Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 13:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 911 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 lip 2015, 16:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Posty: 1139
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Dwumas można też zajeździć nieodpowiednią jazdą.


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 21:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Posty: 1457
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa
Tomzik pisze:
(...), ale pukając przodem w ścianę
Kończąc jałową dyskusję, pozwolę sobie zauważyć, że Ja osobiście wolę "przodem" pukać w przyjemniejsze tematy niż w ściany, Lancie czy co tam innego, Ty zaś rób jak lubisz ;)
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: służbowóz Skoda Octavia III kombi 1.4 TSi '18 - TFU!!! + Klasyka gatunku: Mercedes W123 200D '83, PF 126p 650E '87...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 21:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4483
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
No to miłego pukania.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 22:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2843
Lokalizacja: powiat Bełchatów
To się tak nagle wszystko zepsuło czy były jakieś wcześniejsze objawy typu stukanie/hałas dwumasy czy ślizganie sprzęgła?

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 22:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4483
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Coś mi tak lekko pukało od jakiegoś czasu, ale raczej na zimnym silniku i nie non stop.

Od podobnego czasu czułem też takie delikatne szarpnięcia, raz na jakiś czas przy jeździe, zwłaszcza przyspieszaniu. Ale pojedyncze. Czasem zdarzyło się 2, 3 razy w ciągu dnia, a potem był spokój dłuższy czas.

Podpadało mi to, ale bardziej kojarzyłem z przerwą w zasilaniu paliwem czy coś, komp nic nie wykazał.

Aż w dzień zlotu na myjni po prostu pedał sprzęgła został w podłodze i już.

Jak kupiłem auto wszystko było ok. No cóż - chciało się nowoczesnego klekota. Naczytałem się o trwałości JTD-ków i chyba za dużo się naczytałem ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 23:02 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
Posty: 368
Imię: Marcin
Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Myślę sobie, że w dzisiejszych czasach wszelkie ,,słowo pisane" o nowoczesnych silnikach wysokoprężnych i ich trwałości jakoś tak rozdziela jednostkę napędową na ,,silnik" i jego ,,osprzęt". Wtedy też wszelkie pochwały trwałości silnika tego czy innego przemilczają kwestię awaryjności sprzęgieł, dwumas, turbin, wtryskiwaczy.. itp. Pewnie dlatego że te elementy zużywają się dużo szybciej z uwagi na ,,charakterystykę" tych silników.

_________________
Kappa 2.0 VIS '96

Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 9:18 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
barad_duur pisze:
Myślę sobie, że w dzisiejszych czasach wszelkie ,,słowo pisane" o nowoczesnych silnikach wysokoprężnych i ich trwałości jakoś tak rozdziela jednostkę napędową na ,,silnik" i jego ,,osprzęt". Wtedy też wszelkie pochwały trwałości silnika tego czy innego przemilczają kwestię awaryjności sprzęgieł, dwumas, turbin, wtryskiwaczy.. itp. Pewnie dlatego że te elementy zużywają się dużo szybciej z uwagi na ,,charakterystykę" tych silników.
Niekoniecznie charakterystykę. To wszystko mogłoby być lepsze, mocniejsze i trwalsze, ale to się po prostu...nie opłaca :-?

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 12:30 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
Posty: 368
Imię: Marcin
Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Racja. Producentom na trwałości już nie zależy. Na renomie nie zarobi się tyle co na częściach zamiennych.

_________________
Kappa 2.0 VIS '96

Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 12:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2185
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kolejny dowód o wyższości diesla nad pb - w kwestii kosztów : beczy : .
Jak mówię że diesle są dobre ale w Tirach i okrętach to mnie nikt nie słucha ... : nieee :

Współczuję Tomkowi, a tak swoją drogą chociaż na chleb mi nie brakuje, to jakbym miał wydać kilka tysięcy na takie naprawy to bym się :rozwalgnoja: :mlotek: :mlotek: : olaboga : itd.

ps. jeździłeś 1.4 pb Tj 150 KM, kazałem Ci taki kupić, ale nie, klekota Ci się zachciało. Musze z Tobą przeprowadzić rozmowę profilaktyczno wyjaśniającą :pifko:

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy.
Delta III 1.4 150 i Lybra sedan 1,6


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 13:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Posty: 2276
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Teraz francuzy będą pakować dwusuwowe diesle do swoich samochodzików, to będą jaja - ciekawi mnie kto to u nas będzie naprawiać, chyba trzeba będzie wskrzeszać starych dobrych Panów Heniów co robili przy starych agregatach i łodziach bo nasi obecni mechanicy chyba nie ogarną tematu.

_________________
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [200KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 13:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4483
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Artur G. pisze:
Kolejny dowód o wyższości diesla nad pb - w kwestii kosztów : beczy : .
Jak mówię że diesle są dobre ale w Tirach i okrętach to mnie nikt nie słucha ... : nieee :

Współczuję Tomkowi, a tak swoją drogą chociaż na chleb mi nie brakuje, to jakbym miał wydać kilka tysięcy na takie naprawy to bym się :rozwalgnoja: :mlotek: :mlotek: : olaboga : itd.

ps. jeździłeś 1.4 pb Tj 150 KM, kazałem Ci taki kupić, ale nie, klekota Ci się zachciało. Musze z Tobą przeprowadzić rozmowę profilaktyczno wyjaśniającą :pifko:
Też masz dwumas i też Cię to czeka kolego.

Jeździłem 1,4 150KM i może mój problem polegał na tym, że wcześniej jechałem podstawioną Julką 170KM, która była odczuwalnie szybsza.

Zdecydowałem, że 150KM w 1,4 to trochę za mało na rodzinne, długodystansowe auto. Ot - tyle. W benzyniaku 1,8 bałem się dodatkowo bezpośredniego wtrysku i zniechęcała mnie automatyczna skrzynia - gdyby nie to jeździłbym 1,8 Pb 200KM :)

Dziś dostarczyłem nowe koło do serwisu, miałem je w ręce i już wiem dlaczego teraz te gówna padają jak muchy. I wiem, że to jest specjalnie. W Kappie było ono dużo większe i jakieś 2 razy cięższe (mimo tego, że benzyniak z mniejszymi drganiami i obciążeniami w zespole napędowym) i to moim zdaniem dlatego śmigało dalej przy prawie 300 tysiącach nalotu. Po prostu wtedy jeszcze było zaprojektowane jako część silnika a nie część eksploatacyjna tak jak klocki i filtry, za którą można zgarnąć kupę szmalu bo jego nazwa brzmi skomplikowanie.

Dwumas swoją drogą się rozleciał a sprzęgło padło z powodu uszkodzenia wysprzęglika. Jak mi jeszcze ktoś powie, że LuK jest lepszy niż Valeo (bo niemiecki) to śmiechem zabiję na miejscu.

Aha - przy okazji już uszczelniacz wału popuszczał - jedyne 230zł, bo po co dać simmerring - lepiej dodać kawał blaszki i nazwać szumnie "z obudową".
Brzmi bardziej profesjonalnie i można skasować x2.
Załącznik:
2015-07-11-2091.jpg
2015-07-11-2091.jpg [ 144.02 KiB | Przejrzano 2068 razy ]
Załącznik:
2015-07-11-2092.jpg
2015-07-11-2092.jpg [ 189.43 KiB | Przejrzano 2068 razy ]
Załącznik:
2015-07-11-2093.jpg
2015-07-11-2093.jpg [ 171.18 KiB | Przejrzano 2068 razy ]

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 14:58 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
Posty: 368
Imię: Marcin
Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Nic tylko współczuć ponoszonych kosztów : sciana :

_________________
Kappa 2.0 VIS '96

Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 15:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Posty: 1139
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Nie załamujcie mnie. Ja też kupiłem diesla z ty że 2.0 dci. Przebieg 80 tyś. Sądziłem że z 80 tyś km pojeżdżę bez drogich wydatków. Choć też uważam, że najrozsądniej szukać benzyny wolnossącej.


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 17:03 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
Posty: 368
Imię: Marcin
Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Myślę że trzeba będzie się raczej nastawić na 30kkm i po mału wrzucać do świnki na takie wydatki :-( Ale bądźmy optymistami i życzmy sobie dziesiątek i setek tysięcy bezawaryjnych kilometrów :-)

_________________
Kappa 2.0 VIS '96

Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...


Na górę
PostDodany: 11 lip 2015, 19:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2185
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
barad_duur pisze:
Myślę że trzeba będzie się raczej nastawić na 30kkm i po mału wrzucać do świnki na takie wydatki


A nie lepiej wrzucać do świnki na kwiaty dla Zony/ukochanej, na wczasy, na cele charytatywne ... ;) a nie na osprzęt super nowoczesnego i rzekomo oszczędnego diesla? tylko z której strony są one oszczędne ... :hmmm: barad_dur - zamiast do świnki dawaj na tacę, będziesz chociaż duchowo rozgrzeszony. ;) ;)

Hmm, i tak nikt mnie nie przekona do diesla, ogólnie mam tiki nerwowe na samą myśl o dieslu. Chyba że to diesel w C-15 1,9 D i używam go (tego C-15) jako napęd kuliga w zimie.

Ogromnie Tomkowi współczuję, to się nie powinno wydarzyć po 100 kkm. U mnie w 1,4 jest 85 kkm, poczekam z rok do 100 kkm.

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy.
Delta III 1.4 150 i Lybra sedan 1,6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 911 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bartosz_L. i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl