Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 maja 2018, 21:19

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 lut 2015, 13:02 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Posty: 2605
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
No i stało się.
Szukałem jakiegoś budżetowego dupowozu na codzień, żeby Delta wreszcie mogła odpocząć. Budżet założyłem że ma się zamknąć w jednej pensji. Miało być coś małego i ekonomicznego, bo Deltowe ~ 15l po mieście może być męczące. Wtedy kolega z pracy opowiedział o swoim znajomym, który to kupił Lybrę za 4 tyś i jaki to jest zadowolony, i jaki to wypas. itp.
Pomyślałem więc że jak mam kupować jakieś małe g... to może popatrzeć za Lybrą. Poszukiwania trwały cały tydzień, najważniejszym kryterium była cena, silnik miał być JTD, ewentualnie LPG. Pierwsza znaleziona, granatowa 2,4 JTD, zanim po nią pojechałem została sprzedana. Druga srebrna też 2,4 JTD trafiła do mnie.

Teraz o niej. Srebrna 2,4 JTD, rocznik 2000. Przebieg - na liczniku magiczne 130 tyś, ile jest na prawdę, nie mam pojęcia. Wersja wyposażenia - nie mam pojęcia jaka, ma szyby w elektryce, granatową alkantarę, chyba 4 poduszki, "drewno", skórę na kierownicy i gałce od biegów, automatyczne wycieraczki i pewnie jeszcze kilka pierdół które dopiero znajdę. Kupiłem ją od rolnika i niestety tak wygląda, brudna, zapuszczona i trochę wyeksploatowana. Wnętrze musiałem suszyć grzejnikiem elektrycznym kilka godzin, było tyle wilgoci że szyby od środka były zaparowane tak że nic nie było widać. Tapicerka brudna do prania, ze środka wywaliłem kupę błota, ziemi, gruzu i śmieci. Pasek wielorowkowy piszczał jak zażynany prosiak, był poszarpany i obawiałem się że się urwie zanim dojadę do domu. Dodatkowo przewód ciśnieniowy od pompy wspomagania wyrzucał płyn, co skutkowało że komora i silnik były całe brudne w płynie. Hamulce były zapowietrzone i słabe, brały przy samej podłodze. Dodatkowo ruda się dobiera do progów.

Na dzień dobry wymieniłem pasek wielorowkowy, a przewód wspomagania oddałem do regeneracji. Przestało piszczeć, a płyn już nie ucieka. Wcześniej dolałem do zbiorniczka do pełna, a po 30 km było sucho i pompa zaczęła rzęzić. Na szczęście po dolaniu płynu jest spokój.
Na drugi ogień poszły hamulce, a raczej to co z nich zostało. Tarcze zardzewiałe i cienkie jak żyletki, do tego zaciski zapowietrzone. Nie dziwne że to nie hamowało, a jak się wcisnęło hamulec to kierownica wpadała w dzikie wibracje. Zakupiłem tarcze + klocki TRW, oraz płyn hamulcowy Tutela, żeby przy okazji wymienić. Po zlaniu płynu z zacisków miał on konsystencję czarnego błota, a jak wyglądały tarcze? Niżej będą zdjęcia.

A teraz kilka zdjęć. Na razie z telefonu. Nie mam kiedy zrobić innych, a jeszcze by wypadało samochód umyć do zdjęć.
Załącznik:
lybra1.jpg
lybra1.jpg [ 343.96 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
lybra2.jpg
lybra2.jpg [ 332.74 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
lybra3.jpg
lybra3.jpg [ 330.71 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
lybra4.jpg
lybra4.jpg [ 280.99 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
lybra5.jpg
lybra5.jpg [ 228.2 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
A tak wyglądały hamulce:
Załącznik:
hamulce1.jpg
hamulce1.jpg [ 275.97 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
hamulce2.jpg
hamulce2.jpg [ 312.72 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
hamulce5.jpg
hamulce5.jpg [ 203.36 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
hamulce3.jpg
hamulce3.jpg [ 217.3 KiB | Przejrzano 5124 razy ]
Załącznik:
hamulce4.jpg
hamulce4.jpg [ 245.63 KiB | Przejrzano 5124 razy ]

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
Post: 02 lut 2015, 14:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2531
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
cóż mam ci napisać brachu? jeśli to prawda, że to co idzie od nas w kosmos, wraca ze zdwojoną siłą, to owa Lybra powinna ci posłużyć niczym wierny pies! BTW takie wiadomości mnie zawsze nastrajają bardzo pozytywnie ;-)
szacuneczek!

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
Post: 02 lut 2015, 15:13 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10858
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Cud że te tarcze jeszcze się 8-O nie rozpadły .
Gratuluję zakupu.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 02 lut 2015, 18:50 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3378
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
: ok2 : Niech służy godnie i cieszy :D
Całkiem niezły dupowóz : gafa :
Gratulacje : ok2 :

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Ostatnio zmieniony 03 lut 2015, 11:07 przez Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 02 lut 2015, 21:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 19 paź 2007, 00:00
Posty: 2709
Lokalizacja: Pruszków -Kanie
: ok2 :
To wszystko działało, dlatego, że to Lancia :lol:
Rośnie nam specjalista od Lancii ;) p. Piotr :D

pozdrawiam i do zoo :D

_________________
LANCIA KAPPA JTD sedan
Krzysiek
Projekty Wnętrz


Na górę
Post: 02 lut 2015, 21:47 
Online
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3138
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/Norway
Jak na przeszły "rolnikowóz" to i tak wygląda super : ok2 : A że dla rolników ważniejszy jest stan traktora tudzież kombajnu... :roll: ;)
W każdym razie gratki i szerokości : yesyes :

_________________
Veicolo Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Veicolo Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Veicolo Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Veicolo Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkosc...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM,Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
Post: 02 lut 2015, 21:48 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 00:00
Posty: 12233
Lokalizacja: Stalowa Wola
Te siedzenia to już po praniu chyba :?: :roll: Bo nie wyglądają na jakoś bardzo styrane :roll:

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 02 lut 2015, 22:09 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Posty: 2605
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Cytuj:
Te siedzenia to już po praniu chyba Bo nie wyglądają na jakoś bardzo styrane
Bo to zdjęcie z komórczaka. W rzeczywistości siedzenia są brudne jak diabli, ale do wiosny muszą poczekać teraz warunków nie ma. Do tego przednie fotele nadają się do golenia.
Cytuj:
Cud że te tarcze jeszcze się 8-O nie rozpadły .
Jeździłem z duszą na ramieniu. Na szczęście to klekot i można sprawnie silnikiem hamować.
Zmierzyłem te zdjęte tarcze, miały 17 mm grubości.

Na szczęście nie wyglądały tak:
Obrazek

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
Post: 03 lut 2015, 10:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2006, 00:00
Posty: 1286
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie
Ooj, a delta bardzo nie lubi stać.

Lyberka w Twoich rękach na pewno odzyska swój blask, gratulacje, niech wozi.

_________________
były 2x Delta 1.6 GTi.e.-->jest AR 159-->Ducati 748S-->RMZ 4.5-->


Na górę
Post: 03 lut 2015, 11:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Posty: 998
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
To ta taka tania z ogłoszenia co była na Allegro czy otomoto ?

_________________
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek


Na górę
Post: 03 lut 2015, 13:39 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Posty: 2605
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Delta stoi i odpoczywa w garażu, więc krzywda jej się nie dzieje. Jak pogoda pozwoli to trzeba będzie ją rozruszać, tylko muszę wpierw koło napompować, bo z jednego całkiem powietrze zeszło.

Ja Lybrę znalazłem na OLX, ale może i na allegro też była.

Dzisiaj przywracania do życia ciąg dalszy. Od kupienia silnik nie nagrzewał się tak jak powinien, nawet w Warszawskich korkach nie wskazówka nie podnosiła się nigdy powyżej środkowej kreski na wskaźniku. Diagnoza, trzeba wymienić termostat, zgodnie z podpowiedziami z forum kupiłem termostat Verneta wkładany do węża. Niestety to był błąd. Po zdemontowaniu węża okazało się że ma on średnicę wewnętrzną 35 mm, termostat ma 40 mm i do tego dochodzi metalowy kołnierz z którym robi się 43 mm. Ale jak już miałem wszystko wymontowane to trzeba to jakoś poskładać, w końcu guma się rozciąga. Niestety włożenie tego termostatu nie było ani proste, ani przyjemne. Walczyłem z tym z półtorej godziny, mam poparzone i pokaleczone dłonie, ale się udało.
Z minusów, termostat wszedł trochę zbyt płytko do węża, prze co wąż siedzi dość płytko na króćcu od oryginalnego termostatu. Opaska złapała i mam nadzieję że to wystarczy. Na przyszłość wiem że trzeba poszukać termostatu o mniejszej średnicy, a jeśli będę musiał ten wymienić, to trzeba będzie to zrobić razem z wężem, nie sądzę żeby udało się ten termostat wyciągnąć ze środka.
Plus jest jeden podstawowy, po grzaniu silnika na postoju wskazówka osiągnęła 90 stopni i dopiero wtedy termostat się otworzył. Czyli cel osiągnięty : yesyes :

Dodatkowo świeci słońce, więc może mi się uda jeszcze ją umyć, po raz pierwszy od zakupu :lol:
Załącznik:
termostat5.jpg
termostat5.jpg [ 205.73 KiB | Przejrzano 4951 razy ]
Załącznik:
termostat4.jpg
termostat4.jpg [ 185.48 KiB | Przejrzano 4951 razy ]
Załącznik:
termostat3.jpg
termostat3.jpg [ 239.49 KiB | Przejrzano 4951 razy ]
Załącznik:
termostat2.jpg
termostat2.jpg [ 192.04 KiB | Przejrzano 4951 razy ]
Załącznik:
termostat1.jpg
termostat1.jpg [ 224.49 KiB | Przejrzano 4951 razy ]

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
Post: 03 lut 2015, 19:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 00:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Fajna. Ciekawe czy patent z termostatem można przenieść do TDSa gdzie nawet po wymianie termostatu wskazówka trzyma pokazuje 70 st.

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
Post: 03 lut 2015, 20:18 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Posty: 2605
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Na pewno można, tylko trzeba wcześniej sprawdzić średnicę wewnętrzną węża. Przy tak dużej różnicy średnic, wciśnięcie termostatu jest bardzo trudne.

Ale jak później jeździłem to silnik zagrzał się dość szybko i wskazówka stoi cały czas na 90 : yesyes :


Z innej beczki. Pojechałem nię pierwszy raz na myjnię. Nie wiedziałem że tyle brudu może wypłynąć spod listew na drzwiach i zderzaku. A pod listwami na dachu znalazłem mech. Lybra wreszcie odzyskała swój kolor : rotfl :

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
Post: 04 lut 2015, 10:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 00:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Nadal srebrna? ;)

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
Post: 04 lut 2015, 11:03 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Posty: 2605
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Raczej, wreszcie srebrna. Jakby wyjaśniała nieco ;)
Niestety odsłoniła też lekkie braki lakiernicze, w kilku miejscach bezbarwnego brakuje. Ale nie ma to większego znaczenia.

Dziś sprawdziłem działanie termostatu od kompletnie zimnego silnika i przy -3 na zewnątrz, silnik na rozgrzanie do 70 stopni potrzebował 3 km przejechanych w 5 minut, a 90 było osiągnięte po 6 km i 9 minutach. Bez stania w korkach, tylko podczas normalnej jazdy.

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]