Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Moderator: stabraf
Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Czy ktoś miał kontakt z Deltą z silnikiem 1750 TBi z skrzynią TCT?
Dla mnie dużym zaskoczeniem były wibracje i dziwna (głośna) praca tego silnika.
Drżenie i buczenie było bardzo mocno odczuwalne w środku a auto ma przejechane niecałe 70 kkm.
Dźwięk nie przypominał pracy silnika benzynowego, było to coś pomiędzy klasyczną benzynową R4 a dieslem R4.
Czy w przypadku przyspieszania od 0 do 70km/h skrzynia TCT zmienia biegi z wyczuwalnym szarpaniem?
Ja mogę to tylko porównać do A3 z DSG gdzie zmiany biegów nie było czuć.
Czy TCT jest takie marne czy trafiłem na marny egzemplarz?
Dla mnie dużym zaskoczeniem były wibracje i dziwna (głośna) praca tego silnika.
Drżenie i buczenie było bardzo mocno odczuwalne w środku a auto ma przejechane niecałe 70 kkm.
Dźwięk nie przypominał pracy silnika benzynowego, było to coś pomiędzy klasyczną benzynową R4 a dieslem R4.
Czy w przypadku przyspieszania od 0 do 70km/h skrzynia TCT zmienia biegi z wyczuwalnym szarpaniem?
Ja mogę to tylko porównać do A3 z DSG gdzie zmiany biegów nie było czuć.
Czy TCT jest takie marne czy trafiłem na marny egzemplarz?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 mar 2014, 19:53
- Imię: xxx
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Hej.
Skrzynia w tym aucie to AF-40 (TF-80SC) a nie TCT co do odgłosu pracy silnika to u mnie tez to jest coś pomiędzy benzyną a dieslem, wibracji żadnych nie ma, szarpania przy zmianie biegów też nie ma ale zmianę biegu to już da się wyczuć.
Skrzynia w tym aucie to AF-40 (TF-80SC) a nie TCT co do odgłosu pracy silnika to u mnie tez to jest coś pomiędzy benzyną a dieslem, wibracji żadnych nie ma, szarpania przy zmianie biegów też nie ma ale zmianę biegu to już da się wyczuć.
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Czyli to nie jest skrzynia dwusprzęgłowa tylko klasyczna z wieloma tarczkami i sprzęgłem hydrokinetycznym?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 mar 2014, 19:53
- Imię: xxx
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Tak to jest normalna skrzynia.
Lancia Delta III Hard Black 1.8T
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Ty masz Deltę z takim silnikiem?
Z jaką skrzynią?
Zadowolony?
Jakie masz średnie spalanie?
Z jaką skrzynią?
Zadowolony?
Jakie masz średnie spalanie?
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Co do pracy silnika miałem okazje jechać pewna trasę Giuliettą i 159 z tym silnikiem i faktycznie jest dosyć głośny i jakby trochę klekocze, ale nie było to uciążliwe.Wibracji nie zaobserwowałem. Samochody miały przebiegi do 20 tys. km. i miały manualne skrzynie biegów.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5397
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Może dziwna praca, podobna do diesla wynika z faktu zasilania typu wtrysk bezpośredni?
Tam nie było na pewno dwusprzęgłowych skrzyń TCT tylko bardziej coś typu Selespeed tylko trochę nowsze i niby trochę szybsze.
Tam nie było na pewno dwusprzęgłowych skrzyń TCT tylko bardziej coś typu Selespeed tylko trochę nowsze i niby trochę szybsze.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Dzięki za info o skrzyni.
A co silnika to raczej bym stawiał na kolektor wydechowy/ssący a nie bezpośredni wtrysk.
No chyba, że w tym silniku coś namieszali bo 3.2JTS który też ma bezpośredni brzmi 'normalnie' jak każda benzyna
A co silnika to raczej bym stawiał na kolektor wydechowy/ssący a nie bezpośredni wtrysk.
No chyba, że w tym silniku coś namieszali bo 3.2JTS który też ma bezpośredni brzmi 'normalnie' jak każda benzyna
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
3.2 JTS to niestety GM a dokładniej Holden,nie brzmi przyjemnie jak V6 Busso.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
dół/blok silnika tak to GM, ale osprzęt i wtrysk opracowała grupa Fiata.
Fakt dodania wtrysku bezpośredniego nie spowodował, że silnik pracuje jak ten w traktorach
Fakt dodania wtrysku bezpośredniego nie spowodował, że silnik pracuje jak ten w traktorach
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
A co sądzicie o 1.4 t lub zwykłym 1.4
Jestem mocno zainteresowany kupnem Delty z którymś motorem
Jestem mocno zainteresowany kupnem Delty z którymś motorem
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Ta, Gros i Delta.
Uważaj, że uwierzymy.
Nie wiesz, że aktualnie hejcie w sieci mówi się STOP?
Uważaj, że uwierzymy.
Nie wiesz, że aktualnie hejcie w sieci mówi się STOP?
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Sebastian spytałem poważnie jest w rozważaniach 159 też lub 166 ale żonie bardziej podoba się Delta.Sebastian pisze:Ta, Gros i Delta.
Uważaj, że uwierzymy.
Nie wiesz, że aktualnie hejcie w sieci mówi się STOP?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5397
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT
Nie ma zwykłego 1,4, są albo starsze i mniej problemowe T-Jety 120 i 150KM albo Multiair 140KM.
Wolnossące 1,4 95KM było tylko w Bravo.
Jak ktos jeździł Kappą 3,0 albo 20VT to 1,4 T-Jet będzie słaby. W środku Delta masakruje 159 ilościa miejsca, zwłaszcza z tyłu.
Wolnossące 1,4 95KM było tylko w Bravo.
Jak ktos jeździł Kappą 3,0 albo 20VT to 1,4 T-Jet będzie słaby. W środku Delta masakruje 159 ilościa miejsca, zwłaszcza z tyłu.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205