Lancia Klub Polska
http://forum.lanciapolska.org/

Lancia K 3,0 1995 r - adamM20
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=24&t=63833
Strona 7 z 12

Autor:  zygmunt1 [ 12 sty 2018, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Hej Maniaczku, zmień telefon bo za duże ręce już masz : heej :

Autor:  adamM20 [ 20 sty 2018, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

... no i prawie gotowy do włożenia do Lancii. Przed ostateczną akcją do zrobienia jeszcze instalacja elektryczna silnika i parę drobiazgów. Motor dostał nowe sondy (NGK + uniwersalny Bosch), myślałem nad nowymi katalizatorami ale niech tam zostały stare.
Z rzeczy, które mnie zaskoczyły to jeden z wałków wydechowych, który miał nieco startą jedną krzywkę (0,75 mm), na szczęście w ostatnim momencie coś mnie tknęło i chwyciłem za moja radziecką suwmiarkę. Jedna śruba panewki wałka ssącego miała zerwany gwint, zerwane szpilki kolektora wydechowego i głowicy oraz inne drobiazgi, które nieco opóźniają włozenie silnika do auta.
Rozrusznik (po kapitalce) kręci jak oszalały a tak w ogóle to mogę się pochwalić, że już za drugim razem pompa oleju ASB idelanie "wskoczyła" w wałek konwertera co zazwyczaj wprawiało mnie w "garażową wściekłość".

Pozdrawiam

P.S.
ostatnio zapomniałem dopisać uwagi na temat blokad Maniaka. Blokady chociaż nieoryginalne to silnik ustawiają idealnie.
Zdecydowanie je polecam w myśl zasady: tanio, szybko i komfortowo.

Załączniki:
SL11.png
SL11.png [ 459.75 KiB | Przejrzano 1982 razy ]

Autor:  Maniak [ 21 sty 2018, 13:29 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

👏Adamie......to się Argenta67 ucieszy jak się dowie, że jego byłe blokady już nie jeden rozrząd ustawiły prawidłowo na naszym forum.....
Pozdrawiam brać klubowiczów

Autor:  adamM20 [ 27 sty 2018, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

... no i kolejny etap, "wrzucenie" silnika.
W przeciwieństwie do Kappy na łańcuchu zawisł silnik bez łapy mocowania silnika, koła pasowego, sprężarki klimy i pompy wspomagania, ot taka nowa taktyka. Taktyka okazała się słuszna, silnik "wskoczył" bez problemów i gdybym miał kogoś do pomocy to całość operacji trwała by nie dłużej niż 20 min, oczywiście z przykręceniem silnika do poduszek jego zawieszenia.
Teraz pozostaje skręcanie i podłączanie osprzętu, wymiana łożysk kół przednich no i oczywiście modernizacja układu wydechowego.
Pozdrawiam

Załączniki:
LS1.png
LS1.png [ 467.19 KiB | Przejrzano 1853 razy ]
LS2.png
LS2.png [ 329.37 KiB | Przejrzano 1853 razy ]
LS3.png
LS3.png [ 348.98 KiB | Przejrzano 1853 razy ]
LS5.png
LS5.png [ 358.04 KiB | Przejrzano 1853 razy ]

Autor:  siwyX [ 31 sty 2018, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Widzę prace idą pełna parą i tak trzymać pozdrawiam

Autor:  adamM20 [ 03 lut 2018, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

... no i układ wydechowy "na trawie".
Generalnie w średnim stanie, co ciekawe "puszka" tłumika końcowego w dobrym stanie natomiast osłona w jej dolnej części wygląda jak rzemieślniczy tłumik z poloneza po 10.000 km. Widać, że izolacja i ilość ciepła w spalinach z dużego silnika robi swoje i nawet przy krótkich trasach ilość wykroplonej wody jest nieweilka i szybko odparowuje.
Teraz pozostaje "kapitalka" wydechu korzystając z doswiadczeń Maniaka i nie tylko. Zastanawiam się nad dopalaczami, które chyba dobrze będzie wymienić. Pierwsze dwa powinny zostać z racji braku możliwości ich wymiany. Tak więc jeśli drugie sondy wykażą "emisję" to być może nawet wymiana tylnych dopalaczy niewiele może dać chyba, żeby "wrzucić" je jako Euro4, trzeba pomyśleć .....
Pozdrawiam.

Załączniki:
UW3.png
UW3.png [ 465.8 KiB | Przejrzano 1691 razy ]
UW2.png
UW2.png [ 485.27 KiB | Przejrzano 1691 razy ]
UW1.png
UW1.png [ 468.64 KiB | Przejrzano 1691 razy ]

Autor:  kond243 [ 03 lut 2018, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Możesz programowo wyłączyć drugie sondy za katami. Z tym problemu.

Autor:  adamM20 [ 03 lut 2018, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

kond243 pisze:
03 lut 2018, 19:13
Możesz programowo wyłączyć drugie sondy za katami. Z tym problemu.
... to ostateczność jeśli "kombinacje" nie wyjdą, dzięki.
Pozdrawiam.

Autor:  adamM20 [ 08 lut 2018, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

... no to tajle do przedniej części wydechu są w komplecie to jest:
a) łączniki elastyczne rur 52x203
b) dopalacze katalityczne 1,4 L, EURO4 o wymiarach: 111x111x55
c) sondy uniwersalne Magneti Marelli: SLV 4100 oraz SLV 4108
W sobotę do spawania i będzie git! Całość "węzła" oczyszczania spalin wytrzyma jakieś min. 150-160 tysięcy.
Teraz czas na trudniejszą część układu wydechowego to jest tłumik końcowy, mam już dwie koncepcje, z których jedną wybiorę drogą .... losowania, efekt? ... no cóż zobaczymy w trakcie pierwszej przejażdzki auta o własnych siłach do przeglądu technicznego.

Serdecznie pozdrawiam

Załączniki:
T12.png
T12.png [ 325.09 KiB | Przejrzano 1556 razy ]
T1.png
T1.png [ 471.03 KiB | Przejrzano 1556 razy ]

Autor:  Borek [ 09 lut 2018, 6:17 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Katalizatory nówki sztuki? "Na biednego nie trafiło" :D

Autor:  adamM20 [ 09 lut 2018, 9:52 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Borek pisze:
09 lut 2018, 6:17
Katalizatory nówki sztuki? "Na biednego nie trafiło" :D
... katalizatory nówki, 2 x 265,00 PLN = 530,00 PLN + 100,00 PLN (spawanie, malowanie itd) = 630,00 PLN + "garażowa uciecha" i na 99,99% sprawne auto (czyste spaliny). Przy cenie nowych katalizatorów około 1000,00 PLN nie wyjdzie drogo a, że lubię oszczędzać (zawsze i wszędzie) to mogę być zadowolonym.
Tak na marginesie nowy układ powinien "wyłączyć" obie sondy tyle, że nie programowo (o ile to w ogóle możliwe) a w wyniku braku emisji :D .
Serdecznie pozdrawiam.

Autor:  Borek [ 09 lut 2018, 15:12 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Oby się udało - liczba sprawnych kapiszonów na ulicy musi się zgadzać! ;)

Autor:  adamM20 [ 09 lut 2018, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Borek pisze:
09 lut 2018, 15:12
Oby się udało - liczba sprawnych kapiszonów na ulicy musi się zgadzać! ;)
... dokładnie tak, dzięki.
Tak na marginesie muszę nieco odświeżyć plastiki przy fotelach te z przyciskami do regulacji ustawienia i dlatego mam pytanie czy ktoś już malował je w kolorze RAL 410? Czy tradycyjny lakier samochodowy 410 (Akryl) będzie ok?
Pozdrawiam.

Autor:  Helios [ 09 lut 2018, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

adamM20 pisze:
09 lut 2018, 20:52
Borek pisze:
09 lut 2018, 15:12
Oby się udało - liczba sprawnych kapiszonów na ulicy musi się zgadzać! ;)
... dokładnie tak, dzięki.
Tak na marginesie muszę nieco odświeżyć plastiki przy fotelach te z przyciskami do regulacji ustawienia i dlatego mam pytanie czy ktoś już malował je w kolorze RAL 410? Czy tradycyjny lakier samochodowy 410 (Akryl) będzie ok?
Pozdrawiam.
Weź ten plastik z pod fotela (4 śrubki i jeden zaczep) albo sam ten mały kawałek który zakrywa śrubkę mocującą pas, zabierz do byle jakiego dorabiacza lakierów, zostaw element, a na drugi dzień będziesz miał gotową puszkę spraju do plastiku (u mnie ok 40zł). Oczyścisz dobrze rozpuszczalnikiem, 2-3 cieniutkie warstwy i będzie kino : yesyes :

Autor:  adamM20 [ 10 lut 2018, 9:27 ]
Tytuł:  Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Helios pisze:
09 lut 2018, 21:33
adamM20 pisze:
09 lut 2018, 20:52
Borek pisze:
09 lut 2018, 15:12
Oby się udało - liczba sprawnych kapiszonów na ulicy musi się zgadzać! ;)
... dokładnie tak, dzięki.
Tak na marginesie muszę nieco odświeżyć plastiki przy fotelach te z przyciskami do regulacji ustawienia i dlatego mam pytanie czy ktoś już malował je w kolorze RAL 410? Czy tradycyjny lakier samochodowy 410 (Akryl) będzie ok?
Pozdrawiam.
Weź ten plastik z pod fotela (4 śrubki i jeden zaczep) albo sam ten mały kawałek który zakrywa śrubkę mocującą pas, zabierz do byle jakiego dorabiacza lakierów, zostaw element, a na drugi dzień będziesz miał gotową puszkę spraju do plastiku (u mnie ok 40zł). Oczyścisz dobrze rozpuszczalnikiem, 2-3 cieniutkie warstwy i będzie kino : yesyes :
... to może wyślij mi puszkę spray-u za opłatą, po co ma stać i schnąć na półce?
Pozdrawiam

Strona 7 z 12 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/