Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 12 gru 2018, 1:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 lut 2013, 0:15 
Offline
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6204
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Przyglądam się temu pojazdowi (Lancia Delta III) od początku jak tylko się pojawił i nurtuje mnie kilka pytań. Jak się te auta sprawują w Waszych oczach - użytkowników. Osobiście jeździłem tylko 1,9 biturbo, tylko raz i ... było fajnie.

Co mnie interesuje:

1. jaki masz silnik (pojemność, moc, rodzaj paliwa),
2. czy ktoś montował LPG (STAG, BRC, VIALLE, PRINS - inne :?: ) - jak to chodzi na gazie :?: - problemy
3. jakie masz średnie rzeczywiste zużycie paliwa (nieważne jak i gdzie jeździsz)
4. ile kilometrów zrobiłeś już tym autem / w jakim okresie
5. jakie są dodatkowe (oprócz obowiązkowych przeglądów) koszty eksploatacji - inaczej mówiąc: co padło ponad naprawy gwarancyjne
6. czy poleciłbyś/nie poleciłbyś silnik, który posiadasz innemu użytkownikowi - dlaczego :?:
7. Jakie widzisz subiektywne wady/zalety pojazdu
8. Inne - subiektywne uwagi i spostrzeżenia

Wiem, że to o co pytam, to jak spowiedź i nie każdy zechce odpowiedzieć, ale ... liczę, że powoli auta te (używane) będą w zasięgu cenowym coraz większej ilości użytkowników tego forum. Takie info, byłoby cennym przewodnikiem dla wielu z nas. Dla mnie też, bo ..... może se kupię za 1-2 lata : gafa :

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: - klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
PostDodany: 07 lut 2013, 0:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
1. 1.4 multiair 140 KM, 230 NM (benz)
2. Bez gazu
3. 8-9l/100
4. 7 tys km (IX'12 - I'13)
5. Na razie nic nie padło
6. Silnik polecam, dobrze radzi sobie z Deltą, wyprzedzanie to przyjemność. Zużycie paliwa ogromnie zależy od stylu jazdy i prędkości, ja nie jeżdżę oszczędnie ;) Przyjemny dla ucha dźwięk turbiny :D

7-8. Wersja Gold + blue & me

Zalety:
- wygląd, chyba nigdy mi się nie znudzi
- wykończenie wnętrza (klimat, smak czy jak to zwał), materiał deski i podsufitki, klamki, oświetlenie itd.
- dobre audio
- znakomite wyciszenie wewnątrz
- dobre trzymanie się drogi (sztywność zawieszenia)
- ilość miejsca z tyłu jak w limuzynie (rozstaw osi 2,7 m)
- tylna kanapa przesuwana, pochylane oparcie, oczywiście dzielona, można powiększyć bagażnik kosztem miejsca na nogi jeśli akurat tego potrzebujemy
- na razie nic nie skrzypi, no ale to dopiero 7 tys km, ogólnie jednak auto robi wrażnie porządnie zmontowanego
- drzwi zamykają się lekko
- dobre wspomaganie
- lekka praca sprzęgła
- biegi wskakują bez problemów
- auto można odparować i sensownie ogrzać bez klimy (dla mnie nowość po Toyotach)
- dobrze działający hill holder

Wady:
- hamulce dobre, ale brak poczucia, że samochód 'staje dęba'
- ciut za długie skoki przełożeń biegów
- biegi niby wchodzą precyzyjnie, ale brakuje takiego 'kliknięcia' po jedynej, słusznej ścieżce
- zawieszenie mało komfortowe
- przednie fotele mogłyby być trochę większe, dłuższe
- beznadziejny plastik pod deską i tunelu środkowego, niby akurat ta część która nie rzuca się w oczy, ale Lancii i tak nie przystoi ;)

Ogólnie jestem bardzo zadowolony :D

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 07 lut 2013, 1:59 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Posty: 45
Lokalizacja: IRL/Szczecin
Zdecydowanie przydałby się ten temat jako przyklejony w dziale Delta III z którego, nie wiedzieć czemu został przeniesiony. Notabene do działu w którym nawet nie ma subforum DeltaIII?

1. 2.0 Multijet 165CV
2. n/a
3. 7,4l/100km wg. kompa, tylko cykl miejski
4. ok. 10k przez 7mies.
5. brak
6. zdecydowanie polecam, moim zdaniem 2.0m-jet to najlepszy kompromis między osiągami a spalaniem

zalety:
-ogromną zaletą delty jest ilość miejsca z tyłu. Zarówno na tylnej kanapie jak i w bagażniku.
-światła do jazdy dziennej oraz automatyczne mijania(wogóle nie trzeba pamiętać o zapalaniu).
-dosyć dobrej jakości materiały wykończeniowe, ale tu duży minus za deskę rozdzielczą z twardego plastiku i wycierający się srebrny plastik w kole kierownicy(w klasie premium to nie przystoi).
-design tylnych ledowych lamp-poezja:)
-dobrze działający Blue&Me

wady:
-nie podoba mi się zastosowanie belki skrętnej w tylnym zawieszeniu, tutaj już dawno powinien być wielowahacz,
-maska mogła by mieć teleskopy do podnoszenia,
-drzwi są trochę za słabo wyciszone (obie te rzeczy miało np. Stilo)
-tapicerka w podstawowej wersji wygląda bardzo kiepsko.

To chyba najlepsza oferta w segmencie C. Polecam!!!

_________________
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet


Na górę
PostDodany: 07 lut 2013, 5:42 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
Maxx pisze:
Zdecydowanie przydałby się ten temat jako przyklejony w dziale Delta III z którego, nie wiedzieć czemu został przeniesiony. Notabene do działu w którym nawet nie ma subforum DeltaIII?
Takie subforum będzie.
Po drugie dział Delta III w pytaniach i poradach technicznych, służy...pytaniom i poradom technicznym!
To tyle w temacie wyjaśnienia.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 18:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
W końcu mogłem zrobić prawdziwy test długodystansowy i sprawdzić spalanie. Gdynia - Czechy - Austria - Włochy - Szwajcaria/Lichtenstein - Austria - Niemcy - Gdynia, w sumie ponad 4 tys kilometrów. Średnie spalanie 7 litrów benzyny. Silnik 1.4 multiair, 140 KM.

Oczywiście większość to autostrada, ale też trochę miasta i dróg lokalnych.
Sporo autostrad z ograniczeniem prędkości co pewnie wpłynęło na niezły wydaje mi się wynik.

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 22:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Posty: 606
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
1.Silnik 1.4 T-Jet 150 KM wersja Platino bi-colore

2.Benzyna only.

3. 9-11 l/100km (Jazda miejska na pewno nie w trybie emeryckim)

4. około 9 tys (37 tyś całościowo)

5.wymiana klocków i tarcz hamulcowych przednich i świec zapłonowych(działanie profilaktyczne)

6.Silnik to sprawdzona konstrukcja stosowana w wielu modelach koncernu.Bez udziwnień w postaci systemu Start &Stop czy też Multiair,które są pewną niewiadomą w dłuższej eksploatacji.Daje radę z Deltą chociaż lubi sobie wypić jak go się ciśnie.Motorek jest możliwy do zagazowana.Znam właściciela AR Mito 155KM z tym silnikiem na gazie,który nie ma większych zastrzeżeń do pracy na tym paliwie(czasami narzeka na dostrojenie instalacji z alfowskim systemem DNA,zwłaszcza z trybem Dynamic).

7 i 8. Koledzy szeroko już się wypowiedzieli na temat wad i zalet modelu z którymi generalnie się zgadzam.Samochód w dalszym ciągu jest rzadki i budzi zainteresowanie publiki zwłaszcza jeśli to jest bi-color.Jednak trzeba się zastanowić czy warto wchodzić w te efektowne wielowarstwowe lakiery z dodatkiem mikki ,które w razie czego są za dużym wyzwaniem dla naszych panów lakierników.Przetarłem sobie tylne nadkole na parkingu hipermarkecie i nie jestem zadowolony z wyników ich pracy (autoryzowany zakład lakierniczy Fiata i Alfy Romeo). Auto jednak polecam ,ma się wrażenie,że jedzie czymś znacznie większym i dystyngowanym niż zwykła klasa C nawet ta premium.Oczywiście fotele mogłyby mieć lepsze trzymanie boczne,układ kierowniczy dający lepsze wyczucie a oplowska skrzynia biegów być bardziej precyzyjna,ale w praktyce gdy się w niej zasiądzie to się jej wszystko wybacza i chce się jechać jak najdalej.

_________________
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest


Na górę
PostDodany: 22 paź 2013, 22:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
Po 25 tys km na liczniku


Największe zalety:

- Dalej będę chwalił wnętrze (w tym białe podświetlenie), które wydaje mi się naprawdę na poziomie w stosunku do niejednej konkukrencji w segmencie C. Przebywanie w Delcie sprawia przyjemność

- Przestronność. Delta spokojnie może służyć za auto rodzinne, przynajmniej w konfiguracji 2 + 1.

- Silnik. Bez dwóch zdań Fiat ma czym się pochwalić. A Delta trochę waży.

- Całkowita bezawaryjność.


Największa wada:

- Sztywne, sprężyste zawieszenie przenosi drgania do wnętrza przy nawierzchni typu bruk. To auto kocha asfalt, nawet kręty, ale nie lubi bruku czy płyt. Efekty dźwiękowe trochę poprawiło dokręcenie nadkoli, które były minimalnie obluzowane, kwestia niewyczuwalna na asfalcie, ale na bruku od razu dało się słyszeć.

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 23 paź 2013, 11:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Posty: 195
Lokalizacja: KONIN
Witam.
1. 1.4T-jet 120KM
2. instalacja Tartarinii - rewelacja - zamontowana przed odbiorem auta - koszt w salonie 3700 zł,
3. 10-11 l LPG/100km
4. 10 tys. - 3 miesiące
5. póki co żadnych
6. do normalnej jazdy w zupełności wystarczy, jeśli chce się trochę pobawić to brakuje kilku koni, choć nie miewam problemu z wyprzedzaniem,
7. zalety:
- kolor - (biały z czarnym matowym dachem) prezentuje się znakomicie i przyciąga wzrok przechodniów i mijanych kierowców,
- przestronność - tak dużo miejsca z tyłu nie ma w ŻADNYM aucie tej klasy a nawet w autach klasy wyższej np. VW passat,
- wspomaganie CITY - co prawda w autach grupy Fiata to nie nowość, ale kierującym kobietom lekkość kręcenia kierownicą zapada w pamięć,
- audio (bez nawigacji) - przyzwoite - podoba mi się podświetlenie oraz wielkość literek i cyferek (bardzo czytelne),
- silnik - prosta sprawdzona od lat konstrukcja w najniższej konfiguracji mocy - bardzo przyjemny kompromis pomiędzy mocą a spalaniem,
- zawieszenie - sztywne ale komfortowe (nie płynie jak np. Thesis ale też i nie buja jak Thesis),
- wykończenie - póki nic nie skrzypi - nie ma się do czego przyczepić,

wady:
- mało precyzyjna skrzynia - przy szybkiej zmianie biegów zdarzyło mi się nie trafić w odpowiedni,
- brak tempomatu - kupowałem egzemplarz z salonu - więc nie można już było dołożyć,
- ktoś pisał, że dobrze działający Hill Holder - niestety tu działa tylko przy określonym przechyleniu auta (bodajże >niż 5%), wolę jednak gdy można go włączyć w dowolnym momencie wciskając pedał hamulca do podłogi (jak np. w Toyocie),
- wyciszenie wnętrza - cicho jest tak do 3 tys obrotów, potem zaczyna być słychać jednostkę i nie jest to dźwięk Porsche czy Subaru,
- brak teleskopów w przedniej masce,

8. Ogólnie rzecz biorąc - auto godne polecenia - jak czytam pozostałych - w każdej wersji silnikowej. Przestronność predysponuje je do bycia autem rodzinnym. Silnik dzięki turbinie sprawdza się zarówno w mieście jak i na trasie, do tego świetnie współgra z instalacją gazową. Materiały i wykończenie chyba typowe w tej klasie.


Na górę
PostDodany: 23 mar 2015, 9:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Posty: 195
Lokalizacja: KONIN
Moja biała, ale w ciemnym kolorze też wygląda zajebi..cie.


Załączniki:
20141006_105421 (Custom).jpg
20141006_105421 (Custom).jpg [ 91.83 KiB | Przejrzano 8842 razy ]
Na górę
PostDodany: 23 mar 2015, 10:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2185
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
1. 1,4 Tj, 150 KM, rocznik 2008, przebieg 80 kkm
2. bez lpg
3. rzeczywiste - w trasie z kompletem osób + bagaż równo 7 l, miasto bez korków - 8,5 l. To wskazania komputera potwierdzone tankowaniem pod korek. Katalogowe wartości nie do osiągnięcia.
3. 20 tys. km w 14 miesięcy
4. koszty - tylko przegląd, wymiana wszystkich filtrów i płynów łącznie ze skrzynią biegów, wymiana akumulatora na nowy Bosch. Innych przygód, kosztów nie było.
5. silnik 1,4 Tj 150 KM to wg mnie mistrzostwo świata, cichutki, dynamiczny, mógłby być z litrę oszczędniejszy.
6. do innych to jak przedmówcy (plusy):
- dość elegancie wnętrze (w latach 2008-2010 było nie do pobicia) dziś na tle nowych konstrukcji trochę leciwe ale i tak daje radę
- nagłośnienie tylko średnie ale rekompensuje to blue&Me, usb.
- ilość miejsca wewnątrz, bagażnik
- stylistyka nadwozia - mistrzostwo świata. jak stoi pośród innych na parkingu to tak sobie mówię że mojej piękności to i za 40 dyszki nie sprzedam (Delta III wygląda na wiele więcej wartą niż jest w rzeczywistości)
- wyposażenie wnętrza- sprawne ogrzewanie, lekko działająca skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy, śliczne podświetlenie na biało, bardzo czytelne
- przyjemna jazda, dobre trzymanie drogi, sprężystość zawieszenia na plus

na minus:
- siedzenia mogłyby być lepiej wyprofilowane, słabo trzymają na boki zarówno przednie jak i tylna kanapa
- u mnie wysiada lampa tylna led, już rzadko świeci jeden segment - trzy ledy wysiadły.
- jestem tak oczarowany Deltą, że innych minusów nie widzę, albo nie chce widzieć bądź one do mnie nie docierają.
- wycierające się znaczki na bokach "symbol Delta" (to jakis dziwny plastik), ciężko dostać mały znaczek firmowy na tylny słupek bo mój wyblakł.

Polecam wszystkim, świetny i piękny samochód.

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy.
Delta III 1.4 150 i Lybra sedan 1,6


Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 21:55 przez Artur G., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 23 mar 2015, 10:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Posty: 195
Lokalizacja: KONIN
U mnie stuknęło 50 tys. km po półtora roku.
Jak na razie samochód "bezobsługowy".
Spalanie przy mojej jeździe nadal oscyluje w granicach 10-12 l LPG/100 km, przy prędkościach rzędu 180-190 km/h wzrasta nawet do 18 l LPG/100 km.
W między czasie wykonany przegląd gwarancyjny oraz 3 x przegląd gazu (podczas ostatniego wymiana obu filtrów gazowych).
Koszt instalacji LPG zwrócił się po jakichś 7 miesiącach.


Na górę
PostDodany: 20 kwie 2015, 12:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Posty: 195
Lokalizacja: KONIN
Taka mała rozbudowa mulimediów. Tablet 10" z modułem GSM w uchwycie Brodit z zasilaniem.


Załączniki:
20150401_201333_HDR (Custom).jpg
20150401_201333_HDR (Custom).jpg [ 61.96 KiB | Przejrzano 8589 razy ]
Na górę
PostDodany: 08 cze 2015, 12:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Posty: 195
Lokalizacja: KONIN
A tak wygląda w ciągu dnia.


Załączniki:
20150508_062726_HDR (Custom).jpg
20150508_062726_HDR (Custom).jpg [ 88.63 KiB | Przejrzano 8337 razy ]
Na górę
PostDodany: 11 cze 2015, 11:30 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 maja 2015, 10:29
Posty: 9
Lokalizacja: Wypełnij to pole
- wycierające się znaczki na bokach "symbol Delta" (to jakis dziwny plastik), ciężko dostać mały znaczek firmowy na tylny słupek bo mój wyblakł.

Ja zmieniłem wszystkie znaczki a kupiłem tutaj.

http://www.fiat-lancia-alfa.pl/category ... yposazenie

Czy wiecie gdzie tanio nabyć manetkę tempomatu i ewentualnie obudowę kierownicy, będzie potrzebna po dołożeniu manetki?

_________________
Lancia Delta III 1.4 150km
2009r
Aprilia Tuono 1000r 140km
2009r


Na górę
PostDodany: 11 cze 2015, 20:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4046
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Na wszystkich portalach aukcyjnych znajdziesz.Szukaj do Bravo bo jest identyczna.Ze Stilo w sumie też choć delikatnie różni się kolorem.Wpada w szarość.Obudowa w ASO o ile pamiętam kosztuje 80 kilka PLN.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl