Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 cze 2019, 15:06

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12
Autor Wiadomość
PostDodany: 01 paź 2018, 22:29 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
… obie Lancie stoją w suchych garażach a tymczasem z mojego małego i prymitywnego warsztatu wyprowadziłem "najmniejszego mercedesa". Trochę kosztował mnie czasu ale efekt końcowy nie jest najgorszy. MB z 1992 roku 1,8E w "automacie". Do zrobienia zostały już tylko detale w tym długo poszukiwany, jak na razie bez skutku, napis 1,8. Z większych "detali" musze jeszcze wymienić rozrząd ale to już kiedyś w przyszłości …..
Teraz kolej przyszła na jednego z "poldków" i starą rozlatującą się astrę.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
MB2.png
MB2.png [ 414.24 KiB | Przejrzano 1012 razy ]
MB1.png
MB1.png [ 401.54 KiB | Przejrzano 1012 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 10 lis 2018, 19:14 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
… warto jednak prewencyjnie wymieniać olej nawet jeśli to bezobsługowe skrzynie jak piszą w instrukcjach. Przy odrobinie pecha i dużym przebiegu można jednak nieco oleju stracić. Uszczelniacze doskonałe nie są i wcześniej czy później oleju nie potrafią "trzymać". Nie ma skrzyni, z której nie da się oleju spuścić lub odessać tak więc warto czasem poświęcić jakąś godzinkę na wymianę oleju.
Na zdjęciu ilość oleju ze skrzyni starej rozlatującej się Astry, jakieś 0,3 L 8-O .
Pozdrawiam


Załączniki:
AO.png
AO.png [ 435.63 KiB | Przejrzano 831 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 16:21 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
… jak nie sypią soli, nie pada deszcz i ogólnie jest sucho to Thesis z suchego garażu wyjeżdża na drogi robiąc jakieś 50 km. Póki co wszystko działa auto odpala i jedzie i to jak …. : yesyes :.
Pozdrawiam.

P.S.
…. fajne Autobianchi mi uciekło.


Załączniki:
TS1.png
TS1.png [ 362.42 KiB | Przejrzano 736 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 14:47 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
… no to mamy wiosnę (prawie), niedziela, 8 stopni, słońce na niebie więc czas już na małe garażowe grzebalnictwo : yesyes : . Dzisiaj raz na zawsze skończyłem z malowaniem proszkowym. Teraz jedyna farba do podwozi i zawieszenia to dobrej jakości epoksyd. Zawieszenie poldka było robione "proszkiem" i niestety ….. kolejne piaskowanie i malowanie tym razem epoksydem. Troczę "czernidła" i zawieszenie będzie fabryczne.

Wiosna budzi się do życia, mała gąsienica zobaczyła poloneza i włączyła drugi bieg pełzania. Głupia, gdyby wiedziała, że obok stoi Thesis to włączyłaby piąty bieg.


Pozdrawiam


Załączniki:
W1.png
W1.png [ 431.67 KiB | Przejrzano 528 razy ]
W2.png
W2.png [ 459.04 KiB | Przejrzano 528 razy ]
W3.png
W3.png [ 476.6 KiB | Przejrzano 528 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 16:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Posty: 870
Lokalizacja: Łódź
Strasznie Ci zazdroszczę tego garażowego "grzebalnictwa". Ja od kilku dni szykowałem się, że całą sobotę spędzę w garażu przy, albo raczej pod, BX-em. I niestety w piątek wieczorem rozłożyło mnie choróbsko. Od dwóch dni nie wystawiłem nosa z domu. Oczywiście jak były mrozy w każdy weekend grzebałem dygocząc z zimna, skostniałymi rękami.
Zawsze zastanawiałem się czy te wszystkie pojazdy z Twojego podpisu masz nadal i gdzie je trzymasz.
Co do malowania podwozia i jego części, stosuję starą, prymitywną, ale sprawdzoną metodę: czerwony podkład i farba chlorokauczukowa.

_________________
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 17:10 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
… choróbska nie zazdroszczę, sam to przeszedłem po starej rozlatującej się astrze 1,6 16V, w której na mrozie grzebałem przy skrzyni.
Auta z podpisu są nie wszystkie, brakuje paru w tym między innymi starej astry, którą nabyłem ponieważ żal mi się jej zrobiło. Nikt jej nie chciał no może poza szrotem ale że mam miękkie serce to ją przygarnąłem. Auta stoją u dobrych ludzi, rodziny (poza szwagrem) i w "blaszakch" za 60/PLN/miesiąc. Malowałem kiedyś chlorokauczukiem ale mój nadworny malarz (ponad 30 lat praktyki) polecił mi epoksyd. Później chciałem mieć ładnie czyli "proszkiem' ale jak napisałem wróciłem do epoksydu, który nakładam dwiema warstwami, potem jakieś "czernidło" też epoksyd a na końcu bitgum (wyłącznie).
Serdecznie pozdrawiam i szybkiego powrotu do zdrowia życzę.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 18:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Posty: 870
Lokalizacja: Łódź
Dzięki, już mi lepiej, ale weekend stracony, a jeszcze tyle roboty....

_________________
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 20:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Posty: 279
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa
Co do malowania proszkowego to najlepszy przykład mój 125p. Felgi były piaskowane i malowane proszkowo - efekt rdza powróciła ze zdwojoną siłą.
A jak inny komplet pomalowałem epoksydem to do dziś spokój.
Dlatego malowania proszkowe to dla mnie jest jedna wielka ściema.

_________________
Dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem, a plastiku używano do wysadzania mostów...


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 22:04 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
seraf pisze:
10 lut 2019, 20:13
Dlatego malowania proszkowe to dla mnie jest jedna wielka ściema.
... : ok2 : . Pierwsza czerwona lampka zapaliła mi się kiedy proszkowo malowany filtr powietrza w Pajero już po dwóch latach był do powtórnej renowacji.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 11 cze 2019, 8:50 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... z racji błędów wypadania zapłonów na pierwszej głowicy musiałem przeprowadzić głębszą renowację wiązki kabli pierwszej głowicy. Wymiana 100% konektorów, części kabli i wiązka jak nowa. Podczas "kapitalki" silnika kable już poprawiałem ale jak się okazało bez serca więc wymagana był poprawka. Jeśli ktoś będzie miał problemy z wypadaniem zapłonów to warto zwrócic uwagę na wspólny przewód zasilania cewek, który z racji ciepła oraz nieco większego obciążenia prądowego ma większe tendencje to pękania izolacji. Ponadto Lancia dostała nową "przepływkę". Wkrótce okaże się na ile ta stara umyta acetonem była jeszcze ok. Do tego wymiana oleju (Lotos oczywiście za 96 PLN/10L, ostatnia promocja w Macro) + filtra oraz tego małego dzyndzla klapki panela. Teraz w drogę póki zimy nie ma :D .
Pozdrawiam


Załączniki:
IMG_0675.JPG
IMG_0675.JPG [ 124.77 KiB | Przejrzano 127 razy ]
IMG_0673.JPG
IMG_0673.JPG [ 142.77 KiB | Przejrzano 127 razy ]
IMG_0672.JPG
IMG_0672.JPG [ 150.09 KiB | Przejrzano 127 razy ]
IMG_0671.JPG
IMG_0671.JPG [ 152.07 KiB | Przejrzano 127 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl