Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 paź 2017, 08:09

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 sie 2017, 12:10 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Posty: 918
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice
No to śmigasz z tą robotą ;) Oby tak dalej. 3mam kciuki :)

_________________
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (dla silnika ;) )
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Na górę
Post: 09 sie 2017, 21:57 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4738
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Od razu mówię - bez zdjęć , nie mam chwili.....nie chce mi się , po za tym jeszcze nie ma co robić ;)
Gamma jest już u blacharza - czas na reanimację blach - 15 września.
W między czasie panowie od wyciągania szyby odmówili ich wycięcia - dobra dali 90% że je szlag trafi -sic!!!
Więc zaproponowałem testy na szarej ( tam już jest pęknięta ) wracamy do tematu wkrótce.
W każdym razie na plus , Dowiedziałem się że nie ma problemu z zamówieniem nowej i nawet nie ma zaporowej ceny - czas oczekiwania 3 miesiące.
Co więcej - zawieszenie ogarnia Maniak i Młody Maniak
Silnikami zajmie się Maciek TTT
Wszystkie lampy oddałem dziś do regeneracji Krystianowi - lat kilkanaście , ale że blisko i ma zapał , nie wnikam ;)
Zostaje kwestia tapicerki - muszę się ugadać z Rob-em ,ew uszyć nową , detale już poszły do obróbki.
Klima jutro zostaje wywieziona z całości , do przezbrojenia na nowy typ czynnika.
Ja sam , chciałbym coś zrobić - ale chyba tylko zostanie spinanie tego w jedną całość - i oczywiście duperele .
W każdym razie , jestem super zadowolony z faktu że większość regeneracji , odbywa się w promieniu 10 km od mojego domu.
A jak nie , to są firmy które zrobią lepiej niż dla siebie.
Poszukuję specjalisty który ogarnie mi automat od tego wynalazku - mam w planach manual - ale bardzo chciałbym zostać przy oryginale .
Jak ktoś ma namiar na sprawdzoną jednostkę poproszę .


Na górę
Post: 09 sie 2017, 22:09 
Offline
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 5671
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Cytuj:
Poszukują specjalisty który ogarnie mi automat od tego wynalazku - mam w planach manual - ale bardzo chciałbym zostać przy oryginale. Jak ktoś ma namiar na sprawdzoną jednostkę poproszę .
Sprawdzony przeze mnie, wujkap, polecony przez Jacka - "prywatnie" Ojca Młodego_H

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
Post: 09 sie 2017, 22:23 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4738
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Zadzwonię ;)
I tak przy okazji mi się przypomniało że mam wytartą gumkę na maglu - więc tę z idzie do poprawki ;)

Skarbonka mi się robiiii, jak ta lala .
W każdym razie - mam oryginalną recepturę lakieru!!! od APP , w sumie to cała blacharka i lakier będzie położony na produktach tej firmy (reklama)
Blacharz - trafił mi się unikat - Przyjechał z Ukrainy 20 lat temu , i pracował wcześniejszej przy klasykach na saksach w norwegii.
DO nas przyjechał Lancią Trevii !!! 2.0 w turbinie - delikatnie wyperswadowałem że był to kompressor ;)
Po czym sprzedał ja by mieć fundusze za własny biznes.
Co tu dużo mówić - już go lubię , a jak zrobi mi konkretnie autko , to będę go lubił bardziej ;)
Pierwsze pytanie co do lakieru - życzy sobie pan na błysk - czy morkę , a jak morkę to jaka faktura.
Co mogłem odpowiedzieć - co to jest do cholery morka , i czemu miała by być lepsza niż wysoki połysk :-P


Na górę
Post: 09 sie 2017, 22:39 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2952
Lokalizacja: Łódź
Nie wiesz co to mora? Nałoży ci na lakierze takie śmieszne wzorki, od których ktokolwiek spojrzy na samochód tego oczy dostaną kociokwiku. :lol:
O takie w prostej wersji :D
Obrazek

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 10 sie 2017, 17:48 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 2995
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/Norway
Chyba jednak bym wybral oryginalny blysk... ;) Rozumiem, ze Twoj blacharz bedzie robil cynowanie - mozesz zdradzic ile Cie wyniesie (orientacyjnie) calosc - cala buda (chocby na PW)...?
A dasz namiary na zrodelko tych szyb do Gammonia...? Co do tapicerki - jestem otwarty na propozycje... :)

_________________
Veicolo Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Veicolo Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Veicolo Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM Anno Domini '96 - "Sztruclowóz" i tyle...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM.


Na górę
Post: 12 sie 2017, 22:17 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 24 lis 2014, 21:20
Posty: 27
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów
Wow! Widzę że konkretnie ruszyłeś z pracami. Wytrwałości!!


Na górę
Post: 12 sie 2017, 23:55 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4738
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
W sumie będzie morka - tylko jeszcze potrzebuje wzoru oryginalnej - lub zbliżonej rocznikowo i modelowo.
Ktoś coś ?
Cynowanie będzie wyliczone po pracach blacharskich - ok 15 września.
Namiary na nowe szyby będę miał , jak przyjedzie do mnie miły pan i wytnie mi przynajmniej szybę z szarej. Czyli za chwilkę.
Wytrwałości mi nie braknie - bardziej się wkurzam że dni się krótkie robią ;)
Tapicerka - wiesz jakie są zasady - ty ustalasz półkę a ja ją sukcesywnie obniżam do poziomu zadowalającego ;)

Starczy pitu pitu ;)

Kilka patentów które w trakcie destrukcji wozu wywoływały u mnie efekt wow.
O hamulcach już wiecie co nie co
Konstrukcja tylnej belki - na wahacze zaadoptowany został stabilizator - do którego na dwa cybanty przykręcone jest ucho.
Dwa w jednym + bardzo proste rozwiązanie. Do tego sam belka łączona jest dwoma belkami do piasty. Czyli odkręcamy całość za pomocą 3 śrub z jednej strony. Jak porównam to z obecnymi patentami to nie ma o czym mówić ;)

Wg, mnie potworny rozmiar ( szerokość sprężyn) Praktycznie jednakowa z przodu jak i z tyłu ( na oko ) jak dobrze kombinuje - powinno być rewelacyjnie komfortowo. _ rozmiar mc persona mniej więcej konkretny bus - nawet bardzo konkretny.

Poziom oleju w silniku - sprawdzany z za kierownicy , za pomocą wskaźnika , pompki ręcznej na palec ( styl spryskiwaczy w starym 126p tylko ładniejszy , rurki plastikowej i bagnetu który też jest rurką .
Nie pytajcie w jaki sposób to działa - i czy pokazuje co do milimetra - ale na pewno pokazuje że olej jest ;)

Poziomowanie reflektorów aktywne - w trakcie jazdy , za pomocą płynu do spryskiwaczy.

System odblokowania foteli , w momencie otwarcia drzwi, jednocześnie wspomaga samo otwarcie .Po prostu nie trzeba szukać wajchy od fotela - wystarczy położyć ręką oparcie. Blokuje się z powrotem jak drzwi są zamknięte.

Napęd klimy za pomocą dwóch pasków - z których jeden o drugi biegną zupełnie przez inne koła !!!

Sterowanie całym zestawem wentylacji za pomocą podciśnienia.

Skrzynia jest większa od silnika jakieś 2 razy - a całość waży 270 kilo i ledwo wystaje nad paletę na której leży.

Z tyłu w półce znalazłem dwie nie używane roletki na tylną szybę, nie używane - bo zapomnieli zrobić na nie szparkę żeby je można było wysunąć :)

Ot tak z grubsza


Na górę
Post: 13 sie 2017, 08:53 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2952
Lokalizacja: Łódź
Napęd z dwóch pasków powinien być na rozrządzie - jak jeden strzeli (albo jakaś rolka czy napinacz) to nie koniec świata tylko poważne ostrzeżenie. A z tymi roletami to dobre, one są fabryczne czy ktoś dokładał i nie skończył? :D

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 13 sie 2017, 10:17 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4738
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Fabrycznie : gafa :


Na górę
Post: 13 sie 2017, 20:19 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 2995
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/Norway
Jak sie zastanowic, to w zawieszeniu w Themie/Kappie jest rozwiniecie ukladu zastosowanego w Gammie (ale i w Becie juz bylo tak samo - sa poprzeczne drazki reakcyjne, a stabilizator "robil" za wzdluzne wahacze - zasadnicza roznica w zawieszeniach, to dodanie lacznikow stabilizatorow; w Becie brak :) ) Szkoda, ze nie opatentowano tego rozwiazania, bo to przeciez juz w sumie jest chyba pierwszy wielowahacz... ;)
Co do sprezyn - rzeczywiscie sa potezne... A komfort? jak dla mnie dosc zblizony do Kappy (mowie o wybieraniu nierownosci - pomijam inne aspekty)... I znow - Beta jest podobna, jedynie rozstaw osi robi roznice...
Patent ze wskaznikiem oleju (podcisnieniowy) - przejety wprost z Bety (niestety niezbyt dokladny!). Samopoziomowanie reflektorow (identyczne) wystepowalo rowniez w Becie - zazwyczaj HPE.
Wielkosc obudowy skrzyni wynika z prostego faktu - sama skrzynia jest ZA osia przednia... Ponad nia przechodzi walek napedowy laczacy sprzeglo ze skrzynia wlasciwa... Walek wyjsciowy znajduje sie ponizej (jak i caly mechanizm roznicowy).

U mnie w obu gammoniach roletki (jak i szparki ;) ) sa na miejscu i dzialaja... :D

Powinienes miec jeszcze dzwigienki otwierania maski z obu stron deski rozdzielczej... ;)

Szkoda, ze oryginalnie nie ma otwierania bagaznika z wnetrza (jak to ma miejsce we Flavii na przyklad) - tylko kluczem z zewnatrz... Niemniej zawsze cieglo Bowdena dorobic mozna - co szczerze doradzam, jako ze dostepu do bagaznika z wnetrza auta nie ma (pelna sciana grodziowa oraz zbiornik paliwa!; a naped od bebenka do samego zamka idzie poprzez PLASTIKOWY (sic!) "popychacz"!)

_________________
Veicolo Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Veicolo Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Veicolo Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM Anno Domini '96 - "Sztruclowóz" i tyle...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM.


Ostatnio zmieniony 13 sie 2017, 20:26 przez rob_76, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 13 sie 2017, 20:26 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2952
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Fabrycznie : gafa :
Nie można zaprzeczyć, że Lancia zawsze świeciła nowinkami technicznymi w swoich samochodach. : yesyes :

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 13 sie 2017, 20:33 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 2995
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/Norway
Jedyne, co tak naprawde zgubilo ten model (Gamma) to brak dlugoterminowych testow, a stad - brak dopracowania konstrukcji (usuniecie bledow wieku dzieciecego)... Tym bardziej, ze FIAT pozycjonowal to auto de facto nie w klasie premium, lecz jako wyzsza srednia (Gamma miala zastapic Flavie/HF 2000, a nie Flaminie na przyklad)...
No i wysoka cena...

_________________
Veicolo Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Veicolo Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Veicolo Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM Anno Domini '96 - "Sztruclowóz" i tyle...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM.


Na górę
Post: 13 sie 2017, 22:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2010, 17:41
Posty: 105
Lokalizacja: Krakow
Historia gammy troche przypomina anegdoty o alfach z lat 70tych.... " sruby do mocowania zestawu wskaznikow na desce rozdzielczej sa zrobione z podwojnie chromowanej stali gatunkowej walcowanej na zimno, natomiast zawory w silniku odlewane ze starych wieszakow na ubrania"... :) troche oddaje istote sprawy, piekne auto z wieloma {nie}potrzebymi gadgetami, ktore poleglo przez idotyczne rozwiazania "rzeczy" podstawowych, jak dyfer w skrzyni , czy naped rozrzadu. Tym bardziej nalezy ratowac te egzeplarze, ktore jeszcze "rokuja" :)

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia.


Na górę
Post: 25 sie 2017, 22:58 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4738
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Co zrobisz - możesz jedynie ich poprawić ;)

A tak wieści w frontu , pierwszy promyk nadziei , doszły do mnie zregenerowane światełka - praktycznie wszystkie ;)


Załączniki:
20170825_213153.jpg
20170825_213153.jpg [ 167.02 KiB | Przejrzano 262 razy ]
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]