Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 wrz 2019, 14:47

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 lip 2019, 15:49 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Posty: 20
Imię: Piotr
Witam,

To mój pierwszy post na tym forum, poczytałem trochę o silnikach, częściach zamiennych i skrzyniach, do Delty III. Wiem już że wybieranie silnika 1,4 z Multi Air to średni pomysł to samo tyczy się silnika 1,8 (chcę montować gaz), z tego powodu szukam prostych silników 1,4 140/150 km. Wiem również że wybieranie benzyny przed rokiem 2010 (skrzynia opla) to też średni pomysł, niestety ciężko o egzemplarz, który będzie się cechował wyżej wymienionymi parametrami, nie będzie zajechany i zmieści się w budżecie (30k).

Na razie znalazłem dwa starsze modele 2008r. czy mogę prosić was o szczerą opinie? Jakieś podpowiedzi w wyborze auta, czego się wystrzegać i na co zwracać uwagę.

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby któryś z was, klubowiczów przejrzał oferty i ewentualnie podrzucił jakieś linki, ale to tylko taka luźna propozycja.

Sam znalazłem coś takiego - https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... C5aQm.html

Czy warto jechać zobaczyć to auto ? Mając pod uwagą oczywiście tą oplowską skrzynie ?

PS. Co to znaczy że wersja auta jest ORO ? Tzn, czym się różni od innych ?
PS2. Czy powinienem bardzo bać się wersji z fabrycznym gazem ?


Na górę
PostDodany: 15 lip 2019, 13:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Posty: 126
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań
Cześć,

Zacznę od końca.
Oro to wersja wyposażenia Delt przed liftem. Od najniższej - Argento, Oro, Platino oraz najbogatsza Executive.
Fabryczny gaz może przysporzyć problemów w razie awarii osprzętu/wtryskiwaczy. Części tylko ASO i raczej bardzo drogie.

1.4 MultiAir to dobry silnik ale szukałbym takich od 2012. Może być oczywiście starszy jeżeli był już wymieniany moduł na pozmianowy i są na to papiery. Serwis takiego silnika (nawet wymiany oleju) tylko u znanych fachowców od włoszczyzny albo ASO. Kumaty Edzio od panzerwagenów raczej na pewno coś pominie/zepsuje.

Przedliftowe Delty to wciąż fajne auta i chociaż oplowska skrzynia M32 zepsuje się na pewno, nie spisywałbym ich na straty. Naprawa nie jest aż tak kosmicznie droga i kolejne 100k można przejeździć.
Jeżeli reszta samochodu to pewniak, nie ma się co zastanawiać.

Osobiście mam poliftową 1.4 120KM i uważam to za złoty środek jeżeli dużo jeździsz w mieście. Za zachodnią granicą można takie znaleźć poniżej 30k.

Pozdrawiam

_________________
Aktualne:
Delta III 1.4
Lybra SW LX 2.0
Y 1.2 LS

Byłe:
Dedra SW LS 1.9 TD


Na górę
PostDodany: 15 lip 2019, 14:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Posty: 140
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc
GLen pisze:
Fabryczny gaz może przysporzyć problemów w razie awarii osprzętu/wtryskiwaczy. Części tylko ASO i raczej bardzo drogie.
Niestety nie zgodzę się z tym co napisałeś. Fabryczna instalacja w Delcie jest oparta na komponentach produkcji Landi Renzo (przynajmniej przedliftowa) i każdy jej element jest dostępny w każdym szanującym się sklepie z częściami do instalacji LPG w normalnych pieniądzach. Dostać możesz każdy element eksplotacyjny począwszy od filtrów, reduktora, listwy, wtryskiwaczy, elektrozaworów, na komputerze sterującym (tyle że "czysty") kończąc. Nieznacznym problemem może być fakt, że pierwszy lepszy gaziarz nie wejdzie w parametry komputera sterującego LPG żeby je zmienić (pytanie po co?), jednak podgląd parametrów pracy, odczyt błędów jest nawet z poziomu MES.
Wbrew rozsądkowi jestem, od ponad roku i 28 tys. km, posiadaczem takiej Delty z obecnym przebiegiem ~225000 km i na mnie dopiero trafiła wymiana wtryskiwaczy i to cały koszt eksploatacji instalacji LPG nie licząc filtrów i droższego przeglądu technicznego, a i profilaktycznie wymieniłem cewki, choć być może niepotrzebnie.
Gdzie nie przeczytać to praktycznie każdy artykuł w prasie motoryzacyjnej, fachowcy i "fachowcy" odradzają samochody z dużym przebiegiem na LPG. Eksploatując takie auto zastanawiam się tylko dlaczego, może dlatego że mam gaz fabryczny? Owszem, jak instalacja jest skomponowana po taniości i w takim samym warsztacie założona, to pewnie mogą mieć rację.

M32 to spora kicha, ale da się z nią żyć, po prostu trzeba wliczyć jej naprawę do pakietu startowego i tyle. Jak celujesz w auta o przebiegu poniżej 100 tys. km, to może wystarczy zmienić olej i wlać pełne 3l w celu poprawy smarowania, zresztą co by nie robić prędzej czy później będzie wymagała interwencji mechanika.
Kenneth pisze:
Sam znalazłem coś takiego - https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... C5aQm.html

Czy warto jechać zobaczyć to auto ? Mając pod uwagą oczywiście tą oplowską skrzynie ?
Moim zdaniem wygląda na deklarowany przebieg, trudno się do czegoś przyczepić, jak dla mnie brakuje jej w wyposażeniu systemu B&M, plus za 150KM, ja bym pojechał i obejrzał.

_________________
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO


Na górę
PostDodany: 16 lip 2019, 9:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Posty: 155
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym brał najmocniejszą.. gaz będzie działał o ile gazownik zna się na robocie a nie jest kiciarzem..

Jak miałem problem ze swoim LPG .. to słyszałem oto takie teorie od specuf gazownikuf: sonda, cewki, świece, komputer, reduktor... a był padnięty wężyk od podciśnienia i lejące wtryski od gazu... wężyk nowy, wtryski nowe, strojenie z AFRem - efekt - Latam na Podwójnym Gazie lepiej ja na Pojedynczej Benzynie ;)

Nie mam dotrysków benzyny i innych niewiadomojakich udziwnień.. a gniazda są na swoim miejscu od prawie 90k (80k - tyle wytrzymały wtryski Hana)

_________________
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !


Na górę
PostDodany: 16 lip 2019, 16:46 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Posty: 20
Imię: Piotr
klr, czy mówiąc o najmocniejszej masz na myśli 1,8 biT? Jeśli tak to jak wygląda użytkowanie takiego gazu (spalanie gazu/benzyny, koszt, awaryjność) i co z resztą różnic tej wersji (zawieszenie) ?


Na górę
PostDodany: 16 lip 2019, 19:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Posty: 155
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa
Firmowo miałem do dyspozycji Lancia Delta 1.8 DI TurboJet 200KM - oczywiście full wypas, z aktywnym zawiasem i z LPG na STAGU...

Co do spalania .. to zależy od humoru kierowcy i przy naprawdę delikatnej dało się zejść do ok 13 LPG, ale zazwyczaj 16-18 .. wiesz 200KM :)
I tak naprawdę tak powinna palić - to zwykła matematyka - bo mniejsza kaloryczność o 20-35% LPG musi być zrównoważona większym jego ładunkiem, a więc Pb vs LPG to trzeba przyjąć 1:1,2-1,4 znaczy się wtedy jak ci pali Pb 10 to MUSI spalać 12-14 LPG bo inaczej jak będzie za ubogo to żegnajcie zawory, denka tłoków itp.. (a później gadają spece, że silniki się z gazem nie lubio)

Należy też pamiętać że gaz spala się wolniej, w wyższej temperaturze, a ponieważ jest cieplej, należy pilnować olej - znaczy się po pierwsze ma być to olej rzadki i raczej do "ostrej jazdy" po dwa utrzymywać wysoki stan (max na bagnecie) i wymieniać go często i to tyle ... ot cała 'filosofia' i jak tego się pilnuje to jak firmowa z przebiegiem ponad 220k i nic z silnikiem się nie działo.. teraz już tam nie robię więc nie wiem jakie są jej dalsze losy... Od tamtej pory jeżdżę Thesis'em..

Co do reszty to cały serwis robiła firma więc jak samochód szedł na wymianę oleum to coś tam robili, ale z tego co wiem ani nie popękały sprężyny, ani też nie urywały się wahacze, a przy całym tym przebiegu jedynym mankamentem była konieczność wymiany amorków przy ok 180k.. poszły z ASO oryginały więc.. było dobrze. Nigdy się nic nie zepsuło tak, że trzeb byłoby jechać do mechanika, a i w przeciwieństwie to Thesis nie walnęła mi choinki kontrolek i nie sypała błędami jak szuler asami.. Fakt była kupiona NOWA w salonie, a firma była 1 właścicielem, a i poza mną niewiele osób nią jeździło... a ja staram się nie zarzynać samochodów..

Miałem też okazję przed zakupem Thesis jeździć 1.4 w prawie golasie... i właśnie dlatego mam Thesis... Bo Delta 1.4 golas to prawie wygląda jak Lancia Delta, ale bliżej jej jednak do Fiata..

_________________
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !


Na górę
PostDodany: 16 lip 2019, 19:38 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Posty: 20
Imię: Piotr
1.8 DI TurboJet 200KM to nie jest bezpośredni wtrysk ? I LPG na dotrysku ?


Na górę
PostDodany: 16 lip 2019, 20:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Posty: 155
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa
Tak 1.8 Di to to samo co w AR 1750 TBi
Czyli bezpośredni wtrysk benzyny !!! Sic ..

teraz czekamy na falę hejtu i .. nie da się .. tylko faza ciekła .. i wtedy problemy są jak z naspawaną i nachlaną nastolatką, która chce się zabawić .. no chyba że masz duuużżżooo gotówki (ok. 10k) i wywalisz hajc na dedykowaną do tego silnika (a dokładniej do AF) instalację Direct LiquiMax firmy Prins - V generacja LPG - dostajesz sterownik, wymieniają pompę ciśnieniową paliw (jedna ta sama dla Pb i LPG) dodają ogrzewany zbiornik i vłala

A dla tych co chcą jeździć na LPG nie wydać na instalację takich pieniędzy że nigdy się nie zwróci montują albo STAG'a DPI (ok 3k), albo Zavioli w IV generacji i mają wtrysk pośredni gazu przez gazowe wtryski, reduktor i całe po klasycznemu + bezpośrednio Pb i jeżdżą na mieszance LPG+Pb i ot... u mnie był to niepełny zbiornik Pb miesięcznie - czyli na ok. 10-12 tankowań LPG co ok. 180-200 km (do zbiornika lałem zazwyczaj ok. 32l. LPG).

PS..
Teraz mam STAG'a QMAX PLUS'a w Thesis, który jest zestrojony na 220KM na LPG i pali dokładnie tyle samo co Delta... tankuję dokładnie co tyle samo kilometrów, ale nie mam dotrysku (choć jak kupiłem to był ustawiony ... bo R5 20V Turbo nie chciało panom "gazownikom" jeździć i cały czas im waliło błędami silnika..).. Niestety panowie "gazownicy" słabo ogarniali temat bo dali reduktor, który nie lubi żadnych Turbo Fiata (wysokie podciśnienie) dlatego został wymieniony na taki co lubi się z Lanciowskim 20v R5 Turbo, wtryski też (bo stare miały już swoje przejechane) - strojenie z AFR dzięki przyjacielowi Marcinowi L (z forum LPG), a nie jakośtam aby jeździło... od tego czasu jedyny błąd silnika jaki się pojawia na pracy przy LPG to - błąd doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania po przekroczeniu 7xoo obr/min tuż przed odcinką, a że nigdy poza strojeniem tak nie jeżdżę to i się nie zapala, a silnik pracuje aksamitnie... : yesyes :

i tak naprawdę o to w tym wszystkim chodzi :lol:

_________________
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !


Ostatnio zmieniony 23 lip 2019, 22:19 przez FXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Edytuj posty!


Na górę
PostDodany: 17 lip 2019, 13:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Posty: 20
Imię: Piotr
Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedź klr, niestety auto z linku, który wstawiłem jest już niekaualne. Będę szukał dalej, jeśli coś znajdę wrzucę tutaj i poproszę o opinie :)


Na górę
PostDodany: 18 lip 2019, 9:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Posty: 155
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa
a nie rozważałeś Thesis :?:
Może i nie jest tak zwinna na miasto, ale wygodniejsza w trasie zdecydowanie TAK !

PS.. NIE SPRZEDAJĘ SWOJEJ, ale 2.0 Turbo manual lub 3.x w automacie kupisz za mniejsze pieniądze, a nadwyżkę możesz zainwestować i będziesz miał auto niemal w idealnym stanie i znacznie wygodniejsze : yesyes :

https://www.autoscout24.pl/oferta/lanci ... ?cldtidx=3

_________________
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !


Ostatnio zmieniony 23 lip 2019, 22:20 przez FXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Edytuj posty!


Na górę
PostDodany: 19 lip 2019, 14:29 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Posty: 20
Imię: Piotr
klr, dziękuje bardzo ciekawa sztuka, moje marzenie mieć taki silnik, ale niestety portfel nie ten(spalanie). Skupiam się teraz na wersjach 140-150 konnych, mimo to bardzo dziękuje za to że poświęcasz dla mnie czas, dla w sumie obcej osoby :)

PS. Co myślisz o tym? https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... 31001534f7 Opis szczątkowy, ale niby z polski?

PS2. Ta wyżej to chyba ze słonecznej italli, ale znalazłem jeszcze tą - https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-d ... Y1Yp.html? Co o niej myślisz?


Na górę
PostDodany: 19 lip 2019, 15:48 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11090
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kenneth pisze:
PS2. Ta wyżej to chyba ze słonecznej italli, ale znalazłem jeszcze tą - https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-d ... Y1Yp.html? Co o niej myślisz?
115 tyś a lewarek i reszta wnętrza wytarta jak w mojej, która miała ponad dwa razy więcej nalotu.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 19 lip 2019, 18:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 708
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kenneth pisze:
19 lip 2019, 14:29
klr, dziękuje bardzo ciekawa sztuka, moje marzenie mieć taki silnik, ale niestety portfel nie ten(spalanie). Skupiam się teraz na wersjach 140-150 konnych, mimo to bardzo dziękuje za to że poświęcasz dla mnie czas, dla w sumie obcej osoby :)

PS. Co myślisz o tym? https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... 31001534f7 Opis szczątkowy, ale niby z polski?

PS2. Ta wyżej to chyba ze słonecznej italli, ale znalazłem jeszcze tą - https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-d ... Y1Yp.html? Co o niej myślisz?

Lancia nr 1 faktycznie jest z polskiego rynku.
Wersja z multiair, na dokładkę start-stop więc trochę się rozmywa idea prostego silnika.
Wersje 120 i 150 KM spełnią wymagania co do ..prostoty"
Ale od roku 2010 nie ma 150 KM, bo został zastąpiony właśnie 140 multiair.
Data prod. 3.11.2010
Niepotrzebna skromność w opisie: lakier ma metalizowany a nie pastelowy.
Skrzynia biegów już fiatowska kod: PCC635

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 20 lip 2019, 13:21 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Posty: 20
Imię: Piotr
Czyli ten pierwszy to MultiAir jak rozumiem, a co z tym drugim ?


Na górę
PostDodany: 20 lip 2019, 13:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Posty: 140
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc
Kenneth pisze:
20 lip 2019, 13:21
Czyli ten pierwszy to MultiAir jak rozumiem, a co z tym drugim ?
Też.
140KM to moc jaką ma MultiAir. "Zwykły" T-Jet ma 120 lub 150 KM.

_________________
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl