Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 gru 2018, 17:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 30 paź 2010, 23:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Posty: 4081
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
To były wspaniałe lata dla rajdów!... Aż ciarki przechodzą jak się patrzy :)

"Grupa B istniała od 1982 do 1986 roku - samochody nie musiały mieć praktycznie żadnych ograniczeń konstrukcyjnych i miały moc nawet 500 KM i rozwijały prędkości porównywalne do F1, np. Lancia Delta S4 do 100 km/h rozpędzała się w 2,3 sekundy. Fińskie kierowca Henri Toivonen przejechał się nią na torze F1 w Portugalii - i miał szósty czas kwalifikacji F1! "

To mówi samo za siebie !!

_________________
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Na górę
PostDodany: 30 paź 2010, 23:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Posty: 2297
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Fakt ,audi Renault Peugeot Delta plus muzyka z filmu-aż ciarki ida po plecach-troche za póżno sie urodziłem by to pamiętać ,ża młody byłem a szkoda,dzis juz nie ma takich rajdów ehhh..........

_________________
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd


Na górę
PostDodany: 31 paź 2010, 0:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Posty: 4081
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
przemas81 pisze:
Fakt ,audi Renault Peugeot Delta plus muzyka z filmu-aż ciarki ida po plecach-troche za póżno sie urodziłem by to pamiętać ,ża młody byłem a szkoda,dzis juz nie ma takich rajdów ehhh..........

Dokładnie... Dzisiejsze rajdy to niestety tylko cień dawnych wyścigów, a szkoda bo rewelacyjnie się ogląda co kierowcy potrafili osiągnąć tymi maszynami :D

_________________
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Na górę
PostDodany: 01 lis 2010, 21:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Posty: 4081
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Umiejętności tych kierowców na prawdę robią wrażanie...

_________________
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Na górę
PostDodany: 07 sty 2011, 21:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
Piękno rajdowej Grupy B [wideo]

:link:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dFRhxsLf ... r_embedded[/youtube]

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 07 sty 2011, 22:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
Posty: 1025
Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Te czasy nie wrócą...i przede wszystkim wyobrażacie sobie obecnych kierowców w tych "potworach" ??? no ja nie

_________________
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i


Na górę
PostDodany: 14 mar 2011, 20:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
Lancia Delta ? królowa grupy A | Historia WRC :link:


Obrazek

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 24 mar 2011, 17:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4483
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
bargaw3181 pisze:
Fińskie kierowca Henri Toivonen przejechał się nią na torze F1 w Portugalii - i miał szósty czas kwalifikacji F1! "

To mówi samo za siebie !!
Nie do końca, bo w tamtych latach różnice czasowe między poszczególnymi teamami nie zamykały się w przedziale 2s tak jak teraz (no dobra, tak jak do momentu przyjścia Team Lotus, Virgin i HRT :lol: ) lecz były znacznie większe. Być może Delta miała parę sekund w plecy, zresztą dużo zależy od toru, pewnie w Monako byłaby jeszcze bliżej P1, ale na torach gdzie są szybkie zakręty, długie proste i następujące po nich mocne dohamowania raczej jednak byłaby bez szans..

Sekret auta F1 nie tkwi ani w prędkości, ani w mocy, ani w przyspieszeniu, bo istnieją nawet seryjne auta sportowe lepsze pod tym względem. Ten sekret to przyczepność i docisk aero oraz hamulce. To te czynniki powodują, że spokojnie znajdziesz serie wyścigowe, gdzie jeździ się z większymi prędkościami, gdzie przyspieszenia są lepsze, ale nigdzie nie znajdziesz serii, w której osiąga się takie czasy okrążenia, takie opóźnienia przy hamowaniu (po 5g i nawet ponad) i takie siły w zakrętach.

Ładnych kilka lat temu, kiedy jeszcze Jaguar miał swój zespół F1, bodaj 2003 lub 2004 rok, zrobili bardzo fajne zestawienie na torze Silverstone. W szranki stanął najmocniejszy wtedy, 400-konny S-Type i aktualny bolid F1. Ciekawostką było to, że im ciaśniejsze zakręty tym rożnica między autami była mniejsza, np. w najwolniejszym winklu S-Type miał 80, bolid jedynie 110, a wydawałoby się, że różnica powinna być większa. Ale przy takich prędkościach aero po prostu jeszcze nie pracuje jak należy. W zakręcie, w którym S-Type miał 130 i walczył aby pozostać na torze, bolid F1 nie zszedł poniżej.. 240. Na końcu prostej S-Type zaczynał ostro hamować w miejscu, gdzie w bolidzie spokojnie zapinano szóstkę..

Nie umniejszam tutaj możliwości Delty, jednak zwracam uwagę, że dużo zalezy od toru, im bardziej kręty tym mniej bolid może się wykazać... Po prostu uwielbiam F1 i muszę tu trochę wybronić "moją" dyscyplinę ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2011, 4:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
Rajdowa Grupa B

Prędkość, śmierć i najwspanialsze samochody wszech czasów.


:link:

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 22 kwie 2011, 12:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Posty: 1906
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
co prawda nie Delta S4, ale 037, ale fotka imho genialna :D

Obrazek

_________________
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje


Na górę
PostDodany: 12 maja 2011, 15:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
:link:

:link:

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 27 sie 2011, 11:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
Rajdowa grupa B ? historia motorsportu

:link:


Obrazek

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 14 wrz 2011, 14:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
To jeszcze dowcip a propos - z brodą, bo z tamtych czasów. ;)


Pyt: Czym się różni kierowca rajdowy od fińskiego kierowcy rajdowego?



...












Kierowca rajdowy dojeżdżając do szczytu wzniesienia zwalnia, bo zaraz za nim może być zakręt, fiński kierowca rajdowy przyspiesza, bo zaraz za nim może być prosta!

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
 Tytuł: Grupa B
PostDodany: 11 paź 2011, 17:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FumHF_mG ... r_embedded[/youtube]

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
 Tytuł: Re: grupa B
PostDodany: 11 paź 2011, 17:50 
2:48 musiało być niewesoło.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl