Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 sty 2018, 11:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 paź 2017, 20:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2998
Lokalizacja: Łódź
W Hondzie to trza było mieć czarną maskę, bo carbon! I pług pod zderzakiem, żeby zimą można było na letnich gumach jeździć. :D

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 18 lis 2017, 18:46 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 802
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Klocki na przód Textar kupione, narazie leżą czekają aż się aktualne skończą. Ostatnio miałem nieprzyjemną "przygodę"... zmieniłem koła na zimowe, pojechałem na myjnie i wracając się zaczęło... auto oczywiście odpowiednio rozgrzane to chciałem trochę "pocisnąć". Ja mu w gaz a on jakby miał zaraz zdechnąć, zero przyspieszenia mimo tego że turbo ładowało normalnie, poprzedniego dnia jeździł normalnie. Po tych nieudanych próbach przyspieszenia zaglądam pod maskę A tam.... turbo... rozgrzane do czerwoności jak piec... normalnie wnętrzności było widać... zalamalem się... czas było wrócić do rzeczywistości i oczywiście zapytałem kogo trzeba co o tym sądzi.. wszystkie podejrzenia padły na katalizator... zamówiłem co prawda tlumik przelotowy ale nie mogłem się go doczekać mimo że za dwa dni miał być u mnie... wpadliśmy na szatański pomysł żeby wydlubac wnętrzności katalizatora... wypatroszylismy szybki montaż i przejażdżka... nie to auto... dół się bardzo poprawił na plus.. góra szału nie ma ale jest troszeczkę lepiej... zastanawia mnie czemu stało się to nagle... można powiedzieć że z dnia na dzień? Dwa miesiące wstecz było sprawdzane afr i było ok z resztą auto jeździło normalnie.... na zawał zejde z ta Lancia 😀. Poza ta "przygodą" przy okazji kupna tłumika wziąłem od razu łącznik silikonowy który miał być w niedalekiej przyszłości do wymiany... Co innego okazało się jak ściągnąłem ten oryginalny łącznik... tragedia popekany po całości co widać na zdjęciu... Co najlepsze jak ostatnio go sprawdzałem to miał tylko małe pęknięcia w okolicach opaski a teraz...

Obrazek Obrazek


Zamontowalem takie coś... gdyby był dłuższy tak z 0.5-1cm byłby idealny... No ale lepszy taki jak ten spekany...
Obrazek

To tyle... Pozdrawiam

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 19 lis 2017, 09:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2998
Lokalizacja: Łódź
To jest ten z IC do przepustnicy? Spuchł ździebko... może od tego że turbo pompowało a silnik nie mógł przerobić przez zapchany katalizator i gdzieś to nadciśnienie musiało pracować?
Wyjąłeś z katalizatora coś, co by tłumaczyło problem?

Nie myślałeś o przeróbce całego dolotu na nierdzewkę? Ja to planuję, tylko żeby się nie okazało że gdzieś są potrzebne takie kształty że nie da rady. :D

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 19 lis 2017, 11:25 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 802
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Tak to jest ten zaraz przed przepustnica. Nie on był spuchniety odkąd mam auto jedynie co nie był aż tak spekany. Póki co jedynie on się nadawał do wymiany odpukac bo harmonijke mam całą i narazie nic nie będę kombinowal dopóki mnie Kappa nie zmusi😀
Jak dla mnie katalizator był "zalepiony" na znaczącej powierzchni co na pewno utrudniało przelot spalin.. nie wiem czemu nagle auto oslablo... I teraz też nie wiem czy tak zostawić bez kata czy coś kombinowac typu sportowy katalizator czy zwykły przelot dac. Choć nie powiem że dźwięk mi się teraz bardziej podoba :)

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 09 sty 2018, 15:18 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 802
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Dawno nic nie pisałem ale to nie oznaczało, że się kompletnie nic nie działo 🙃
Wszystko zaczęło się od szumienia koła... jak sie okazało jedno było niedokrecone... próba dokrecenia skończyła się tak:
Obrazek

Potem już było tylko gorzej... 😬
Obrazek
Trzeba było wymienić piaste a to automatycznie równa się z wymiana łożyska
Obrazek

Zaciski nadawały się do regeneracji.. nie powiem manual Energetyka dodał mi odwagi 😀 wszystkie uszczelki i osłony zostały wymienione. Dodatkowo polecam przy wymianie klocków, odkręcić i przeczyścić prowadnice klocków jak i samego zacisku w miejscu montowania tej blaszki. W moim przypadku pod tymi prowadnicami(blaszkami) utlenilo się amelinium przez co klocek nie za bardzo miał jak pracować, podejrzewam że właśnie przez to jeden klocek zużył się doszczętnie. Ktoś założył nie zwrócił uwagi, że ciasno no a efekty widać...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W międzyczasie zerwal mi się doszczętnie gwint w chłodnicy oleju.. moja głupota można powiedzieć bo skończyło się na kompletnym rozszczelnieniu i wycieku oleju a dawało mi sygnały ze coś złego się tam dzieje. Można powiedzieć olałem temat, chciałem się nim zająć przy wymianie oleju która miała być za 2tyś km ale nie dotrwalo... wymontowalem chlodnice zanioslem w dobre ręce na które zawsze mogę liczyć gdzie mi rozwiercono i nagwintowano na rozmiar większy, dodatkowo został gwint przedłużony plus oczywiście dłuższa śruba... teraz powinno trzymać... i na koniec został zalany świeży olej nadal Mobil i nadal 5w50
Teraz przymierzam się do remontu zawieszenia...
Pozdrawiam

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 13 sty 2018, 08:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2998
Lokalizacja: Łódź
Jak w tym dowcipie:
- Panie mechanik, świeci mi się czerwona kontrolka, co robić?
- A jak ona wygląda?
- No taki dzbanek z kropelką.
- To olej!
- Dzięki, to olewam! :P

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 13 sty 2018, 09:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1031
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Szkoda że 5w50 M1 peek life już nie jest produkowany. Ja przechodzę na Xado 5w50. Zobaczymy jak się będzie spisywał ten olej.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 13 sty 2018, 10:34 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 802
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Konrad w czym nowa wersja Mobila jest gorsza od Peak Life ?

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 13 sty 2018, 12:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1031
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Tak bo jest to full syntetyk.Peek life byl full syntetykiem. A ten obecny tylko dużo dodatków i wiele z peek lifa nie zostało. Ja polecam Xado 5w50. Millers lepszy ale drogi. Pentrite 5w50 też jest dobry.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 13 sty 2018, 13:49 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 802
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Xado cenowo podobnie do Mobila, jak znajdę gdzieś w okolicy w hurtowni to na następną wymianę może zaleje bo z internetów to średnio mi się widzi takie rzeczy kupować. 🙃

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 14 sty 2018, 01:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Posty: 1431
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław
To mnie teraz Konrad zmartwiłeś, tyle co zalałem Mobila, może 1tys. przejechałem, a miałem zamiar już na nim jeździć :roll:
A nie wiesz jak te Liqui Moly 5W50, bo też jest w miarę fajnej cenie?

_________________
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT


Na górę
Post: 14 sty 2018, 01:50 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9460
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Mobil 1 5W50 już od kilku lat nie ma nic wspólnego z prawdziwym pełnym syntetykiem...
Jeśli mnie pamięć nie myli to krótko po zmianie nazwy na Peak Life właśnie, zaczęli lać HC zamiast pełnego syntetyka.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 14 sty 2018, 12:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1031
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Karta charakterystyki podaje że bazą jest olej syntetyczny plus dodatki. Mowa o peak life. Ten nowy na bank jezt HC. A le według karty charakterystyki dobry jest też Gulf Reacing 5w50 75%-80% Pao i bańka około 100zł. Potestujecie nowego Mobila i okaże się w praniu co jest warty. Ja narazie do wiosny jeżdżę na Eneosie 5w40 w Teresie. Kappa lata ns xado 5w50. Jedynie Millers rozgranicza jeszcze oleje HC i full syntetyki. Tylko cena Millersa dość wysoka. Xado 10w60 jest jedyną alternatywą dla Millersa 10w60 cfs . Chłopaki w drifcie latali na valvo 10w60 i zaczęły klękać silniki. A na Xado nic się takiego nie dzieje.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 14 sty 2018, 13:04 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9460
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Cytuj:
Karta charakterystyki podaje że bazą jest olej syntetyczny plus dodatki. Mowa o peak life. Ten nowy na bank jezt HC.
Tak podaje, bo tak może podawać - przepisy nie zabraniają nazywać bazy HC jako syntetycznej w naszym kraju.
Dlatego w PL praktycznie na każdym HC jest napis Full(y) Synthetic, co nie jest prawdą.
Warto sprawdzać na niemieckich stronach - tam HC nie może być nazywane olejem w pełni syntetycznym.

Polska karta charakterystyki tego nowego FS x1 5W50 również podaje: "Syntetyczne bazy olejowe i dodatki uszlachetniające".

Poniżej widać etykietę z beczki Peak Life w języku niemieckim - SHC Synthese Technology. Butelki Peak Life w Niemczech też były oznaczane SHC.
Obrazek

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 14 sty 2018, 13:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1031
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Wychodzi że w Polsce prawie każdy olej jest syntetyczny. A w praktyce wychodzi że malo który jest syntetykiem. U niemca nie sprawdzałem. Czyli jest to pół syntetyk. I Mobil zmienił tylko nazwę oleju. A skład pewnie taki sam. Taki chwyt marketingowy.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]