Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 paź 2018, 7:24

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 31 mar 2018, 16:00 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 mar 2018, 19:54
Posty: 6
Imię: Tomek
Cześć,

Noszę się z zamiarem kupna Delty III (po Lybrze). Po głowie chodzą mi w tej chwili trzy: Dwie pierwsze obejrzę z zaufanym mechanikiem, ostatnią też gdzieś mogę wziąć na kanał, ale nie trochę się boję.
W związku z tym pytania:
1) Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? ;) A nuż ktoś już oglądał (jak obejrzę w przyszłym tygodniu to wrzucę tu swoje wrażenia)...
2) Czy przebiegi dwóch pierwszych rokują na dołożenie jeszcze 50-70k w perspektywie następnych 4-6 lat? Rozumiem, że starszych Delt od tych na które poluję już nie ma (nie w wersji 3 ;)), ale jeśli ktoś ma podobne przebiegi w podobnym roczniku - jak to obecnie wygląda od strony awaryjności?
3) Czytałem, że ten 1.6 klekot nie rusza z piskiem opon, ale w trasie rozpędza się całkiem dobrze - ja będę jeździł głównie autostradowo, ale czy faktycznie potwornie muli do 1500rpm, jak mówią? Czy doświadczenie z benzynką lepsze - nie sądzę, żebym potrzebował więcej niż 120KM, ale ostatnia kusi rocznikiem i przebiegiem...

Dzięki!

_________________
Był: Fiat Uno II 1.7D
Jest: Lybra 1.9jtd
Będzie:...


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2018, 23:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4466
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Ja akurat karnąłem się na zlocie Multijetem 1,6 i stwierdziłem odwrotnie - że to auto jedzie nieźle, ale tylko do czwórki włącznie, potem zaczyna zamulać...

Ale może miałem skrzywienie psychiczne po Kappie 20V Turbo ;)

W każdym razie proponuję rozejrzeć się za 2,0 jeśli zużycie zupy nie jest priorytetem.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2018, 23:39 
Offline
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Posty: 4233
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice
Wszystkie 1.4T miały jedną turbinę.
Dwie były w klekocie 1.9.

_________________
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2018, 9:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4039
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Dwie pierwsze jeśli były odpowiednio serwisowane czytaj oleje i filtry to przebiegu się nie bój.
1.6 , jeśli nie oczekujesz osiągów rakiety jest spoko. Miałem i wg mnie dynamika w tym aucie jest przyjemna.

Wysłane z Galaxy S8


_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2018, 13:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Posty: 1920
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
marouda pisze:
31 mar 2018, 16:00
Cześć,

1.6 diesel ze sporym przebiegiem 235kkm
Wybaczcie OffTop - ale jak czytam, że 235 kkm to spory przebieg, to mnie się słabo robi : gafa :

Jeśli jest regularnie serwisowana i dbana to taki przebieg, to nie przebieg - a nawet lepszy niż te auta z niższymi, bo to co miało być wymienione w związku z przebiegim to już prawdopodobnie zostało zrobione - a w pozostałych to Cię dopiero czeka....
W szczególności jak podjedziesz do gościa i powie: "Paaaaanie super auto!! Przez te 7 lat jak je mam - NIC nie robiłem, absolutnie nic - auto ideał, nie psuje się, to po co na siłę coś przy niej robić i wymieniać, w koszty się pchać..."

Powodzenia w poszukiwaniach :)

_________________
Tel: 608 079 842

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2018, 13:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4466
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Niestety, ale dla współczesnego auta takiego jak Delta III 240 tysięcy to jest spory przebieg. Wnętrze bywa zużyte, wiele części mechanicznych zostało już wymienionych (a warto pamiętać, że to już nigdy nie to co oryginał) lub zbliża się wielkimi krokami do tego.

Dzisiejsze samochody są tandetne i na pewno nie obliczone na pół miliona kilometrów lub więcej jak kiedyś. Zbyt wiele elementów i podzespołów jest projektowanych i produkowanych po taniości.

A to, co zostało zmienione i niby to lepiej to też różnie bywa - zawsze mogło być wymienione na najtańsze g...

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2018, 13:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Posty: 1920
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Pozwolę sobie....się z Tobą nie zgodzić :) - przynamniej w kwestii tematu związanego z zużywaniem się aut :)
Co do wymiany ori części na gówniane zamienniki - to masz absolutną rację ....

Ale nie zaśmiecajmy tematu - ilu użytkowników, tyle opinii :)

_________________
Tel: 608 079 842

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2018, 20:56 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 mar 2018, 19:54
Posty: 6
Imię: Tomek
Dzięki za odpowiedzi! Jutro oglądam benzynkę, pojutrze ropniaka.
Ja też tych 235kkm na dieslu nie uważam za jakiś wykluczający mankament - w pytaniu chodziło mi raczej czy "teraz się zacznie" DPF, EGR, dwumasa itp. - auto jest świeżo z Austrii, a nie wierzę, że Franz zanim sprzedał to wszystko zrobił (specjalnie dla mnie, żebym się nie naciął ;)). Coś mi mówi, że wolał sprzedać, niż robić auto na kolejne 200kkm (szczególnie, że podobno jest książka serwisowa, ale faktur z napraw nie ma).
Drugie u nas od 2014, przez telefon słyszałem, że robione na zasadzie "co trzeba" - zawieszenie, poducha silnika, rozrząd; tu drobny mankament to wersja wyposażenia - żegnaj alcantaro i automatyczna klimatyzacjo dwustrefowa...

_________________
Był: Fiat Uno II 1.7D
Jest: Lybra 1.9jtd
Będzie:...


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2018, 22:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4466
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
marouda pisze:
04 kwie 2018, 20:56
tu drobny mankament to wersja wyposażenia - żegnaj alcantaro i automatyczna klimatyzacjo dwustrefowa...
To akurat ma i swe dobre strony - alcantara się mechaci i po intensywnej eksploatacji za pomocą jeansów wygląda gorzej jak psu z gardła wyciągnięta a manualna klima oddala wymianę psujących się silniczków od klapek, do jakiej trzeba pruć całą deskę rozdzielczą ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 08 kwie 2018, 18:47 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 mar 2018, 19:54
Posty: 6
Imię: Tomek
Dziękuję wszystkim za rady i wsparcie. Druga (ta benzynowa) już moja.

Pierwsza ogólnie ok, ma książkę serwisową ale...
Wady:
  • rozrząd robiony 110kkm temu, klocki też już na dojechaniu (dla mnie to równa się przejęciu ryzyka za wszystkie elementy eksploatacyjne, a jak dojdzie DPF, sprzęgło itp.)
  • ogniska rdzy na podwoziu czy przy klapie bagażnika + rant błotnika; kilka zaprawek, ale i parę odprysków
  • dużo "drobnostek" - a to kuna podjadła wyciszenie, a to brzydko poklejona uszczelka bocznej szyby czy odstające listwy na dachu (przy przedniej szybie)
In plus:
  • wnętrze w bardzo dobrym stanie jak na przebieg, jedyne co to kierownica obłażąca z dermy, klima działa, czysto
  • DPF wygląda na sprawny - w rurze w miarę czysto
Dynamika silnika 1.6 Multijet, jak pisał kolega Tomzik, faktycznie OK. Dla mnie zdecydowanie fajniejsza niż w benzynie, ale zdecydowałem, że pora się przestawić - ciekawe jak długo będzie mi brakowało aromatu ropy i tego fantastycznego burczenia...

_________________
Był: Fiat Uno II 1.7D
Jest: Lybra 1.9jtd
Będzie:...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl