Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 wrz 2018, 22:58

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 11 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 lut 2018, 9:52 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Posty: 1413
Lokalizacja: Legnica
adamM20 pisze:
10 lut 2018, 9:27
Helios pisze:
09 lut 2018, 21:33
adamM20 pisze:
09 lut 2018, 20:52
Borek pisze:
09 lut 2018, 15:12
Oby się udało - liczba sprawnych kapiszonów na ulicy musi się zgadzać! ;)
... dokładnie tak, dzięki.
Tak na marginesie muszę nieco odświeżyć plastiki przy fotelach te z przyciskami do regulacji ustawienia i dlatego mam pytanie czy ktoś już malował je w kolorze RAL 410? Czy tradycyjny lakier samochodowy 410 (Akryl) będzie ok?
Pozdrawiam.
Weź ten plastik z pod fotela (4 śrubki i jeden zaczep) albo sam ten mały kawałek który zakrywa śrubkę mocującą pas, zabierz do byle jakiego dorabiacza lakierów, zostaw element, a na drugi dzień będziesz miał gotową puszkę spraju do plastiku (u mnie ok 40zł). Oczyścisz dobrze rozpuszczalnikiem, 2-3 cieniutkie warstwy i będzie kino : yesyes :
... to może wyślij mi puszkę spray-u za opłatą, po co ma stać i schnąć na półce?
Pozdrawiam
Źle mnie zrozumiałeś chyba :-P Ja nie mam takiego szpraju, ani nie pracuję w lakierni ;)
Mówię tylko z doświadczenia, bo wiele razy malowałem różne plastiki w autach, czy skóry :D


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 10:06 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Helios pisze:
10 lut 2018, 9:52
Źle mnie zrozumiałeś chyba :-P Ja nie mam takiego szpraju, ani nie pracuję w lakierni ;)
... nie no jasne, rzecz w tym, że różnie jest z tymi pierwszymi, lepszymi dobieraczami lakierów i dlatego najlepiej jak nic na oko nie dorabia tylko wpisuje kod lakieru i maszyna "wypluwa" co należy. Ponieważ mam takiego jednego Fachowca/fachowca (raz przez duże F a raz przez małe bo różnie już bywało) dlatego pojdę trudniejszą ścieżką i dostanie zlecenie zrobienia 400 mL koloru 410, zobaczymy co wyjdzie.
W każdym bądź razie dzięki.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 11:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Ale jakiś nieistotny element plastikowy to mu daj z wozu, żeby mógł sprawdzić czym to się da dobrze pomalować. ;)

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 11 lut 2018, 19:17 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Borek pisze:
10 lut 2018, 11:12
Ale jakiś nieistotny element plastikowy to mu daj z wozu, żeby mógł sprawdzić czym to się da dobrze pomalować. ;)
... dzięki w ciemno akryl będzie ok. Wystarczy go nieco "przesuszyć" natryskiem z większej odległosci i otrzymana faktura będzie lekko matowa o dość dobrej wytrzymałości.
Poza tym prace idą szerokim frontem choc tylko w soboty i niedziele :-? .
Jak zwykle "oberwało" się silnikowi wentyaltora, w którym pyłu węglowego i kurzu było więcej niż na placu węglowym przy kopalni Makoszowy. Niestety łożysko do wymiany bo już było głośniejsze niż drezyna na torach. W ramach technologicznych oszczędności łożysko jest "zaprasowane" w kołnierzu przedniego korpusu silnika i aby je wyłuskać trzeba go zeszlifować czyli zniszczyć. Nowe łożysko powinno zostać osadzone na kleju a pierścień zewnętrzny musi być "zapunktowany". Po takim zabiegu pracujący wentylator będzie cichy jak makiem zasiał ... :D .
Pozdrawiam.

P.S.
łożysko wentylatora 6200 ZZ (2RS) C3, w tym przypadku warto kupić łożysko "z górnej półki".


Załączniki:
W1.png
W1.png [ 416.82 KiB | Przejrzano 1837 razy ]
W2.png
W2.png [ 383.46 KiB | Przejrzano 1837 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 12 lut 2018, 7:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Dobrze że to wszystko opisujesz, bo wyłapujesz tematy na które nie zwróciłbym właściwej uwagi dopóki coś by się nie spieprzyło w drodze. :D
Też zwróciłem uwagę że wiatrak taki trochę głośny jest u mnie, nie taki jak w niektórych pojazdach gdzie zagłusza silnik ale zauważalny. Będzie tam niedługo dłubane w okolicy więc i jego się wyciągnie.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 13 lut 2018, 21:06 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Borek pisze:
12 lut 2018, 7:12
Będzie tam niedługo dłubane w okolicy więc i jego się wyciągnie.
... : ok2 : . Mały lifting po większym przebiegu jest wskazany tym bardziej, że to żadne koszty (7,50 PLN łożysko SKF, trochę peszla za 2,50 PLN i piany aktywnej za 0,50 PLN), prosta robocizna i kolejne 200 tkm bez problemów.
Tak przy okazji jeśli ktoś ma trochę czasu i cierpliwości to każdy zbiornik płynu chłodzącego może wyglądać jak na zdjęciu : yesyes : . Trochę drobnego żwirku lub gruboziarnistego piasku, trochę podkładek M5 i minimalna ilość piany aktywnej, do tego taboret z muzyką z DVD ( TOTO, Lombard czy jakiś inny Oddział Zamknięty) + 1-2 godziny "trzęsawicy somalijskiej" i zbiornik jak nowy ... no prawie jak nowy.
Pozdrawiam


Załączniki:
W3.png
W3.png [ 458.69 KiB | Przejrzano 1726 razy ]
W4.png
W4.png [ 350.42 KiB | Przejrzano 1726 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 20 lut 2018, 21:49 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... prace trwają choć wolno. Dopalacze wspawane, łączniki również, pierwszy tłumik odciąłem od końcowego ponieważ montaż do auta a i jego renowacja jest wtedy dużo łatwiejsza. Generalnie pozostało malowanie zrobionych elementów wydechu co obecnie skutecznie uniemożliwia temperatura, która w moim garażu-wrsztacie nie przekracza 1 stopnia. Pierwszy tłumik wykonany jest z super "kwaśnej" stali a że zazwyczaj jest dużo ciplejszy niż końcowy to korozja nie rozwinęła skrzydeł. Został porządnie wyczyszczony (poszła cała jedna szczotka) i odtłuszczony, obecnia czeka na małe odrdzewianie i malowanie. W tym tygodniu wezmę się już za tłumik końcowy.
Przy okazji "wrzuciłem" olej do skrzyni co nie jest skomplikowane a daje wiele satysfakcji zwłaszcza tej kosztowej.
Bilans zlanego oleju to około: 6,5 litra przez korek spustowy + 0,3 z konwertera + około 0,15 resztki oleju ze skrzyni po jej włożeniu razem z silnikiem do auta (przez korek spustowy), razem około 6,95 L.
To oczywiście szacunek ale myślę, że jeśli ktoś zdecyduje się samemu wymienić olej to powinien uzyskać następujące ilości spuszczonego oleju:
a) około 6L przez korek spustowy
b) około 0,5 L z chłodnicy oleju i konwertera oraz resztki po upływie paru godzin.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Razem 6,5 L oleju
Jeśli tak by było to oznacza, że w skrzyni zostaje około 0,5 - 0,7 L oleju czyli mniej niż 10% całkowitej pojemności skrzyni ASB a to super wynik. Pewnie żeby tak było to należy trochę zabawić się lewarkiem hydraulicznym ążeby "wylać" olej z różnych zakamarków ASB w tym z konwertera i chłodnicy ale jeśli ktoś ma chwilę czasu (parę godzin) to przecież żaden problem.
Świeży olej można wlać albo przez otwór wskaźnika poziomu oleju albo (dużo łatwiej, choć dłużej) przez odpowietrznik.
Jaki olej wlać .... no w moim przypadku taki jak na zdjęciu : yesyes : .
Całkowity koszt wymiany oleju to 185,00 PLN, robocizna to jak zwykle sama przyjemność.
Pozdrawiam.

P.S.
tak na marginesie jeśli ktoś ma kłopoty z korkiem spustu oleju z silnika to polecam nowy z CC700.


Załączniki:
O3.png
O3.png [ 316.56 KiB | Przejrzano 1609 razy ]
O2.png
O2.png [ 396.17 KiB | Przejrzano 1609 razy ]
O1.png
O1.png [ 436.71 KiB | Przejrzano 1609 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 01 mar 2018, 21:51 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
.. w oczekiwaniu na cieplejsze dni, wymieniłem łożyska kół przednich, "komplet hamulcowy" to jest tarcze, przewody hamulcowe, prowadnice zacisków, klocki hamulcowe.
Teraz żeby tak chociaż z 5 stopni ciepła się zrobiło to pęknie "wydech", hamulce tylne i układ paliwowy.
Aha bo bym zapomniał pochwalić się, układ chłodzenia zalany po korek i nie cieknie : yesyes : .
Pozdrawiam.


Załączniki:
L113.png
L113.png [ 302.62 KiB | Przejrzano 1490 razy ]
L112.png
L112.png [ 316.71 KiB | Przejrzano 1490 razy ]
L111.png
L111.png [ 464.91 KiB | Przejrzano 1490 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 01 mar 2018, 23:35 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
Posty: 559
Imię: Grześ
Lokalizacja: Gliwice
z miłą chęcią po złożeniu wszystkiego zobaczyłbym na żywo kapiszona :D

_________________
Obrazek
Obrazek
Była
Lancia Y '98 1,1 Elefantino Blue "Błekitna" R.I.P :(
Jest
Lancia Y '98 1,2 "black&blue edition"
Fiat 126 elx '99 " RedDevil "


Na górę
PostDodany: 02 mar 2018, 0:44 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3496
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
siwyX pisze:
01 mar 2018, 23:35
z miłą chęcią po złożeniu wszystkiego zobaczyłbym na żywo kapiszona :D
To nie kappa👼tylko ,,dezis,, 😍

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 02 mar 2018, 21:47 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
Posty: 559
Imię: Grześ
Lokalizacja: Gliwice
Maniak pisze:
02 mar 2018, 0:44
siwyX pisze:
01 mar 2018, 23:35
z miłą chęcią po złożeniu wszystkiego zobaczyłbym na żywo kapiszona :D
To nie kappa👼tylko ,,dezis,, 😍

fakt mój błąd ale taki zafascynowany jestem że sugerowałem się tematem hahahaha :P

_________________
Obrazek
Obrazek
Była
Lancia Y '98 1,1 Elefantino Blue "Błekitna" R.I.P :(
Jest
Lancia Y '98 1,2 "black&blue edition"
Fiat 126 elx '99 " RedDevil "


Na górę
PostDodany: 03 mar 2018, 11:03 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
siwyX pisze:
01 mar 2018, 23:35
z miłą chęcią po złożeniu wszystkiego zobaczyłbym na żywo kapiszona :D
... jak najbardziej! Mam nadzieję, że z wiosną prace będą szły nieco dynamiczniej i zanim na warsztat wejdzie syrena lub CC900 to Thesis będzie już do pokazania.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 08 mar 2018, 15:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Posty: 223
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa
Jak widzę zdjęcia zacisku przedniego w thesis i porównam z masą tego auta to uważam, że ewidentnie powinna mieć 4-tłoczkowe brembo.
Tym bardziej że silnik po remoncie będzie szybko rozpędzał auto i hamulce na pewno nie będą dawały rady.

_________________
Dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem, a plastiku używano do wysadzania mostów...


Na górę
PostDodany: 18 mar 2018, 19:09 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... z pracami przy Thesis trochę wolno sobie poczynam ale: wydech zrobiony, do małego przespawnia został już tylko tłumik końcowy.
Teraz przyszła kolej na tylne hamulce razem z silnikami EPB (lancia sygnalizowała błąd EPB). Klocki cienkie jak żyletki, obudowy silników EPB popękane a tłoczek prawego zacisku dobrze zatarty jak przystało na pf125p, generalnie Sodoma i Gomora. Tak przy okazji to z racji końcowego montażu osprzętu silnika wyszło, że niemieccy mechanicy zapomnieli, że "masa" silnika musi być połączona z "masą" karoserii, na szczęście wyszło szydło z worka.
Pozdrawiam.


Załączniki:
H5.png
H5.png [ 287.73 KiB | Przejrzano 949 razy ]
H4.png
H4.png [ 375.01 KiB | Przejrzano 949 razy ]
H3.png
H3.png [ 386.5 KiB | Przejrzano 949 razy ]
H2.png
H2.png [ 361.66 KiB | Przejrzano 949 razy ]
H1.png
H1.png [ 368.77 KiB | Przejrzano 949 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 31 mar 2018, 15:46 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... hamulce tylne zrobione. Jedna obudowa silnika hamulca ręcznego poklejona, nowe tarcze i klocki, wymiana wszystkich uszczelnień zacisków, przepolerowane tłoczki zacisków, nowe przewody giętkie + ogólne pucowanie wszystkiego co się dało.
Pokrywy silników hamulców ręcznych są zdejmowane, wystarczą dwa młotki (duży + mały) tak więc nie trzeba ich rozcinać. Czujniki Hall-a okazały się dobre tak więc małe pucowanie mechanizmów obu silników i posłużą one jeszcze bardzo długo.
Pozdrawiam.


Załączniki:
ha1.png
ha1.png [ 387.18 KiB | Przejrzano 826 razy ]
ha2.png
ha2.png [ 379.14 KiB | Przejrzano 826 razy ]
ha3.png
ha3.png [ 368.91 KiB | Przejrzano 826 razy ]
ha4.png
ha4.png [ 375.86 KiB | Przejrzano 826 razy ]
ha5.png
ha5.png [ 302.43 KiB | Przejrzano 831 razy ]
ha6.png
ha6.png [ 363.33 KiB | Przejrzano 831 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 11 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl