Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Zdjęcia i opisy naszych Lancii :)

Moderator: solarzmr

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 03 maja 2018, 22:33

... no i z racji wolnego popołudnia ogarnąłem błędy, z których pozostała już tylko kalibracja czujnika kąta skrętu EPS. Błedy 0B i 0E, zostały wyeliminowane i tak 0E poduszki kierowcy (przerwa w obwodzie) to wielokrotnie opisywany na Forum problem złączki kablowej pod siedzeniem kierowcy, którą wymieniłem na potrójną fiatowską, która zawodziła jedynie kierowców syreny 104 i 105 przy aparacie zapłonowym w Thesis załatwi temat na 1000 lat : yesyes : . 0B to błąd napinacza pasa kierowcy (za duża wartość), który również pochodził od złączki przy napinaczu pasa. Rezystancja samego napinacza to 2,5 oma natomiast sama złączka dorzucała trochę omów i w obwodzie napinacza ECU "czytał" 15,5 oma. W tym przypadku również wymiana złączki na prostą "fiatowską" podwójną w trwały sposób rozwiązało problem.
Na ten moment pozostała już tylko kalibracja czujnika kąta skrętu i testy wszystkich ECU wynikowo powinno wyrzucić OK.
Tak na marginesie wszystkie bezpieczniki i "nóżki" przekaźników potraktowałem Dremmel-em ponieważ poza dwoma, no może trzema cała reszta pokryta był cienką warstwą śniedzi.
Pozdrawiam

P.S.
przy zdejmowaniu maskownicy (osłony mechanizmu pasa) uszkodziłem ją bezpowrotnie tak więc może mnie ktoś poratuje nową lub jakąś dobra używką?
Załączniki
A114.png
A114.png (303.82 KiB) Przejrzano 994 razy
A113.png
A113.png (294.63 KiB) Przejrzano 994 razy
A112.png
A112.png (253.64 KiB) Przejrzano 994 razy
A111.png
A111.png (281.53 KiB) Przejrzano 994 razy
Ostatnio zmieniony 04 maja 2018, 16:44 przez adamM20, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1378
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Helios » 04 maja 2018, 09:41

Ten trójkąt ze słupka B rozwaliłeś? To norma, zaczepy silniejsze niż plastik : gafa : powinienem jeszcze coś mieć, pisz na PW którą stronę potrzebujesz, będziem się dogadywać ;)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 04 maja 2018, 13:46

Helios pisze:
04 maja 2018, 09:41
Ten trójkąt ze słupka B rozwaliłeś? To norma, zaczepy silniejsze niż plastik : gafa : powinienem jeszcze coś mieć, pisz na PW którą stronę potrzebujesz, będziem się dogadywać ;)
... dzięki za słowa otuchy, rozumiem, że zaczepy "siedzą" wyjątkowo mocno ale nie zmienia to faktu, że tak zmasakrować osłonę może tylko garażowy gamoń przez małe "g".
Oczywiście biorę lewą stronę ale jak masz prawą to na wszelki wypadek biorę obie, dane na pw, dzięki!
Nawet Goście z tych 15% potrafią być normalni ... a jakże .... jak widac jest ich wielu a na pewno na naszym Forum.
Pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 17 maja 2018, 21:11

... no i przyszedł czas na małą prezentację głównego tematu renowcji Thesis to jest silnika. Dzisiaj odpaliłem maszynę i w zasadzie to byłoby na tyle. Problem w tym, że to już druga próba ponieważ pierwsza zakończyła się małą wpadką. Dwa tygodnie temu również odpaliłem motor i w zasadzie wszsytko było ok jednakże jeden z popychaczy mimo długiej pracy silnika "stukał" na dobre i niestety końca tego nie było widać. Podjąłem szybką decyzję .... wyciągam silnik raz jeszcze i szukam tego dziada. Po wyciągnięciu motora okazało się, że nie jeden tylko dwa na piątym i szóstym cylindrze. Jeden z nich może jeszcze by się uspokoił ale ten z prawej (zdjęcie) okazał się zupełną przysłowiową "dętką".
Trochę byłem poirytowany ponieważ w ramach kompletacji silnika i związanej z nią potrzebą zakupu paru używek miałem chyba z 50 popychaczy z czego ostało się najwyżej 30 i to wyłącznie tych dobrych. Coś jednak pokręciłem i przy składaniu silnika dwa szmelce wrzuciłem do motora.
Jednak drugi raz wszystko było już ok i silnik chodzi jak "brzytwa".
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
SLT3.png
SLT3.png (231.19 KiB) Przejrzano 865 razy
SLT2.png
SLT2.png (301.62 KiB) Przejrzano 865 razy
SLT1.png
SLT1.png (379.11 KiB) Przejrzano 865 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5005
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Wilkin » 17 maja 2018, 22:31

Zdradzisz sposób na sprawdzenie popychaczy ? Na stole?

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 18 maja 2018, 08:19

Wilkin pisze:
17 maja 2018, 22:31
Zdradzisz sposób na sprawdzenie popychaczy ? Na stole?
... oczywiście, popychacze ułożyłem w pozycji umożliwiającej wyciek oleju a następnie zostawiłem na kilkanaście dni. Wszystkie popychacze sprawdziłem czy były twarde a jeśli któryś z nich był miękki to lądował na oddzielne miejsce. Następnie kompresorem i "ustami" pozbyłem się części oleju w popychaczach. Te które zmiękły poszły do przemycia w acetonie a twarde do dalszego "leżakowania" i kolejnego "wysysania". W trakcie składania motora wrzuciłem do niego 24 sztuki popychaczy według kolejności:
1) wszystkie te, które "zmiękły" po drugim "wysysaniu"
2) wszystkie te, które "zmiękły" po pierwszym "wysysaniu"
3) wszystkie te, które pozostały twarde aczkolwiek miały tendencje do lekkiego "uginania" pod naciskiem trzonka młotka
Do silnika nie zostały wrzucone popychacze:
1) miękkie po wyciągnięciu z głowicy, z których część nie dała się "stwardnieć" po wciśnięciu oleju strzykawką
2) twarde do końca (podejrzenie zatarcia)
Na zapasie zostały:
1) twarde, może jeszcze zmiękną
Jak wiesz składanie motora troche trwało dlatego miałem czas na powyższą zabawę co niestety jak już napisałem nie uchroniło mnie od błędów.
W każdym razie w dniu wczorajszym po odpaleniu motora nie usłyszałem ani jednego stukania co uczciłem połową butelki piwa marki Grodzkie. Drugą połowę wypiła żona, za błędy trzeba płacić.
Pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1211
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Energetyk » 18 maja 2018, 14:01

Dzięki za opis! Mam chyba ten sam problem bo potrafi być rano delikatny koncert przez chwilę...
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 25 maja 2018, 17:25

... tym razem nieco się przełamałem i w końcu zdecydowałem się na gruntowne czyszczenie "przepływek" obu Lanci. Do czyszczenia użyłem dużej ilości acetonu i bardzo delikatnego pędzelka z ..... odkurzacza. W zanurzeniu rozpuszczalnika obie przepływki zostały dobrze wymyte o czym świadczył ich intesywny, "żywy" kolor. Nie wiem jak w przypadku Thesis (jeszcze chwilę nie będzie używana) ale Kappa, co muszę przyznać, nieco się ożywiła. Trudno powiedzieć jak bardzo ale "subiektywnie" może to być jakieś 15-25% ..... 8-O .
Napisałem o tej dość prostej operacji ponieważ różne są opinie na temat takich "regeneracji". W moim przypadku przyniosłą ona jednak pozytywny efekt.
Tak przy okazji obie "przepływki" Boscha chyba oryginalne to jest (chyba) niewymieniane. W przypadku Kappy wróciłem do oryginału ponieważ niezbyt tani zamiennik okazał się "prawie bublem".
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 12 cze 2018, 22:53

… Thesis trochę bezczynnie postał ale i tak udało się w tym czasie przynajmniej zrobić otwieranie bagażnika i uszczelnić tylną blendę. W przypadku bagażnika problem okazał się banalny, opisywany już na forum w postaci uszkodzonej wiązki kabli przy lewym zawiasie pokrywy bagażnika. Niewielki problem był również w postaci zbyt mocno naciągniętej linki zamka.
W przypadku blendy to niestety również jak to już było opisywane po oryginalnej uszczelce pozostało jedynie wspomnienie i dlatego dorobiłem nową z uszczelki o przekroju kołowym 3 mm. Wkleiłem ją i wnętrze bagażnika będzie suche, przynajmniej ze strony blendy.
Niestety zdarzył mi się kolejny duży "umfal". Lancia nie miała wspomagania i to tak w ogóle. Pompa była rozebrana, wyczyszczona, dostała nowe uszczelnienie i nic nie wróżyło takich problemów. Dzisiaj pompę wyciągnąłem, rozebrałem i …. jak się okazało, w wyniku jakiegoś mojego "bezmózgowego" zaćmienia wszystkie łopatki pompy włożyłem odwrotnie co musiało się tak skończyć : czerwona : :!: .
Za brak mózgu płaci się, więc zapłaciłem dodatkową robotą :x .
Serdecznie pozdrawiam
Załączniki
Thesis B2.png
Thesis B2.png (314.18 KiB) Przejrzano 500 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1890
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 13 cze 2018, 21:02

… auto jeździ (nareszcie), skręca, hamuje, ma "kopyto", skrzynia ładnie przerzuca biegi, żadnych stuków czy jak tam piszą na OLX i Allegro puków itd. ….
Jeszcze trochę zostało rzeczy do zrobienia ale Lancia o własnych siłach po latach stania po dębem czy inną sosną znowu ogląda świat ….
Pozdrawiam.
Załączniki
Thesis 3.png
Thesis 3.png (416.07 KiB) Przejrzano 461 razy
Thesis 2.png
Thesis 2.png (452.95 KiB) Przejrzano 461 razy
Thesis 1.png
Thesis 1.png (411.03 KiB) Przejrzano 461 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
faraon
Skarbnik
Skarbnik
Posty: 6087
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: faraon » 13 cze 2018, 21:31

Na trzecim zdjęciu w tle widać co ... montujesz do swoich aut.
Nic dziwnego że jeżdżą :P

Poza tym zasługujesz tylko na : brawa : : brawa_na : : brawo :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2941
Rejestracja: 08 lis 2005, 00:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Flyman » 13 cze 2018, 21:33

Ekstra chłodzenie ma.
😉
Brawo, fajnie że Thesis wraca na drogi.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3476
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Maniak » 13 cze 2018, 21:53

Brak maski powoduje brak jej otwarcia a co za tym idzie....
Szybę i dach będziesz miał całe 🤗🤗🤗
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1378
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Helios » 13 cze 2018, 22:13

Adam, jak coś to mam taką maskę w Twoim kolorze : gafa : :-P

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3272
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: rob_76 » 14 cze 2018, 06:01

Helios pisze:
13 cze 2018, 22:13
Adam, jak coś to mam taką maskę w Twoim kolorze : gafa : :-P
Znaczy "cielistym" - czy jak...? : gafa : :D

Tereska to samochód "dość niepospolity" :) ... Tereska bez maski jest "stanowczo bardziej niepospolita"... :lol:

A tak na poważnie - szacun i gratki - jak to młodzież dziś mawia... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Wróć do „::: Nasze Lancie :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości