Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 13:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 15 lis 2016, 18:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Posty: 327
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Witam :)

Jak ze spalaniem w Delcie z tym silnikiem ?
Wysokie obroty ma przy 140-150 km/h ?

Silnik godny uwagi ?



Dla potomnych :D

[youtube][/youtube]

_________________
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC


Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 19:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!


Na górę
PostDodany: 18 maja 2017, 9:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08
Posty: 90
Od dwóch tygodni użytkuje delte z tym silnikiem i muszę powiedzieć że jak na 200 koni to mało spala, dużo zależy od predkości np w okolicach 90-110 km/h komputer pokazuje od 6 do 8, a jadąc 170 km/h 12.5. Zrobiłem trase z Polski do Holandii , w Polsce jechałem góra do 150 km/h, w Niemczech 170-190 i Holandia 120 km/h, z czego godzine stałem w korku. Średnia wyszła po zatankowaniu 9.2 l


Na górę
PostDodany: 03 lip 2017, 23:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2017, 23:41
Posty: 14
Imię: Konrad
Lokalizacja: Kalisz
To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)


Na górę
PostDodany: 04 lip 2017, 0:26 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
konradradek81 pisze:
03 lip 2017, 23:52
To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)
Masz świadomość, że TBi to bezpośredni wtrysk? :)
Instalacja droga, więc czas zwrotu jest znacznie dłuższy niż przy wtrysku pośrednim, a i ludzi, którzy ogarniają gazowanie tego motoru nie znajdziesz na każdym rogu. Jeśli nie robisz co najmniej 30 tysięcy rocznie, to imho nie ma w ogóle sensu nad tym myśleć.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 30 sie 2017, 23:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2017, 23:41
Posty: 14
Imię: Konrad
Lokalizacja: Kalisz
FXX pisze:
04 lip 2017, 0:26
konradradek81 pisze:
03 lip 2017, 23:52
To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)
Masz świadomość, że TBi to bezpośredni wtrysk? :)
Instalacja droga, więc czas zwrotu jest znacznie dłuższy niż przy wtrysku pośrednim, a i ludzi, którzy ogarniają gazowanie tego motoru nie znajdziesz na każdym rogu. Jeśli nie robisz co najmniej 30 tysięcy rocznie, to imho nie ma w ogóle sensu nad tym myśleć.
Miałem taką świadomość i właśnie takiej opinii mi brakowało, robię jakieś 25 tys. km rocznie. Także widzę że nie ma to sensu. Koszt instalacji koło 6 tyś.


Na górę
PostDodany: 04 wrz 2017, 11:29 
25 tyś to moim zdaniem warto rozważyć zakładanie LPG


Na górę
   
PostDodany: 04 wrz 2017, 12:17 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Tylko, że 6 tysięcy to zapewne instalacja IV generacji z dotryskiem benzyny, czyli opłacalność spada.
Gotowych instalacji VI generacji do TBi nie widziałem, chociaż podobno Prins ma coś w ofercie za nieco ponad 2 tysiące euro.

Ponadto zakładów montujących instalacje LPG do TBi po prostu nie ma. Każdy będzie się uczył na tym silniku, a mało kto chciałby, żeby jego samochód był królikiem doświadczalnym. Z tym się wiążą nie tylko problemy z założeniem, ale i późniejszym serwisem, regulacjami etc.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 wrz 2017, 12:34 
VI generacji do tbi nie ma .A ta z dotryskiem to chyba jedyna alternatywa np. NEVO – SKY DIRECT.
Już teraz są zakłady ,które cenią sobie za IV do silnika 1.4 t MA czy t-jet 4500 zł.Oczywiście i są takie co i za 2500 to zrobią tylko pytanie jak.


Na górę
   
PostDodany: 04 wrz 2017, 12:42 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Wszystko pięknie fajnie, ale zarówno MultiAir Turbo jak i T-Jet, to nadal wtrysk pośredni.
Zwłaszcza T-Jet, nie jest już żadnym wyzwaniem - ot zwykły benzyniak z turbo tak na prawdę. I do tego można założyć dobre LPG znacznie taniej niż 4500zł.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 wrz 2017, 12:47 
To wiem, bardziej mi chodziło o podanie cen do zwykłych silników w porównaniu z podaną 6000 do tbi


Na górę
   
PostDodany: 04 wrz 2017, 13:07 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Tylko płacisz 6 tysięcy i nadal spalasz PB...

Z ciekawości wklepałem te dane w kalkulator LPG dla silników z wtryskiem bezpośrednim. Uwzględniając wszystkie zakładane koszty LPG, to po 3 latach oszczędność będzie wynosić jakieś 14%, po 4 to około 19%.
Przy założeniu 24 tysięcy kilometrów rocznie.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 paź 2017, 23:21 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2017, 23:41
Posty: 14
Imię: Konrad
Lokalizacja: Kalisz
FXX pisze:
04 wrz 2017, 13:07
Tylko płacisz 6 tysięcy i nadal spalasz PB...

Z ciekawości wklepałem te dane w kalkulator LPG dla silników z wtryskiem bezpośrednim. Uwzględniając wszystkie zakładane koszty LPG, to po 3 latach oszczędność będzie wynosić jakieś 14%, po 4 to około 19%.
Przy założeniu 24 tysięcy kilometrów rocznie.
No to kolego chyba rozwiałeś tymi statystykami wszelkie moje i pewnie nie tylko moje wątpliwości :) Podobnie wypowiedział się gazownik, który stwierdził, lepiej sprzedaj to auto i kup coś do LPG :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl