Strona 1 z 1

Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 15 lis 2016, 18:51
autor: pawel1234
Witam :)

Jak ze spalaniem w Delcie z tym silnikiem ?
Wysokie obroty ma przy 140-150 km/h ?

Silnik godny uwagi ?



Dla potomnych :D

[youtube][/youtube]

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 18 maja 2017, 9:47
autor: jacpab1
Od dwóch tygodni użytkuje delte z tym silnikiem i muszę powiedzieć że jak na 200 koni to mało spala, dużo zależy od predkości np w okolicach 90-110 km/h komputer pokazuje od 6 do 8, a jadąc 170 km/h 12.5. Zrobiłem trase z Polski do Holandii , w Polsce jechałem góra do 150 km/h, w Niemczech 170-190 i Holandia 120 km/h, z czego godzine stałem w korku. Średnia wyszła po zatankowaniu 9.2 l

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 03 lip 2017, 23:52
autor: konradradek81
To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 lip 2017, 0:26
autor: FXX
konradradek81 pisze: 03 lip 2017, 23:52 To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)
Masz świadomość, że TBi to bezpośredni wtrysk? :)
Instalacja droga, więc czas zwrotu jest znacznie dłuższy niż przy wtrysku pośrednim, a i ludzi, którzy ogarniają gazowanie tego motoru nie znajdziesz na każdym rogu. Jeśli nie robisz co najmniej 30 tysięcy rocznie, to imho nie ma w ogóle sensu nad tym myśleć.

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 30 sie 2017, 23:58
autor: konradradek81
FXX pisze: 04 lip 2017, 0:26
konradradek81 pisze: 03 lip 2017, 23:52 To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)
Masz świadomość, że TBi to bezpośredni wtrysk? :)
Instalacja droga, więc czas zwrotu jest znacznie dłuższy niż przy wtrysku pośrednim, a i ludzi, którzy ogarniają gazowanie tego motoru nie znajdziesz na każdym rogu. Jeśli nie robisz co najmniej 30 tysięcy rocznie, to imho nie ma w ogóle sensu nad tym myśleć.
Miałem taką świadomość i właśnie takiej opinii mi brakowało, robię jakieś 25 tys. km rocznie. Także widzę że nie ma to sensu. Koszt instalacji koło 6 tyś.

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 wrz 2017, 11:29
autor: piotriix
25 tyś to moim zdaniem warto rozważyć zakładanie LPG

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 wrz 2017, 12:17
autor: FXX
Tylko, że 6 tysięcy to zapewne instalacja IV generacji z dotryskiem benzyny, czyli opłacalność spada.
Gotowych instalacji VI generacji do TBi nie widziałem, chociaż podobno Prins ma coś w ofercie za nieco ponad 2 tysiące euro.

Ponadto zakładów montujących instalacje LPG do TBi po prostu nie ma. Każdy będzie się uczył na tym silniku, a mało kto chciałby, żeby jego samochód był królikiem doświadczalnym. Z tym się wiążą nie tylko problemy z założeniem, ale i późniejszym serwisem, regulacjami etc.

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 wrz 2017, 12:34
autor: piotriix
VI generacji do tbi nie ma .A ta z dotryskiem to chyba jedyna alternatywa np. NEVO – SKY DIRECT.
Już teraz są zakłady ,które cenią sobie za IV do silnika 1.4 t MA czy t-jet 4500 zł.Oczywiście i są takie co i za 2500 to zrobią tylko pytanie jak.

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 wrz 2017, 12:42
autor: FXX
Wszystko pięknie fajnie, ale zarówno MultiAir Turbo jak i T-Jet, to nadal wtrysk pośredni.
Zwłaszcza T-Jet, nie jest już żadnym wyzwaniem - ot zwykły benzyniak z turbo tak na prawdę. I do tego można założyć dobre LPG znacznie taniej niż 4500zł.

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 wrz 2017, 12:47
autor: piotriix
To wiem, bardziej mi chodziło o podanie cen do zwykłych silników w porównaniu z podaną 6000 do tbi

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 wrz 2017, 13:07
autor: FXX
Tylko płacisz 6 tysięcy i nadal spalasz PB...

Z ciekawości wklepałem te dane w kalkulator LPG dla silników z wtryskiem bezpośrednim. Uwzględniając wszystkie zakładane koszty LPG, to po 3 latach oszczędność będzie wynosić jakieś 14%, po 4 to około 19%.
Przy założeniu 24 tysięcy kilometrów rocznie.

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

: 04 paź 2017, 23:21
autor: konradradek81
FXX pisze: 04 wrz 2017, 13:07 Tylko płacisz 6 tysięcy i nadal spalasz PB...

Z ciekawości wklepałem te dane w kalkulator LPG dla silników z wtryskiem bezpośrednim. Uwzględniając wszystkie zakładane koszty LPG, to po 3 latach oszczędność będzie wynosić jakieś 14%, po 4 to około 19%.
Przy założeniu 24 tysięcy kilometrów rocznie.
No to kolego chyba rozwiałeś tymi statystykami wszelkie moje i pewnie nie tylko moje wątpliwości :) Podobnie wypowiedział się gazownik, który stwierdził, lepiej sprzedaj to auto i kup coś do LPG :)