Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Moderator: stabraf
Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Hej, mam Lybrę od 8 lat, więc nie sądziłem, że będę pisał posta w tym dziale
Ale zastanawiam się nad Deltą III - gabarytowo spełnia wszystkie moje wymagania. Pytanie dotyczy silnika - czytałem poprzednie posty (niektóre już dość stare) i zastanawiam się, czy coś się zmieniło.
Mój standardowy cykl roczny to ok.10-15 tys. przejechanych kilometrów, 90% to miasto i korki. Reszta wakacje i długie trasy.
W takiej konfiguracji forumowicze doradzają 1.4 benzyna (z tym że to się wiąże z kosztami na poziomie do 45 zł/100 km). Pytanie czy diesele odpadają - ponoć korków nie lubią, ale palą o wiele mniej - np. taki 1,6 MultiJet (z raportów wynika że koszt 100 km to maks 30 zł).
Na forum na pewno są już osoby, które dłużej użytkują Delty.
Co więc polecacie?
I czy możecie podać np. przebiegi benzynówek i dieseli, przy których trzeba przy zakupie mieć już wkalkulowane koszty większych napraw?
Ale zastanawiam się nad Deltą III - gabarytowo spełnia wszystkie moje wymagania. Pytanie dotyczy silnika - czytałem poprzednie posty (niektóre już dość stare) i zastanawiam się, czy coś się zmieniło.
Mój standardowy cykl roczny to ok.10-15 tys. przejechanych kilometrów, 90% to miasto i korki. Reszta wakacje i długie trasy.
W takiej konfiguracji forumowicze doradzają 1.4 benzyna (z tym że to się wiąże z kosztami na poziomie do 45 zł/100 km). Pytanie czy diesele odpadają - ponoć korków nie lubią, ale palą o wiele mniej - np. taki 1,6 MultiJet (z raportów wynika że koszt 100 km to maks 30 zł).
Na forum na pewno są już osoby, które dłużej użytkują Delty.
Co więc polecacie?
I czy możecie podać np. przebiegi benzynówek i dieseli, przy których trzeba przy zakupie mieć już wkalkulowane koszty większych napraw?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 11:55 przez shapiro, łącznie zmieniany 2 razy.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Jak zawsze w takich konfiguracjach wygrałaby benzyna z LPG jeśli chodzi o koszta nawet w zimie.... Ostatnio porównywałem Fiata Bravę 1.2 16V do mojej Kappy 2.0 20VT i ja mając auto z gazem płacę +/-2zł więcej na 100km niż ona za 1.2 16V z czystą benzyną. Różnica tylko w tym że ja mam 220KM, a ona 80. Kwestia też jak bardzo nie chcesz się spodziewać awarii. Silnik 1.4 z LPG raczej nie byłby problemowy a podejrzewam że koszta na 100km to max 20-25zł w mieście.
Przy spalaniu 8L LPG w trasie płacisz w tej chwili 18zł.
Przy spalaniu 8L LPG w trasie płacisz w tej chwili 18zł.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Też mam gaz i wiem o czym piszesz, ale raz że nie chcę już gazu, dwa że gaz w korku jest tak średnio na jeża (swoje się wypali). U mnie koszt przy silniku 2.0 to po mieście do 40 zł (czyli maksymalne zużycie to 15 l LPG i 1 l PB), więc nie chciałbym płacić więcej niż już płacę Trasy robię rzadko, w tym rzecz.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
wszystkie kalkulacje (benzyna, benzyna/gaz vs diesel) i tak padną, kiedy przyjdzie do wymiany koła dwumasowego i sprzęgła... słowem weź pewną
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Dwumasowe są też w benkach? O jakich kosztach mówisz - rząd wielkości?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 13:25 przez shapiro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
chodzi mi o to że warto patrzeć na realny przebieg, stan, pochodzenie itd niż czy to diesel czy bynka, ja przynajmniej tak mam
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
No tak, masz rację, swoja Lybrę długo wybierałem.
Ale pytam akurat o typowe awarie związane z eksploatacją, i przebiegiem, który jest z nią związany
Ale pytam akurat o typowe awarie związane z eksploatacją, i przebiegiem, który jest z nią związany
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Od sierpnia tego roku jestem szczęśliwym posiadaczem Lanci Delty III z silnikiem 1.6 MultiJet. To mój pierwszy samochód z silnikiem Diesla, tym bardziej byłem pełen obaw, dotychczas używałem benzynówek z LPG. Przesiadłem się z Lybry 1.8 więc sytuacja podobna. Rozglądając się za Deltą bardziej patrzałem na stan, przebieg i wyposażenie (koniecznie chciałem z jasnym środkiem), silnik wchodził w rachubę 1.4 turbo benzyna lub właśnie 1.6 MultiJet. Przejechałem Deltą jakieś 4500 km i z "większych" awarii wymieniłem świece żarowe, bo jedna padła. Oczywiście nie obyło się bez problemów, bo w trakcie wykręcania jedna się urwała, na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Na tę chwilę jestem zadowolony z przesiadki, jeżdżę głównie po mieście, regularnie sprawdzam spalanie i średnio wychodzi 6,5 - 6,7 l/100km. Jedyne czego się obawiam w przyszłości to DPF, który nie lubi miejskiej jazdy i co jakiś czas warto wyskoczyć na autostradę. Życie pokaże.
Powodzenia w poszukiwaniach
Powodzenia w poszukiwaniach
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
DPF da się też chyba wypalić zdalnie z poziomu komputera
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Da się, ale jest to najgorsza opcja z możliwych i powinno się jej używać tylko w ostateczności.Energetyk pisze:DPF da się też chyba wypalić zdalnie z poziomu komputera
Oczywiście po takim wypalaniu obowiązkowo olej do wymiany.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
każdy swój wybór chwali , przy bardzo podobnym rozkładzie jazdy , po wywaleniu DPF i "ominięciu" EGR nie zamieniłbym na żadną benzynę i nie planuję w najbliższym czasie zmiany samochodu.
delta twin turbo - już sprzedana .
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Do miasta nie kupuj diesla.
T-Jet (1,4 benzyna) jest bardzo fajnym silnikiem, do gazu go i nawet się nie zastanawiaj nad dieslem, skoro 90% czasu spędzasz w mieście. Ja mam diesla 2,0, ale tylko dlatego, że wcześniej miałem Kappę 20VT (220KM) i T-Jet, nawet 150-konny wydawał mi się nieco za lichy. Ponadto mam drugie auto, benzynowe, więc diesla kupiłem z myślą jazdy zdecydowanie poza miastem. I tu się sprawdza, nie powiem.
Moim skromnym zdaniem silnik 1,6 Multijet jest nieco za słaby na to auto, jechałem kawałek na zlocie i to auto jechało, ale tylko do czwórki, potem już nie było szału. Dlatego wziąłem 2,0. W 1,9 odstraszyły mnie 2 turbiny, choć charakterystyka najbardziej zbliżona do benzyniaka.
Nie wziąłem też benzyniaka 1,8 TBI, bo ma bezpośredni wtrysk (nie nadaje się do LPG i możliwe kłopoty z osadzaniem się nagaru na zaworach) i mulastą skrzynię automatyczną.
Tak jak mówię - bierz T-Jeta 150KM (ale nie Multiair-a, bo jak wysiądzie sterowanie zaworami to tanio nie będzie), zagazuj i gra. Dwumasa do T-Jeta to około tysiaka, do Multijeta 2,0 wyżebrałem po mega, mega zniżkach za 2100... Plus sprzęgło za prawie 900.
Minus diesla to także wolne rozgrzewanie się, czyli bez dodatkowej nagrzewnicy będzie długo zimno w aucie. no i szkoda silnika - dobrze się nie rozgrzeje a Ty już będziesz go gasił.
T-Jet (1,4 benzyna) jest bardzo fajnym silnikiem, do gazu go i nawet się nie zastanawiaj nad dieslem, skoro 90% czasu spędzasz w mieście. Ja mam diesla 2,0, ale tylko dlatego, że wcześniej miałem Kappę 20VT (220KM) i T-Jet, nawet 150-konny wydawał mi się nieco za lichy. Ponadto mam drugie auto, benzynowe, więc diesla kupiłem z myślą jazdy zdecydowanie poza miastem. I tu się sprawdza, nie powiem.
Moim skromnym zdaniem silnik 1,6 Multijet jest nieco za słaby na to auto, jechałem kawałek na zlocie i to auto jechało, ale tylko do czwórki, potem już nie było szału. Dlatego wziąłem 2,0. W 1,9 odstraszyły mnie 2 turbiny, choć charakterystyka najbardziej zbliżona do benzyniaka.
Nie wziąłem też benzyniaka 1,8 TBI, bo ma bezpośredni wtrysk (nie nadaje się do LPG i możliwe kłopoty z osadzaniem się nagaru na zaworach) i mulastą skrzynię automatyczną.
Tak jak mówię - bierz T-Jeta 150KM (ale nie Multiair-a, bo jak wysiądzie sterowanie zaworami to tanio nie będzie), zagazuj i gra. Dwumasa do T-Jeta to około tysiaka, do Multijeta 2,0 wyżebrałem po mega, mega zniżkach za 2100... Plus sprzęgło za prawie 900.
Minus diesla to także wolne rozgrzewanie się, czyli bez dodatkowej nagrzewnicy będzie długo zimno w aucie. no i szkoda silnika - dobrze się nie rozgrzeje a Ty już będziesz go gasił.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
prawda...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Jak kupi od 2012 wzwyż, to nie musi się martwić. Ja osobiście polecam (tyle, że u mnie ma 170KM ), ale spalanie poniżej ósemki na sto nie zejdzie A jeżdżę głównie w trasieTomzik pisze:(ale nie Multiair-a, bo jak wysiądzie sterowanie zaworami to tanio nie będzie)
Re: Delta III - czy ktoś mi doradzi? :)
Rzeczywiście moja jazda ogranicza się głównie to miasta, choć trasy nie są zbytnio krótkie - od kilku do kilkunastu kilometrów, niestety w korku i przynajmniej z jednym przystankiem. Czas jazdy to u mnie min. 2 x po 1h, więc chyba by się zdążyło nagrzać