Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 maja 2018, 07:00

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 810 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 lip 2017, 13:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Te zdjęcia to tylko wkleić gdzieś z tekstem "to się dzieje gdy nie dbasz o olej w silniku".
Jedyne co widziałem to to co opisał Młody_H - przy obróconej panewce w V8 obluzowana stopa korbowodu wydzwoniła w bloku dziurę wielkości pięści. Właściciel jeździł jeszcze takim traktorem aż podjechał do warsztatu, bo mu silnik dzwonił i olej znikał. Chociaż nie wiem czy to było gorsze, nie wyglądało tak katastroficznie no i silnik nadal działał, byle jak ale jednak.


Zysk z historii taki, że sobie powoli to odbudujesz lepiej niż fabryka i będziesz dokładnie wiedział co w serduchu się dzieje. : yesyes :

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 22 lip 2017, 22:01 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Zysk z historii taki, że sobie powoli to odbudujesz lepiej niż fabryka i będziesz dokładnie wiedział co w serduchu się dzieje. : yesyes :
... dokładnie tak.
Póki co udało się umyć silnik (w częściach) a i Thesis pod maską lśni czystością. Teraz trochę części od dawców i powoli silnik będzie odbudowany.
Co do dbania o silnik to pełna zgoda. Wiele było jest i będzie dyskusji o jakości olejów a właściwie który jest z nich najlepszy. Rzecz w tym, że jaki rodzaj oleju nie byłby wlany do silnika (od różnych producentów) to najważniejsze aby "nie przeciągać" okresów wymiany. Żadne to oszczędności zważywszy na potencjalne zniszczenie silnika a w najlepszym wypadku skrócenie jego żywotności.
Tak na marginesie dwa tygodnie temu oddałem do szlifu blok silnika syreny (S31) i okazało się, że nie mam go gdzie włożyć w czymś w rodzaju warsztatowego magazynu. Cały magazyn zawalony był silnikami i głowicami. Na pytanie czy to brak ludzi, może urlopy, może dwutygodniowy brak prądu, Właściciel warsztatu (stary dobry znajomy) odpowiedział, że nie mogą się wyrobić ponieważ każdego dnia serwisy i warsztaty naprawy aut ( nie wymienię ich nazw) wrzucają dziesiątki silników, które często po przebiegach rzędu 60, 90, 120 itd. tyś kilometrów wymagają prawie "kapitalki". To oczywiście nie tylko sprawa oleju ale również wysilenia silników i podłej jakości materiałów. Niestety dobre motory lat dziewięćdziesiątych to już historia.
Serdecznie pozdrawiam

P.S.
Właściciel warsztatu ma dobrą markę i renomę, wszystkie silniki robi bardzo dobrze. Jednak moje silniki robi z prawdziwym namaszczeniem .... :D


Załączniki:
s63.png
s63.png [ 346.88 KiB | Przejrzano 2521 razy ]
s62.png
s62.png [ 281.21 KiB | Przejrzano 2521 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 22 lip 2017, 22:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Brak silnika to w ogóle dobra okazja, żeby wziąć szczoteczkę do zębów i wszystkie zakamarki komory silnika wypucować. Rany, gdybym ja miał jakiś garaż albo chociaż podwórko... :D

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 30 lip 2017, 22:05 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... nadszedł czas na małe podsumowanie:
- po rozłożeniu silnika i dokładnej weryfikacji wszystkich części na złom poszły:
a) prawa głowica
b) blok silnika
c) wał korbowy
d) miska olejowa
e) dwie tuleje
f) dwa korbowody ( w zasadzie ich szczątki)
g) garść zmielonych tłoków i innych szczątków silnika w większości z aluminium i wysoko gatunkowych stopów stali
W związku z powyższym do pozyskania jest parę elementów (ich dawcę), z których udało się już "zdobyć":
1) blok silnika (stan b. dobry)
2) wał korbowy (prawie idealny)
3) głowica po "pasku" ale do zrobienia
4) 5 cylindrów (stan dobry do honowania)
6) 6 x korbowody + tłoki w dobrym stanie
Do zakupu/znalezienia pozostaje jedynie miska olejowa, jesli ktoś ma taką na zbyciu to prośba o info/ofertę zprzedaży.
Niezależnie od powyższego osprzęt silnika jest w trakcie generalnego mycia i weryfikacji.
..... ciąg dalszy nastąpi.
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 13 wrz 2017, 21:52 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... silnik wciąż jest w "szlifierni" czekając na swoją kolej, części od pierścieni po komplet panewek jest już w gotowości tak więc lekkie honowanie, polerka i wróci na mój garażowy stojak.
W tym czasie udało mi się zrobić cały osprzęt od alternatora po rozrusznik. Wszystkie łożyska są nowe, półosie mają nowy smar, osłony i jeden "krzyżak". Na ten moment pozostała do odświeżenia wiązka silnika to jest wymiana peszli i części konektorów.
Dzięki Maniakowi, który przesłał mi miskę oleju (jest piękna) motor ma w zasadzie 100% części i jeśli tylko czas pozwoli to jeszcze przed zimą odbędzie się test monety.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
P1.png
P1.png [ 484.33 KiB | Przejrzano 2295 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 11 lis 2017, 18:18 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... w oczekiwaniu na motor, dzisiaj udało się zrobić:
a) przednia rama została wyczyszczona i zabezpieczona epoksydem + oczywiście konserwacja to jest: 200g Bitgumu+150g oleju=dozgonna gwarancja na brak korozji
b) miska oleju od Maniaka doprowadzona do stanu fabrycznego
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
l44.png
l44.png [ 426.11 KiB | Przejrzano 2008 razy ]
l33.png
l33.png [ 431.25 KiB | Przejrzano 2008 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 12 lis 2017, 19:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Posty: 2709
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Ten bitgum mieszasz z olejem i co dalej-malujesz ramę z zewnątrz czy wtryskujesz w profile zamknięte?
Reszta spodu auta taka samo?

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Post: 12 lis 2017, 19:50 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Ten bitgum mieszasz z olejem i co dalej-malujesz ramę z zewnątrz czy wtryskujesz w profile zamknięte?
Reszta spodu auta taka samo?
... zawsze mieszam środek konserwujący z olejem (najczęściej przekładoniowym) w przypadku profilów zamkniętych. Wtrysk pistoletem 10 bar z dużą ilością rozpuszczalnika lub benzyny lakowej. Wszystkie otwory technologiczne odślepione poza tymi dolnymi (jeśli są). Pompuję pistoletem tak długo aż najdalszymi od miejsca wtrysku otowrami, razem z "mgłą"powietrza bitgumu i oleju wydostaje się czarny bitgum.
Na zewnątrz rama jest potraktowana "brunoxem" + epoksyd. Miejsca po renowacji traktuję "bitgumem" bez żadnych domieszek oczywiście. Rama wygląda tak z każdej strony : ok2 : w przeciwieństwie do mnie, po takich operacjach żona każe mi się przebierać na dworze nawet jeśli to już listopad 8-O .
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 12 lis 2017, 20:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Posty: 2709
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Czyli 200g bitum+150 oleju plus 100-300ml rozpuszczalnika?
Pistolet taki do konserwacji/baranka (z wężykiem) czy coś innego?
I jeszcze jedno-czemu bitgum a nie wosk/środek do profili zamkniętych (plus ewentualnie olej i benzyna) :?:

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Post: 13 lis 2017, 16:20 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Czyli 200g bitum+150 oleju plus 100-300ml rozpuszczalnika? - tak
Pistolet taki do konserwacji/baranka (z wężykiem) czy coś innego? nie używam "wężyków", dwa pistolety z krótką i długą lancą
I jeszcze jedno-czemu bitgum a nie wosk/środek do profili zamkniętych (plus ewentualnie olej i benzyna) :?: wosków nie używam przy niższych temperaturach nawet z olejem mają tendencje do "pękania", w których to pęknięciach czasem odsłania się blacha. W profilach częściowo zamkniętych (poszycia drzwi, większe podłużnice) czasem można to zobaczyć i poprawić ale w całkowicie zamkniętych już nie.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 28 lis 2017, 20:49 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... no i słowo ciałem się stało. Dzisiaj silnik Thesis został złożony w zakresie jego podstawowych elementów. Teraz do złożenia mam głowice a później cały motor oczywiście na nowych uszczelkach. Cały osprzęt czeka na montaż (brakuje paru drobnych elementów) tak więc do końcowego sukcesu brakuje już tylko czasu. Całość prac nieco się przedłużyła czego pośrednią przyczyną była potrzeba dokupienia kolejnych tłoków i tuleji tak aby pasowania były optymalne. Na ten moment silnik jest w kondycji tej samej co silnik V6 po pierwszym odpaleniu w fabryce :D : ok2 : . Przy okazji silnika Lancii do złożenia jest również silnik syreny, który jest po szlifie + nowy wał, że o planowaniu głowicy nie wspomnę. W tym przypadku pasowanie tłoków jest nieco luźniejsze zważywszy na fakt, że tłoki lubiały nieco "puchnąć" nawet te oryginalne z WSK.
Serdecznie pozdrawiam.

P.S.
jak widać na zdjęciach silnik z Thesis jest nieco większy ....


Załączniki:
silnik2.png
silnik2.png [ 312.81 KiB | Przejrzano 1645 razy ]
silnik1.png
silnik1.png [ 384.73 KiB | Przejrzano 1645 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 17 gru 2017, 20:53 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... głowice do Thesis złożone tak więc nadszedł czas na złożenie silnika. Dzisiaj ze stojaka zrzuciłem silnik syreny (brakuje jeszcze parę elementów) i od jutra V6 zacznie przybierać na wadze. Nie mam jeszcze gum kolektora, części przewodów wodnych i parę drobnostek ale to tylko kwestia tygodni i wszystko będzie na miejscu.
Plan jest taki aby motor w lutym wrzucić do auta a jak będzie zobaczymy lae już niedługo zczytam wszystkie błędy auta z ECU. : yesyes : .
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
S112.png
S112.png [ 391.9 KiB | Przejrzano 1425 razy ]
S111.png
S111.png [ 444.35 KiB | Przejrzano 1425 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 17 gru 2017, 21:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2076
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Piękna robota :) i ten kontrast między zdjęciami :) V6 busso kontra syrena.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
Post: 12 sty 2018, 21:38 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1844
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... dzięki Maniakowi kolejny etap składania motora mam za sobą. Rozrząd ustawiony dokładnie w "punkt" tak więc test monety motor przejdzie bez problemów.
Serdecznie pozdrawiam.

P.S.
na jaki adres mam przesłać blokady?


Załączniki:
B2.png
B2.png [ 339.18 KiB | Przejrzano 1126 razy ]
B1.png
B1.png [ 422.36 KiB | Przejrzano 1126 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 12 sty 2018, 23:12 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3374
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
👏👏👏fajnie takie słupki wyglądają😁
Poproszę na Przeciszewo😕

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 810 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]