Delta III - prośba o opinie

Moderator: stabraf

noroman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2016, 12:05
Skype: noroman
Imię: Roman
Lokalizacja: Ateny
Kontakt:

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: noroman » 29 paź 2018, 23:07

Witam,
Przyłączę się do prośby o jakieś świeże opinie (po kilku latach użytkowania) na temat Delty z silnikiem BI turbo 1742cc/200KM. Mam "na oku" właśnie taki model (foto) z 2009 roku z automatem przed liftem auto ma przejechane 100 000 km. Chcę się dowiedzieć jakie usterki mogą "męczyć" to auto przy tym przebiegu na co zwrócić uwagę przy oględzinach (skrzynia,silnik, amortyzatory), zewnętrznie i w środku jest w bardzo dobrym stanie, zrobiłem jazdę testową (ma "kopniaka").
Czy ktoś z forumowiczów może mi podpowiedzieć czy ten silnik (kod silnika: 939 B1.000), który był montowany i w A/R można założyć instalację gazową i jaka jest najlepsza, bezproblemowa ? Pytałem w jednej renomowanej firmie "gazowników" i dostałem odpowiedź że nie ma na rynku instalacji, która była by dedykowana do tego silnika.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: FXX » 30 paź 2018, 13:57

noroman pisze:Witam,
Przyłączę się do prośby o jakieś świeże opinie (po kilku latach użytkowania) na temat Delty z silnikiem BI turbo 1742cc/200KM. Mam "na oku" właśnie taki model (foto) z 2009 roku z automatem przed liftem auto ma przejechane 100 000 km. Chcę się dowiedzieć jakie usterki mogą "męczyć" to auto przy tym przebiegu na co zwrócić uwagę przy oględzinach (skrzynia,silnik, amortyzatory), zewnętrznie i w środku jest w bardzo dobrym stanie, zrobiłem jazdę testową (ma "kopniaka").
Czy ktoś z forumowiczów może mi podpowiedzieć czy ten silnik (kod silnika: 939 B1.000), który był montowany i w A/R można założyć instalację gazową i jaka jest najlepsza, bezproblemowa ? Pytałem w jednej renomowanej firmie "gazowników" i dostałem odpowiedź że nie ma na rynku instalacji, która była by dedykowana do tego silnika.
Pozdrawiam
Po pierwsze to nie jest silnik BiTurbo ;) To jest silniczek z jedną turbiną, żywcem zaczerpnięty z AR159.
Instalacje do tego silnika są dedykowane, ale koszt to ok. 8-10 tysięcy złotych.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

noroman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2016, 12:05
Skype: noroman
Imię: Roman
Lokalizacja: Ateny
Kontakt:

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: noroman » 30 paź 2018, 14:59

Dzięki Kolego za sprostowanie :)
Napisałem BI a miałem na myśli DI (direct injection), mój błąd :(
Jeśli chodzi o dedykowaną instalację gazową to faktycznie jest bardzo droga (możesz podać markę lub linka) a czy jest może jakiś inny (tańszy) system, który "podejdzie" dla tego silnika ? Jak na razie jeżdżę Nissanem P12, 1800cc z systemem LOVATO (110 000km na gazie) i jestem bardzo zadowolony z tego systemu (ekonomia) ;) Człowiek przyzwyczaja się do dobrego i dlatego zanim kupię "Deltę" popytam użytkowników co i jak. Uczymy się całe życie :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: mikee72 » 30 paź 2018, 22:22

Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia miny gazownika jak podjechałem do niego Lancią (Phedra)..
Dopiero jak mu wyjaśniłem, że tam jest klasyczny silnik PSA - to mu ten niesmak z twarzy zniknął.
Tak Ci powiem - obyś nie przecierał nieznanych szlaków..

Co do kosztów - kłania się prosta matematyka.. Przy obecnych cenach gazu, równych ca. połowie ceny benzyny.
Powiedzmy, że auto pali 8l Pb/100km, koszt 100km = 41zł zakładasz gaz i pali 10l lpg/100km, koszt 100km = 26zł
Nie wiem jak pali ta Delta, ale jeśli tak jak w przykładzie, to instalacja LPG (kosztująca 8 tys zł) zwróci się*
po ok 60tys km (nie licząc kosztów związanych z LPG: wymiany fltra, regulacje, droższe przeglądy).
*zakładamy że będzie działała bez problemów..
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

noroman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2016, 12:05
Skype: noroman
Imię: Roman
Lokalizacja: Ateny
Kontakt:

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: noroman » 31 paź 2018, 17:48

Kolego mikee72 w moim powyższym poście napisałem że jeżdżę na gazie już od 110 000km ale innym samochodem i znam rachunek ekonomiczny wynikający z tego ;) ;) Chcę kupić Deltę i zapytałem jaki system gazowy "podejdzie" dla tego silnika (1800 DI) Nie chcę "na ślepo" podjechać do pierwszego lepszego "gazownika", który mi założy system jego zdaniem najlepszy ;) i później mieć problemy. Myślę, że na forum są użytkownicy tych silników z instalacją gazową, którzy mogą podpowiedzieć jaki system jest OK.
Dziękuję Ci jednak za zabranie głosu :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: FXX » 31 paź 2018, 18:04

Zasadniczo to na tym forum jeszcze nie spotkałem się z zagazowanym TBi, a na forum Alfaholików chyba tylko jedną taką widziałem jakiś czas temu.
Generalnie można założyć zwykłą instalację z dotryskiem benzyny np. Landi Renzo.
Jeśli chcesz by samochód jeździł tylko na LPG, bez dotryskiwania PB, to do AR159 jest Prins DirectLiquiMax 2.0. Zakładam, że do Delty również podejdzie, bo silnik ten sam.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

noroman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2016, 12:05
Skype: noroman
Imię: Roman
Lokalizacja: Ateny
Kontakt:

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: noroman » 31 paź 2018, 18:43

Dzięki, właśnie o to prosiłem :) W moim Nissanie mam LOVATO z dotryskiem i pojemnikiem na olej chłodzący i smarujący zawory, nie przeszkadza mi dotrysk benzyny bo i tak ekonomia jest spora a i silnikowi nie jest za sucho :) Rozmawiałem z moim monterem gazu i powiedział mi że LOVATO ma jakiś system z komunikacją po CAN ale zorientuje się u oficjalnego przedstawiciela co do silnika (939 B1.000) z Delty i da mi odpowiedź za kilka dni. Może popytam na forum AR o ten silnik i "zagazowanie" go.
Pozdrawiam

Edit:
Poszperałem w sieci i znalazłem: http://www.prinsautogaz.pl/oferta/vsi-2-0-di/, jest tam lista aut w których można zainstalować ten system a między innymi i DELTA z "moim" silnikiem. Podepnę plik PDF.
Kto szuka ten...... znajdzie ;)
Oczywiście poczytam i dowiem się co i jak :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2018, 19:42 przez noroman, łącznie zmieniany 1 raz.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: piterstilo » 31 paź 2018, 19:27

Lancia Delta w tej kombinacji jest wystawiona na sprzedaż w Zgierzu. Ogłoszenie na Moto gratce.
Ogłoszenie widnieje co najmniej od lipca b.r. bo wtedy kupowałem swoją Lancię.
Przyznaję, że rozważałem zakup tego egzemplarza.
Ale zniechęcił mnie fakt,że jest to instalacja tylko sekwencyjna.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: FXX » 31 paź 2018, 23:13

Tylko VSI to zwykła sekwencja. Trzeba rozważyć czy nie pójść w kierunku instalacji VI gen. bez dotrysku benzyny.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

noroman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2016, 12:05
Skype: noroman
Imię: Roman
Lokalizacja: Ateny
Kontakt:

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: noroman » 01 lis 2018, 7:29

Tak masz rację, VSI to sekwencja ale Direct LiquiMax już jest dla bezpośredniego wtrysku. System tej samej firmy :)
Szukam, czytam i jak napisałem wczesniej, kto szuka...........
Pozdrawiam

noroman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2016, 12:05
Skype: noroman
Imię: Roman
Lokalizacja: Ateny
Kontakt:

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: noroman » 12 sty 2019, 19:04

Witam,
Jestem jeszcze w trakcie poszukiwań i byłem dzisiaj obejrzeć jeszcze jedną piękność po lifcie z 2012 roku (Delta DI Turbo, automat).
Pojechałem więc do handlarza, było chłodno i deszczowo, oglądałem Deltę i zewnętrznie i wewnątrz jest bardzo zadbana ale....... po uruchomieniu silnika, siedząc w kabinie, usłyszałem dźwięk jakby pracował ropniak oraz poczułem silne drgania. Po otwarciu maski zobaczyłem, że silnik drży dość mocno, handlarz powiedział, że po rozgrzaniu drgania ustępują. Jestem "starym' kierowcą i zdziwiło mnie to stwierdzenie. Nie spotkałem się w żadnym z moich samochodów (a miałem ich kilka) z takim objawem, zawsze po nocy czy długim postoju zadziałało "ssanie" ale silnikiem tak nie trzęsło.
Proszę użytkowników w/w modelu o opinię na temat tego zjawiska, co może być przyczyną trzęsionki i hałasu na zimnym silniku ?
Na foto właśnie ten samochód.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dawidlewandowski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 17 sie 2016, 11:47
Imię: Dawid
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: dawidlewandowski » 14 sty 2019, 23:06

W mojej delcie z tym silnikiem na postoju tylko obrotmierz przypomina, że silnik jest odpalony.
Auto ma 125k km realnego przebiegu (salon Polska).
Na zewnatrz kabiny oczywiscie słychać specyficzny dźwięk zasilania wtryskiem bezpośrednim, który występuje również u konkurencji przy takiej budowie.
Ja bym zwrócił głównie uwage na stan turbiny oraz to czy olej w skrzyni był wymieniany co 50k km metodą dynamiczną. Auto z tym silnikiem oceniam jako bezawaryjne czego nie mogę powiedzieć o bravo 1.9 mjet 150KM, które też miałem.
Samochód nie jest kaprysny pod warunkiem, że był 2x częściej serwisowany niż nakazuje procedura serwisowa.
Ja robię to jeszcze częściej i wymieniam olej co 10k km- powodem jest program na 235 KM i 398 NM.
Ogólnie polecam i koniecznie po strojeniu u dobrego tunera szkoda życia na te załatwione 200KM - pod warunkiem, że kondycja auta na to pozwala :)

A wracając do Twojego pytania, powodów tej trzesiawki może być sporo przy takim aucie oraz zawansowaniu technologicznym jednostki warto wydać te 300 zł na diagnostyke.
Btw.
Ostatnio sprawdzałem sytuacje na rynku wtórnym i średnio w Europie w 2018 roku delt z tym silnkiem nie było więcej niż 30 sztuk w stałej ofercie - mówię tu o wszystkich krajach Europy na autoscaut24 i odziwo są znacznie droższe niż te proponowane u nas. To daje do myslenoa i zacheca do dbania o auto przez lata aż do czasu otrzymania żółtych tablic :)
Lancia Y 1.2 16v 63 KW LX

noroman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2016, 12:05
Skype: noroman
Imię: Roman
Lokalizacja: Ateny
Kontakt:

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: noroman » 15 sty 2019, 10:25

Witam,
Dzięki kolego Dawid za odpowiedź, zasięgnąłem opinii mojego mechanika, który potwierdził Twoje słowa, że przyczyn może być kilka a samą prawdopodobną może być uszczelka pod głowicą (a nawet pęknięcie głowicy) przepuszczająca płyn chłodniczy do któregoś cylindra i do momentu kiedy ciśnienie nie "wygoni" go, to silnikiem będzie trzęsło. Myślę że turbina nie będzie powodowała "trzęsionki" aż takiej żeby było to odczuwalne w kabinie a po zagrzaniu silnika ustawało ale nie jestem pewien ponieważ nie miałem nigdy auta z turbiną. Odpuszczę sobie ten samochód bo nie chcę na początku wkładać dużych pieniędzy na remont a nie wiadomo co jeszcze może wyjść w trakcie eksploatacji. A co do serwisowania to masz rację, "jak smarujesz tak jedziesz", nigdy nie trzymałem się przykazań producentów olejów i zmieniam go co 10-11000 km. wraz ze wszystkimi filtrami.
Pozdrawiam

rojas82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2019, 17:59
Imię: Łukasz

Re: Delta III - prośba o opinie

Post autor: rojas82 » 27 lut 2019, 18:03

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem nowym użytkownikiem tego fantastycznego forum .od jakiegoś czasu jestem zainteresowany kupnem Delty rocznik od 2015 w górę...czy w ogóle Delta jest nadal produkowana ( interesuje mnie silnik benzynowy)?Jak z dostepnoscią wyskoich rocznikowo samochodów...czy warto szukac w Polsce czy byc może lepiej szukac samochodu w słonecznej Italii?

Z góry dziekuję za odpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”