Po krótkim eskperymencie ze Stratosem Turbo i sukcesach Bety Montecarlo Turbo w grupie 5 Lancia zabrała się za wyścigowe prototypy wyższych klas. Najpierw w 1982 roku powstała otwarta LC1 dla grupy 6, a rok później coupe LC2 dla słynnej grupy C, w której w owym czasie rządziły Porsche 956 i 962. Dla niemieckich maszyn Lancia była właściwie jedyną poważną konkurencją. Oba modele startowały m.in. w 24-godzinnym maratonie Le Mans, w którym stawały na równi z najszybszymi. Niestety radość z czasów najszybszych okrążeń i prowadzenia w początkowej fazie wyścigów odbierała ponadprzeciętna awaryjność samochodu - w efekcie po zwycięstwo w Le Mans marka nigdy nie sięgnęła.
Krótka historia LC1:
Krótka historia LC2:
LC1 i LC2 - jak to Lancia w Le Mans wygrać chciała
Re: LC1 i LC2 - jak to Lancia w Le Mans wygrać chciała
Powiedzmy sobie prawdę, choć kochamy te nasze auta, to nie zawsze były doskonałe. Ale patrząc w drugą stronę, które są
Obecnie Lancia Delta 2.0 Turbo Fiat Ulysse 2.0 Lada 2107 Doszła Lancia Thema 3.0 v6 sw Fiat 125p Pickup i Syrenka Bosto.Nowy nabytek Honda Shadow Vt 750 Classic