Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Zdjęcia i opisy naszych Lancii :)

Moderator: solarzmr

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3056
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Borek » 22 lip 2017, 13:53

Te zdjęcia to tylko wkleić gdzieś z tekstem "to się dzieje gdy nie dbasz o olej w silniku".
Jedyne co widziałem to to co opisał Młody_H - przy obróconej panewce w V8 obluzowana stopa korbowodu wydzwoniła w bloku dziurę wielkości pięści. Właściciel jeździł jeszcze takim traktorem aż podjechał do warsztatu, bo mu silnik dzwonił i olej znikał. Chociaż nie wiem czy to było gorsze, nie wyglądało tak katastroficznie no i silnik nadal działał, byle jak ale jednak.


Zysk z historii taki, że sobie powoli to odbudujesz lepiej niż fabryka i będziesz dokładnie wiedział co w serduchu się dzieje. : yesyes :
Drop a gear and disappear!

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 22 lip 2017, 22:01

Borek pisze:
22 lip 2017, 13:53
Zysk z historii taki, że sobie powoli to odbudujesz lepiej niż fabryka i będziesz dokładnie wiedział co w serduchu się dzieje. : yesyes :
... dokładnie tak.
Póki co udało się umyć silnik (w częściach) a i Thesis pod maską lśni czystością. Teraz trochę części od dawców i powoli silnik będzie odbudowany.
Co do dbania o silnik to pełna zgoda. Wiele było jest i będzie dyskusji o jakości olejów a właściwie który jest z nich najlepszy. Rzecz w tym, że jaki rodzaj oleju nie byłby wlany do silnika (od różnych producentów) to najważniejsze aby "nie przeciągać" okresów wymiany. Żadne to oszczędności zważywszy na potencjalne zniszczenie silnika a w najlepszym wypadku skrócenie jego żywotności.
Tak na marginesie dwa tygodnie temu oddałem do szlifu blok silnika syreny (S31) i okazało się, że nie mam go gdzie włożyć w czymś w rodzaju warsztatowego magazynu. Cały magazyn zawalony był silnikami i głowicami. Na pytanie czy to brak ludzi, może urlopy, może dwutygodniowy brak prądu, Właściciel warsztatu (stary dobry znajomy) odpowiedział, że nie mogą się wyrobić ponieważ każdego dnia serwisy i warsztaty naprawy aut ( nie wymienię ich nazw) wrzucają dziesiątki silników, które często po przebiegach rzędu 60, 90, 120 itd. tyś kilometrów wymagają prawie "kapitalki". To oczywiście nie tylko sprawa oleju ale również wysilenia silników i podłej jakości materiałów. Niestety dobre motory lat dziewięćdziesiątych to już historia.
Serdecznie pozdrawiam

P.S.
Właściciel warsztatu ma dobrą markę i renomę, wszystkie silniki robi bardzo dobrze. Jednak moje silniki robi z prawdziwym namaszczeniem .... :D
Załączniki
s63.png
s63.png (346.88 KiB) Przejrzano 2824 razy
s62.png
s62.png (281.21 KiB) Przejrzano 2824 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3056
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Borek » 22 lip 2017, 22:19

Brak silnika to w ogóle dobra okazja, żeby wziąć szczoteczkę do zębów i wszystkie zakamarki komory silnika wypucować. Rany, gdybym ja miał jakiś garaż albo chociaż podwórko... :D
Drop a gear and disappear!

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 30 lip 2017, 22:05

... nadszedł czas na małe podsumowanie:
- po rozłożeniu silnika i dokładnej weryfikacji wszystkich części na złom poszły:
a) prawa głowica
b) blok silnika
c) wał korbowy
d) miska olejowa
e) dwie tuleje
f) dwa korbowody ( w zasadzie ich szczątki)
g) garść zmielonych tłoków i innych szczątków silnika w większości z aluminium i wysoko gatunkowych stopów stali
W związku z powyższym do pozyskania jest parę elementów (ich dawcę), z których udało się już "zdobyć":
1) blok silnika (stan b. dobry)
2) wał korbowy (prawie idealny)
3) głowica po "pasku" ale do zrobienia
4) 5 cylindrów (stan dobry do honowania)
6) 6 x korbowody + tłoki w dobrym stanie
Do zakupu/znalezienia pozostaje jedynie miska olejowa, jesli ktoś ma taką na zbyciu to prośba o info/ofertę zprzedaży.
Niezależnie od powyższego osprzęt silnika jest w trakcie generalnego mycia i weryfikacji.
..... ciąg dalszy nastąpi.
Serdecznie pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 13 wrz 2017, 21:52

... silnik wciąż jest w "szlifierni" czekając na swoją kolej, części od pierścieni po komplet panewek jest już w gotowości tak więc lekkie honowanie, polerka i wróci na mój garażowy stojak.
W tym czasie udało mi się zrobić cały osprzęt od alternatora po rozrusznik. Wszystkie łożyska są nowe, półosie mają nowy smar, osłony i jeden "krzyżak". Na ten moment pozostała do odświeżenia wiązka silnika to jest wymiana peszli i części konektorów.
Dzięki Maniakowi, który przesłał mi miskę oleju (jest piękna) motor ma w zasadzie 100% części i jeśli tylko czas pozwoli to jeszcze przed zimą odbędzie się test monety.
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
P1.png
P1.png (484.33 KiB) Przejrzano 2598 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 11 lis 2017, 18:18

... w oczekiwaniu na motor, dzisiaj udało się zrobić:
a) przednia rama została wyczyszczona i zabezpieczona epoksydem + oczywiście konserwacja to jest: 200g Bitgumu+150g oleju=dozgonna gwarancja na brak korozji
b) miska oleju od Maniaka doprowadzona do stanu fabrycznego
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
l44.png
l44.png (426.11 KiB) Przejrzano 2311 razy
l33.png
l33.png (431.25 KiB) Przejrzano 2311 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: volf » 12 lis 2017, 19:12

Ten bitgum mieszasz z olejem i co dalej-malujesz ramę z zewnątrz czy wtryskujesz w profile zamknięte?
Reszta spodu auta taka samo?
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 12 lis 2017, 19:50

volf pisze:
12 lis 2017, 19:12
Ten bitgum mieszasz z olejem i co dalej-malujesz ramę z zewnątrz czy wtryskujesz w profile zamknięte?
Reszta spodu auta taka samo?
... zawsze mieszam środek konserwujący z olejem (najczęściej przekładoniowym) w przypadku profilów zamkniętych. Wtrysk pistoletem 10 bar z dużą ilością rozpuszczalnika lub benzyny lakowej. Wszystkie otwory technologiczne odślepione poza tymi dolnymi (jeśli są). Pompuję pistoletem tak długo aż najdalszymi od miejsca wtrysku otowrami, razem z "mgłą"powietrza bitgumu i oleju wydostaje się czarny bitgum.
Na zewnątrz rama jest potraktowana "brunoxem" + epoksyd. Miejsca po renowacji traktuję "bitgumem" bez żadnych domieszek oczywiście. Rama wygląda tak z każdej strony : ok2 : w przeciwieństwie do mnie, po takich operacjach żona każe mi się przebierać na dworze nawet jeśli to już listopad 8-O .
Serdecznie pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: volf » 12 lis 2017, 20:25

Czyli 200g bitum+150 oleju plus 100-300ml rozpuszczalnika?
Pistolet taki do konserwacji/baranka (z wężykiem) czy coś innego?
I jeszcze jedno-czemu bitgum a nie wosk/środek do profili zamkniętych (plus ewentualnie olej i benzyna) :?:
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 13 lis 2017, 16:20

volf pisze:
12 lis 2017, 20:25
Czyli 200g bitum+150 oleju plus 100-300ml rozpuszczalnika? - tak
Pistolet taki do konserwacji/baranka (z wężykiem) czy coś innego? nie używam "wężyków", dwa pistolety z krótką i długą lancą
I jeszcze jedno-czemu bitgum a nie wosk/środek do profili zamkniętych (plus ewentualnie olej i benzyna) :?: wosków nie używam przy niższych temperaturach nawet z olejem mają tendencje do "pękania", w których to pęknięciach czasem odsłania się blacha. W profilach częściowo zamkniętych (poszycia drzwi, większe podłużnice) czasem można to zobaczyć i poprawić ale w całkowicie zamkniętych już nie.
Pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 28 lis 2017, 20:49

... no i słowo ciałem się stało. Dzisiaj silnik Thesis został złożony w zakresie jego podstawowych elementów. Teraz do złożenia mam głowice a później cały motor oczywiście na nowych uszczelkach. Cały osprzęt czeka na montaż (brakuje paru drobnych elementów) tak więc do końcowego sukcesu brakuje już tylko czasu. Całość prac nieco się przedłużyła czego pośrednią przyczyną była potrzeba dokupienia kolejnych tłoków i tuleji tak aby pasowania były optymalne. Na ten moment silnik jest w kondycji tej samej co silnik V6 po pierwszym odpaleniu w fabryce :D : ok2 : . Przy okazji silnika Lancii do złożenia jest również silnik syreny, który jest po szlifie + nowy wał, że o planowaniu głowicy nie wspomnę. W tym przypadku pasowanie tłoków jest nieco luźniejsze zważywszy na fakt, że tłoki lubiały nieco "puchnąć" nawet te oryginalne z WSK.
Serdecznie pozdrawiam.

P.S.
jak widać na zdjęciach silnik z Thesis jest nieco większy ....
Załączniki
silnik2.png
silnik2.png (312.81 KiB) Przejrzano 1948 razy
silnik1.png
silnik1.png (384.73 KiB) Przejrzano 1948 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 17 gru 2017, 20:53

... głowice do Thesis złożone tak więc nadszedł czas na złożenie silnika. Dzisiaj ze stojaka zrzuciłem silnik syreny (brakuje jeszcze parę elementów) i od jutra V6 zacznie przybierać na wadze. Nie mam jeszcze gum kolektora, części przewodów wodnych i parę drobnostek ale to tylko kwestia tygodni i wszystko będzie na miejscu.
Plan jest taki aby motor w lutym wrzucić do auta a jak będzie zobaczymy lae już niedługo zczytam wszystkie błędy auta z ECU. : yesyes : .
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
S112.png
S112.png (391.9 KiB) Przejrzano 1728 razy
S111.png
S111.png (444.35 KiB) Przejrzano 1728 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Lukasz_TG » 17 gru 2017, 21:45

Piękna robota :) i ten kontrast między zdjęciami :) V6 busso kontra syrena.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 12 sty 2018, 21:38

... dzięki Maniakowi kolejny etap składania motora mam za sobą. Rozrząd ustawiony dokładnie w "punkt" tak więc test monety motor przejdzie bez problemów.
Serdecznie pozdrawiam.

P.S.
na jaki adres mam przesłać blokady?
Załączniki
B2.png
B2.png (339.18 KiB) Przejrzano 1429 razy
B1.png
B1.png (422.36 KiB) Przejrzano 1429 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3472
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Maniak » 12 sty 2018, 23:12

👏👏👏fajnie takie słupki wyglądają😁
Poproszę na Przeciszewo😕
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Wróć do „::: Nasze Lancie :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości