Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 paź 2018, 23:13

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 cze 2016, 21:04 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... tym razem doszło Punto 1,2 Selecta. Kupione za grosze w ogólnym dobrym stanie z niskim przebiegiem i "zajechanym automatem".
Jak dobrze pójdzie to jesienią auto będzie gotowe.
Pozdrawiam


Załączniki:
P4.jpg
P4.jpg [ 59.86 KiB | Przejrzano 2491 razy ]
P3.jpg
P3.jpg [ 55.23 KiB | Przejrzano 2491 razy ]
P2.jpg
P2.jpg [ 44.45 KiB | Przejrzano 2491 razy ]
P1.jpg
P1.jpg [ 59.64 KiB | Przejrzano 2491 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 15 cze 2016, 9:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2094
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Heh, też posiadam taki zacny pojazd :) ale dobrego zdania na jego temat nie powiem. Masz zamiar naprawiać tą skrzynie, czy wskoczy manualna ? Z ciekawości posiada ABS czy nie.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 15 cze 2016, 20:13 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Lukasz_TG pisze:
Heh, też posiadam taki zacny pojazd :) ale dobrego zdania na jego temat nie powiem. Masz zamiar naprawiać tą skrzynie, czy wskoczy manualna ? Z ciekawości posiada ABS czy nie.

Pozdrawiam
... auto jest bez ABS ale za to ma elektryczne szyby :D . Automat pozostanie tym bardziej, że wszystko wskazuje na uszkodzenie konwertera, który da się regenerować za niewielkie pieniądze z dużym prawdopodobieństwem na bezawaryjne 100.000 km.
Auto ma zalety: jest bez rdzy, ma niski przebieg, w sumie jest zadbane choć nie bardzo to widać ze zdjęć .... i wady: nieznośny kolor oraz wypaloną od papierosa dziurę na przednim fotelu ale, że to dziura "niemiecka i mentolowa" to mi nie przeszkadza.
Generalnie to kolejne małe spełnienie marzeń pod tytułem: mieć Punto1 6 speed lub selecta : yesyes : : ok2 :
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 16 cze 2016, 7:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2094
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Mój też jest bez ABS i to chyba w tej chwili jego największa wada :) Hamować to to nie chce :) Jak znajde dawce na szrocie to przełoże hamulce. W wersji z ABS przednie tarcze były większe, całego ABS przekładać nie bede, bo to już przegięcie :lol: Rok temu przekładałem kompletne wnętrze, miałem jeszcze lepsze niż twoje. Wyglądało to jak obrus cerata rodem z PRL-u :) już pomijam futurystyczne przednie zagłówki rodem z wartburga. Teraz mam welur, no i chyba najważniejsze głośniki w przednich drzwiach :)

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 26 cze 2016, 16:31 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... wczoraj między meczami udało mi się wyciągnąć z punta silnik ze skrzynią. Całość wyszła jak po przysłowiowym maśle no może poza półośkami, które zabezpieczane są płaskimi pierścieniami rozprężnymi trudnymi do wyciągnięcia jeśli się nie ma "kanału".
Jednak to nie silnik ze skrzynią jest czymś o czym warto pisać ale fakt, że "punciak" nie ma rdzy : yesyes : : ok2 : .
To wręcz niemożliwe ale auto kompletnie jest bez rdzy, rocznik 1997 a więc coś już niecoś lat upłynęło a tu proszę bitex i fluidol idą na bezrobocie. Zrobię jeszcze parę fotek "budy" bo jest czym się chwalić.
Teraz jeszcze okaże się, że skrzynia jest ok i będzie tak: :D
Pozdrawiam

P.S.
mecz Francja - Irlandia, mecz bez obrazu za to z małymi emocjami, póki co 2:1 dla "Żabojadów"


Załączniki:
P3.jpg
P3.jpg [ 95.94 KiB | Przejrzano 2363 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 27 cze 2016, 7:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2094
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Punto I bez rdzy, to chyba tylko w muzeum się znajdzie : gafa : Miałem tak w moim pod ładną warstwą bitexu nie było nic widać. Jednak po oklepaniu całości młotkiem i śrubokrętem okazało się, że chrupie mocowania przednich foteli do podłogi.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 27 cze 2016, 21:52 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Lukasz_TG pisze:
Punto I bez rdzy, to chyba tylko w muzeum się znajdzie : gafa : Miałem tak w moim pod ładną warstwą bitexu nie było nic widać. Jednak po oklepaniu całości młotkiem i śrubokrętem okazało się, że chrupie mocowania przednich foteli do podłogi.
... będą fotki :D
Ze skrzyni zlałem olej i już nawet nie ręce tylko mi majtki opadły. Można zrobić trzy błędy przy typowej wymianie oleju w skrzyni:
- nie wymienić oleju w ogóle lub po bardzo dużym przebiegu
- źle wymienić olej to znaczy nie cały tylko część (źle przeprowadzona wymiana statyczna)
- wymiana oleju bez wymiany filtra
W moim przypadku okazuje się, że jest i czwarty w postaci nieodpowiedniego rodzaju oleju : czerwona : . Zamiast tego do cvt "pacjent" wlał wcześniej ATF : czerwona :
Jak to często się okazuje na nic instrukcje obsługi na nic ASO przecież szwagier wie co robi, koszmar.
Jakoś z tego bagna wyjdę ....
Pozdrawiam


Załączniki:
c2.png
c2.png [ 250.31 KiB | Przejrzano 2305 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 30 cze 2016, 11:19 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1220
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Fluidolu nie odstawiaj, zawsze jak zalejesz to dłużej będzie zdrowo :)

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 05 lip 2016, 21:02 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Lukasz_TG pisze:
Punto I bez rdzy, to chyba tylko w muzeum się znajdzie : gafa :
... bardzo proszę.
Energetyk pisze:
Fluidolu nie odstawiaj, zawsze jak zalejesz to dłużej będzie zdrowo :)
... fluidol i bitex mam w genach : ok2 :
Serdecznie pozdrawiam


Załączniki:
P7.png
P7.png [ 244.16 KiB | Przejrzano 2248 razy ]
P6.png
P6.png [ 233.61 KiB | Przejrzano 2248 razy ]
P8.png
P8.png [ 221.79 KiB | Przejrzano 2248 razy ]
P5.png
P5.png [ 291.82 KiB | Przejrzano 2248 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 05 lip 2016, 23:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2094
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
No rzeczywiście jakiś starszy pedant, tak przypuszczam sowicie go fluidolem opryskiwał :) O mojego nikt tak nie dbał :) Zaczyna mi się robić lekka rdza na fartuchach z tyłu gdzieś tam przy zgrzewach w kierunku przodu, w tej chwili to tylko nalot, ale nie wiem jaką chemią to usunąć i zabezpieczyć ?

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 06 lip 2016, 9:28 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1220
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Nalot jeżeli jest faktycznie nalotem "po wierzchu" to pół biedy ale jak ten nalot wychodzi ze środka to już można ciąć :)

W tym Punciaku to teraz za zdrowo będzie, ze skrajności w skrajność... :D

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 06 lip 2016, 22:59 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Energetyk pisze:
Nalot jeżeli jest faktycznie nalotem "po wierzchu" to pół biedy ale jak ten nalot wychodzi ze środka to już można ciąć :)
... :D trochę się ubawiłem ale niech tam, to żaden nalot tylko niedomalowane lakierem miejsca, które w dobie "liniowych automatów do malowania" aut na taśmach produkcyjnych ze względów technologicznych i oszczędnościowych są normą.
Generalnie jestem dumny ze swojego "Punciaka" za to, że w przeciwieństwie do swoich braci i sióstr (Sieny) nie poddał się "rudej". Za bitex i fluidol wyraźnie mi podziękował bo to i jakoś polskiej tradycji hołduje i zimą cieplej.
Serdecznie pozdrawiam.

P.S.
Punciak czeka na zregenerowane sprzęgło elektromagnetyczne i nowe .... zderzaki.
Obiecałem mu, że jeszcze w tym tygodniu będzie miał i jedno i drugie.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 23 lip 2016, 21:30 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... punto już jest zupełnie zdrowe! Skrzynia pracuje bez zarzutu a jej płynność pracy jest zaskakująca choć ten typ ASB tak właśnie powinien działać :D .
W ramach uzdrawiania auta zostało zrobione:
1) regeneracja sprzęgła elektromagnetycznego (zapieczone), we Wrocławiu Długołęce. Koszt regeneracji 1600,00 PLN i obejmował wymianę proszku, "szlif", wymiana łożyska.
2) mycie skrzyni dużą ilością acetonem + płukanko chłodnicy oleju ASB
3) wymiana oleju (CVT!!!) wraz z filtrem
4) wymiana smaru w przegubach
5) generalne mycie skrzyni na zewnątrz
Po włożeniu skrzyni wraz z silnikiem do auta, Punto odpaliło i pojechało .....

Trochę informacji na temat skrzyni ASB (może komuś się przyda):
- skrzynia "made in Japan" montowana w Nissanach (micra K11) oraz Lanciach i Fiatach, fiatowskie oznaczenie C075
- osprzęt skrzyni w postaci półosi japoński, linka szybkościomierza fiatowski klon z końcówką pasującej do napędu linki szybkościomierza
- ilość oleju do wymiany 2,5 do 3,0 litra w zależności czy z filtrem czy bez
- częstotliwość wymiany 40.000 km ale lepiej robić to częściej to znaczy co 25-30 tyś km (filtry są dostępne 45 PLN/sztukę)
- trwałość skrzyni około 120 tyś km z dużym rozrzutem +/- 40.000 tyś km
- koszt remontu skrzyni od 12.000 PLN
- sprzęgło elektromagnetyczne japońskie, trwałość około 80.000 km +/- 20.000 km w zależności od stylu jazdy i ogólnego szczęścia
- koszt nowego sprzęgła około 9.000 PLN
- regeneracja około 1600 PLN o ile nie wystąpi usterka w postaci uszkodzenia cewki, w takim przypadku koszt jest wyższy
- szczotkotrzymacz w zasadzie niedostępny ale można go regenerować w warunkach warsztatowych

Ogólnie połączenie Punta z takim napędem to dobra kompozycja. Jak zwykle trwałość ASB uzależniona jest w dużej mierze od serwisowej dbałości w zakresie częstotliwości wymiany oleju, oczywiście tego właściwego. W moim przypadku niewłaściwego oleju użył serwis Renault ...
Serdecznie pozdrawiam


Załączniki:
PS7.jpg
PS7.jpg [ 71.15 KiB | Przejrzano 2141 razy ]
PS6.jpg
PS6.jpg [ 68.68 KiB | Przejrzano 2141 razy ]
PS5.jpg
PS5.jpg [ 87.92 KiB | Przejrzano 2141 razy ]
PS4.jpg
PS4.jpg [ 94.13 KiB | Przejrzano 2141 razy ]
PS3.jpg
PS3.jpg [ 129.89 KiB | Przejrzano 2141 razy ]
PS2.jpg
PS2.jpg [ 119.24 KiB | Przejrzano 2141 razy ]
PS1.jpg
PS1.jpg [ 90 KiB | Przejrzano 2141 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 28 sie 2016, 12:41 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1901
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... lancia jest jeszcze sprawniejsza niż była, po otrzymaniu nowego czujnika temperatury silnika i oryginalnej sondy lambda moja V-6 stała się nieznacznie ale wyczuwalnie żwawsza. Sonda od czasu do czasu wyrzucała błąd natomiast miałem nieodparte wrażenie, że lancia trzymała nieco wyższe obroty do około 70 stopni po czym idealnie "siadła" na właściwych i stabilnych obrotach biegu jałowego. Oryginalny czujnik temperatury + sonda sprawę uzdrowiły.
Przy okazji nabyłem coś co wzbudza albo obrzydzenie, litość ewentualnie nostalgiczną radość, dla mnie to kolejny mały powrót do PRL.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
S2.jpg
S2.jpg [ 139.32 KiB | Przejrzano 2012 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 28 sie 2016, 13:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2094
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Piękna :) jest po kapitalnej odbudowie ?

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl