświetlacza -nie lubię. A Nawi z tego co widziałem i tak i tak nie odpalę na Polskę.Pójdzie po prostu do pudła i tyle.

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl